19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

ŠKOLSTVÍ: Prokletá elita!

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Kanuk 29.1.2007 0:52

Za co jsou učitelé placeni.

Dohodo, nevím, zda byste byl ochoten měnit svoje zaměstnání za  8 měsíců v roce v cirkusové kleci, kde na vás okouní 30 divokých tygrů, z nichž polovička je schopna vám dát pár facek, když se jim znelíbíte. A když vy se spletete a dáte jim najevo, že pochybujete o jejich budoucnosti nositelů Nobelových cen,  tak v tu ránu máte na krku rozlícenou tygřici (tygra méně často), hejno reportérů a inspekci z ministerstva.

zp 28.1.2007 23:48

Je divné,

že se stále píše, jak máme málo vysokoškoláků. Podnikám se starými německými zeměmi od roku 90, takže mám určitý přehled. Ve špičkách firem jsem těch Dipl.Ing. , což mám na svých německých vizirtkách já, viděl opravdu jen velmi málo. Technická úroveň je tam obecně příšerná. Raději popíší deset stran neurčitých blábolů, než by namalovali jeden vševysvětlující výkres. Takže, kde jsou ti vysokoškoláci ve starých zemích ? Čemu se chceme přibližovat ? Opravdovým ulehčením je potkat se tam s někým, kdo má vysokoškolské technické vzdělání v bývalé NDR, ti myslí stejně.

Kanuk 28.1.2007 21:22

učitelé oproti jiným vysokoškolákům

To se mi zdá být jeden z problémů. Moji učitelé neměli žádnou "vejšku" (pajdák), jenom obyčejný učitelský ústav (střední škola). A jsem si jist, že mne naučili víc, než dnešní absolventi pajdáku naučí svoje žáky. Nejvíc je to vidět na pravopise, kde lidé se zřejmě vysokoškolským vzděláním dělají chyby, se kterými by se v mé době nedostali na střední školu. A o jejich schopnostech početních (nikoliv matematických, to se učí a učilo až na střední škole) si také dovoluji pochybovat. "Fšechno udělá kalkulátorek". A někteří dělají chyby i s kalkulátorkem.

portwyn 30.1.2007 15:37

Re: učitelé oproti jiným vysokoškolákům

Jo, Kanuku, tak zkuste dětem zabránit v používání kalkulačky. Uhlídejte 25 dětí...a to jim furt dokola jak debil vysvětluju, že bez malý násobilky (protože o tu tady jde) se matematiku prostě nenaučí :o(

BTW učitelé NEmají 14 platů. Máme 12 platů, jako každý jiný. Jeden rozdělený na poloviční "třináctý" a "čtrnáctý" býval dříve.

EmillXX 28.1.2007 17:42

Bohužel, pokud mají mít technické a lékařské vysoké školy

potřebnou úroveň, nemůžeme mít 50% vysokoškoláků. Humanitní vzdělání pak může mít velice odlišnou úroveň případ od případu. Masová produkce "humanoidů" ovšem vede ke katastrofě, protože pak se pro uměle vytvážejí "adekvátní posty, dotované z veřejných rozpočtů, kde tito lidé jenom škodí.

mik 28.1.2007 20:58

Re: Bohužel, pokud mají mít technické a lékařské vysoké školy

hlavní nebezpečí  "humanoidů" spočívá hlavně v tom, že z jejich řad vyrůstá největší množství levicových pseudointelektuálů a pseudohumanistů ;-)

Kanuk 28.1.2007 23:59

Re: Bohužel, pokud mají mít technické a lékařské vysoké školy

Ovšem je i jiné řešení. Zaměstnat humanoidy pro zametání ulic, čištění stok a jiné práce, vyžadující universitní vzdělání a udělovat jim PhD v dotyčných oborech.

hynek 29.1.2007 16:46

Re: Bohužel, pokud mají mít technické a lékařské vysoké školy

To jste na velkém omylu, v USA mají už dnes 40% vysokoškoláků a kde jsou před ostatními. Už nyní z našich gymnásií odchází 95% na vysoké školy a bakalářské studium bude brzy přístupné pro každého, kdo má zájem. Vzdělanost žádnému národu neuškodí a katastrofy se nebojte, přirozený výběr funguje vždycky.

ondys 28.1.2007 10:56

Prokleté pokrytectví českého školství

RvJe to paradoxní, ale nejdůležitější jsem se naučil jinde. Režimní přežvýkávání skutečnosti ubralo školství hodně z potřebné vážnosti. Stále je to především o nějakém papíru na konci, který má usnadnit přístup absolventů ke snadnějšímu získání finančních prostředků.

jeník 28.1.2007 16:28

Re: Prokleté pokrytectví českého školství

Víte, škola a vědomosti snad nikomu nemůžou uškodit. Ten papír na konci je jen završením určité cesty a nejste stejný na začátku a na konci. Většina se změní k lepšímu, i když to možná tak nevypadá.

ondys 28.1.2007 17:31

Re: Re: Prokleté pokrytectví českého školství

Jeníku, v okolním hodnotovém bordelu a kšeftování s levnou pracovní sílou nechápu, jak jsem mohl doufat za totality, že jednou bude vzdělání matkou moudrosti.

vesničan 28.1.2007 17:35

Re: Re: Re: Prokleté pokrytectví českého školství

Dají se najít lidé, kteří jsou dobrým příkladem dobrého vzdělání. Není je ale tolik vidět a v humbuku kolem levné pracovní síly (atd.) je není ani tolik slyšet. A přece je pouze vzdělání nadějí do budoucna.

ondys 28.1.2007 22:11

Re: Re: Re: Re: Prokleté pokrytectví českého školství

R^Souhlasím, ale problém je s lidmi, kteří tak zoufale ovlivňují současný systém včetně školství navzdory jejich vzdělání.

novák 28.1.2007 9:11

Státní maturita

Ke státním maturitám žádná diskuze. Představte si, že budete muset absolvovat dvě maturity - státní a školní. Neuspějete v jedné nebo obou. Budete dělat opravné zkoušky, případně maturovat znovu za rok. Co vlastně stát chce ? Aby se tady potulovala řada lidí s odchozenou školou bez maturity, což je pro úřad práce totéž jako základní vzdělání ? Anebo udělat ji lehčí, aby ji složili všichni, k čemu potom bude ? A dále - viděl jsem, jak se dělají maturity nanečisto, zkoušky testů. Žáci mi potvrdili, že se to dá kompletně opsat, signalizovat a,b,c odpovědi je hračka. Nepochybuji, že i řada dohlížejících učitelů ráda pomůže, vždyť je to hodnocení jejich práce. Zarazte to, dokud je čas !

Veruna 28.1.2007 11:32

Re: Státní maturita

ev. je studentům doporučována účast na maturitě na nečisto - to když mají dobré výsledky, opačně je jim doporučováno, aby ten den snad do školy ani nechodili. Zprostředkovaná rodičovská zkušenost.

Kanuk 29.1.2007 0:35

Re: Státní maturita

Na co dvě maturity?

Maturita státní, otázky od ministerstva v zapečetěné obálce, na všech gymnasií ve stejný den a šmytec (nebo šmitec?).  Sice by se s maturitními otázkami kšeftovalo, ale to se děje tak jako tak, a možná, že by toho kšeftování ubylo, protože by to nebylo tak snadné. Dělalo se to tak za císaře a krále, dělalo se to za první republiky, dělalo se to za Protektorátu a vyhovovalo to. Tak proč, sakra, vymýšlet kolo?

Kanuk 29.1.2007 0:39

Re: Re: Státní maturita -oprava: gymnasiích

hynek 29.1.2007 16:39

Re: Re: Státní maturita

A vy chcete, aby kvalita studentů byla zajištěna stovkou stejných otázek ? Kde je nějaká různorodost škol ? Proč by proboha měly všechny školy učit stejně ? Podívejte se na vyspělé státy. Prestižní škola je zárukou dobrého vzdělání, žádný papír. Tady zase někdo chce unifikovat vzdělání. Hlavně pro zisk testovacích firem.

bruner 28.1.2007 6:45

paní autorko

tuhle jsme se dozvěděli, že v mateřské školce dělají pro děti  rej strašidel a jedno dítě od svíček uhořelo a nese si poznamenání na celý život. Z vaší výuky si děti odnesou to, že v českých lesích se prohánějí sobi. Že by kvůli tomu děti chodily do školy?

Jakub S. 27.1.2007 21:47

Milá paní kolegyně,

radost, hřejivou, souhlasnou radost jsem měl při čtení a honem Vám za ten jedním dechem na papír vržený entuziastický (a současně - na tu druhou adresu - zoufalě pohrdavý) výron opravdového kantorství tisknu ruku. Prosímprosím, jak říkají naši US krajani:  o m i t u j t e ten hmyz okolo, tento hlas dlouholetého profi překladatele a občasného učitele na high schools Vám to chce vyvážit. Jste to Vy, z Forest District School ve Wooden Creek Valley? - Schola ludus, ano... sed metuo... plebs concordare non potest... non multum possumus, domina.

Maxipes 27.1.2007 23:34

A neupadl jsi na tu svou chytrou hlavičku?

Saepe discipuli magistros doctrina superant 

tich@dohoda 27.1.2007 20:09

zejmena tzv. pravicovi soudruzi davaji rovnitko mezi vzdelanim a inteligenci

coz v realite zivota vubec neplati, staaci se podivat na komunistickou obcanskou stranu, kde se neustale zduraznuje , ze jde o stranu vzdelanych lidi coz je docela mozne, ze ti modri komuniste nejake diplomy a maturitni vysvedceni maji. Problem je v tom, ze kdyz se zacneme bavit o inteligenci tak kuprikladu zde na Psu byste inteligentni pravicaky  lehce napocital na prstech jedne ruky a to by vam jeste dost prstu zbylo do foroty. Pravda je takova, ze maturita nebo diplm z vysoke skoly mel pred valkou nebo jeste i po ni uplne jinou uroven a hodnotu nez dnes a kupodivu dokonce i za komunistu s vyjimkou delnickych rychlokvasek v 50-60 letech ta uroven vcelku porad usla. totalni propad urovne vzdelani bohuzel nastal az s nastupem demokracie, kdy casto maturita nema hodnotu ani vyucniho listu z dvouleteho ucnaku. O ruznych soukromych vysokych skolach plati to stejne, pokud maji rodice dost penez, neni diplom zadnym problemem. Zkracene je ceske skolstvi ve schyzofrenni poloze,kde se neustale proklamuje kvalita ale ze skol se chrli osizena kvantita. Ucitlu jako stavu si hodne vazim, na druhou stranu je neprijatelne platit nekomu 14 platu za 8 mesicu prace.

Evropan (original) 27.1.2007 20:49

Re: zejmena tzv. pravicovi soudruzi davaji rovnitko mezi vzdelanim a inteligenci

Nemyslim, ale i kdyby, tak s tim maximalne muzete nesouhlasit, to je asi tak vsechno ;-)

tich@dohoda 28.1.2007 9:30

opet vedle "originale" :-)

vite ja nejsem "stadni typ" a uz vubec je pro me neprijatelna poloha ceskeho pravicaka/coz je snad ta nejhorsi urazka oznaceni lidskeho druhu/, tedy "vse je jen bile nebo cerne" . Ja  na rozdil od vas za ta leta dokazu odhadnout kdo je kdo , ono ty komentare skutecne hodne o lidech reknou a v tomto smeru moje hodnoceni "Psich pravicaku" je platne na 99 % , ano muzete nesouhlasit ovsem proti vasemu nesouhlasu jsou zde dukazy ve forme clanku a prave tech komentaru. Navic ti vasi kamaradi/z vasi party/ dnes a denne posilaji nove dukazy pravdivosti mych slov. Prosim neplette si slovo pravicak se slovem konzervativec, coz zde s oblibou delaji prave modri komuniste. To je ovsem to o cem jsem psal, mezi dosazenym vzdelanim a inteligenci je casto rozdil milionu svetelnych let, proto si ten modry srot mysli, ze pravicak a konzervativec  jedno jsou, coz je ovsem pro kenzervativce neprijatelne aby jej nekdo daval do jednoho pytle se srotem. . Cest :-)

Evropan (original) 28.1.2007 10:38

Re: opet vedle "originale" :-)

sakra, asi jsem si to mel lepe precist ;-)

mik 28.1.2007 21:01

Re: opet vedle "originale" :-)

pro mne je stale nejvetsi urazka levicak, ten vse vidi jen ruzove nebo rude  ;-P

van Kat 28.1.2007 7:36

A jakpak je to u vas ze vzdelanim?

(S tou "entelygenci" je to celkem jasne.):-D

Kanuk 28.1.2007 8:54

Re: zejmena tzv. pravicovi soudruzi davaji rovnitko mezi vzdelanim a inteligenci

Dohodo, celkem s vámi souhlasím, až na maličkost. Učitelé v Česku dělají většinou 10 měsíců, těch 8 je snad jen na emerických universitách. A je celkem jedno, jestli se nějaká hromádka rozdělí na 8, 10 nebo 14 báboviček.

tich@dohoda 28.1.2007 11:06

s delenim hromadky souhlas kanuku

ale oni/ucitele/ v CR skutecne pracuji s bidou 8 mesicu mimo hlavni pradniny je jeste spousta svatku a kratsich prazdni coz rocne udela min. 2 mesice, spise vice ale jak rikam ucielu si vazim ovsem i do skolstvi se cpou penize a je potreba myslet ekonomicky :-) cest

Kolma Puši 28.1.2007 13:35

Re: s delenim hromadky souhlas kanuku

ucitele/ v CR skutecne pracuji s bidou 8 mesicu  - co všechno, prosím, řadíte pod pojem PRACUJÍ?

pokud jde o svátky, myslím, že je více povolání, kdy se o svátcích nepracuje, takže bych je učitelům nepředhazovala