Diskuze
ŠKOLSTVÍ: Naplněné proroctví
Chceme pro vás bezpečné a kvalitní diskuse, proto mohou diskutovat pouze přihlášení uživatelé.
V40l97a27s34t90a 48M67o52k86r59ý
Zkostnatělej dinosaurů je Nás víc,
kteří budou stále dávat přednost tomu, aby děti uměly nejdříve český jazyk a to minimálně dobře, k tomu i tu matematiku/počítání a ve škole bude mít přednost povinnost před právy -
to vše bez inkluze, neziskovek masírujících
F74r33a96n69t82i34š24e77k 63N65a51v49r95á70t83i98l
Dříve učebnice a učební plány vytvářeli praktici. Dnes je tvoří teoretici podle svých ujetých představ. Učební programy tvoří pro sebe, pro své akademické kariéry a ne pro ty parchanty ve třídách, s kterými nemají nic společného.
O96l58d91ř87i82c68h 84B51a98r72v89í57ř
... když moje dcera, ročník 83 se začala učit němčinu ( 93..94 ?) tak za rok z knížky Der, Die, Das - kterou jsem měl i já, tak zvládli ve škole to, co mi za čtvrtinu času. Ptal jsem jí se proč.
Protože řada žáků nestíhá . . .
A tak opět budeme platit další školní asistenty . . . .
Vzhůru, lépe a radostněji...kupředu levá ...
J79. 39G23a97n42a64u72r
Asi jste měli němčinu na úkor češtiny....
Š64t62ě51p16á54n 11Z10e96m47e71k
To popírají základy inkluze. Podle ní se učební osnovy přizpůsobují nejslabšímu žákovi a tady chtějí narvat do každého retarda dva jazyky? Něco jiného je to na gymplech, tam už je to trochu vyselektované, ale na ZŠ?
Z90v12i55r50e90t50n18i60k 98L76a16p47i54l
Inkluze fakt není přizpůsobení nejslabšímu. Inkluze je přizpůsobení systému tak, aby se do něj ti nejslabší zařadili.
Ve škole to neznamená, že všichni absolventi budou umět stejně mnoho (někdo na jedničku, někdo na čtyřku), ale že každý bude umět vše, co se jen dokázal naučit. Někdo dva jazyky, někdo diferenciální rovnice.
Mimochodem - všichni se bavíme o nejslabších žácích, ale klasická škola "tady seď a dělej, co ti řeknu" neumí ani ty nejlepší. Což platí i pro výběrové školy: nejhorší gymnazista by leckde exceloval, ale na tom gymplu je nejhorší. Je to stejné jako mistrovství světa v atletice: poslední finalista sice předběhne/přeskočí/pře-vrhne 8 miliard lidí, ale v tom finále prostě je poslední.
A ano - to, čemu se momentálně ve školství říká inkluze, není inkluze, ale kravina.
M69i20r44o66s96l34a51v 53K16o41c97i28á45n
Pro inteligentní děti s dobrým rodinným zázemím by výuka angličtiny co nejdříve byla samozřejmě plus, ale úlohou základního vzdělání je především zajistit, aby se co nejvíce naučily i méně nadané děti se špatným rodinným zázemím. Takže si myslím, že lepší řešení by bylo posílit mimoškolní výuku angličtiny pro malé děti a třeba ji i trochu dotovat formou stipendií.
V55o52j47t86a 81V71i46d79m18a70n
Vystudoval jsem na UK matematiku, ale nemůžu přijít na to, jak bych použil kvadratickou rovnici pro zjištění, jak dlouhý koberec potřebuji... Trochu blbý argument
IMHO jakékoliv osnovy jsou k ničemu (kromě čtení a psaní, samozřejmě) - škola by hlavně měla naučit děti se učit a umět se postavit k řešení problémů. A nasměrovat žáky do oborů, které je baví a které jsou schopni zvládat.
P43a16v88e87l 15S47u43r87a
Zkuste si představit, že žádný koberec nemá stejný rozměr jako váš pokoj. A vy si potřebujete spočítat, kolik koberce dané šířky potřebujete k pokrytí celé plochy pokoje......
E66v27ž18e80n 94D20v43o13ř72á95k
Škola má děti vybavit základem do života, aby uměly používat především rodný jazyk, uměly si do budoucna poradit s praktickým životem, tedy i něco spočítat a i ta fyzika , či chemické znalosti k tomu patří.
Asi by bylo nejlepší zavést ve školách HOSPODSKÉ KVÍZY
Z28v83i69r57e31t55n94i64k 23L22a93p43i10l
Nevím přesně, čemu říkáte hospodské kvízy, ale příležitostně si hraju s internetovými kvízy typu 8 z deseti Čechů neví. Až mě překvapuje, kolik úspěchů mám ne tím, že něco vím, ale právě něčím na způsob všeobecného přehledu; mimochodem až překvapivě často původem v dobrodružné četbě (Verne, London...).
Takové ty úvahy, že město ve Francouzské Guayaně se ASI nebude jmenovat anglicky.
Ad něco spočítat: připadá mi, že spousta lidi "něco spočítat" ne že neumí, ono je to ani nenapadne.
L74u61i49s 10Z59í18d45e45k
Já bych si čističe koberců bez maturity ze dvou světových jazyků do bytu nepustil !
V15l72a53s40t10a 37M73o56k36r52ý
V78á97c50l61a33v 10N85ě83m43e92c
Nevím, jak je to v USA či UK, ale potkal jejich občanů docela dost a jen minimum z těch pánů světa umělo mluvit jinak, než anglicky.
V49l34a30d92a32n 26K42u29č55e20r
Známí Angličan se učil německy ale všude na něj mluvili anglicky a tak toho nechal.
J83a93n 36V60l22a20č25i27h31a
Opravdu si neumím představit, kdy je pro výpočet koberce potřebná kvadratická rovnice. Jediné, co jsem v běžném životě z matematiky potřeboval, byla trojčlenka (a to jsem vystudoval techniku).
To, co škola učí, člověk většinou v životě nepotřebuje - kdo třeba potřeboval něco z chemie?
To, co škola učí, má žákům ukázat, co by je mohlo bavit a co by jim mohlo jít, a tam má smysl těm nadaným nabídnout větší prostor.
Mimochodem, současný pokrok ve strojovém překladu jazyků zřejmě odsune časově náročnou výuku jazyků na vedlejší kolej a budeme rádi, když nám tam ta angličtina zbude.
J27a31r18o85m69i25r 45L59u23k37a48v24s74k74y
Vzdělání je to, co ti zůstane, když zapomeneš co ses naučil. Probatum est. J.L. end
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz