Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
ŠKOLSTVÍ: Proč jsme tak přísní na děti
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
F. Eliáš 7.2.2011 9:59Přísnost? Moc tomu slovu nerozumím. Na děti bychom měli být od okamžiku, kdy začnou brát rozum, nároční. Měli bychom být absolutně důslední v trvání na tom, co chceme dosáhnout. Jestliže rodíče šestnáctiletého studenta požadují po škole, aby jim sdělovala všechny dosažené známky, přiznávají se tím k tomu, že mají nevychované dítě, ktetré jim dosažené hodnocení zatajuje. Často pak obviňují školu z toho, co sami spáchali. Možná se tomu dá říkat přísnost. Bez této rodičovské vlastnosti jsou studijní výsledky potomka na pováženou. |
![]() |
K. Janyška 7.2.2011 7:59Na děti být přísní musíme, mají-li z nich vyrůst kvalitní lidé ! Dzp. |
![]() |
D. Stys 7.2.2011 4:40Kde žijete? Přísní na děti? To už dávno není pravda. Ve většině škol chce učitel mít klid a vyjít s rodiči a ředitelem. Odtud náš propad ve výsledcích PISA. Řada učitelů už ani učit neumí, protože to už léta nedělali, někteří od absolutoria nikdy. O své místo se nebojí, nejen proto, že o učitelování nikdo moc nestojí, ale i proto, že systém je díky uzavřenosti pro odborníky zvenčí (bez absolutoria pedagogických fakult) bez vetší konkurence. Pak je nedůležitější mít dobře vyplněnou třídní knihu a vyznat se ve vnitroškolské politice (tj. kdo má jaké vztahy s vedením a podle čeho se dávají odměny). Česká základní škola má všechny nešvary velkého úřadu ale je malá. Nicméně připravuje dobře pro život, protože až na velké výjimky, i práce tzv. špičkových manažerů nadnárodních firem je u nás založena na reportingu zjednodušených indikátorů nadřízeným byrokratům. |
![]() |
F. Eliáš 7.2.2011 10:00Re: Kde žijete? Přísní musí být především rodiče. Ve škole už je na přísnost pozdě |
![]() |
P. Kersch 7.2.2011 0:45dodatek k českému vysvědčení Článek chci doplnit o celkem známý fakt, že systém klasifikace podle "aritmetického průměru" se v současné době snaží pedagogové vylepšit "váženým aritmetickým průměrem" - to jest ke každé písemné zkoušce (a možná i ústní, to přesně nevím) připisují "váhu" od 1 do 10 apod. podle náročnosti aktuální písemky, testu atd. - Dochází k humorným klasifikačním výsledkům: v pololetí z matematiky vychází studentce 1, na konci školního roku 4! Důvody? Můžou být rozličné, že ano... |
![]() |
V. Novák 7.2.2011 11:53Aritmetický průměr byl vždy jen pomocný údaj. Aspoň pro skutečného pedagoga, který se nepotřeboval alibisticky krýt. Samozřejmě pro lempa bylo a je nejjednodušší ukázat "čísla nelžou". Lžou! Pád z 1 na 4 je něco tak mimořádného, že pedagog by to měl začít řešit nejpozději ve třičtvrtiletí - a to s rodiči i žákem. Jistě - holka se mohla zamilovat a škola šla bokem, kluk takhle reaguje spíš na to, že ho holka opustila, ale můžou tam být i závažnější problémy. V každém případě, pokud ze školy a učitele vypadnou jen takové známky - a ty jsou navíc překvapením - je to vysvědčení, že učitel není pedagog. Ale vyhnali jsme si je sami. Nebo nechali vyhnat... |

