19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
portwyn 24.6.2009 10:57

Ježíšmarjá Kanuku,

ještěže neučíte.

Vy byste jim řekl "trigonometrie se používá k výpočtu trojúhelníků" a tím byste skončil? Potěš Pánbůh s takovouhle výukou. Slyšel jste někdy slovo "procvičování" nebo "příklad"?

SAMOZŘEJMĚ že dávám i příklady z pozemské praxe - třeba úhly střech. Pochopitelně ze všeho nejdřív. Tu paralaxu uvádím jako další příklad. Kromě toho (jak jsem tu už psal) slovo "paralaxa" vůbec nepoužiju, ukazuju metodu, způsob.

Jakých 11 roků matematiky? Kanuku, M je 9 + 4 roky, to je 13. Zjistěte si aspoň elementární fakta, jinak fakt vypadáte jako blb.

Liška 23.6.2009 21:44

To je řečí!

Jednotné maturity mají aspoň své ekonomické opodstatnění, neboť série vyjde levněji. Jinak si myslím, že asi maturita je jen přežitek času, to vzhledem k tomu, že stejně ten, kdo ten papír o ní má, v případě dalšího studia projde další prověrkou znalostí. Ti, kdo tyto prověrky vyžadují vědí moc dobře, jak se různé glejty o vzdělání dají nabýt, neboť v tom jedou také. I z vysokých v závěru vycházejí zástupy prázdných a tupých hlav a s glejtem v ruce. Svého času se říkalo, že v Rusku je každý inženýr, no a u nás je to platné taky dávno. U nás se v této době preferují lidé uspěšní za každou cenu a ne lidé nadaní a schopní něco prospěšného vytvářet. Pochybuji, že nedávno protestovali proti těm úředním maturitám studenti opravdu nadaní a cílevědomí, Těm jsou nějaké maturity ukradené, oni mají na víc a maturitu považují za nutnou epizodu. A chytráci budou zkoušet stále něco vytěžit z humbuku a křivosti politiků!

F.Vízek 88.100.57 23.6.2009 21:34

Komedie - ale komu patří hlavní role?

Maturitní zkoušky, které zvládne přes 99% studentů "levou zadní",  nevypovídají o ničem, čili jsou k ničemu.  To prohlašuji zcela vážně jako dědeček pro 13 vnoučat... 

Srovnání s někdejší úrovní této zkoušky ani nepřidávám, protože by to bylo k ničemu...

Vždyť opět předstíráme, že jsme ve školství v bodě NULA a že kolem nás jsou země bez škol, bez zkoušek a  že poučit se - není kde... 

Komické!

Kanuk 23.6.2009 22:22

Re: Komedie - ale komu patří hlavní role?

 poučit se - není kde.....Jeden z problémů současnosti. Pořád "poučovat se NĚKDE".. Předválečné české školství bylo jedno z nejlepších na světě, ne-li to nejlepší. Bylo budováno na tradici Komenského a Jesuitů, kteří sami přijali mnoho z Komenského. A jakkoli je možno kritizovat Jezuity za jejich náboženské aktivity, je třeba jim přiznat, že uměli učit. A dosud jesuitské školy na Západě patří tradičně k nejlepším.

F.Vízek 88.100.57 24.6.2009 17:29

Není zájem...

Poučit se v minulosti? Není zájem. Jak píšu: předstíráme, že ve školství jsme v bodě NULA. Je to ke škodě vzdělanosti.

Výsledek? V roce 1994 ve světě čeští žáci v přírodních vědách a v matematice na 4. a na 6. místě a nyní  až mezi 20. a 30. místem... A nikoho to nezneklidňuje... 

karel 23.6.2009 20:04

Co , to proboha je?

Centrum pro studium konkurence. Liberální institut.????? Co, to je?Kdo to financuje?Kolik tam mají plat? A za co? Ví to někdo?

Zen 23.6.2009 19:55

Sice tu uz asi nebudou zadni diskutujici,

protoze skoncila pracovni doba (at zije modry ptak!), ale preci jenom ...

Nikdy jsem si o Liberarnim institutu nemyslel nic moc pekneho, ale tenhle clanecek me opravdu dostal. V podstate rika "State plat a zapomen na to, ze bys mohl kontrolovat vysledky". Fakt k popukani ;-(

Nalim. 23.6.2009 18:36

Zrušte maturity na učňovských školách a je poproblému

  Proč zavádět dva druhy maturit, stačí zrušit tu jednu  maturitu, kterou má   skoro každý zedník. Za našich časů  byla maturita přísná a jen na vybraných středních školách, : Gymnyziích, obchodních akademiích, učitelských ústavech. Zedník byl zedník a truhlář truhlářem. Byli to vážení a umní řemeslníci, kteří uměli svou práci a nemuseli  mít maturitu. Ty zavedl pro všechny učňovské školy až  zglachšaltovaný komunistický režim.  Ještě za mého mládí byl v našm městečku jen jeden maturant a ten už tehdy něco znamenal! Bylo tam také  asi 16mistrů svého řemesla a ti  také byli všemi  váženi i bez maturity a to zvláště takové, kterou dnes  řemeslníci mají.Buhužel  se komunistům podařilo. jako ve všem ,i ve školství  zvrátit hodnoty . Mnoho dnešních řemeslníků  neovládá dobře ani své řemeslo  a o znalostech středoškolsky vzdělaného studenta z doby před40 léty se nedá u nich ani mluvit!Proč tedy dvě maturity? Stačí zrušit ty , které se na učňovských školách získávají  bez velké námahy a bude  po diskusi.Učni ať jsou  opravdu vyučení, / ve škole se věnují  své profesi  a nezdržují se výukou teoretických předmětů, které jim v řemesle nebudou k ničemu/ a končí  výučním listem, a studenti ať studují a složí maturitu ! Jak jednoduché a jasné!   

Minutus 23.6.2009 19:25

Re: Zrušte maturity na učňovských školách a je poproblému

Dobré řešení, ale nedostatečné. Jsou totiž výrazné rozdíly i mezi středními školami.

Kanuk 23.6.2009 20:49

Re: Zrušte maturity na učňovských školách a je poproblému

Minute, to je dáno tím, že a) nejsou jednotné učební osnovy (samozřejmě různé pro různé druhy škol, ale těch nemusí být 58 000) b) dobrých učitelů je mezi současnými pajdology jako šafránu, tak každá škola přijme každého, kdo projeví ochotu za pár šušňů se stát krotitelem dravé zvěře.

Oponent 23.6.2009 23:27

Re: Zrušte maturity na učňovských školách a je poproblému

OMYL - svádět současnou mizernou úroveň maturit na komunisty je naprosto lživé. Ještě za komunistů maturita měla určitou úroveň a něco znamenala, sloučasný stav, kdy má každý maturitu, nastal až po roce 1989 a zejména je to nyní !!

robils 23.6.2009 17:46

moje zkušenosti

V roce 48 jsem maturoval na průmyslové škole.Celý poslední ročník nás někteří kantoři stresovali přísnými maturitami, ti rozumní nás uklidňovali "když už jste prolezli až sem..." Přiznám, že jsem maturoval s odřenýma ušima, takže jsem si netroufnul na další studia. Několik spolužáků se přihlásilo na VŠ, úspěšně studium dokončilo, i když měli prvním ročníku velké problémy s matematikou, protože na prúmyslovce byla výuka tohoto předmě-tu pouze v 1, a 2. ročníku. Po několika létech mi jaksi otrnulo a přihlásil jsem se ke studiu VŠ při zaměstnání. Školu jsem dokončil s vyznamenáním.  Nepovažuji tudíž maturitu za bránu k úspěšnému absolvování VŠ. Vysokoškolské studium vyžaduje  vytrvalost, trpělivost, systematičnost  a hlavně tu trpělivost. No, něco v té hlavě také musí být. Platí to asi nejen pro technické obory.Domnívám se, že ty studenty nežene k protestům nepřipravenost státních maturit, ale spíše obava, obava z toho, že při přísných  státem posvěcených zkouškách nemusejí uspět  a  že si tak uzavřou cestu k dalšímu studiu. V těch  18 letech  je to jako konec svéta. Na vysoké se dá vyletět od několika zkoušek, ale tady stačí trochu stresu a zakopnu. Ty státní maturity, s ohledem na  problémy s utajováním v našem státě, přináší  i riziko, když to trochu přeženu, žese otázky objeví v předstihu na internetu.

Kanuk 23.6.2009 20:58

Re: moje zkušenosti

 matematikou, protože na prúmyslovce byla výuka tohoto předmě-tu pouze v 1, a 2. ročníku....Poněkud oprava. Do poloviny 3. ročníku. Matura 1945.

studenty nežene k protestům nepřipravenost ...Ale houbeles. Jak to tu někdo napsal. Studenti protestujou, protože "to je hlína", a protože se to nemá. To je přece základ studentských aktivit, dělat něco, co se nemá. My jsme nebyli o moc jinačí. Jenže jsme museli dávat trochu bacha, protože dělat něco "proti Rajchu" smrdělo kriminálem, v lepším případě.

Jirka 23.6.2009 17:43

Nikoli stejná úroveň škol, ale stejné maturity

"Chtít po všech středních školách, kde je studium zakončeno maturitní zkouškou, aby poskytovaly totožnou úroveň vzdělání."

Co je to za blábol? To nikdo nechce. Jedná se přeci o stejnou maturitu a nikoli o zavedení totožné úrovně vzdělání. To snad ani nejde. Ach, jo.

vládík 23.6.2009 15:49

No jo

Nejdřív se musím přiznat, že pro mě je "obyčejnou" maturitou jen maturita jednotná. Tedy maturita, která umožní porovnávat.

Z uvedeného plyne, že jsem přesvědčen, že nejednotné maturity jsou výhradně na dvě věci. No - ještě na to, aby měl maturant papír. O čem dnešní maturity vypovídají?  Že absolvent něco umí - to jistě. Otázkou je, jaká je hodnota toho "něco".  Jak mám posoudit (alespoň prvotně) kvality dvou maturantů, jejichž maturu (a výuku) připravovali kantoři velmi různých kvalit?

Závěr: K čemu je maturita, má-li na každé škole jinou úroveň. Nebylo by lepší tato maturity zrušit úplně????

Pokud má maturita k něčemu sloužit (a to k porovnání absolventů) - proč proti ní kantoři brojí? Bojí se srovnávacího hodnocení své práce? Nejspíš.  Že nevědí, co v otázkách bude?  Ale jen ať učí jak mají - pak jistě studenti uspějí.

Bedřich 23.6.2009 17:14

Re: No jo

Ano je to těžké dnes posoudit a jde to jen dle toho, že student absolvoval střední školu - posouzení pak spočívá v posouzení jednotlivých škol(což je samozřejmě pro zaměstnavatele práce navíc)....

Problém mají mnozí kantoři a studenti(ti budou mít problém se vším a vždy, ale odpor ke st.maturitám je u nich logický) v tom, že jsou celou střední školu na něco připravováni a předposlední rok jim je řečeno, že je to všechno jinak a dokonce ještě rok před maturitou nikdo neví co a jak....

Dle mého by bylo logické(a jak to normálbně funguje na VŠ) aby se zavedli státní maturity a skládali by je teprve studenti, kteří v roce zavedení matuit nastupovali...Aby bylo jasné, na co se studenti vlastně připravují....

Je sice hezké, že na ministerstvu to mají jasné a hezky vymyšlené, ale v podhradí téměř nikdo neví co a jak bude....To je dle mého největší důvod odpodru ke státním maturitám....

hlava22 23.6.2009 17:37

Re: No jo

na  http://www.novamaturita.cz/ jsou d.f. kompletní testy. Kdo ve škole alespoň občas nespal, tak by s tím neměl mít problémy, tedy asi budou mít problémy učni s maturitou, ekonomická licea a podobně, gymnasia  ne. Zkuste si to udělat, je to svým způsobem sranda.

Kanuk 23.6.2009 21:04

Re: No jo

skládali by je teprve studenti, kteří v roce zavedení matuit nastupovali......To je zbytečné, pokud se berou v úvahu osmileté střední školy. Čtyři roky by měly bohatě stačit. Pokud to nevíte, tak v předválečných středních školách se v kvintě začalo s tím, s čím se začínalo v primě, ale na vyšší úrovni. Teda tak nějak přibližně.

Bedřich 23.6.2009 22:16

Re: No jo

Pokud to nevíte, tak žádná osmiletá střední škola není...je jen nižší stupeň gymnázia a vyšší.....Pokud se bavíme o středních školách, tak je samozřejmé, že se bavíme o vyšším stupni...

Kanuk 23.6.2009 22:28

Re: No jo

Bedřichu, co tak čtu, tak se mluví o osmiletých gymnasiích. A mám dojem, že o nich mluví i Školský zákon. Nějak si neuvědomuji, že by Školský zákon mluvil o nižším a vyšším stupni gymnasia. Ale mohu se mýlit.

KD 23.6.2009 14:36

Neuvažoval jste někdy o vstupu do politiky?

Projevil jste podle mého názoru tak velkou dávku populismu, demagogie a zjednodušování, že je vás škoda na nejaké "zkoumání konkurence", což mimochocem asi není špatnej džob ;-)

Namátkou: píšete treba, že "Chtít po všech stredních školách, kde je studium zakonceno maturitní zkouškou, aby poskytovaly totožnou úroven vzdelání, by popíralo jejich vzájemnou souteživost a atraktivitu."

Jakým zpusobem bude zavedení spolecné maturity vynucovat "poskytování totožné úrovne vzdelání"? To je prece nesmysl, ne? Spolecná maturita jen umožní srovnat úroven znalostí absolventu ruzných stredních škol, a sledovat, jak se úroven škol mení v case. Toto by sice bylo možné do urcité míry delat i srovnáváním úspešnosti absolventu pri prijímacích zkouškách na VŠ, jak píšete, jenže tato úspešnost, pokud jsem neco neprehlédl, není verejne publikována. Také muže být ovlivnena celou radou faktoru, které o kvalite strední školy nic nevypovídají (malý pocet studentu, hlásících se na konkrétní VŠ/obor a tudíž nevypovídající statistika, prijímání všech uchazecu o studium na radu VŠ, protekce a korupce pri prijímacím rízení, ...).

A mimochodem, uvedomujete si, že prinejmenším implicitne ríkáte, že nekteré školy jsou pritažlivé proto, že jsou nenárocné a že tato nenárocnost je "zbožím", které nabízejí svým "zákazníkum"?

Kanuk 23.6.2009 21:16

Re: Neuvažoval jste někdy o vstupu do politiky?

 by popíralo jejich vzájemnou souteživost a atraktivitu.".....To je ptákovina daná tím, že školám stát platí podle počtu žáků. Škola, resp. vyučující, by se měli soustředit na to, natlouct studentům do hlavy co nejvíc z toho, co požadují osnovy, žádné soutěžení. Jediné soutěžení, které mezi školami bývalo, bylo ve volejbalu,  basketbalu, kopané a pod. Chodilo se do té nejbližší střední školy, která byla po ruce, snad - pokud to bylo možné - někdo dával přednost reálce či gymnasiu. Ale v menších městech ani tato volba nebyla.

jirka.s. 23.6.2009 12:21

Nádherný populismus, pane Khorele !!!

" Nechme žáky, aby si mohli vybrat, jak obtížnou střední školu chtějí studovat – je to jejich právo volby a existující diferenciace úrovně a zaměření středních škol jim toto dnes umožňuje. "  ;-(

Vzpomínáte si, jakou představu o budoucí Vámi navštěvované střední škole jste měl v 15 letech Vy osobně??? Vy jste prostě rezolutně rodičům oznámil "chci jít na tuto školu" a prostě jste na ni šel? Proboha, vždyť ještě někteří 21- tiletí nemají dnes představu, co by chtěli vlastně v životě dělat! Pokud to vědí v 15 letech, je to sice chvályhodné, ale statisticky naprosto zanedbatelné! Nebylo by tudíž jednodušší, místo toho aby rodiče pátrali po úspěšnosti absolventů té které střední školy při přijímačkých na VŠ, kdyby jejich děckám bylo poskytnuto střední vzdělání o relativně stejné úrovni, ať by navštěvovali jakoukoliv střední školu? Pomineme-li úroveň vzdělání za bolševika, byl každopádně systém vzdělávání daleko jednodušší a přehlednější! Prostě pokud se rodiče domnívali, že jejich ratolest bude mít na studium VŠ, přihlásili ji na gymnázium, tedy spíše na SVVŠ. Pokud v něm rozpoznali  technický typ, poslali ji na průmyslovou školu! Technické školy se totiž tak tehdy jmenovaly a nebylo pochyb, co se tam asi děcka budou učit! Nyní se přihlásí na jakési lyceum či integrovanou střední školu, při čemž někdy ani po roce není až tak docela jasné, co by tak asi mohl žák v životěpo jejím absolvování dělat! (Mimochodem, někdy mi to připadá, jakoby se vedení škol stydělo za zcela prostý ale jednoznačný název Střední průmyslová škola dejme tomu chemická!) A pokud po maturitě absolvent průmyslové školy seznal, že by měl i na studium VŠ, nic mu nebránilo v tom se na ni přihlásit a po patřičné přípravě přijímací zkoušky složit!  (pokr.)

Minutus 23.6.2009 12:41

Pomineme-li úroveň vzdělání za bolševika

Ta úroveň byla za menší prachy vyšší, o tom nemám sebemenší pochybnost.

jirka.s. 23.6.2009 13:08

Re: Pomineme-li úroveň vzdělání za bolševika

Ale vždyť ani já o tom nepochybuji! Mé porovnání se týkalo např. s mým o 15 let starším bratrem, který maturoval v roce 1948 a před kterým se musím s odstupem času se svými znalostmi stydět! ;-)

Minutus 23.6.2009 13:43

Re: Pomineme-li úroveň vzdělání za bolševika

Aha, tak pardon. Chtěl jsem tam napsat, po válce byla ještě vyšší úroveň, než v třeba v 70-tých. Maturita z dřívějška vydala za mnohou dnešní VŠ

j 23.6.2009 14:03

Re: Pomineme-li úroveň vzdělání za bolševika

Už v prvorepublikových filmech si z toho dělali srandu jak se biflovali poučky a vzorečky. Zaplať panbůh je to pryč a škola se spíš zaměřuje na učení  dětí přemýšlet a ne se šprtat informace

Minutus 23.6.2009 14:09

Re: Pomineme-li úroveň vzdělání za bolševika

No, moje zkušenost z IT je o tom, že nejlepší jsou ti, co zvládnou obojí. Bez znalostí to zkrátka nejde.

Kanuk 23.6.2009 21:25

Re: Pomineme-li úroveň vzdělání za bolševika

jak se biflovali poučky a vzorečky.....j, vy zřejmě toho o prvorepublikových středních školách víte akorát z těch filmů a snad z knihy "Studáci a kantoři". Vemte jed na to, že ti šprtové a biflíři uměli používat to, co je mezu ušima, nejen líp, ale o hodně líp, než  dnešní spratkové, které na školách "učejí přemýšlet" lidi, kteří sami přemýšlet neumějí.

Kiki 23.6.2009 12:41

Re: Nádherný populismus, pane Khorele !!!

 Jenže dříve za bolševika byla ve školách jiná kázeň. Nedovedu si představit, že bychom po učiteli házeli křídou, nasazovali mu odpadkový koš na hlavu a řvali ve třídě jako paviáni. Jednak by následovalo vyloučení a doma by nás roztrhli vejpůl.