29.3.2024 | Svátek má Taťána


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Schwarz 10.9.2010 12:19

Pane,

uťal jste se v pár věcech. Zaprvé - matematika není učení se vzorců - kdybyste znal matematiku, většinu z těch "tisíců vzorců" byste si během pár minut odvodil "logickým uvažováním" které tak preferujete. Zadruhé - pokud studovala jen malá menšina, měla k dispozici dostatek kvalitních pedagogů. Pokud má studovat "každý blbec", musí být k dispozici pedagogů mnohem víc. Soudím, že byste nejásal, kdyby vás měl operovat, soudit či zastupovat "nějakej blbec". Z toho plyne, že všichni inteligentní lidé nemohou učit - tedy musí se zhoršit průměrná úroveň pedagogů. Může se šermovat pojmy jako znalostní ekonomika, ale na rozdělení schopností v populaci to nic nezmění. I kdyby se zavedlo "právo" každého vysedávat do pětadvaceti let na náklady státu ve vysokoškolských posluchárnách, neměli by tam tito posluchači koho poslouchat. Ledaže by jim tam pouštěli videonahrávky přednášek světoznámých profesorů - ale to by si mládenci a panny mohli pouštět i doma. Netuším, proč, když už se tolik žvaní o vzdělání, stát neposkytne veřejnosti kvalitní články z renomovaných časopisů. Ty jsou zpoplatněny a tak se k nim dostanou jen vědci. Stačilo by, aby stát zaplatil časopisům totéž nebo o něco víc než získají za registrace a zpoplatnění vědeckých článků v současnosti a tyto by mohly být veřejnosti k dispozici zdarma. To by byl příspěvek všeobecné vzdělanosti.

J. Pospíchal 10.9.2010 11:44

Pohled daňového poplatníka

Téměř se vším souhlasím, ale zapoměl jste na to, že ředitelům (ale i většině učitelů) jde především o peníze. Škol je moc a zákon trhu bohužel funguje tak, že ředitelé zakazují kantorům dávat 5-ky aby nepřišli o žáky a tím o peníze z našich daní. Ve věku 15 - 18 let je jen málo žáků natolik uvědomělých, aby nešli cestou nejmenšího odporu. Já nechci vyhazovat své peníze za maturitní vysvědčení blbů, kteří mi zaručeně v budoucnu nepřispějí na můj důchod, ale spíše odčerpají v podobě dávek v nezaměstnanosti. Proto vidím státní maturity jako jediné schůdné řešení - pokud ale bude splněno:

- 20% neodmaturuje

- otázky přijdou po internetu a ne kurýrem

- učitelé nebudou u maturit napovídat více než je zdrávo

- bude povinná matematika

J. Šimek 10.9.2010 11:29

Nesouhlasím s článkem.

Ať si školy učí naprosto dle vlastních představ, ale ať je výsledek jejich práce takový, že jejich absolventi budou schopni složit (defakto) závěrečnou srovnávací zkoušku.

Rázem dojde k tomu, že rodiče budou upřednostňovat ty školy, jejichž žáci tuto zkoušku bez potíží splní, protože je to ty školy naučí. Dnes totiž preferují školy, které mají nejmenší nároky.

J. Schwarz 10.9.2010 12:22

Re: Nesouhlasím s článkem.

Čím by se měla lišit "závěrečná srovnávací zkouška" od státní maturity?

J. Šimek 10.9.2010 13:09

Re: Nesouhlasím s článkem.

já myslel, že napsat před to do závorky defakto stačí k pochopení, že je to to samé.