Diskuse
ŠKOLSTVÍ: Opravdu dnes žijeme v bídě a hladu?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J. Lepka
Zapomenutá slova
Ten text mi silně připomíná hru Spejbl a Hurvínek - Zapomenutá slova. Nevím, jestli to byl záměr, nebo pouze zapůsobilo kouzlo nechtěného, ale řekl bych, že na svou dobu to byl od Skupy docela odvážný počin.
P. Schuh
Nelhat dětem
Vždy je důležité dětem nic nezamlčovat. Za komoušů nebyl hlad, bylo kde bydlet a pracovat, hřišť pro děti bylo daleko více sic byly neudržované...., ale za toto všechno musel člověk zaplatit nikoliv penězi, ale hlubokou pokorou ke Straně......
J. Barto
Je
celkem snadne vysvetlit chapajicimu potomkovi, jak se veci maji. Opravdu existuje system, misto, kde nikdo nema hlad, ma svou postel, je primerene oblecen.
To misto se jmenuje: VEZENI
V. Bok
Re: Je
A právě proto máme věznu cca 2,5 x víc než za komunistů.
J. David
Školství
Víte, ono je to těžké. Jako ajťák matematik před důchodem jsem vzal výuku IT na střední škole, jako záskok. Docela síla, mendíci to měli "nadrčeno", ale meritum věci bylo někde jinde. Třeba goniometrické funkce, limity, derivace... Ono stačí přitáhnout do třídy jízdní kolo, dřevěnné pravítko a mít křídu. Goniometrické funkce vysvětlíte "jedna báseň", potažmo limity, či derivace. Nevím proč, ale jenom blb by to nepochopil. Ona i ta gramatika má podstatu matematickou či verše (jamb, trochej, distychon...), vybranná slova jsou axiomem. Souřadnost a podřadnost v souvetí, symbolika v psaném projevu, etc. Matematika a potažmo logika (s definovanými výjímkami). Můj kantor matematiky kdysi říkával, kdo je blbej na matematiku, je blbej na všechno, ale pozor, blbci matematika utlučou svojí blbostí a mocí (viz. Galileo Galileí). Vnučku již připravuji (budou jí 4 roky v létě) v mariášových kartách hodnotit figury s počítáním štychů v přebíjené, logiku a jiné "dědkovské" nemravnosti. Nelze spoléhat na mladé kantorky, které nerozeznají druhově zajíce od králíka. A v detailech racia to vše tkví, když blb na ministerstvu bude tvrdit, že parciální procenta ze vzorků celku se sčítají, a ne průměrují, tak co si má našinec myslet? Marek Benda, embryo, prenatální a natální nestor Parlamentu,absolvent "Plzně"? Celý ten ansámbl politických frekventantů a absolventů je tragedie. Nakřápat přes kulky celému akademickému senátu, že umožnili politickým kimerákům dosíci akedemických titulů. Řádní a poctiví frekventanti si toto stigma ponesou v profesní kariéře, právník "ze z Plzně", děkuji, nechci. Nu a přízemně uvažuji, v ZŠ nechci své vnučce odepřít klasickou výuku (neobsahuje močení do odpadkového koše, kšefty s vlasovými parazity za svačinu, totální destrukci hodnot od hýkajícího etnického mendíka a jiné multikulti návyky). Pokud bude nařízeno, že pár etnických dementů bude umístěno do školy "partikulární", mladým přispěji z důchodu a soukromou ŽŠ, nebo, jako dědek budu vnučku učit doma.
J. Vintr
Problém je v tom
že na "pajdák" se za bolševika chodilo jako na flákárnu, kterou zvládl každý (tedy pokud náhodou neměl špatný třídní původ). Samozřejmě že to neplatí obecně, ale velké procento pedagogů z té doby nevyniká zrovna takovými vlastnostmi, jako je třeba samostatné myšlení. Řada z nich po listopadu asi nestačila pochopit o moc víc než to, že se už neoslovujeme soudruhu a soudružko. Ostatní změny jim jaksi ušly a ušlo jim i to, že doba, ve které začínali svou pedagogickou kariéru, byla veskrze prolhaná a že třeba i historie se přizpůsobovala vládnoucí ideologii. Kdysi jsem nahlédl do učebnice dějepisu, ze které se měly dobrých pár let po "sametu" učit moje děti, a s údivem jsem zjistil, že se sice vypustily sem tam nějaké fráze, ale celý smysl učebnice zůstal naprosto stejný, jako byl za hluboké totality. Čili jednoduché schéma - dělníci dobře, kapitalisti špatně, Sovětský svaz dobře, USA špatně ... Pokud jsou na školách "pedagogové", kteří jsou ochotni učit podle takových škvárů, nelze se divit ničemu ...
J. Lufinka
Re: Problém je v tom
A víte co se změnilo za více než 20 let na tom proč chodit na pajdák? Bohužel vůbec nic až nato ,že nevadí třídní původ. Většina lidí i dnes jde na pajdák proto, protože ví, že nemá na jinou VŠ. Každý nám dává za vzor finské školství. A víte jaký je hlavní rozdíl mezi naším a jejich školstvím. Pajdák je ve Finsku považován za velmi prestižní fakultu, která přijímá dlouhodobě pouze2/3 zájemců o studium. Navíc každý kdo je přijatý na studium musí projít osobnostním testem zda vyhovuje svými vlastnostmi požadavkům na náročnou práci učitele.Učitelství je ve Finsku považováno za jedno z neprestižnějších povolání. TO můžeme u nás představovat ne 10, ale třeba 100 bodů jak dosáhnout lepšího školství,ale pokud u nás nebude postavení učitele ve společnosti a jeho příprava na úrovni Finska nic se nemůže změnit. Já nevím jak na to , ale snad si platíme ze svých daní na ministerstvu dost lidí. Problém je však v tom, že jsou tam dosazováni poze podle politické příslušnosti a ne pro své vědomosti a povahové vlastnosti.
R. Baron 908
No...kdyby to nebylo k smíchu
tak bych se rozplakal..obávám se, že tohle dotyčná paní ředitelka silně prokaučovala. Po prvotním zjištění, že se její stará kolegyně pomátla, měla s ní okamžitě vyrazit futra i kdyby v té třídě dočasně musela učit ona sama...
Jednu takovouhle bláznivou bábu jsem měl jedno pololetí na gymnáziu na tehdy povinnou ruštinu. Rázem jsme všichni měli na vysvědčení čtyřky protože náš přízvuk se jí nezdál dostatečně sovětský..když jsme si po vízu uvědomili, že ta baba je skutečně cvaklá, tak jsme poslali deputaci za ředitelem gymnázia. A ač byla doba tuhé normalizace ( 1976 ), tak tu bábu už jsme neviděli... a na ruštinu přišla příští hodinu naše milovaná třídní...no, řekněme, že je to ojedinělý úlet, ale věřil bych tomu, že se v některých rodinách semínko dočkalo úrodné půdy...
J. Kratochvíl
No jo, něčemu nerozumím
ale co když v tom minulém režimu opravdu všichni lidé měli kde pracovat, měli co jíst a lidé neměli strach z budoucnosti jako mají někteří dnešní nezaměstnaní a těch není málo a další přibývají. A neměli bychom také dovolit, aby se to našim dětem upíralo vědět. Pravda je, že byly fronty na banány a mandarinky apod, ale zase nebyly fronty na pracovních úřadech na práci a to by se také nemělo zamlčovat. A kdyby komunisté nadělali takové dluhy jako dnešní demokratické vlády tak nebyly fronty ani na ty mandarinky. Minulý režim nám lhal, ale proč nám lže tento režim? Kvůli tomu jsme v 89 necinkali klíči, pane autore.
J. Vintr
Re: No jo, něčemu nerozumím
Ale oni ti komunisti udělali dluhy. Ne sice v penězích (to tehdy jaksi ani nešlo), ale v tom, že se třeba do spousty věcí vůbec neinvestovalo. Ale největší "dluh" (dá li se to tak říct) udělali na morálce občanů této země. Myslíte, že v kterékoliv zemi na západ od našich hranic vyrůstali lidé v prostředí, kde se považovalo za naprosto samozřejmé že "kdo neokrádá stát, okrádá sebe a rodinu"? Největší díl viny dnešního marasmu mají právě lidé, řídící se dodnes tímto heslem a kteří se dostali na jakékoliv vyšší místo ve státním aparátu.
F. Pavlis
Je to trochu
složitější. Některé ideologie sekulární i náboženské jsou trvale podmanivé. Nelze je z vědomí lidí vytěsnit. Lidé, kteří si osobně prožili Jiráskovo temno / nikoli literární Temno/ , tedy pronásledování a emigraci s holýma rukama , nikdy nemou akceptovat katolictví, stejně jako reálný socialismus. Jiráska ovšem nutno také vytěsnit, protože byl údajně tendenční. Lidé , kteří si v těch i oněch dobách přišli na své, nikdy opozice zajímat nebude. Rodina Grebeníčkových stejně jako páter Koniáš, k nim patří a parazituje na demokracii, kterou by sami nedovolili. Koniáš byl také člověk z masa a kostí a s hlubokou vírou, že to, co dělá, je správné. Jsou o tom něketří lidé přesvědčeni dodnes, nebo se to z vědomí lidí vytěsnilo. Bídou je právě ta neurčitost, netolerance, pokrytectví a bigótnost značné části české společnosti. V ideologizované podobě to platí pro religio i politiku. Žel už tisíciletí. Právě proto jsou patrně reformace i reformy trvale nedokončitelné...Domnívám se.
R. Szewczyk
hi hi hi
za komančů bylo špatně,za nácků bylo špatně,za masaryka bylo špatně,za france josefa bylo špatně,ostatně vždy bylo špatně,až dnes je mír a svoboda a blahobyt a ráj na zemi díky demokratickým vládám zvolenýma cinkáním klíčů na náměstí v roce počátku ráje 1989,,,,,,kdo má jiný pohled,je třeba jeho eliminovat coby rozvraceče demokratického soužití a popírače historie,amen
J. Chaloupka
Paní učitelce se stýská po době, kdy jasně věděla, co se od ní chce.
Jasné osnovy, rozpis na každou hodinu, předepsaná výročí a tudiž i nástěnky... Nový režim předpokládal, že paní učitelky mají mozek, a ten by měly používat i ve škole. Ale dobře si pamatuji na zmatení učitelek po r. 1989. Jedna v občanské výchově, neznaje, co by měla s dětmi učit, jim četla z (rudého) Práva. Jiné noviny ani číst nedovedla. A jen vzbouření rodičů přimělo školu, aby přestala učit ruštinu a začala s nějakým skutečně světovým jazykem. Tak po té jednoduchosti a jasném zadání se paní učitelce zastesklo.
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz