Pondělí 14. října 2024, svátek má Agáta
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

huhu

1. 3. 2007 23:34
ano

ano odpovídat ano/ne či, když a tak b nebo c či d, to je na úrovni počítače. Ne tvořivého člověka. Autor má pravdu. Jde o to k čemu která výchova slouží. Třeba řidič příliš tvořivý být nemusí. Prostě rozhoduje - nastala tato situace, tak udělám toto.

0 0
možnosti

David Werner

1. 3. 2007 21:42
Papir-Kniha

Syr - mleko jako kniha - papir je absolutni blbost. Syr je bakteriemi "modifikovane" mleko papir v knize ja porad jeste stejny papir.

Lepe: Syr - mleko je jako papir - drevo.

0 0
možnosti

jdostalm

1. 3. 2007 20:28
relativizace

Tedy já budu vždy radši, když mne v lékárně namíchají lék třebas špatně, ale s dobrým výsledkem :-). Špatný výsledek se nedá okecat žádným dobrým postupem. Myslím, že jediné správné hodnocení je dobrý výsledek a asi dobrý postup 1, dobrý výsledek evidentně špatný postup 3, ostatní někde okolo 5. Pro zastánce kreativity: Jak chcete poznat opravdu kreativní postup dobrý od špatného, když ho ani nepochopíte :-)

0 0
možnosti

Flasi

1. 3. 2007 21:10
Re: relativizace

Jedna věc je aplikace v praxi, kde je chybě získaný, ale správný výsledek nepochybně cennější, než chybný výsledek způsobený chybečkou ve správném postupu.

A druhá věc je pedagogická rovina, kdy je to přesně naopak. Žák, který použil správný postup, ale udělal v něm jistou chybu (například numerickou) si prostě zaslouží lepší známku než je 5. Než je pětka, kterou si zaslouží někdo, kdo předepsanou látku hrubě neovládá a správný výsledek pouze uhodl.

Jaká je hybnost tělěsa o hmotnosti 2 a rychlosti 2 (pro ty co neovládají elementární fyziku raději neuvádím jednotky a napovídám, že hybnost je součin rychlosti a hmotnosti)? Odpovídám 2+2=4. Výsledek správný, postup zcela chybý. Zasloužím ve škole trojku? Opravdu?

0 0
možnosti

Mirien

1. 3. 2007 17:16
Co zjistíme z restu?

Výsledek testu  s odpověďmi a, b, c ... nám neřekne ve škole o žácích nic. Před dvěma lety jsem zadala svým žákům v  9. třídě dnes tak oblíbené Scio testy z matematiky. Ne že bych je tak milovala, ale přece jen jsem před přijímacími zkouškami chtěla, ať si tuto metodu vyzkoušejí. Třetí nejlepší výsledek měl žák, který měl z matematiky dostatečnou a sám mi po testu přiznal, že zadání ani nečetl, jen náhodně označil výsledky. S počtem bodů by se lehce dostal na libovolnou střední školu.

Souhlasím, že test nám neříká nic o schopnostech, kreativitě .. jen o schopnosti křížkovat výsledky a o štěstí.

0 0
možnosti

Reeve

1. 3. 2007 17:55
Re: Co zjistíme z restu?

Pokud při takovém počtu úloh (v testu jich zpravidla bývá více než 20) uspěl žák s náhodným tipováním, pak ti ostatní museli v testu totálně vybouchnout. To není zrovna nejlepší vizitka učitele.

0 0
možnosti

Kanuk

1. 3. 2007 17:08
Dva přístupy k matematice.

Mám dvě učebnice vysokoškolské matematiky. Vojtěcha a Couranta (v angličtině). Zatím co ve V většina úloh obsahuje sloveso "vypočtěte", v C je požadováno "dokažte". Myslím, že podobný rozdíl byl v řadách učebnic matematiky pro střední školy, z nichž jednu napsal J. Vojtěch, druhou (akademik) Čech. Slyšel jsem názor, že Čech zabil českou středoškolskou matematiku.

0 0
možnosti

Kanuk

1. 3. 2007 16:55
Maturitní otázka z matematiky

Nechť m, n jsou libovolná přirozená čísla, jejichž součet je liché číslo. Potom je liché také číslo A) m-n, B) 2n + m, C) mn, D) (m-1)^n, E) m^(2n). Jako správná odpověď je uvedeno A, ačkoliv B a E podmínku také mohou splňovat., je-li m liché.

Matematika. Sbírka úloh pro společnou část maturitní zkoušky, vyšší obtížnost. Ceram, 2001.

0 0
možnosti

Kanuk

1. 3. 2007 16:58
Re: Maturitní otázka z matematiky

Nehledě k tomu, že to je otázka pro tak nejvýš devátou třídu.

0 0
možnosti

I.L.

1. 3. 2007 15:32
Dobry clanek

Lapidarne receno:

jakykoliv zkusebni test ale i  test "inteligence"je predevsim  sondou do duse (casto

omezene, netvurci, ba zamindrakovane)  tvurce toho testu... Teprve sekundarne neco malo vypovi (s omezenimi dobre vystizenymi v clanku) i o schopnostech

testovaneho objektu.

0 0
možnosti

Tramíň

1. 3. 2007 15:55
Re: Dobry clanek

 Toš to lapiderně znamená polopatě a temuk já rozumím. Temuk sekunderně taky. To je v druhé lajně. Ale dušu do teho nepleťte, tó se ohánijó enem černoprd-lníci. Co dělajó testi, tych duša nezajímá.

0 0
možnosti

Tramíň

1. 3. 2007 15:23
Co tam testi!

 Toš to ně se dělajó testi nélepší, dyž mám tak decku v sebe. Enem ně nikde nechcó. To je právě tá diskrimináce! Já su inák šikovné, enem té testi ně nendó.

0 0
možnosti

zp

1. 3. 2007 15:16
Měl jsem

v šedesátých letech na druhém stupni ZDŠ celé 4 roky osvíceného matematika, jenž dával jedničku navíc, pokud byla úloha vyřešena netradičním postupem. Motivací k hledání   nevyšlapaných cest nás pro život  naučil  více, nežli všichni učitelé biflujících předmětů dohromady. 

0 0
možnosti

MS

1. 3. 2007 17:27
Re: Měl jsem

Velmi závidím, i když si nemohu stěžovat na naše učitele. Tohle bych bral.

0 0
možnosti

Jarda

1. 3. 2007 13:33
Je dobre si neco pripomenout

Nase skolstvi smeruje k "systemu" ucim se kdy chci, co chci a jak chci". "A nechtejte po mne, abych se staral, jak jsou moji absoventi uspesni (kolik je jich nezamestananych, jake maji v prumeru prijmy atp.). Nechtejte po mne, abych se staral o potreby vysokoskolskeho studia. Tam jsou prece zabednenci, kteri nemohou vedet, co je ve vychove treba. Hlavne po mne nechtejte, abych ucil take dovednosti (viz tazeni proti domacim ukolum). Prece si na priklad kazdy muze znovu vymyslet, jak postavit most. A vi-li, jak se ve fotbalu dava gol, urcite h vstreli kdy si zamane. To je urcite ta nejlepsi cesta, jak se potom vyrovnat lidem naroda, kde kdysi jakysi Konfucius rekl "Rekni mi to a ja to zapomenu, ukaz mi to a ja si to snad zapamatuji, nech mne to udelat a ja to pochopim.

0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz