18.4.2024 | Svátek má Valérie


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Radimka 1.12.2008 20:54

Re: je evidentní, že mládež je zkažená,

Já si myslím, jak jste to popsal, že je to úplně obráceně. Kopecký opuštěný grafoman zběsilý a dementní a vy neřestný názorové blízkosti hledač.

Kopecký 1.12.2008 21:12

Re: je evidentní, že mládež je zkažená,

Už jsem ji odehnal. Pořád si čte a je zvědavá.Ženy směly nejprve vyšívat, modlit se, pečovat o děti, vařit. V okamžiku, začaly čtení chápat jako možnost vyměnit těsný svět domova za nekonečný svět myšlenek, fantazie a vědomostí, staly se nebezpečnými - to je anotace ke knize Ženy, které čtou, jsou nebezpečné. Mám jí to koupit k vánocům?

brána 1.12.2008 21:34

Re: je evidentní, že mládež je zkažená,

Nehmátl jste pane Kopecký do zadního regálu. To voní po emancipačních pokusech v předminulém století ve Francii, nebo letos v USA. Manželce kupte jako vždy brilianty - to potěší letos extra. Trh je vyschlý. Jsou vyprodané zásluhou nervosity chudých, kteří dnes prodávají akcie.

brána 1.12.2008 21:22

Re: je evidentní, že mládež je zkažená,

Jsem rád, že vás nenudím potvrzováním vašich představ. Apropó hledač. Někde jsem zašantročil existenčně nutné filmové umění na DVD - Strýc vanja na brodveji ap. Není to náhodou v krabci d iPodu?Pozdravujte Ericha. Měl by se přidat k diskuzi o nebohých pacholátkách. Dostávají se zde pod kanonádu těžkých Bert a  postižených.generativním pudem. V tom je přeci doma..

Kopecký 1.12.2008 22:30

Re: je evidentní, že mládež je zkažená,

Ujo Váňu nemáme anebo o tom nevíme. Vždyť ten ipod jste si odvezl, tuna zůstalo jen držátko na ipod a ovládátko, obé v bílé barvě. Nebo se pletu jako vždycky?

Lady 2.12.2008 1:29

Re: je evidentní, že mládež je zkažená,

Pořádek udržuji z lenivosti. Abych to, copotřebuji nemusel hledat. No ale právě teď nemám ani tužku, ani brýle.

Kopecký 2.12.2008 4:38

Re: je evidentní, že mládež je zkažená,

Na co potřebujete v půl druhý tužku a brýle?

Kadlus 1.12.2008 16:15

Obrana jazyka českého

ne Balbínova, ale skutečná.Jak praví bonmot: Všechno je v lidech. Jako bývaloý kantor a děde třeťáka jen pár slov. V nejmenované Horní Dolní, v nejmenované škole vzala pí uč. na konci první třídy děti do Městské knihovny,paní knihovnice připravily program a MK dala do konce roku (červenec- prosinec) kartičky dětem zdarma.Víc jak polovina se "drábkem chytila" a jsou z nich pravidelní návštěvníci. Jak sleduji Kubovy pokroky,dostávají děcka dost záhul a postup není žádný experiment,spíš "nahuštěná klasika"- rozhodně se nedá řící, že by se děcka flákala.Jen dodám- škola není vzorová a má cca 1000 žáčků.Tak vážení, zkuste se podívat skutečně kolem sebe-nesprávná generalizace a odsuzování šmahem není vždy to pravé ořechové.Na druhé straně- v 1. třídě bylo 30 dětí, což je podle mne víc než dost.Technokratická řešení a z nich vyplývající podfinancování zejména základního školství- tady bych hledal příčiny. Tenhle počet dětí v 1. třídě je skutečně nedůstojný 21.století.

Lady 2.12.2008 1:35

Re: Obrana jazyka českého

Možná nedůstojný, ale není to nejdůležitější. Nás bylo ve třídě 42. . A učitelé byli jedem horší, jeden lepší, jeden se hodil víc pro prvňáky a mně ve čtvrté njeho přístup nevyhovoval, ale co s tím naděláte, rozmezí IQ žáků veliké a oni si stím také museli radit jak uměli.

J.G. Pašek 1.12.2008 15:29

Jen tak čtení se dává větší cena než jakou si zaslouží . . .

Umět přemýšlet je mnohem důležitější . . .

František 1.12.2008 15:12

Školské reformy

Naši učitelé jsou stále ustrašenější. Věří chlapíkům z ministerstva, že je dobré, když se žáci minimálně zatěžují. Ani totální blbečci u nás nesmí propadnout. Žáci neumí číst a když se jim podaří něco překoktat, stejně tomu nerozumí a brzy to zapomenou. Neplatí to obecně, přes všechny reformy zůstavají nadaní a schopní a gramotní jedinci, ale poslední školská reforma opět snížila prestiž učitelů, opět snížila schopnost žáků vzdělávat se. Jsem zastáncem biflování, memorování, protože rozvíjí paměť. Jsem zastáncem vysokých nároků učitelů  i rodičů zejména na ty nejmladší  žáky. Kladný vliv na prospěch ve třídě mělo vždy vyloučení těch nejslabších a propadání. Dnes se už studenti za svou negramotnost nestydí.

První krok každé reformy by měl být zúčtovaní s těmi, kdo reformu způsobili. Všichni z ministerstva školství by se měli stát nezaměstnanými. Ubylo by reforem. Stejně je zajímavé, že nám slovo reforma nezní negativně, vždyť to je svědectví, že jsme nepracovali dobře. Podobně je na tom například slůvko revoluce. Každý z nás je důsledkem evoluce. Revoluce vývoj spíše brzdí. Přesto jsem si jistý, že nikdo z nás nemá ve svém městě Evoluční třídu, i když těch  Revolučních je habaděj.

Na našem školství byl v minulosti vždy patrný kladný vývoj. Bohužel jsou tací ouřadové, kteří se domnívají, že musíme jít vpřed cestou reforem. Učitelé dnes minimalizují požadavky na vzdělávání, aby nemuseli nechávat propadat nevzdělatelné jedince

V. Hoffman 1.12.2008 17:19

Re: Školské reformy

Biflovanie a memorovanie nerozvija dlhodobu pamat, akurat podporuje ucenie sa splachovacim systemom. Naucim sa, spravim skusku a zabudnem. Najlepsie sa pamataju veci vylozene kontextovo a v dobrych asociaciach /este po dvadsiatich rokoch si pamatam co je to gradient elektrickeho toku vdaka genialnemu vykladu prednasajuceho, ktory nam popisal ako sa postupne meni gradient toku studentov medzi fakultou a blizkou krcmou s prdlezujucim sa casom a zvysujucou sa nudou na prednaskach :-DDDD/.

Lady 2.12.2008 1:43

Re: Školské reformy

Myslím, že zde záleží na věku. Je pravda, že si po více než šedesáti letech pamatuji dlouhé a složité pasáže, které jsme kdysi museli nabiflovat nazpaměť , ale bylo to na obecné, v dětském věku - a bylo to užitečné. Později  ve věku nad 10 mně víc vyhovoval logický výklad porozumění a volná reprodukce. Ale máte pravdu, asi to pomáhalo tu paměť rozvíjet.

Kanuk 2.12.2008 6:45

Re: Školské reformy

Co já se pamatuji, tak jediné věci, které jsme na obecné škole museli znát zpaměti byly malá násobilka a říkánky na "vybraná slova" ...Vy máte zvyk vysoko vyskočiti, žvýkati a výskati jako když výr vyje". Bohužel, ostatní už si nepamatuji, ale seknu se málokdy.

portwyn 1.12.2008 17:26

děkuji

Františku, díky za rozumný příspěvek. Máte-li děti, zkuste to vysvětlit ostatním rodičům. Velmi tím pomůžete vzdělávání i učitelům (nebo aspoň těm, kteří chtějí učit).

Bohužel se častěji setkáváme mezi neučiteli s názorem, že chtít po dětech cokoli včetně malé násobilky je šikanování (nebo "zbytečná buzerace", abych citoval). Pomozte nám díky předem.

Witch 1.12.2008 19:02

Re: děkuji

Nejsem pedagog z povolání, ale využila jsem přípežitosti a zanedbaným dětem dávala kouř z matiky. Systém který jsme měli my a naše děti. Denně deset příkladů, za chybu jeden navíc. Dítka to vzala jako hru, protože jsem tvrdě šlapala i na své potomstvo před zkouškama a tak se dětičky učily jako ti "velcí". (Prozradím, že šklo o němčinu, kteropu sama neumím a o dějepis na reparát, neboť synek nezvládal fráze, diktované profesorkou, a konečně uznal, že před cizími učiteli bude lepší, když bude historii rozumět. Ta baba, jak mám ověřeno, hystericky odmítala vlastní slova studentů.) No a po pouhých čtrnácti dnech výcviku třeťáček nadšeně začal školu s jednotkami a udržel známky nadále, páťák z toho žil přes půl roku - tam se nedočkal ani extra zájmu od rodiny, protože maminka té těžké matematice prý nerozumí, ta radši chlastala:-( Jednušky jsem chválila ten půlrok já a pak se odstěhovali. No a taky se, samozřejmě četlo. třeťáček prý pokračoval, páťák nevím, ale vidět je, jak najednou chápou, co čtou, to byl zážitek!

Ivanhoe 1.12.2008 20:04

Re: děkuji

Ano; ale to je možné pouze za splnění tří předpokladů:

1) žáků řádově jednotky na učitele

2) oboustranný zájem

3) nikdo, koho to nebaví (- koho nebaví vůbec nic) při tom neotravuje

Že se tak dá dosáhnout dobrých výsledků i s dětmi, kterým to za běžných podmínek nejde, toho jste sama důkazem. Jenže - kdo takovou individuální výuku zaplatí?

Kanuk 1.12.2008 20:18

Re: děkuji

Ivanhoe, myslím, že se mýlíte. Na reálce nás bylo ve třídě kolem 40, jenže žádní "tvrdí grázlové", ti se tam nedostali. O učení jsme se skoro vůbec nezajímali, během vyučování jsme hráli "námořní bitvu" nebo "moře, kuře, znamení" a přesto nám v makovicích toho zůstalo podivuhodně dost. Ovšem, naši profesoři nebyli "pajdáci", matykář a fyzik byli RNDr, někteří z ostatních byli PhDr, kteří vystudovali předmět, který učili. Ale nevyučovalo se "přístupem k jednotlivci", nebo jak se to moderně nazývá, protože při vyučování jsme aspoň na půl ucha museli sledovat "cvrkot", protože kdykoliv mohla přiletět otázka, za jejíž nezodpovědění byla "koule".

Ivanhoe 1.12.2008 21:03

Re: děkuji

A kdy to bylo? Předpokládám, že v době, kdy jste i při námořní bitvě udrželi jakous takous kázeň, aspoň takovou, že bylo slyšet, co se říká, a takovou, že jste byli schopni na toho půl ucha opravdu poslouchat; a také v době, kdy jste si z pětky ještě něco dělali... Božíčku, kolik já jen v těch dobách udělal křížovek - do tajenky téma hodiny, nakreslit obrazec, a hledat slova, zkoušet, křížit, gumovat a znovu hledat, a mít na to tak 40 minut... A přitom být celou dobu v obraze. Zlaté časy! Dneska je jináč, a není to v doktorátech učitelů...

Kanuk 2.12.2008 0:01

Re: děkuji

Jo, Ivanhoe, to máte pravdu. Ale zakopaný pes je v tom, že dnes se do vyšších tříd základky dostanou i ti "tvrdí grázlové". Ale nejen to, to je třeba uznat. Když já dostal pohlavek od tělocvikáře, protože jsem lelkoval kde co lítá a nepostavil se do zákrytu, tak domácí reakce byla, že jsem si asi zasloužil dva. Dnes? Druhý den by škola byla zbořena rozlícenou mateří, protože někdo si dovolil dotknout se jejího budoucího Einsteina, který sotva prolézá z matiky.

Witch 2.12.2008 13:18

Re: děkuji

To jsem spíš chtěla ukázat, jak krátká doba"hnusného" tréninku  a "opruzování" nebohých dítek starou a tradiční formou stačí, aby byly vidět výsledky a ještě k tomu dlouhodobě.  Vlastní, méně nadšená dítka, jsme terorizovali průběžně. Jenže ona už věděla, že jim nekecáme, už měla zkušenosti a brala to jako povinné sirupy proti kašli:-/

Jirka 1.12.2008 18:59

Re: Školské reformy

Když nás bylo 15 mega, tak mělo  Ministerstvo školství x pracovníků. Vsadím se, že jich neubylo, i když jsou nás jen 2/3. Ti musí vykazovat činnost - a to znamená přinášet změny . No, a i když bude něco dobré, je nutné to změnit, protože: dá se mluvit o reformě, přináší to nové osnovy ( tj. práce pro spřízněné odborníky, nakladatele,  testovací firmy...). Není nad experimenty,  jejichž  trvání   přesahuje dobu funce ministra. To je nekonečný džob ( viz státní maturity).  Rodiče cítí svůj díl viny na nevýchově dítěte a tak to dohánějí agresivitou proti škole, kde své dítě "brání".  A děti jsou přizpůsobivé a velmi rychle se v tom chaotickém prostředí přizpůsobí a jdou cestou nejmenší námahy.  Ze všech stran( včetně  medií ) slyší podbízivé kecy na téma: chudáčci, musíte do školy, sláva- jsou prázdniny, obšírně  se přetřásají chyby  kantorů. Nikdo neřekne, že dítě, které ruší  výuku  znemožňuje  plnění zákonné povinnosti ostatním  a takto by se to mělo posuzovat. Dítě má právo na vzdělání, ale nevím, jestli je povinnost jej vzdělávat, když nechce.Za zmínku stojí, že  nikdo nebyl dosud tak odvážný, aby stanovil nepominutelný obsah vzdělání  jednotlivých školských stupňů. Do toho mluví tolik povolaných, že se nikdy nedohodnou. Takže se to  zalepí  frázemi, které si každý vykládá po svém. Hlavně příslušné výzkumné ústavy, kde se tak všichni vžili do své terminologie, že se často nemohouz dohodnout ani s vyučujícím, co si pod tím pojmem mají představit. (např"kompetence") . Jestliže se řeklo před 20 lety: má  maturitu, dalo se  z toho o tom člověku něco odhadnout. Dnes? Musíte pátrat jaká škola, s jakou tradicí, soukromá či státní ..je to prostě o devalvaci  úrovně. A nedivte se pak schopným kantorům, že odcházejí. Jsou nároční, vedení školy se na to tváří rozpačitě, žáci si stěžují a rodiče píšou  petice na MŠ, kde jim referenti moudře naslouchají. Umíte si představit inspektora, který by řekl: Pane kolego, já  Vám teď předvedu, jak má ta hodina vypadat??

Kanuk 1.12.2008 20:28

Re: Školské reformy

S lecčím bych mohl souhlasit, ale určitě ne se sarkastickou poznámkou týkající se státních maturit. To ovšem souvisí s jednotnými osnovami (samozřejmě, stejné pro určitý druh škol) a s omezením všelijakých "speciálních" škol. To si mohl dovolit SSSR, mít střední školu pro pracovníky v oboru konzervování ovoce a pod., ale národ s 10 miliony lidu takové školství mít nemůže.

Lady 2.12.2008 1:56

Re: Školské reformy

No vidíte, a přesto máme i bakalářské studium pro zdravotní sestry. Těch máme nedestatek a to už se třicet let opakovaně píše, že by jichsstačila polovina (těch diplovovaných s maturitou a druhá polovina by se dala nahradit ošetřovatelkami s půlročním kursem. Na vynášení nočníků by ten diplom snad ani být nemusel.

Minutus 1.12.2008 14:53

Máte naprostou pravdu

Dobré vzdělání se stává výsadou jen několika škol, i v tom doháníme západ. A jasné je, že pokud se do učitelského povolání nezačnou hrnout ambiciózní vzdělaní lidé, víc dokázat nelze. Je to nejen o penězích, také o kvalitách žáků. Na VŠ by se neměl dostat nikdo s tak mizernými základy. Jenže jak to splnit, když máme úkol pětiletky 25% VŠ a střední školy jsou čím dál tím slabší?

V. Hoffman 1.12.2008 14:45

Sorry,

suplovat.

V. Hoffman 1.12.2008 14:45

Re: Sorry,

K inemu vlaknu:-(

quetzal 1.12.2008 13:03

portwyne

nemůžu najít email, kdysi jsme spolu konverzovali, nemohl byste mi, prosím, napsat na d i p l o d o k na seznamu? Dík

portwyn 1.12.2008 15:50

Re: portwyne

Není zač :-)

Učitel 1.12.2008 11:29

Problém není co a jak,

ale především KOHO!Vypěstovat v žácích pocit potřeby sebevzdělávání byl vždy složitý a dlouhodobý, ale podařil-li se, přinášel své trvalé ovoce .Svědčí o tom renomé rukou a mozků českých lidí nejen v Evropě, ale po celém světě.Základem vzdělávání (učení) je kázeň, ať  již uvědomělá, nebo vynucená a pocit určité odpovědnosti,:.A to je základní podmínka,  dosahování kvalitního vzdělávání!Samozřejmě, že vše musí být podloženo pofesními kvalitami a přirozenou autoritou učitelů! To jsou základní podmínky, které současnému školství chybí.Příčiny?!V současnosti jsou hlavní prioritou peníze!Nač se mám zatěžovat učením, když soused o kterém se vždy vědělo, že škole příliš nedal, vlastní bistro ve kterém vydělává miliony, , zatím co náš kantor , který musel  nejméně osm let studovat se musí spokojit s 15ti až 20ti tisíci!Tak se stává, že mnohé děti berou dnes školu jako zábavnou instituci, kde se závodí v tom, jak a čím kterého kantora vytočit, jak terorizovat slabší a slušnější spolužáky, !Když sleduji současné učitelky  ,nadopované prášky a často i alkoholem s jakým strachem vstupují do přeplněných tříd a vychází z nich se slzami v očích, je mi jich líto a za naše současné školství, řízené dlouhodobě nekompetentními osobami stydno!Žebříček autority na našich školách vypadá v současné době asi takto:"Učitelé se bojí žáků, rodičů, ředitelů a inspektorů!Ředitelé se bojí rodičů a inspektorů, případně starostů.Pouze žáci a rodiče se nebojí nikoho!"A nyní ať vám pan Liška a jeho odborníci, kteří se seberealizují vymýšlením různých,  nešťastných koncepcí poradí.Nutno zdůraznit , že tento propad zahájil již na konci minulého století jistý současný důchodce z Vysočiny , který naše tehdy  kvalitní školství přirovnal k Nepálu  a zdevastoval tak práci tisíců poctivých a svědomitých kantorů!A jak z toho ven?Jisté české přísloví hovoří cosi o rybě, která zapáchá od hlavy!Jenže takových ryb je v našem školství v současné době mnoho!Tak "babo raď!Ale bez radikálních změn to asi nepůjde!