23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Diskuse k článku

ŠKOLSTVÍ: Úplně jiná škola?

Nedávno jsem zaslechl v rozhlase debatu moudrých mužů o školství. Jeden z nich pronesl zajímavou větu: „Je třeba zjistit, proč naše děti nerady chodí do školy.“

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Š. Hašek 4.11.2019 20:37

Děkuji tímto panu Vodvářkovi za širokou diskusi, čtení, přemýšlení, ...... které vyvolal. On dal Svůj pohled/názor do ringu.

Doufejme, že ring (volný) bude i nadále .....

Hezký večer!

J. Krynický 4.11.2019 18:01

Primární a základní průser je, že se nám podařilo dětičky přesvědčit, že je musí nutně všechno neustále bavit a pokud je chvilku něco nebaví, tak to OSTATNÍ dělají špatně.

Š. Hašek 4.11.2019 19:08

Mám dojem, že to je excelentně řečeno. !!!!!!!!

Mám pouze malou výhradu ke slovu -nám-. Mě a moji manželku nepočítejte, prosím.

I. Babková 4.11.2019 17:56

Pane autore, máte pravdu. Také si myslím, že školy by měly být vícerychlostní. Vyučované předměty by se učily v několika úrovních, do kterých by se žáci zařazovali podle svých studijních předpokladů a zálib.

Bylo by to hodně náročné na organizaci a bohužel by asi bylo plno řevu ve veřejném prostoru, když by např. lempl nemohl být zařazen do pokročilého kurzu, na který nemá, ale myslí si, že má právo tam být.

N. Šedivá 4.11.2019 17:51

Dobrý den,přijímací testy ovládá CERMAT ne Scio.Je to dost rozdíl.

I. Babková 4.11.2019 17:58

Testy na mnohé VŠ a univerzity dělá Scio.

Cermat má monopol na přijímací testy na SŠ.

N. Šedivá 4.11.2019 18:22

Ano,máte pravdu.Myslela jsem to spíš tak,že autor charakteristikou testování zaměnuje CERMAT se Sciem.

I. Štípek 4.11.2019 16:48

Teda, to je ale záběr pane Vodvářka. O cem to bude příště? Raketové inženýrství? Co udělal Musk špatně? Nové poznatky o chovu kosatek? Heaven's not enough, co? Nebo alespoň jeden jediný židovský "vtip",který není brutálně opovržlivý, nehumánní a je alespoň krapet milý?

Š. Hašek 4.11.2019 17:03

Nestrašte pane Štípku! Zatím jsem měl příjemný den.

A. Hrbek 4.11.2019 15:35

Díky těm co umí jen číst, psát,sečítat, odčítat, násobit a dělit jsme jednou z největších montoven Evropy ve vlastnictví zahraničních majitelů.

Jen zcela výjimečně jsme sami schopni vytvořit něco, co by bylo dobře prodejné na světovém trhu, jako je například AVAST, Tamara nebo CZ 805 BREN. Pokud se tak stane, tak nám někdo hodí klacky pod nohy, například zákazem vývozu.

Š. Hašek 4.11.2019 16:17

Nesouhlas.

Mnoho z nás umí více než Vy naznačujete, není přímo vinou těchto jednotlivců, že "se to mnohde zvrtlo".

A "nejlepší je", když nám Valachová (a další) říká, že by se tak nestalo, kdyby to ona bývala dostala do rukou v roce 199o. Zkráceno.

I. Štípek 4.11.2019 16:58

Tak já tady čtu jak je to školství k ničemu, ale jakpak se asi z pana Vodvářky a nás mnoha dalších stali doktoři, inženýři, manažeři, vynálezci atd. Asi jsme něco chtěli my sami, ať už bylo školství v jakémkoli stavu, ne?

J. Vavrochová 4.11.2019 17:02

R^R^R^

Š. Hašek 4.11.2019 17:08

Dobrá/trefná poznámka!

Ale když si vzpomenu/zdá se mi o tom ...... jak si nás soudružka družinářka občas vzala stranou na hřišti (jen vobčas) a museli jsme vyseknout malou násobilku, co jako bylo aktuální v Komenského plánu ........ no, šťastně se probudím ....... ale v louži smrtelného potu!

Taky jsme dojídali v jídelně všechno a nehlasovali o hrachové kaši.

J. Brunner 4.11.2019 14:44

Někdy se stane, že diskuse je kvalitnější než článek, na který reaguje.

Š. Hašek 4.11.2019 15:21

Jo.

Někdy se na diskusi těším víc než na článek.

P. Kubáč 4.11.2019 13:59

Autor na to kápl - žáčky nebaví studovat, pracující nebaví pracovat, flákače nebaví se flákat.

Problém je v tom, že mozek je sval, který se musí trénovat všestranně a pokrok vzniká "na hranicích oborů" a na hranicích známého a neznámého - a tyto hraniční věci vás prostě musí napadnout z toho co máte vydřené - na Googlu to nehledejte.

Dbát o to je aby žáčky škola bavila je cesta sestupnou spirálou k nepoužitelným imbecilům přilepeným k mobilu.

J. Kanioková 4.11.2019 14:10

Přesně !

Š. Hašek 4.11.2019 14:23

Velice přesně!

V. Petr 4.11.2019 13:17

Z dnešního rozlasu:

"Co víte o sametové revoluci?" "To jsme ve škole ještě neprobírali..."

Š. Hašek 4.11.2019 14:26

"Skoro se divím", protože nejvíc vykladačů husákismu a předání moci 1989 se rekrutuje právě ze školáků/studentů.

Máte pravdu, neprobírali to ....... ale o to jsou "chytřejší".

P. Portwyn 4.11.2019 12:53

A taky by me zajímalo, kdo bude např. u dítěte nastupujícího na SŠ určovat, co bude za 10 let potřebovat. Ten patnáctiletý kluk?

J. Kanioková 4.11.2019 14:08

R^R^R^

Š. Hašek 4.11.2019 14:28

Pane Portwyne,

bude to určovat shromáždění patnáctiletých. A říká se tomu "občanská společnost".

P. Portwyn 4.11.2019 15:30

Pan Hašek

...a na obraz sv. Gréty se bude přísahat ;-D

V. Klepetko 4.11.2019 12:52

Praktická zkušenost:

Na SCIO testy jsem se naposledy díval před cca 7 lety když se má nejmladší dcera připravovala na přijímačky na osmiletý gympl, co je , nm a Vysočanské u Náměstí OSN v Praze a kam se nakonec dostala za velmi silné konkurence, ze čtyř zájemců vzali jen jednoho. A dodnes na ty testy vzpomínám s vděčností - dcerka ještě dnes těží ze znalostí, které si během té přípravy díky těm testům vštípila, a dovedností, které za těch pár měsíců intenzivní přípravy získala. Někdy mám dokonce pocit, že některé věci tenkrát znala lépe než dnes, přitom známky nosí dobré:-) Sám jsem ty testy musel řešit, a cvičně jsme tenkrát zkusili i testy pro maturanty - s překvapivě dobrým výsledkem (u dcerky), a s výsledkem k zamyšlení (pro mě:-)), což nemohlo znamenat nic jiného, než že ty SCIO testy indukují schopnost řešit efektivně problémy v nouzi (vědomostní).

A druhá dílčí zkušenost mi říká, že když se nějaký dílčí poznatek chytře znějícího pojednání ostře neslučuje s něčím, co jsem sám zažil nebo dobře vím, tak se vyplatí s nedůvěrou přistupovat i k celému tomu pojednání.

Takže si dovoluji s autorem nesouhlasit, i když o pedagogice toho vím jen velmi málo :-)...

J. Kanioková 4.11.2019 14:11

Naprostý souhlas !

P. Portwyn 4.11.2019 12:52

Já jen doufám, že možná přítomní vedoucí pracovníci a podnikatelé po večerech dumají nad tím, jak to udělat, aby lidé chodili do práce rádi, a že se trápí nad tím, zda paní z účtárny její práce baví.

Ne že by učitel neměl POKUD MOŽNO vysvětlovat co nejzajímavěji. Nicméně smyslem docházky do školy není zábava pro děti.

V. Novák 4.11.2019 12:49

"V mešitě je krásně / ve škole je hnusně. / Píšou se tam testy, / zkouší se i ústně. // Přijmi džihád!".

Tak nějak jsem si na tuhle básničku vzpomněl, čta článek.

V. Novák 4.11.2019 12:34

To, co navrhujete, je nejlepší cesta k výchově Fachidiotů, jak je nazývají Němci.