Děkujeme za pochopení.
huhu
ano
ano odpovídat ano/ne či, když a tak b nebo c či d, to je na úrovni počítače. Ne tvořivého člověka. Autor má pravdu. Jde o to k čemu která výchova slouží. Třeba řidič příliš tvořivý být nemusí. Prostě rozhoduje - nastala tato situace, tak udělám toto.
David Werner
Papir-Kniha
Syr - mleko jako kniha - papir je absolutni blbost. Syr je bakteriemi "modifikovane" mleko papir v knize ja porad jeste stejny papir.
Lepe: Syr - mleko je jako papir - drevo.
jdostalm
relativizace
Tedy já budu vždy radši, když mne v lékárně namíchají lék třebas špatně, ale s dobrým výsledkem :-). Špatný výsledek se nedá okecat žádným dobrým postupem. Myslím, že jediné správné hodnocení je dobrý výsledek a asi dobrý postup 1, dobrý výsledek evidentně špatný postup 3, ostatní někde okolo 5. Pro zastánce kreativity: Jak chcete poznat opravdu kreativní postup dobrý od špatného, když ho ani nepochopíte :-)
Flasi
Re: relativizace
Jedna věc je aplikace v praxi, kde je chybě získaný, ale správný výsledek nepochybně cennější, než chybný výsledek způsobený chybečkou ve správném postupu.
A druhá věc je pedagogická rovina, kdy je to přesně naopak. Žák, který použil správný postup, ale udělal v něm jistou chybu (například numerickou) si prostě zaslouží lepší známku než je 5. Než je pětka, kterou si zaslouží někdo, kdo předepsanou látku hrubě neovládá a správný výsledek pouze uhodl.
Jaká je hybnost tělěsa o hmotnosti 2 a rychlosti 2 (pro ty co neovládají elementární fyziku raději neuvádím jednotky a napovídám, že hybnost je součin rychlosti a hmotnosti)? Odpovídám 2+2=4. Výsledek správný, postup zcela chybý. Zasloužím ve škole trojku? Opravdu?
Mirien
Co zjistíme z restu?
Výsledek testu s odpověďmi a, b, c ... nám neřekne ve škole o žácích nic. Před dvěma lety jsem zadala svým žákům v 9. třídě dnes tak oblíbené Scio testy z matematiky. Ne že bych je tak milovala, ale přece jen jsem před přijímacími zkouškami chtěla, ať si tuto metodu vyzkoušejí. Třetí nejlepší výsledek měl žák, který měl z matematiky dostatečnou a sám mi po testu přiznal, že zadání ani nečetl, jen náhodně označil výsledky. S počtem bodů by se lehce dostal na libovolnou střední školu.
Souhlasím, že test nám neříká nic o schopnostech, kreativitě .. jen o schopnosti křížkovat výsledky a o štěstí.
Reeve
Re: Co zjistíme z restu?
Pokud při takovém počtu úloh (v testu jich zpravidla bývá více než 20) uspěl žák s náhodným tipováním, pak ti ostatní museli v testu totálně vybouchnout. To není zrovna nejlepší vizitka učitele.
Kanuk
Dva přístupy k matematice.
Mám dvě učebnice vysokoškolské matematiky. Vojtěcha a Couranta (v angličtině). Zatím co ve V většina úloh obsahuje sloveso "vypočtěte", v C je požadováno "dokažte". Myslím, že podobný rozdíl byl v řadách učebnic matematiky pro střední školy, z nichž jednu napsal J. Vojtěch, druhou (akademik) Čech. Slyšel jsem názor, že Čech zabil českou středoškolskou matematiku.
Kanuk
Maturitní otázka z matematiky
Nechť m, n jsou libovolná přirozená čísla, jejichž součet je liché číslo. Potom je liché také číslo A) m-n, B) 2n + m, C) mn, D) (m-1)^n, E) m^(2n). Jako správná odpověď je uvedeno A, ačkoliv B a E podmínku také mohou splňovat., je-li m liché.
Matematika. Sbírka úloh pro společnou část maturitní zkoušky, vyšší obtížnost. Ceram, 2001.
Kanuk
Re: Maturitní otázka z matematiky
Nehledě k tomu, že to je otázka pro tak nejvýš devátou třídu.
I.L.
Dobry clanek
Lapidarne receno:
jakykoliv zkusebni test ale i test "inteligence"je predevsim sondou do duse (casto
omezene, netvurci, ba zamindrakovane) tvurce toho testu... Teprve sekundarne neco malo vypovi (s omezenimi dobre vystizenymi v clanku) i o schopnostech
testovaneho objektu.
Tramíň
Re: Dobry clanek
Toš to lapiderně znamená polopatě a temuk já rozumím. Temuk sekunderně taky. To je v druhé lajně. Ale dušu do teho nepleťte, tó se ohánijó enem černoprd-lníci. Co dělajó testi, tych duša nezajímá.
Tramíň
Co tam testi!
Toš to ně se dělajó testi nélepší, dyž mám tak decku v sebe. Enem ně nikde nechcó. To je právě tá diskrimináce! Já su inák šikovné, enem té testi ně nendó.
zp
Měl jsem
v šedesátých letech na druhém stupni ZDŠ celé 4 roky osvíceného matematika, jenž dával jedničku navíc, pokud byla úloha vyřešena netradičním postupem. Motivací k hledání nevyšlapaných cest nás pro život naučil více, nežli všichni učitelé biflujících předmětů dohromady.
MS
Re: Měl jsem
Velmi závidím, i když si nemohu stěžovat na naše učitele. Tohle bych bral.
Jarda
Je dobre si neco pripomenout
Nase skolstvi smeruje k "systemu" ucim se kdy chci, co chci a jak chci". "A nechtejte po mne, abych se staral, jak jsou moji absoventi uspesni (kolik je jich nezamestananych, jake maji v prumeru prijmy atp.). Nechtejte po mne, abych se staral o potreby vysokoskolskeho studia. Tam jsou prece zabednenci, kteri nemohou vedet, co je ve vychove treba. Hlavne po mne nechtejte, abych ucil take dovednosti (viz tazeni proti domacim ukolum). Prece si na priklad kazdy muze znovu vymyslet, jak postavit most. A vi-li, jak se ve fotbalu dava gol, urcite h vstreli kdy si zamane. To je urcite ta nejlepsi cesta, jak se potom vyrovnat lidem naroda, kde kdysi jakysi Konfucius rekl "Rekni mi to a ja to zapomenu, ukaz mi to a ja si to snad zapamatuji, nech mne to udelat a ja to pochopim.
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz