25.4.2024 | Svátek má Marek


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Hrad 28.6.2008 19:59

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Aby mohl ucitel zaujmout tim co rika tak ho nejdriv MUSI BYT SLYSET

Dotaz na to co při tom sezení děláte: 1. Jaká je absence dětí ve škole a ve třídě vašeho dítěte. Víte jaká absence je "normální"?. Sděluji: Absence 25 hodin na žáka je normální. Jiné mření 4,8% absence je normální. Absence nad 60 hodin na žáka a 14% je hrozná. Absence nad 20% je na zavření školy!!!! Mnohé soukromé školy to lehce dosáhnou.

2. Jak škola řeší problém absence. Vyřizují učitelé absenci na třídnických hodinách(každý týden)? Absence vyřizovaná třídním třeba na hodině matematiky..... při absenci 5 a více žáků redukuje výuku nehorázným způsobem.

3. Vypadá to v hodinách výuky  jako o přestávce ve škole před dvaceti lety? Pokud takový stav existuje jak se škole daří  při takovém stavu výuky naplňovat předepsané úkoly výuky?

4. Jdou učitelé schopni zaujat žáky při výuce třeba tím, že matematiku vysvětluji při stoji na jedné ruce? Žáci mají rádi vzrůšo.

5. Jsou učitelé schopni zastávat ve škole funkci herce, policajta, učence, žalářníka, rodiče, inspektora, rádce, přítele, psychiatra, na slovo vzatého odborníka ve všech otázkách, jak se to zpravidla rodičovskou veřejností požaduje? Jestli ne, jaká opatření iniciujete?  

Kanuk 28.6.2008 19:42

Pár poznámek

 V článku je několik věcí, na které mám jiný názor.

1) Úkolem školy je vzdělávat, nikoliv vychovávat. Výchova je úkolem rodiny. Pokud se škola bude plést do výchovy, mohou nastat rozpory mezi výchovou školní a výchovou rodinnou, a dítko pak nevěří nikomu.  Že v současnosti rodinná výchova selhává je jiná věc.

2) Vzdělání znamená osvojit si určitá fakta, nikoliv názory. O faktech se nedá diskutovat. Je sice možné diskutovat o výkladu určitých faktů (třeba některé jevy, vykládané na základě Einsteinovy teorie relativity), ale to jsou problémy, které na středních školách nemají co dělat. A podle mého názoru, Einsteinova teorie vůbec. Ne, že by nebyla platná, ale pro obyčejného smrtelníka Newton úplně stačí.

3) Mně není jasný rozdíl mezi inovací a kreativitou. Třeba je to proto, že jsem blbej. A kreativita není nic jiného, nežli schopnost kombinovat fakta, uložená v paměti. Mozek nemůže kombinovat fakta uložená v knihách. Zrovna tak, jako slepý nemůže namalovat barevný obraz.

amosek 28.6.2008 11:07

???????

                     TAK, CO S TÍM ?8-o

L'ego 28.6.2008 11:06

Obávám se, že váš příspěvěk jasně poukazuje na nedostatky školství v ČR

Mnoho encyklopedických znalostí, slušný kulturní rozhled. Ale: příliš mnoho odboček, nejasná argumentační linie, rétorická neucelenost: jako když pejsek s kočičkou vaří dort.

Myslel jste to dobře, ale nepovedlo se to. I kreativita se musí držet v určitých mezích - a argumentativní článek by těžko může být surrealistickou básní (pokud jej nenapíše génius).

Jenda 28.6.2008 10:32

Re: Re: Ach ty věčné šaskárny a snílkovství

Jake vlceni? Vzdyt je to prece uzasne, kdyz jsou ve skole vsichni spolecne! Integrovane! Cim dyl tim lip ... at si na sebe zvyknou. A pekne se nam zprumeruji ... smerem k nule.

Jenda 28.6.2008 10:30

Re: Re: Re: Re: Aby mohl ucitel zaujmout tim co rika tak ho nejdriv MUSI BYT SLYSET

Ja se obavam, ze uz ve vetsine trid je. Alespon jeden.

A soucasne zakony a narizeni jakoukoli autoritu zakazuji. Narusilo by to detickam neruseny rust (jako drivi v lese).

Tvrdas 28.6.2008 9:11

Prvni je nutno vybit kreaturu Lisku....boze to vuol, vuol,vuol

.....

Ivanhoe 28.6.2008 8:23

Re: Ach ty věčné šaskárny a snílkovství

Vyžadovat znalosti by ráda chtěla každá škola, jistě nevěříte, že učitelům je jedno, jaké absolventy produkují. Ale všimněte si, co píšete: jedno (nu budiž, jako příklad, může jich tam být i několik) pražské gymnázium s velmi výrazným převisem poptávky... Takové si může dovolit velmi pečlivě vybrat studenty, jejichž studijní předpoklady i ambice jim dovolí těchto znalostí nabýt - zkuste si vybrat 80 studentů ročně z miliónového velkoměsta a nebýt špičkovou školou - to snad ani nejde, i kdybyste studentům jen řekl, jaké si mají koupit učebnice, a pak je pouze hlídal, aby si v době vyučování neublížili, naučí se všechno sami! A teď si představte venkovské gymnázium, které přijímá 80 studentů ročně z města sotva dvacetitisícového, počítaje v to i blízké vesnice, když jsou v onom městě další dvě střední školy, nabízející maturitu za znalosti nižší než (očekávané) gymnaziální... A nasaďte na ně hrdinné pražské prestižněgymnaziální učitele... A pak utíkejte do Fortuny vsadit si, kdo z koho se dřív zblázní! (a utíkejte rychle, ať to stihnete dřív, než budou výsledky zřejmé)... Možná namítnete, že převis poptávky je vyvolán kvalitou školy, která vyplývá z jejích nároků. Jistě! Ale znovu opakuji - toto si můžete troufnout v miliónové populaci, a nebudete mit o kvalitní studenty nouzi. S týmiž nároky byste ve dvacetitisícové populaci měl v ročníku tak tři studenty (a ti by následně byli stejně úspěšní jako ti pražští), což by jinými slovy znamenalo zavřít školu a nemít ani je - a buď je tedy poslat studovat do Prahy, nebo na školu negymnaziálního charakteru, s nižší očekávanou úrovní absolventů... Co tedy uděláte? Naberete 80 (a jste rád, pokud se Vám jich tolik vůbec hlásí), abyste tam měl i ty tři - a oni Vám tam zvlčí, neboť zjistí, že s takovými spolužáky se vůbec nemusí učit a stejně budou nejlepší... Učitelé tohle ovlivní maximálně z 10%.

Pavel72 28.6.2008 8:18

dodatek

Jinak by se i s ledascim co pisete, dalo souhlasit.

Pavel72 28.6.2008 8:14

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Aby mohl ucitel zaujmout tim co rika tak ho nejdriv MUSI BYT SLYSET

"jednak sedím v radě školy za rodiče."

jeste ze nesedite v rade spitalu, to uz byste mohl i operovat...

David 28.6.2008 1:36

Re: Re: Re: Re: Re: Aby mohl ucitel zaujmout tim co rika tak ho nejdriv MUSI BYT SLYSET

Dneska, včera, ....

Jednak tam mám děti, jednak sedím v radě školy za rodiče.

Tedy - co se Vám nezdá, že jsem v tý škole (prý) nebyl? (seriozní dotaz pro další diskuzi)

Honza42 28.6.2008 1:28

Re: Re: Re: Re: Aby mohl ucitel zaujmout tim co rika tak ho nejdriv MUSI BYT SLYSET

Vy jste asi hodně dlouho nebyl ve škole co?

David 28.6.2008 1:14

Re: Re: Re: Aby mohl ucitel zaujmout tim co rika tak ho nejdriv MUSI BYT SLYSET

OK, rozlišme běžně hlučnou třídu plnou dětí či puberťáků a rozlišme případ notorického grázla. Tam by právě zabrala (zakázaná) facka či (zakázané) vyloučení ze školy. Ale ač je těch grázlíků dost, nejsou všude či ve většině tříd. Jen poloschopný kantor/kantorka bez autority ve většině tříd je.

Jenda 28.6.2008 1:06

Re: Re: Aby mohl ucitel zaujmout tim co rika tak ho nejdriv MUSI BYT SLYSET

V souboji dobreho ucitele s mladeznikem s bezstresovou vychovou si vsadim na mladeznika. Vzdycky. Zcela a naprosto nezavisle na uciteli.

David 28.6.2008 0:55

Re: Aby mohl ucitel zaujmout tim co rika tak ho nejdriv MUSI BYT SLYSET

To si dobrý učitel umí zajistit. Ovšem nepomůžou mu k tomu lid jako Džamila či Liška, nepomůžou mu k tomu masmediální masáže o kretaivnosti a pod v médiích, nepomůže mu k tomu zaměňování metod za cíl v Rámcových vzdělávacích programech. Musí to být dobrý učit. A světec, když to dělá za ty peníze. Protože když je dobrý na tohle, byl by dobrý i na jiné věci - které jsou ale lépe placené.

Jenda 28.6.2008 0:43

Aby mohl ucitel zaujmout tim co rika tak ho nejdriv MUSI BYT SLYSET

David 28.6.2008 0:40

Ach ty věčné šaskárny a snílkovství

Úvodní řeč ředitelky jednoho velmi žádaného pražského gymnázia s velmi výrazným převisem poptávky a velmi výraznou úspěšností absolventů při přijímání na české i zahraniční vysoké školy: Vážení rodiče, my jsme konzervativní gymnázium ..... my vyžaduje po dětech znalosti. ;-)

Ano kreativa, ano diskuze, ano tisíce dalších věcí, jak udělat výuko při žáky a studenty zajímavější, přínosnější, lépe vstřebatelnou atd.. Ale z metody se nesmí stát cíl. A to se mnohdy děje. Abychom neskončili u toho, že se vygooglovat dají vyjmenované slova i kolikrát je 5 krát 7. Tak proč ten vopruz a učit se? :-D