Úterý 21. ledna 2025, svátek má Běla
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Chceme pro vás bezpečné a kvalitní diskuse, proto mohou diskutovat pouze přihlášení uživatelé.

Využijte nejrychlejší přístup do diskuse pomocí přihlášení přes Bankovní identitu.

Přihlásit / Registrovat

VM

Zkostnatělej dinosaurů je Nás víc,

kteří budou stále dávat přednost tomu, aby děti uměly nejdříve český jazyk a to minimálně dobře, k tomu i tu matematiku/počítání a ve škole bude mít přednost povinnost před právy -

to vše bez inkluze, neziskovek masírujících

FN

Dříve učebnice a učební plány vytvářeli praktici. Dnes je tvoří teoretici podle svých ujetých představ. Učební programy tvoří pro sebe, pro své akademické kariéry a ne pro ty parchanty ve třídách, s kterými nemají nic společného.

OB

... když moje dcera, ročník 83 se začala učit němčinu ( 93..94 ?) tak za rok z knížky Der, Die, Das - kterou jsem měl i já, tak zvládli ve škole to, co mi za čtvrtinu času. Ptal jsem jí se proč.

Protože řada žáků nestíhá . . .

A tak opět budeme platit další školní asistenty . . . .

Vzhůru, lépe a radostněji...kupředu levá ...

JG

J79. 39G23a97n42a64u72r

8. 1. 2025 8:42

Asi jste měli němčinu na úkor češtiny....

Foto

To popírají základy inkluze. Podle ní se učební osnovy přizpůsobují nejslabšímu žákovi a tady chtějí narvat do každého retarda dva jazyky? Něco jiného je to na gymplech, tam už je to trochu vyselektované, ale na ZŠ?

ZL

Inkluze fakt není přizpůsobení nejslabšímu. Inkluze je přizpůsobení systému tak, aby se do něj ti nejslabší zařadili.

Ve škole to neznamená, že všichni absolventi budou umět stejně mnoho (někdo na jedničku, někdo na čtyřku), ale že každý bude umět vše, co se jen dokázal naučit. Někdo dva jazyky, někdo diferenciální rovnice.

Mimochodem - všichni se bavíme o nejslabších žácích, ale klasická škola "tady seď a dělej, co ti řeknu" neumí ani ty nejlepší. Což platí i pro výběrové školy: nejhorší gymnazista by leckde exceloval, ale na tom gymplu je nejhorší. Je to stejné jako mistrovství světa v atletice: poslední finalista sice předběhne/přeskočí/pře-vrhne 8 miliard lidí, ale v tom finále prostě je poslední.

A ano - to, čemu se momentálně ve školství říká inkluze, není inkluze, ale kravina.

MK

Pro inteligentní děti s dobrým rodinným zázemím by výuka angličtiny co nejdříve byla samozřejmě plus, ale úlohou základního vzdělání je především zajistit, aby se co nejvíce naučily i méně nadané děti se špatným rodinným zázemím. Takže si myslím, že lepší řešení by bylo posílit mimoškolní výuku angličtiny pro malé děti a třeba ji i trochu dotovat formou stipendií.

VV

Vystudoval jsem na UK matematiku, ale nemůžu přijít na to, jak bych použil kvadratickou rovnici pro zjištění, jak dlouhý koberec potřebuji... Trochu blbý argument

IMHO jakékoliv osnovy jsou k ničemu (kromě čtení a psaní, samozřejmě) - škola by hlavně měla naučit děti se učit a umět se postavit k řešení problémů. A nasměrovat žáky do oborů, které je baví a které jsou schopni zvládat.

PS

P43a16v88e87l 15S47u43r87a

8. 1. 2025 9:04

Zkuste si představit, že žádný koberec nemá stejný rozměr jako váš pokoj. A vy si potřebujete spočítat, kolik koberce dané šířky potřebujete k pokrytí celé plochy pokoje......

ED

Škola má děti vybavit základem do života, aby uměly používat především rodný jazyk, uměly si do budoucna poradit s praktickým životem, tedy i něco spočítat a i ta fyzika , či chemické znalosti k tomu patří.

Asi by bylo nejlepší zavést ve školách HOSPODSKÉ KVÍZY

ZL

Nevím přesně, čemu říkáte hospodské kvízy, ale příležitostně si hraju s internetovými kvízy typu 8 z deseti Čechů neví. Až mě překvapuje, kolik úspěchů mám ne tím, že něco vím, ale právě něčím na způsob všeobecného přehledu; mimochodem až překvapivě často původem v dobrodružné četbě (Verne, London...).

Takové ty úvahy, že město ve Francouzské Guayaně se ASI nebude jmenovat anglicky.

Ad něco spočítat: připadá mi, že spousta lidi "něco spočítat" ne že neumí, ono je to ani nenapadne.

LZ

L74u61i49s 10Z59í18d45e45k

8. 1. 2025 15:07

Já bych si čističe koberců bez maturity ze dvou světových jazyků do bytu nepustil !

VN

Nevím, jak je to v USA či UK, ale potkal jejich občanů docela dost a jen minimum z těch pánů světa umělo mluvit jinak, než anglicky.

VK

Známí Angličan se učil německy ale všude na něj mluvili anglicky a tak toho nechal.

JV

Opravdu si neumím představit, kdy je pro výpočet koberce potřebná kvadratická rovnice. Jediné, co jsem v běžném životě z matematiky potřeboval, byla trojčlenka (a to jsem vystudoval techniku).

To, co škola učí, člověk většinou v životě nepotřebuje - kdo třeba potřeboval něco z chemie?

To, co škola učí, má žákům ukázat, co by je mohlo bavit a co by jim mohlo jít, a tam má smysl těm nadaným nabídnout větší prostor.

Mimochodem, současný pokrok ve strojovém překladu jazyků zřejmě odsune časově náročnou výuku jazyků na vedlejší kolej a budeme rádi, když nám tam ta angličtina zbude.

JL

Vzdělání je to, co ti zůstane, když zapomeneš co ses naučil. Probatum est. J.L. end

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz