29.3.2024 | Svátek má Taťána


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Výpis zvoleného vlákna.
Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
jdostalm 1.3.2007 20:28

relativizace

Tedy já budu vždy radši, když mne v lékárně namíchají lék třebas špatně, ale s dobrým výsledkem :-). Špatný výsledek se nedá okecat žádným dobrým postupem. Myslím, že jediné správné hodnocení je dobrý výsledek a asi dobrý postup 1, dobrý výsledek evidentně špatný postup 3, ostatní někde okolo 5. Pro zastánce kreativity: Jak chcete poznat opravdu kreativní postup dobrý od špatného, když ho ani nepochopíte :-)

Flasi 1.3.2007 21:10

Re: relativizace

Jedna věc je aplikace v praxi, kde je chybě získaný, ale správný výsledek nepochybně cennější, než chybný výsledek způsobený chybečkou ve správném postupu.

A druhá věc je pedagogická rovina, kdy je to přesně naopak. Žák, který použil správný postup, ale udělal v něm jistou chybu (například numerickou) si prostě zaslouží lepší známku než je 5. Než je pětka, kterou si zaslouží někdo, kdo předepsanou látku hrubě neovládá a správný výsledek pouze uhodl.

Jaká je hybnost tělěsa o hmotnosti 2 a rychlosti 2 (pro ty co neovládají elementární fyziku raději neuvádím jednotky a napovídám, že hybnost je součin rychlosti a hmotnosti)? Odpovídám 2+2=4. Výsledek správný, postup zcela chybý. Zasloužím ve škole trojku? Opravdu?

jdostalm 1.3.2007 21:56

Re: Re: relativizace

No a to je právě to, že pokud bude úvaha, že 1 má při rychlosti 2 hybnost 2, tak celková hybnost se dostane sečtením jednotlivých hybností (upozorňuji na míru kreativity - integrování vektorů:). Já tvrdím, že jen podle 2+2=4 nedokáži rozhodnout, jestli je to úplně špatně.

Flasi 1.3.2007 22:33

Re: Re: Re: relativizace

No beru to jako modelový příklad špatného postupu. Takže předpokládejme, že student vyjde z obecného vzorečku p=v+m