18.4.2024 | Svátek má Valérie


Diskuse k článku

ŠKOLSTVÍ: ´Úča´ jako spasitel

Co všechno chceme po učitelích? Představují naše požadavky stále ještě celkem přirozené "názorové spektrum" anebo jsme už úplně propadli schizofrenii?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Urban 3.10.2011 22:41

Učitelé byli tak nějak otloukánky

každého režimu, vzpomeňte na Nezbedného bakaláře. To, co se z nich dělá dnes, ovšem nemá obdoby. Důsledky jsou jasné a už i měřitelné - klesá vzdělanost naší mládeže. Marie Terezie a J.A. Komenský se obracejí v hrobě. Recept - kdyby ho někdo chtěl slyšet - je poměrně jednoduchý. Nechte učitele učit a zaplaťte jim za to. Jenže rozvrat školství v ČR je zřejmě plánován už od dob ministrování Buzkové a to napříč politickými stranami. Máme po chudém Balkánu nejnižší přísun financí do resortu. Po učitelích se chce kromě učení a sebevzdělávání úřednická práce, sebehodnocení, evaluace, ŠVP a jak se všechny ty pitomosti, nařízené a velmi kontrolované z ministerstva, jmenují. Jde o to, učitele znechutit, schopné vyhnat, aby národ byl národem bl.bců, neboť takovým se snadno povládne. Flus.

J. Urban 3.10.2011 22:44

Re: Učitelé byli tak nějak otloukánky

Jo, a ještě ty nástěnky - velmi velmi důležité :-/ kam se §ere bolševik

M. Bezouška 3.10.2011 20:19

je to tak

a článek jen s jistou nadsázkou dost dobře popisuje celkovou úroveň zblbění naší skvělé společnosti. Ovšem nedejme se mýlit, ten totální marasmus nevznikl najednou a už vůbec ne v době takříkajíc polistopadové. Kořeny jsou daleko starší, i když stále stejné: agilní polovzdělaní pitomci. Možná si někdo z pamětníků vzpomene, jak jsme se v roce 1949 učili číst tak zvanou globální metodou. Tenkrát jsme, pro změnu, lezli do zadku Angličanům a Američanům, a protože v angličtině se nedají používat slabikáře, tak jsme je zavrhli také a učili se číst poanglicku. Na kartičkách byly vyobrazeny různé předměty a pod nimi napsáno, co to je, učilo se to, pochopitelně, memorováním a zpaměti. Vydrželo to asi dva nebo tři roky, moje o dva roky mladší sestra už měla zase slabikář. A tak to šlo dál, reforma pomalu každý rok, pak do toho přišla ta dáma s voskovým kontrfejem, Buzková se, tuším, jmenuje a odstartovala další převratné děje. No, a dnešní škola je jen výsledek. ("Kvalita" rodičů je ovšem jiný šálek čaje, nicméně působí stejným směrem.)

F. Eliáš 3.10.2011 20:53

Re: je to tak

Vystihl jste situaci přesně. Ta paní Buzková se nechala pouze zblbnout úředníky z MŠ a chudera začala bojovat proti memorování. Její reforma je ta nejtragičtější za dobu existence našeho školství.

P. Urban 3.10.2011 16:45

Není mi úplně jasné

zda autor odsuzuje dostatečnost bakalářského vzdělání vážně nebo ironicky. Podle mě může pro učení na prvním stupni klidně stačit maturita s pedagogickou nástavbou, zaměřenou především na praxi. Tak, aby dokázala aspoň třetinu toho, co autor popisuje na své modelové třídě. Koneckonců z praxe víme, že dobrý učitel se může stát i z absolventa pedagogické fakulty.

Předpokládám ovšem, že maturita je dokladem faktické gramotnosti a jistého rozhledu. Zda tomu tak v dnešní době opravdu je si nejsem jistý.

F. Eliáš 3.10.2011 20:55

Re: Není mi úplně jasné

Kdo nedokáže vystudovat pedagogickou fakultu je bezsporu blbeček a mělo by mu být všemi silami zabráněno v pokusech o výuku.

L. Písařík 3.10.2011 13:05

Pan ministr je vizionář

Požadovat na učních s maturitou,  aby uměli např. jazyk, kterému byli učeni přeškolenými ruštináři, to nemohlo  dopadnout úspěšně. Myslíte, že truhlář s maturitou bude umět lépe hoblovat? Já ne. Příklad z praxe: Dnes byl u nás sklenář vyměnit v otočném okně prasklou tabuli. Bylo radost ho pozorovat, jak mu šla práce od ruky. Celá akce netrvala ani čtvrt hodiny. Neptal jsem se, jestli má maturitu, aly myslím, že by mu příliš nepomohla.

F. Eliáš 3.10.2011 20:57

Re: Pan ministr je vizionář

Učni k ničemu maturitu nepotřebují. I bez ní mají ukončené středoškolské vzdělání. Akorát na VŠ bych s nimi raději nepočítal.

V. Běhal 3.10.2011 9:13

Problém jsou rodiče

Zkušenost starší učitelky, která odučila tři generace je, že děti jsou stále stejné, ale jiní jsou rodiče. Před šedesáti roky, když učitel potrestal žáka, tak rodiče nic nenamílai, dnes, když dostane žák pětku, nebo poznámku, anebo nedejbože žáka potrestá, tak na něj rodiče přiběhnou, seřvou ho, eventuelně si na něj stěžují. Dítěti řeknou, že učitelka je kráva. Prostě liberální intošové přesvědčili společnost, že nejen dospělí, ale i děti za neúspěchy nemůžou, vina je společnost, škola. Tím neříkám že ve výce se nedá mnohé zlepšit, jenže všechna zlepšení, prosazovaná z ministerstv školství vedla ke zhoršení výuky.

V. Kain 3.10.2011 9:41

Re: Problém jsou rodiče

Dát po hubě nevychovanému spratkovi ať je to synáček nějakého morgoše a nebo váženého pana podnikatele vyjde nastejno.Jak si jsou rom s podnikatelem ve stížnosti a deklasování učitele podobní.

F. Eliáš 3.10.2011 8:04

Učitelé by se měli rovným dílem starat o všechny žáky

Žáci, kteří vyžadují zvláštní péči by měli být ve specializovaných třídách, kde ta zvláštní péče lze poskytovat, aniž by byly některé děti diskriminovány nižším zájmem učitele. Děti vnímají intenzivně rozdíly, a když kantor poskytuje někomu větší péči, uvědomují si tu nespravedlnost.

J. Vavrochová 3.10.2011 7:36

Velmi realisticky popsáno, jen ty asijské děti bývají, na rozdíl od našich tzv. menšinových, na školu velni dobře připraveny.

M. Roesel 3.10.2011 2:13

Zase nám snížili plat, pane kolego.

Nevadí. Zatajíme žákům hlodavce.

M. Stuchlik 3.10.2011 0:41

S vozíčkářem musí na bezbariérovou toaletu

Nikoliv, rodiče vozíčkáře si musí zaplatit asistenta, který pak "úče" pomáhá i s jinými dětmi.

M. Freiová 3.10.2011 1:18

Re: S vozíčkářem musí na bezbariérovou toaletu

Zkušenost ze sídliště

Asijské děti, zejména Vietnamci, umějí bezvadně česky už když jdou do školy.

mf