25.4.2024 | Svátek má Marek


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Hrad 6.6.2008 23:13

Ještě jednou

Na dotaz inspektora kolik se dotyčný učitel připravoval na hospitovanou hodinu učitel odpověděl: "Celý život". Tolik tedy k těm "kecům" o přípravě. Každý systém, ve kterém přestává fungovat zpětná vazba směřuje k entropii. Jednou, a ne zanedbatelnou formou zpětné vazby je inspekce. Jeden můj známý učitel mi sdělil, že poslední inspekci měl v roce 1987. To jsem se nespletl!!! "To jsi borec, když ti všichni tak věří stará strukturo", poznamenal jsem obdivně. Když jsem se zeptal a co ředitel? odpověděl: "Manažer přece  nebude hospitovat u svých zaměstnanců". Před rokem 1989 měl ředitel povinnost hospitovat u svých podřízených 95 hodin. Komanči svým poskokům nedávali nic zadarmo. Dnes řeitelé(manžeři) podepisují granty vypracované jejich upachtěnými učiteli, ve kterých si oni ani neškrtli, ale jako "supervizoři" inkasují desetitisíce ke svému platu. Dne stejní "poskoci" berou 35 000 Kč a výše a tváří se sebevědomě  a rozhodně. Za komančů museli ředitelé něco umět, dnes se musí umět tvářit. Ve školství se zřejmě množí darebáci a blbci ve stále větší míře. Nazvu je pracovním termínem manažeři výskytu.  Studenti v době kdy mají dělat všechno proto, aby byli konkurence schopní na pracovním trhu, jako zbojníci ve vyučovací době přepadají důchodce(dopoledne se belhají za svým skromným nákupem) a žebrají o příspěvky na všecho možné. Zlaté časy chmelových brigád..... Moc peněz nebylo, ale byla sranda, bez ponižujícího žebrání.  

I o tom je stávka.

Radek 7.6.2008 15:58

Re: Ještě jednou

Za komunistu museli reditele, jako nomenklaturni kadri, opravdu neco umet - lezt do zadku komunistum...

portwyn 6.6.2008 15:15

Proč v pondělí nestávkuji + poděkování autorce

Stávka nemá jasně definované cíle. Nebyla jasně vysvětlena veřejnosti. Přichází v nevhodném termínu (pondělí, červen). Nebude bolet nikoho krom stávkujících. Neproběhla řádná diskuze mezi odbory a učiteli-neodboráři (těch je mnoho, někteří se připojili, jiní ne).

Podfinancování školství není příčinou, ale důsledkem největšího problému oboru: totiž naprostého nezájmu veřejnosti o výsledky vzdělávání. Chápu úvahu stávkujících "Když už jsme jen hračky pro asociální jedince mezi dětmi, tak nám aspoň dejte rizikový příplatek", ovšem zvolená forma nátlaku je bezzubá.

Děkuji autorce za výstižný článek.

Schumacher 6.6.2008 16:19

To je logické, Portwyne.

Je to proto, že většina lidí přikládá větší význam bezprostřednímu zisku a výsledky investice do vzdělání leží za jejich obzorem. Příliš dlouhá doba mezi úsilím a možnou odměnou v dalekém budoucnu. Většina se chová podle  experimentu "jednu čokoládu dnes, nebo dvě čokolády po týdnu. Vzdělání je pro ně nesrozumitelný obchod, jehož nejisté výsledky leží v nedohlednu. Nehledě na to, že tím "co je "zdarma" plýtvají a přikládají tomu menší význam než tomu za co museli zaplatit ze své kapsy. Práci automechanika rozumějí a jsou ochotni zaplatit. Dají auto do servisu, zaplatí a jezdí / nebo také ne :-) /  Výsledek vzdělání je pro ně vzdálený a příliš abstraktní.

portwyn 6.6.2008 16:21

Re: To je logické, Portwyne.

Ano, máte pravdu. Ovšem osvícený politik by vědět mohl. Jenže osvícení politici u nás nejsou, jen populisté :-/

Schumacher 6.6.2008 16:39

Osvícený může být mocnář.

Majíce to na doživotí a ctící tradice.  Pokud možno dědičný monarcha. Ne politik jehož obzor končí u předělu mezi volebními obdobími. Volební období je pro něho obdobím vegetačním, ve kterém chce sklidit co zasil.  V podstatě je obdobou nádeníka.  Ono je těžké nebýt populistou v situaci, kdy možné dobré výsledky se projeví za několik volebních období a pokud je nezmaří, přisvojí si je jiní. "Hleďte, jen co jsme byli zvoleni, jak se poměry zlepšily !"  Kdo by si pamatoval kdo a kdy zasel....

portwyn 6.6.2008 16:42

Re: Osvícený může být mocnář.

Ano...a řešení (jak i autorka píše) v nedohlednu.

Schumacher 6.6.2008 16:27

Hračky pro asociální jedince mezi dětmi ? Bohužel ano.

Nejen na základních, ale i na středních školách. Veřejných. Nemůže být disciplína mezi žáky, není-li mezi rodiči. Škola není převýchovný ústav. Na placených soukromých je situace lepší a bude se zlepšovat s  výraznější stratifikací společnosti. Iniciátory budou ne  učitelé, ne provozovatelé, ale zákazníci, rodiče žáků. Právě ti budou vyžadovat disciplínu, protože vědí, že disciplína je pro úspěch nezbytná.

balthasar 6.6.2008 16:32

Re: Hračky pro asociální jedince mezi dětmi ? Bohužel ano.

No tak to je opravdu pochod na hodně dlouhou trať.

portwyn 6.6.2008 16:37

Re: Hračky pro asociální jedince mezi dětmi ? Bohužel ano.

Ano. Provede-li dítě něco zlého, může si ho vzít diagnostický ústav. Ovšem když nerespektuje ani jejich pravidla, mohou ho vrátit do školy. Učitelé, poraďte si...

Zákazníci požadují především pohodu pro děti. Je to krátkozraké, hloupé, ale pohodlné. Na soukromých placených školách je to ještě výraznější (aspoň tady ve VČ). Na jedné učím, další máme hned vedle. "Já to nepotřebuju umět,  já půjdu na soukromou."

Schumacher 6.6.2008 16:41

Je to krátkozraké, hloupé, ale pohodlné ? Ale to je logické.

Bylo by pošetilé od krátkozrakých, hloupých a pohodlných zákazníků čekat něco jiného.

portwyn 6.6.2008 16:46

Re: Je to krátkozraké, hloupé, ale pohodlné ? Ale to je logické.

Nojo, jenže nás platí...

portwyn 6.6.2008 16:54

Re: Re: Je to krátkozraké, hloupé, ale pohodlné ? Ale to je logické.

Abych to vysvětlil: zákazník obvykle vyžaduje pohodlí. Kupuje-li postel, jede autem, jde do hospody, je to zákonité. Ovšem pohodlí pro dítě ve škole je obvykle cesta k tomu, že se nic nenaučí. lidem to ovšem často nedojde.

balthasar 6.6.2008 16:51

Re: Je to krátkozraké, hloupé, ale pohodlné ? Ale to je logické.

A nejste trochu v rozporu?"Právě ti budou vyžadovat disciplínu, protože vědí, že disciplína je pro úspěch nezbytná" 8-o

Hrad 6.6.2008 22:41

Re: Hračky pro asociální jedince mezi dětmi ? Bohužel ano.

Bože, ty jsi blb. Víš jak to ve skutečnosti funguje? Pokud nevíš a komentuješ, Bože, ty jsi BLB. Rodiče zatím vyžadují to, aby měli ten "tyátr" za sebou.  Jedno, zda soukromně, nebo státně. Život ukáže. To říká každý krátkodobě motivovaný "expert". Této trapnosti se říká postmodernismus. Disciplína je pro magory(pohrobky totalitního režimu) . To říkají žáci většiny soukromých škol. Výnimka je soukromé gymnázium, kterému "velí" syn Václav Klause.

portwyn 6.6.2008 15:08

Fakta o dovolené

Učitel má za zákona 40 dní dovolené - prázdniny mají děti. To je sice hodně, ale je to nutnost - už teď máme všichni hlasivky zralé na doktora. Fyzicky prostě není možné učit víc týdnů.

Protože toto na všechny prázdniny nestačí, je ještě 15 dní na školení a podobné věci. Tyto dny ale přiděluje ředitel podle svého uvážení, na vedlejší prázdniny apod. Může však požadovat, aby učitel něco zpracoval a také to někdy udělá. Rovněž ředitel může na část prázdnin učitele povolat do školy (kromě těch 40 dní) a nechat je například uklízet kabinety. Je to tedy na konkrétním řediteli.

Sám za sebe musím říci, že nepotřebuji dva měsíce mimo práci, ale nutně potřebuji dva měsíce bez dětí. Ostatně ony beze mne taky... ;-)

Lída 6.6.2008 15:19

Otázky o dovolené

A dělá to ředitel, že by vás o prádzninách povolal do školy (mimo přípravného týdne)?

A druhá, taky je na vaší škole běžné, že si učitelé berou dovolenou ve školním roce? Za mých mladých let to neexistovalo a ani mí příbuzní učitelé to nikdy nedělají. Ale u svých dětí na ZŠ i na SŠ jsem se s tím setkala skoro každý rok.

portwyn 6.6.2008 15:36

Re: Otázky o dovolené

Začnu od konce: ne. Dovolenou v průběhu školního roku bych dostal maximálně jednodenní, pokud bych měl nějakou zbylou. Pro školu je to velmi drahé. Musíte totiž zaplatit zatupujícího učitele. Placená dovolená = plat pro "dovoleného" učitele + plat pro jeho záskok; stejné peníze se tedy dělí na více hromádek. Na případnou rekreaci bych musel jet v neplaceném volnu, to se ovšem povoluje u nás výjimečně. Pokud ovšem učitelky Vašich dětí mají bohaté manžely, mohou si to dovolit.

Ano, dělá. Ne na všechny vedlejší prázdniny, ale někdy ano. Nebo nám dává úkoly typu "upravit učební plány podle nových ŠvP", což sice můžete udělat doma, ale práce to je. Jak říkám - ne vždy, ale tak třetinu-polovinu vedlejších prázdnin. Kromě toho mnozí z nás využívají prázdniny, aby si udělali to, co normálně nestíhají (inventura kabinetu apod.). O prázdninách je ve škole takový klid...skvělé pracovní prostředí  :-)

Lída 6.6.2008 16:36

Re: Re: Otázky o dovolené

Máte pravdu, asi šlo o učitelky, co mají bohaté manžely, protože jezdily obvykle do drahých destinací.

portwyn 6.6.2008 16:39

Re: Re: Re: Otázky o dovolené

Ušlá mzda za 3 týdny  je tak 13 - 14 tisíc čistého. Je-li cena zájezdu pro dva dejme tomu 100 tisíc, nehraje těch 13 navíc velkou roli. 

hugo 6.6.2008 19:01

Re: Re: Re: Re: Otázky o dovolené

učitel má tu snůlu,že si nemůže vzít dovolenou v červnu nebo v září,kdy jsou mimosezonní ceny,jako ostatní zaměstnanci,naopak je velký problém,když si potřebuje během roku vzít den volna na nějaké úřední jednání,je to problém,problém nemají ty učitelky které nejsou na svém platu finančně závislé a mohpi si vzít neplacené volno,což je asi tisícovka ztráty denně+nem.ale je to možné,tito lidé jsou svobodní ......

judit 7.6.2008 22:01

Re: Re: Otázky o dovolené

My musíme každé vedlejší prázdniny, ředitelská volna atd. nadsuplovat - co den, to tři hodiny neplaceného suplování, dělá to poměrně hodně hodin na každého učitele....A myslím, že i učitelé měli mít nárok vybrat si alespoň pět dnů dovolené kdykoliv během roku.

K čemu 40 dní naráz ?

A stávka našich odborářů, kromě toho, že se zviditelní hlavní aktéři a budou říkat perly, že se stávkuje za to, aby se zvedli platy i nepedagogickým pracovníkům a že jsme s nimi solidární, taková stávka je k ničemu. A zvednutí tarifních mezd nic nevyřeší.

portwyn 6.6.2008 15:01

Fakta o pracovní době

Úvazek 22 hodin vyučovacích, přestávky mezi nimi ovšem padnou například na přípravu pomůcek, návštěvu WC (o hodině nesmíme, na rozdíl od dětí), napít se čaje (jinak nemluvím) atd.

Tzv. nepřímá vyučovací povinnost - dozory, doprovod dětí (týdně cca 4 hodiny), opravy písemných prací a jejich příprava (cca 4 hodiny týdně, staré písemky jsou pro dnešní děti nepoužitelné, nezvládly by to). Jednání s rodiči, porady (průměrně cca 2 hodiny týdně). Péče o kabinet, pomůcky, příprava vyučování a laboratorních prací (cca 8 hodin týdně). Protože děti postupně hloupnou, je nutno učivo neustále ředit. Kromě toho staré přípravy nemůžete použít, protože prostě umíte teď udělat lepší.  Další práce (např. teď jsem půl hodiny zkoušel dvě žákyně, kterí si chtěly vylepšit známku) nepravidelně.

Třídnictví (cca 4 hodiny týdně). Vyplňování papírů - pořád jich přibývá. Korespondence s rodiči. Kontrola různých potvrzení (každou blbost musíte mít povolenou od rodičů - děti jsou nezletilé)

Dohromady je to těch 40 hodin odpracovaných. Přitom nasazení učitele v hodině (pozornost, práce s hlasem, pohyb) je rozhodně podstatně vyšší, než u úředníka za stolem.

Kolma Puši 6.6.2008 15:18

Re: Fakta o pracovní době

dal jste mi teď pořádnou pecku do hlavy větou Protože děti postupně hloupnou, je nutno učivo neustále ředit. Čím je to podle vás a vašich kolegů způsobeno? (Nejsem rodič ani prarodič ani učitelka, jen jsem trochu pomáhala několika žáčkům s přípravou na hodiny angličtiny a u některých jsem měla podobný pocit.)

portwyn 6.6.2008 15:28

Re: Re: Fakta o pracovní době

Nikdo po nich nic nechce. Jak naznačila paní autorka, celá zem se může přetrhnout, aby dětem vše strčila až pod nos. Pak je tu kult konzumní pasivity. Je to vidět třeba v reklamách - největší vzrušení přináší koupit si sušenky, svoji osobnost projevíme nákupem mobilu atd. Dětský mozek se jen pasívně nechává bavit (všimněte si - "bavte nás") a tím pádem se nerozvíjí.

Největší kázeňské problémy ve školách nastávají z toho, že děti strašně nechtějí nic dělat, ale přitom se nudí, protože nemají co dělat. Nejsou však páky, jak je přimět k práci aspoň na tak dlouhou dobu, aby vůbec zjistily, jestli je to třeba nebude bavit.

balthasar 6.6.2008 16:30

Re: Re: Re: Fakta o pracovní době

Třeba ani nehloupnou, ale hlavu jim plní tolik podnětů z různejch vedlejších kanálů. že na tom školnim už pak přestávaj komunikovat. Za našeho mládí vysílala TV na jednom programu a jen šest hodin denně, tak to bylo prostě o něčem jinym. ;-)

jirka.s. 6.6.2008 16:47

Re: Re: Re: Re: Fakta o pracovní době

Maš pravdu, gumo ! Bylo to skutečně o něčem jiným, zato ale furt stejný!

http://www.ceskatelevize.cz/vysilani/10132488909-pred-25-lety/208411000110603-03.06.2008-18:49.html

balthasar 6.6.2008 16:50

Re: Re: Re: Re: Re: Fakta o pracovní době

No dyť jste na to nemusel koukat. Mmch já psal o době před pětačtyřiceti lety /druhej program začal 1970/, milá trubko ;-D

jirka.s. 6.6.2008 17:56

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fakta o pracovní době

No jasně, gumo vymazaná! Když zavedli druhý program, tak jsi na uličním výboře protestoval proti přílišnému rozmazlování diváků TV, viď? Vrcholem rozkladu pevných ideologických názorů potom bylo založení Baletu ČsT, že? Ty polonahé ženštiny, no fuj! A z toho pak vlastně vznikla ta dnešní anarchie v médiích! Je to k vzteku, viď ?

BTW: Však já na to taky nekoukal!!! ;-D;-D;-D

Hrad 6.6.2008 23:16

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fakta o pracovní době

Bože ty jsi pořád stejný blb. Pardon, kok.t hnidopich.