24.4.2024 | Svátek má Jiří


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Eliáš 7.2.2011 9:59

Přísnost?

Moc tomu slovu nerozumím. Na děti bychom měli být od okamžiku, kdy začnou brát rozum, nároční. Měli bychom být absolutně důslední v trvání na tom, co chceme dosáhnout. Jestliže rodíče šestnáctiletého studenta požadují po škole, aby jim sdělovala všechny dosažené známky, přiznávají se tím k tomu, že mají nevychované dítě, ktetré jim dosažené hodnocení zatajuje. Často pak obviňují školu z toho, co sami spáchali. Možná se tomu dá říkat přísnost. Bez této rodičovské vlastnosti jsou studijní výsledky potomka na pováženou.

K. Janyška 7.2.2011 7:59

Na děti být přísní musíme, mají-li z nich vyrůst kvalitní lidé ! Dzp.

D. Stys 7.2.2011 4:40

Kde žijete?

Přísní na děti? To už dávno není pravda. Ve většině škol chce učitel mít klid a vyjít s rodiči a ředitelem. Odtud náš propad ve výsledcích PISA. Řada učitelů už ani učit neumí, protože to už léta nedělali, někteří od absolutoria nikdy. O své místo se nebojí, nejen proto, že o učitelování nikdo moc nestojí, ale i proto, že systém je díky uzavřenosti pro odborníky zvenčí (bez absolutoria pedagogických fakult) bez vetší konkurence. Pak je nedůležitější mít dobře vyplněnou třídní knihu a vyznat se ve vnitroškolské politice (tj. kdo má jaké vztahy s vedením a podle čeho se dávají odměny).

Česká základní škola má všechny nešvary velkého úřadu ale je malá. Nicméně připravuje dobře pro život, protože až na velké výjimky, i práce tzv. špičkových manažerů nadnárodních firem je u nás založena na reportingu zjednodušených indikátorů nadřízeným byrokratům.

F. Eliáš 7.2.2011 10:00

Re: Kde žijete?

Přísní musí být především rodiče. Ve škole už je na přísnost pozdě

P. Kersch 7.2.2011 0:45

dodatek k českému vysvědčení

Článek chci doplnit o celkem známý fakt, že systém klasifikace podle "aritmetického průměru" se v současné době snaží pedagogové vylepšit "váženým aritmetickým průměrem" - to jest ke každé písemné zkoušce (a možná i ústní, to přesně nevím) připisují "váhu" od 1 do 10 apod. podle náročnosti aktuální písemky, testu atd. -  Dochází k humorným klasifikačním výsledkům: v pololetí z matematiky vychází studentce 1, na konci školního roku 4! Důvody? Můžou být rozličné, že ano...

V. Novák 7.2.2011 11:53

Aritmetický průměr byl vždy jen pomocný údaj.

Aspoň pro skutečného pedagoga, který se nepotřeboval alibisticky krýt. Samozřejmě pro lempa bylo a je nejjednodušší ukázat "čísla nelžou". Lžou!

Pád z 1 na 4 je něco tak mimořádného, že pedagog by to měl začít řešit nejpozději ve třičtvrtiletí - a to s rodiči i žákem. Jistě - holka se mohla zamilovat a škola šla bokem, kluk takhle reaguje spíš na to, že ho holka opustila, ale můžou tam být i závažnější problémy.

V každém případě, pokud ze školy a učitele vypadnou jen takové známky - a ty jsou navíc překvapením - je to vysvědčení, že učitel není pedagog.

Ale vyhnali jsme si je sami. Nebo nechali vyhnat...