16.4.2024 | Svátek má Irena


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
I. Kudrnová 19.2.2015 19:57

Tak zase nový ministr

Je  to  špatné rozhodnutí.Už  to někdo u nás vyzkoušel? Znám jednu paní, která má tři dcery a jsou dyslektičky. Musela nechat práce absolvovat,  školu i kurs .Aby se po jejich docházce do  školy  mohla s nimi učit, aby je trochu připravila do života.Celá rodina jenom s tím žila.

Doufám,že  poslanci nechtějí  aby takto bylo normální, třeba chtějí abychom byli jako nezvolený Khárl, do školy nechodil, vyučen není, střední školu nemá, vysokou také ne, Čech také není, ale už podle umělců, novinářů, měl být náš prezident.

Tak třeba  z nás chtějí udělat ze všech blbce.Z učitelů poslušné stádo, Když se každé čtyři roky bude měnit ministr, máme se na co těšit. To je snad horší ještě  než Liška. Ten  to bral přes sex, tenhle se nechá vydírat.

P. Kersch 19.2.2015 18:49

učitelství

Autora článku bych jako učitele nechtěl.

J. Jurax 19.2.2015 20:56

Re: učitelství

Proč? Já bych ho docela bral, kdybych byl o půlstoletí mladší ... :-)

P. Vaňura 19.2.2015 13:49

Pokud bych měl říci, co si

myslím o "integrovaném školství" a útocích na presidenta Zemana, musel bych napsat dlouhý traktát, plný nadávek se slovníkem s termíny pana presidenta srovnatelným.

Na tom celém má zájem pouze pakáž, která se vymýšlením toho celého "integrovaného školství" ŽIVÍ. I jeden dis-cokoliv ve třídě dokáže narušit výuku a o asistentech si mohou nechat školy jen zdát, nikdo je nezaplatí. Takže klesá kvalita výuky pro VŠECHNY děti v dané třídě!

Naprostý nesmysl je pak integrovat žáky s lehkou či střední mentální retardací, takový nesmysl může podpořit jen člověk, který žádné takové dítě NEZNÁ nebo je za svůj pomýlený názor PLACEN.

Středně mentálně retardované dítě se NIKDY nenaučí číst, psát ani počítat, a ač třeba dokáže odříkat číslice do 20 (některé patrně vynechá), neumí si pod tím nic představit. A navíc těmto dětem opravdu hrozí šikana, které v praktické čkole učitel zabrání, neboť děti hlídá i o přestávce. Např. před "normálními dětmi" ze sousední třídy, které by ty retardované okradly (zejména, když dnešní škola na ně nemá žádné "páky"). V praktické škole zato existují předměty jako vaření, šití, práce se dřevem atd., které mají dětem vštípit praktické znalosti, které dokáží zvládnout.

Jedna má známá je předsedkyní odborové organizace na jedné škole. Ze své funkce se občas setká s kolegy z cca. 60 dalších škol. Pokud na to náhodou přišla řeč, VŠICHNI tito učitelé s praxí jsou PROTI rušení praktických škol!!!!!

Z. Lapil 19.2.2015 17:53

Re: Pokud bych měl říci, co si

Prosím prosím, vyjadřujte se slušně, jak se zdá, psal byste i o mně :-). Ale je to tak, je to na dlouhou debatu, tak jen jedna glosa. Dis - cokoliv je třeba Disney, diskotéka a Diskobolos. Měl jste zřejmě na mysli dys- jako dysfázie, dysgrafie...

A přeci jen neodolám. Máte pravdu v případě, že předpokládáte klasickou školu (dráb s rákoskou předříkává, děti vzorně sedí a opakují zjevené pravdy) za jedinou správnou. Nemáte pravdu v případě, že fungují i školy - řekněme - svobodnější; možná na Komenského způsob. A ony fungují. Sesypte tři čtyři ročníky do jedné party, a dětičky se průběžně seskupují podle aktuální náročnosti - matematicky nadaný třeťák dysgrafik píše diktáty s prvňákama, ale počítá rovnice s páťákama. Není to zmatek a funguje to. Věřte nevěřte, dejte děckám práci, kterou považují za smysluplnou, a tu rákosku kupodivu vůbec nepotřebujete. Stačí místo sezení v lavicích začít secvičovat divadelní hru o vývoji vesmíru. Ani ji nemusíte jako kantor dopředu psát, spíš se jako rodič bojte nutnosti platit knihovnu a internet, děti si ji připraví samy a vy se pobavíte a leccos přiučíte. Zeptejte se jich, jak dal Kolumbus vědět, že objevil Ameriku, a máte hodinu dějin dálkové komunikace v kostce, než někomu dojde, že se asi fakt musel nejdřív vrátit, než mohl začít vyprávět.

Před pěti šesti lety bych byl na vaší straně, jenže pak mi osud přivál do cesty kluka, který ve čtyřech letech začínal jakž takž mluvit (dysfázie, nikoliv deficit inteligence) a ve třetí třídě jakž takž číst. Teď je mu jedenáct, a i když bych tomu dřív nevěřil, tak ta alternativní výuka s integrovanými žáky prostě funguje, přinejmenším v tom smyslu, že se tam naučí, co jen může (poslední zpráva psycholožky: "vývoj až akcelerovaný") a nikoho tím nezdržuje. A nikdo, ani on, ani spolužáci, ani rodiče z toho nejsou na nervy.

J. Jurax 19.2.2015 21:20

Re: Pokud bych měl říci, co si

Jistě, jen by to chtělo trošku statistiky - kolik je takových jako Váš chlapec s vývojem až akcelerovaným, jaká postižení lze takto zlepšit a která ne, jaký typ školy by byl pro ně vhodný (škola kterou popisujete asi nebude standard), jaký nadstandard postižení potřebují, jak budou působit na ostatní žáky a tak dál a podobně a hlavně - ministr jako správný dobroděj hodlá nařídit integraci plošně.

A ještě - bez drába s rákoskou to úplně nejde. Protože něco je potřeba nadřít nazpamět - ono se tím taky paměť cvičí. A nelze se vyhnout učivu, které děcka za smysluplné považovat nebudou.

A někde jsem četl, že škola Vámi popsaná má taky svá úskalí - bez usměrnění se poměrně rychle takové skupiny rozdělí na tahouny, co všechno zjistí a aktivně se účastní, a na ty, co se vezou, protože se po nich nic nechce, nezajímá je to, nerozumí tomu, nebaví je to etc. A taky jsou osnovy, penzum vědomostí, které by žáček měl vstřebat. Podotýkám, že jsem to jen někde četl, nejsem pedagog.¨

A ještě mne napadlo - opakuju, nejsem pedagog a potomkové byli na základce před čtvrtstoletím - na základní škole je na Kolumba celá hodina? Nebo na všechny zámořské objevy od Vikingů přes Vasca da Gama po Cooka jsou tak nanejvýš dvě? A kolik hodin je vyčleněno na dějiny dálkové komunikace?

Z. Lapil 20.2.2015 10:50

Re: Pokud bych měl říci, co si

Přeji pěkné dopoledne.

Statistiku ode mě nečekejte, moje celé pedagogické vzdělání je skutečnost, že jsem z kantorské rodiny a jako takový jsem byl ohledně alternativ odjakživa skeptik, jenže vidím, co vidím. A vidím, že ze dvou konkrétních Montessori škol (jedna "natvrdo", jedna coby speciální "třída" na základce státní; obě bez nějakého extra školného) vycházejí po prvním stupni "normální" děti a bez problémů pokračují na klasické základce. Tedy bez problémů: rychle je přestane bavit chodit do školy a odmítají se bavit o jakékoliv skutečnosti, ze které není ohlášená písemka. A klukovi, postiženému problémy s tvořením slov ("od mala" rozuměl, ale neuměl a občas dosud neumí říct; klika, že má starší sestru, která ve svých čtyřech pěti letech byla schopná perfektně tlumočit), ovšem bez problémů inteligenčních a sociálních, ta škola vysloveně svědčí.

Ona ta škola nezlepšuje postižení, ale tím, že umožňuje VELMI individuální přístup, dokáže, že děcka co nejlépe využijí to, co mají. Příklad? K tréninku gramatiky dostane doplňovací cvičení, protože psát podle diktátu a/ nestíhá, b/ prostý převod mluvené řeči do textu natolik využívá jeho kapacitu, že na nějaké i/y prostě nezbývá.

Tvrdím, a myslím, že se shodneme, že není každá škola vhodná pro každého žáka a naopak. Ale Zemanův "zákaz integrace" je, přinejmenším podle mě, naprostá pitomost socialistického typu, protože se pokouší uzákonit něco, co ze své podstaty vyžaduje individuální přístup.

Inženýr ve mně mi napovídá, opakem integrace je dezintegrace, a školství dezintegrované... Raději nedomýšlet, někdo by se v tom mohl poznat :-).

J. Jurax 21.2.2015 17:52

Re: Pokud bych měl říci, co si

I Vám pěkné odpoledne.

Ono plošný zákaz integrace a plošné nařízení téže jsou zajisté hovadiny srovnatelné velikosti.

A pravím, že ve standardních školách a standardních třídách, kde na ni nejsou podmínky (nejsou peníze na asistenty, učitel se nemůže extra individuelně věnovat jednomu dvěma, když tam má dalších pětadvacet, co musí taky zaměstnant, aby se nenudili) je integrace velice diskutabilní záležitost.

Ale zaujala mne jedna věta z Vaší odpovědi - cituji - "Tedy bez problémů: rychle je přestane bavit chodit do školy a odmítají se bavit o jakékoliv skutečnosti, ze které není ohlášená písemka." - konec citátu. No bodejť - přestane se všechno točit kolem nich, nedbá se na to, aby se bavili, možná taky tolik neprospívají nebo nestačí - a chtějí se po nich povinnosti. Na druhém stupni je už načase, ba skoro pozdě.

Totiž - škola je z kategorie povinnosti a není podstatné, zda žáčka baví či nikoliv. Snad ani není možné, aby žáčka bavilo ve škole všechno. Žáček si má uvědomit, že do školy se učit musí a v ní podle svých schopností co nejlépe prospívat taky musí; tohle je arciť úkol pro rodiče, aby to do něj vpravili co nejdřív.

P. Papež 19.2.2015 10:49

Chládek

Chládek ukázal svoji hloupost. Se "zdravým jídlem" ve školách bylo už uděláno plno akcí i za bolševika. Nikdy !!! se to nepodařilo realizovat. Teď, když si každý pitomec dává do zákona omezování svobody (budeš jíst to, co já nařídím), se to také nepovede. Ale pár kamarádů s příslušnými firmami na tom vydělá. Chládek do chládku.

K. Janyška 19.2.2015 9:39

EU se však zlobit bude a to vždy. Je zločineckou

socialistickou organizací a ta to má ve svém základu. A  nic jiného, než zločin plodit nemůže... Dzp.

O. Uživatel 19.2.2015 9:45

Uživatel požádal o vymazání
O. Uživatel 19.2.2015 9:28

Uživatel požádal o vymazání
A. Alda 19.2.2015 9:00

Školský zákon byl 49 krát novelisován.

Každý rok několikrát. Účinný je od 1. 1. 2005, to znamená, že průměrná doba mezi dvěma jeho změnami je tři a půl měsíce.

A prováděcí předpisy se mění ještě častěji.

P. Lenc 19.2.2015 8:52

Dá se napsat

pouze jedno.České školství začíná být tragikomickou institucí.

K. Frauknecht 19.2.2015 6:57

Někde sem čet

(= nemám ověřeno :-)), že Korejci (no, jasně že jižní :-)) chodí do školy jen s tabletem. V něm mají "nacpaný" všechny učebnice, včetně učebních videí a audio nahrávek a ....

Jestli při výuce listujou v "Ksichtový knize" (jak by to pravděpodobně dělaly mé dcery) fakt nevim. Každý si holt představuje pokrok jinak :-))).

K. Luboš 19.2.2015 9:40

Kdyby měli žácí ve škole tablety,...

...tak by to bylo opravdu super. Většina by si sérfovala (třeba po pornostránkách) a v hodině by byl klid.

J. Jurax 19.2.2015 21:24

Re: Kdyby měli žácí ve škole tablety,...

Ovšem získali by tak vzdělání poněkud jednostranné a jinak by byli blbí jak troky :-)

P. Vaňura 19.2.2015 13:54

Dánské děti chodí do školy

(střední) s notebookem (nevím, zda všechny).

A. Bocek 19.2.2015 6:38

A tak místo motivace nadaných ,

zabýváme se vzdělávání hloupých.

Š. Hašek 19.2.2015 8:34

Re: A tak místo motivace nadaných ,

Od jednoho mudrátora jsem slyšel kouzelnou větu "každý je vzdělatelný", ten novovzdělanec ovšem již nedořekl "jen do určité úrovně".

Přesně jak říkáte, v "novo" škole se budeme věnovat těm pěti posledním, budeme jim falšovat známky a ti snaživí, ti chytřejší, ti budou neustále čekat a poslouchat nějaké plky, že jsou si všichni rovni. A že by se svými studijními výsledky měli "zalézt někam do kouta".

Kde jsou ty časy, kdy se o rovnosti mluvilo jen jako o rovnosti před zákonem. Budoucí popelář zkrátka nikdy nemohl být roven budoucímu chirurgovi, ani budoucímu řemeslníkovi. Tehdy.

M. Krátký 19.2.2015 4:12

montessori je stejná hovadina jako multikultura

na tuto volovinu plně platí staré, osvědčené heslo : čím víc se s hovnem mažeš, tím víc smrdí

O. Uživatel 19.2.2015 9:29

Uživatel požádal o vymazání
Z. Lapil 19.2.2015 13:21

Re: montessori je stejná hovadina jako multikultura

Že je Montessori hovadina, to víte, ale že se na začátku věty píše velké písmeno a na konci tečka, to vám uniká. Asi se s vámi ve škole nemazali, aby nenasmrádli.

J. Jurax 19.2.2015 21:27

Re: montessori je stejná hovadina jako multikultura

Nebo byl vzděláván na Montessori způsob ... :-)