28.3.2024 | Svátek má Soňa


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Fafa 10.11.2009 0:00

Kresinko

Dnes jsou ovšem rozměry podvodů pro mě takžka neskutečné

samozrejme, ze jsou. To ovsem pripominejte hlavne lidem, kteri tvrdi, ze bezne ustni zkouseni znalosti na stupinku je primitivni zaostale memorovani a misto toho je dulezite, aby studenti vyjadrili svuj nazor.

Student 9.11.2009 23:44

Žně teprve přijdou

   Příběh plzeňské univerzity je smutným, ale pravdivým obrazem zkázonosné cesty našeho školství. Avšak ještě daleko horším jevem  je zvrácená obhajoba, jakou předvádějí zatím odhalení dosud "ctihodní" aktéři této kauzy a neuvěřitelná shovívavost, s jakou se zatím všeobecně na tuto hrůzu pohlíží. Důsledky se s určitým zpožděním teprve dostaví a budou daleko ničivější než si kdokoli umí představit.

xxxKubeš 9.11.2009 18:28

Aféra

kolem školy v Plzni se rozjela hezky. Jsem zvědav na její konečné výsledky.

Míra 9.11.2009 17:31

Co můžete chtít ve státě, jehož prezidentem

je podvodný demokrat? Co můžete očekávat v zemi, jejíž politici okrádají občany a ještě se smějí neschopnosti občanů zbavit se takových politiků? A co můžete očekávat ve společnosti založené na lži a překrucování - jen to, co teď máme: lžiprofesora v prezidenstkém křesle, lžidoktory v Parlamentu umocněné mravní bídou celé společnosti. Inu, ryba vždycky smrdí od hlavy!

miroslav.vojta@volny.cz

. 9.11.2009 18:46

Re: Co můžete chtít ve státě, jehož prezidentem

a ty jsi jedinej spravedlivej

lesov 9.11.2009 19:14

Re: Co můžete chtít ve státě, jehož prezidentem

Tomu se říká reakce hmoty, na dráždivý podnět, viď chromozóme?! ;-D

certik 9.11.2009 19:36

Re: Co můžete chtít ve státě, jehož prezidentem

No von prezident je v první řadě profesorem, kerej nikdy neměl ani jedinýho postgraduálního nebo magisterskýho studenta, kerej má asi pět akademickejch publikací ponejvíc v plátcích místního významu, a každá ta publikace má tak nejvejš tři reference. Člověk by řek, že má Klaus prostě z vostudy kabát, ale tak to v ČR nechodí.

Margareta 9.11.2009 19:49

Re: Co můžete chtít ve státě, jehož prezidentem

nejste mimo téma? Tady se někdo pokusil se s tím vypořádat a Vy jenom planě nadáváte.

Jakub S. 9.11.2009 20:23

Re: Co můžete chtít ve státě, jehož prezidentem

Napsáno i za mne, děkuju.

Pamětník 9.11.2009 21:01

Jakube,

Vy máte rád Klause?

Vždyť Vy zde často vystupujete jako velký moralista! Klaus a morálka? To nejde dohromady!

Jakub S. 10.11.2009 0:01

Re: Jakube,

Nikoliv. A taky nemůžu říct, že je pro mne výpupek nejhoršího zla. Prostě nevidím černobíle... da i vsjó! Jsem holt zvyklý věci rozebírat z více stran, pohledů, hledisek, časově, politicky, ekonomicky, psychologicky...

Bloud 9.11.2009 16:11

Autore,

Podstatné je to, že špičková úroveň takto vystudovaných absolventů znamená významný, s vyspělým světem zcela srovnatelný přínos pro všechny obory lidské činnosti, které se v českých zemích na vysoké úrovni vykonávají. Nejvíce je toto patrné v oblasti efektivního výkonu státní správy a nestranného soudnictví.  Tak že není důležitý způsob nabytí titulu, ale uplatnění těchto vynikajících studentů v praxi. A to je a bude naprosto výjimečné a kvalitní. Náš daňový poplatník si to jistě ohlídá.;-)

gerontusinza 9.11.2009 16:00

Milý Rosťo Konopo......

jsem technik, tam se sice málo opisuje, ale o to lépe se vykrádají myšlenky a postupy...... a to je mnohem horší. U "ukecaných" prací je těžké rozlišit coje je původní a co vykradené.... zvláště když se většinou jedná i o vykrádání světových zdrojů ( i Shakespeare vykrádal jiné autory - např Boccacia)  a nijak jim to nevadilo a jiným též ne... ovšem měli tam vždy tzv."přidanou hodnotu" která tyto opisovačky postavila do jiné světla...... Ovšem opis u studenta z internetu tzv semestrální práce? Pokud je to opsané doslova pak si nzaslouží vyhodit a ani s ním nediskutovat, ovšem pokud ji použieje jako podklad své vlastní práce tak lituji, není to opisování má svou přidanou hodnotu kterou vy můžete ale taky nemusíte umět posoudit...... i já když jsem počítal jako semestrální práci křídlo letadla nedělal jsem samozřejmě něco původního ale učil jsem se na tom aplikaci věcí následných a jednalo se nejen o matematiku ale i o přístup k ní...... nebo vážně chcete přistoupit k zákazu jako v hudbě že "určitý počet not lze opsat a další musí jít jinam?" ve slovech? Při počtu studentů na globu je nemožné vytvořit tolik původních prací.... prostě to je nemyslitelné a s počtem let by se jejich počet blížil nekonečnu.... nereálné..... hezký den.;-)

JOPO 9.11.2009 16:52

Re: Milý Rosťo Konopo......

Vážený "gerorontusizna" Během svého studia na VŠ jsem také měl na práci semestrálku - Pevnostní výpočet křídla " a po studiu jsem několik let učil předměty aerodynamika a mechanika letu. Měl jsem také na starosti vedení několika závěrečných prací. Takže mám možnost posuzovat situaci z obou stran barikády. Je neodpustitelnou chybou všech co sa na téma opisování vyjadřují, když mají pocit že je to věc "zhovadilých studentů". Vážení NE, NE, NE. Proberte se, toto je zásadně výsledek kooperace student + pedagog. A začíná již na základní škole, nebo možná už ve školce = "nepokradeš". Ano někteří studenti (třeba je jich více než málo) mají nutkání opisovat (mám za to že tím poškozují především sami sebe, když nemají zájem o plnohodnotné vzdělání, v této zemi je pro ně pořád za hubičku)) a je věcí pedagoga jim v tom zabránit. Kde je profesionální čest všech z mé bývalé branže NEPODEPSAT SE pod odevzdanou práci která je opsaná !!! (V tecnických vědách diplomant nebo bakalář principy nevynalézá - přebírá je, zpravidla, ale předvádí jak je umí aplikovat na zadaný problém - a ten má zpravidla tolik různých parametrů, že může pokaždé vzniknout originální dílo) Pokud mám na strosti dospívajícího člověka, nejsem jenom autoritou odbornou ale také morální. U mých studentů jsem vždy věděl kdo co dělá (pravidelné kontroly) jak přemýšlí (pravidelné konzultace) a co napsal (přečtu si celý jeho spisek). Pokud tohle systematicky nevykonáváte - tak se nedivte kam věci spějí. Výsledky práce studentů jsou i vaší vizitkou. Proto krtizujte (ano vím co říkám) hlavně  kantory za jejich pohodnost, pasivitu a hlavně nezájem o výsledky práce.   

Dindik 9.11.2009 16:59

Re: Milý Rosťo Konopo......

Co se děje na katedrách  se odvíjí hlavně od kvality lidí tam působících. Jistě je rozdíl technicky zaměřených  škol( zjednodušeně - spočítám traverzu, zatížím a  nebojím se pod ní stoupnout) a humanitních - tam to závisí na názoru a na  " vnitroškolní  autoritě " dotyčného. A když se něco nepovede, tak se nic nestane. Kolik kateder zaniklo při různých reorganizacích a  škola funguje dále a jde to. A co ti studenti, kteří  na ještě existující katedře skončili studium - neměli by mít právo nyní pokračovat?

Ale vážně: myslím si, že dokud na některých VŠ zůstane student ( zdaleka ne vždy nejlepší) jako asistent, pomalu se přes docenta dohrabe na profesůru a prakticky školu  nikdy neopustí - nebude to lepší. Okolí školy je pro ně džungle, kam závistivě pokukují po masíčku, ale bojí se tam jít. Takže když mají příležitost, tak si připadají jako hrozně  šikovní, morálka jde stranou a dají se do trhání, bezohledu na to, co tím způsobí. Znám humanitně  zaměřenou VŠ, kde dotyčný - notný vůl- dostal 100 % hlasů při obhajobě docentury protože - jak se soukromě vyjádřili  členové komise - nikdo nevěřil, že takový expert to udělá a věřili, že ostatní jej  vyhodí,  tak aby měl alespoň jeden kladný hlas. No a dotyčný pracuje na profesůře. A škola potřebuje kvalifikovaný sbor, takže se k titulu nakonec dostane. Když by všude tam,kde to jen trochu lze, bylo u VŠ pracoviště pro přenos problémů z praxe do VŠ výzkumu, tak by se rychle ukázalo, co kdo umí. Takhle jde často jen o tlachání, ovšem notně sofistikované.

pra 9.11.2009 14:29

Opisujete též normálně

Váš článek je příkladem opisování údajů uvedených v médiích. Vůbec jste se nepokusil o zjišťování údajů i z jiných zdrojů. Prostě, je to uvedeno v novinách nebo v televizi a z toho usuzujete, že novinář má patent jak na pravdu tak i narozum.

lesov 9.11.2009 19:17

Re: Opisujete též normálně

Koukám, že jste opsal skoro celou abecedu, soudruhu prademagogu! ;-P

Hrad 9.11.2009 14:24

Psát zbytečnosti, v tom je něco hluboce lidského

Rychle jsem si "prolétl" diskusní příspěvky k tomuto článku. Je hrozné, co zde "vypadává" ze studentů, nebo absolventů vysokých škol. Zkušenosti těch co je absolvovali v posledních 20 letech si žádá speciání obsahovou analýzu(pro formální objektivitu). Za dvacet let se toho stihlo opravdu hodně. Neznalost, neznalost, neznalost podepřená předsudky, to je to nejmenší co zde panuje. Konstatování typu: já zkoumám využití nových materiálů pro  Wankelův motor a tem magor ze sousedství se zabývá  Podílem práce na polidštění opice, nebo zkoumáním Účinnosti dvou metod vyučování cizím jazykům, nebo Vlivem kolektivu na sportovní výkon v badmintonu.  Než se někdo pustí do dalšího zpochybnění něčeho čemu nerozumí, na co má však zcela konkrétní a především svobodně utvořený názor mu doporučuji ať pří tom veřejně(tady) probere logiku těchto projektů z hlediska statistiky;-). Kdo se chová stylem je to sice prase, ale naše prase(generál Noriega v ústech amerických diplomatů), nebo když to jde, tak podle práva, ale když to nejde podle práva, tak jak to jde a ještě je na to pyšný(Kalousek v jednom příspěvku "právo je pro mentálně průměrné až podprůměrné-volně citováno). Na závěr. Etika z dlouhodobého hlediska snižuje náklady. Podrazy z dlouhodobého hlediska snižují výnosy. To jsem nevymyslel já!!!   

Buddha 9.11.2009 14:21

Nevím, jestli by si to autor přál, ale ukradený projekt se jmenoval Báseň mého srdce

Jmenovaný K. je básník Vladimír Křivánek. Šlo o projekt netradičního představení poválečné poezie, kterého se účastnilo řada významných básníků, jako Kuběna, Fischl, Egon Bondy, Hiršal a další. Tehdy ho Rosťa jako student požádal o pomoc a pak jej poté z projektu vyštval, myslím, že to může Rosťa doložit, pokud by o to stál korespondencí a některými autografy.... Největší haló nastalo při křu knihy, kde byl přečten jeho projev o tom, jakým způsobem se Křivánek zachoval, ale vím, že se nestalo nic... ani na fakultě ani poté...

Držím Ti palce, Rosťo, sorry, že jsem k tomu řekl víc, než bych asi měl, Lukáš S.

I když asi nevíš, že z fakulty, kde se potom rozneslo, brzy odešel...

Jakub S. 9.11.2009 20:26

Re: Nevím, jestli by si to autor přál, ale ukradený projekt se jmenoval Báseň mého srdce

Vždyť to je člověk mimo region naprosto neznámý. Básník - ? Možná - jakého významu, dosahu, jaké výpovědi?

Minutus 9.11.2009 12:51

Pravdou je, že diplomka obvykle dnes nebývá

moc vrcholným dílem. Jednak mívají studenti obvykle ještě nedostatečnou praxi, aby dali do kupy něco extra a jednak jsou dost omezeni zadáním, časovým prostorem a spoustou formálních pravidel. Já třeba dělal v 80-tých letech "automatické řízení válcování za studena", což byla v té době poměrně bomba a dělal jsem na tom 2 roky. Přesto to skončilo jako projekt s prvky konstrukce, tj, s konkrétním HW a SW řešením nejspíše v šuplíku. Zadavatel nenašel nikoho, kdo by na tom byl schopen pokračovat a já musel na vojnu ..

Dnes bych to dělal o dost jinak.

Co asi tvoří na PF, nebo na právech, aby to bylo objevné, to netuším.

Margareta 9.11.2009 12:03

Opisování je...

to autor, přečetla jsem si diskusi a vyjádřuji Vám úpřimnou soustrast. Tolik přemýšlivých lidí  a tolik ušlechtilých vycizelovaných názorů. Asi by se slušelo říct, že když něco "opíšu" a uvedu zdroj v přesně stanovené formě, není to opis,ale citace, vymýšlet již vymyšlené je hloupost, poučit se z vymyšleného povinnost. V případě neuvedení zdroje a vydávání za vlastní je to krádež myšlenkového bohatství a řeší to soudy. Prosté, není nutno nic nového vymýšlet. Možná by jste mohl  narazit na soudce Cepla, nebo také ne. Ale jednou to vyjít musí. Je to věc duševní hygieny.

Jakub S. 9.11.2009 12:27

Re: Opisování je...

Bohužel... nemusí. Ujišťuju vás, že nesmírně mnoho věcí prostě nevyjde najevo, aspoň nikoli veřejně. Věcí duševní hygieny ale možná je tomu věřit -

A já rovněž tisknu ruku autorovi a znovu se jej s plnou solidaritou ptám na toho "básníka" - ?

Margareta 9.11.2009 19:47

Re: Opisování je...

Věcí duševní hygieny jsem myslela alespoň se pokusit zjednat nápravu. Netrvám na tom, že to musí vyjít, ale víte, že jste neuhnul a nepodlezl. Dá Vám to síl na příště.

Jakub S. 9.11.2009 20:21

Re: Opisování je...

Jistěže, tohle nepochybně. Souhlasím, jak jinak.

portwyn 9.11.2009 12:02

Není pravda, že to dělají všichni

pokud vám ji pošlou v elektronické formě, nechá se projet fulltextem vyhledávače a pak na to přijdete. Někdy plagiát odhalíte, jindy to bude asi poctivě udělané.

Samozřejmě často jde o kompilace z různých pramenů, ale to zas tak nevadí - o čem jiném je práce studenta SŠ (a dokonce většinou i VŠ) než "přečtu pár publikací, udělám si obrázek a nějak to dám dohromady". I poctivě udělaná práce bude obsahovat nepůvodní formulace... Vlastní výzkum studenti moc neprovádějí...nějaké ty SOČky, AMAVETy a jaksetovšechnojmenuje, ale to jsou jen zájemci.

Platí, že 1) nesmí to být opráno způsobem Ctrl C, Ctrl V a 2) student musí rozumět tomu, co napsal - to se dá zjistit pohovorem nad prací. Pokud učitel pro nedostatek času takové ověření nestihne, ztrácí práce většinu smyslu, ověří totiž jen to, zda student/žák umí googlovat.

portwyn 9.11.2009 12:13

Diplomka

by nějaký ten vlastní přínos mít měla, ale jestli to v humanitních oborech vůbec jde, to nevím.

V přírodovědných a technických oborech vždycky můžete něco měřit a pak z toho něco vyvodit nebo sestrojit, ale zda jsou všechna vypsaná témata světově unikátní, o tom si dovolím silně pochybovat...IMHO je to nemožné. Student pak buď je švindlíř, nebo není. To má poznat oponent...pokud to umí a chce poznat.

Jakub S. 9.11.2009 12:31

Re: Diplomka

Jako abs. FF 67 vás ujišťuju, že dost diplomek mělo (a jistě i má) vlastní hodnotu, chcete-li přínos. Na neučitelských oborech dokonce bych řekl většina. To prostě  v í m , do toho mi  jako technik nemluvte. A byla to sakra robota to dát dohromady. Pojezdit knihovny, místa působení či života toho a toho, pamětníky, vykorespondovat všecko, shromáždit doklady a fotografie k tématu atd. atd. - ovšem vy principiálně pochybujete, no jó.

portwyn 9.11.2009 12:34

Re: Diplomka

Já? 8-o V žádném případě, já říkám "nevím, jestli to jde". Nezpochybňuji, co jste napsal.

No a čeho se týkají na FF diplomky na učitelských oborech? Protože užitečná a vlastní práce se napsat dá, viz má odpověď Clayovi dole.

Jakub S. 9.11.2009 12:46

Re: Diplomka

Tak fajn, dobrý. Na učitelských - ony tam nějakou dobu aspoň písemné DP vůbec nebyly, že. To nesleduju. Mí kamarádi i holky byli/y z neučitelských - DUm, Preh, Hist, Etn, HV, Psych atd.