Diskuze
ŠKOLSTVÍ: Montessori systém a královská rodina
Děkujeme za pochopení.
J. Farda
Vážený pane Koreisi
rád Vaše, a nejen Vaše osobně, ale i ostatní krajanské přispěvatele ze všech koutů světa zde rád čítám. Díky za všechny dosavadní příspěvky, a přeji Vám, ať se Vám tam pod Jižním křížem, líbějí vodpustit, daří ve smyslu závěru pohádek východního slovanstva "zdrávi byli, dlouho žili!"
Matka,
která odloží své dítě ve dvou a půl roku do jeslí, není matka.
Výjimky možné. Ale jen kvůli zachování "holého života".
V případě královské rodiny jsem to tak nějak nepochopil. Asi budu přibržděnej.
Re: Matka,
Pane Hašku, jedná se zhruba o tři hodiny denně. A zpočátku bývá některý z rodičů přítomný.
montesory
Pro vsechny zde prítomné nadsence.
Do skoly Montesory bývají zpravidla dávány deti s nejakou bud vrozenou, nebo nesprávnou výchovou zpúsobenou úchylkou. Abych upresnil: deti rozmazlené z domova nevychované, které mají problematické a nesociáním chování. Jednoduse receno -
které by v normální skole, kde se musí podrídit uciteli a ucivu, neobstály.
Proto se v Montesory skolách neznámkuje. Nejde totiz o to neco naucit, ale o to, vybírat od rodicú peníze. Znám nekolik absolventú z Montesory. Jsou nevzdelaní a pro samostatný zivot k neupotrebení. Takze zazobnutí rodice: pokud chcete svému díteti, které jste nedokázali sami pro skolu pripravit jeste více ublízit, Montesory je Vase sance !! Vase decko skolu urcite dochodí.
J. Kavalír
Re: montesory
Také se tomu říká"alternativní vzdělání pro alternativně chytré děti."
Z. Lapil
Pro zájemce
Chrudimská základní a mateřská škola. Fotky, videa (doporučuji nevěřícím), výklad:
Individuální práce: Každé dítě má svůj individuální celoroční plán učiva, což je v podstatě zjednodušená podoba oficiálního vzdělávacího programu. Pro přehlednost si děti zvládnuté učivo vybarvují, nevybarvené je ještě čeká (ukázka zde). Děti si podle svých plánů učiva vybírají, které oblasti se budou věnovat, a s pomocí didaktických pomůcek, učitele nebo spolužáků se zabývají učivem, které právě potřebují pochopit nebo procvičit. Pokud mají pocit, že dané látce rozumí, zkonzultují s učitelem, zda opravdu nastal čas postoupit dál. Na konci každého bloku probíhá společná reflexe – shrnutí co se komu podařilo, či co je potřeba ještě opakovat.
Projektové vyučování: ...Při práci na novém tématu se vychází z brainstormingu – od toho, co děti ví, se odvine navazující výuka. Práce na zadaném tématu směřuje k výstupu a jeho prezentaci, cílem je osvojování dovedností pro celoživotní vzdělávání – např. pokud děti při práci na projektu potřebují zjistit nějakou informaci k tématu, je tu učitel od toho, aby je naučil informaci hledat, nikoli aby ji sdělil. Aneb dej někomu rybu a nasytíš ho na jeden den...
Prirucku od same Montessori
jsem si precetl uz v dospelem veku, a kdybych mel potomky, nebylo by co resit. Jedine totiz co me pripada na pripadu pana Koreise hloupe, je ze vubec vahal. Mozna cetl jen nejakou sekundarni literaturu o skolach Montessori, nebo necetl nic a jen se o tomto smeru doslechl z povidani.
Ovsem clovek ktery umi premyslet by logicky aspon uvazoval, proc by Montessori system nemohl fungovat i ve vyssim skolstvi, aspon tedy teoreticky, protoze zakony asi vsude by neco takoveho nedovolily, leda jako 'skolu coby zajmovy krouzek po 'skole', tedy skole statni, ci soukrome, ale do statnich ucebnich osnov a postupu zaclenenych'.
Re: Prirucku od same Montessori
Váhal jsem mezi dvěma systémy, které se navíc vzájemně dost podobají, Montessori a Waldorf. Knih jsem o nich přečetl hezkou řádku. Nakonec se to vyřešilo samo.
J. Lepka
Koukám, že je to všude stejné,
přesně podle Járy Cimrmana, průkopníka slepých uliček / foukáním tabákového kouře do lavóru s vodou, zlato nevznikne /.
U nás inženýři lidských duší stále zkoumají, jak ještě více po..rvit stávající jakštakš fungující vzdělávací systém. Na startu těchto snah byla jistá politička ČSSD, proslulá tím, že jako ministryně školství umístila svou dceru do francouzské instituce a pokračuje to přes další ignoranty tu rušící víceletá gymnázia, tu zas zvláštní školy, prostě zglajšaltovat je všechny do jedné linie, beztak je každý řetěz jen tak silný, jak slabý je jeho nejslabší článek, asi si myslí, že si takhle vypěstují další voly-če. Tady musím soudruhy konstruktéry upozornit na fakt, že již při prvních demonstracích na Václaváku, jsem mezi davy postřehl nemalé procento učňovské mládeže, předvoje to dělnické třídy, na kterou spoléhaly klaky jejich předchůdců.
Zřetelně se zde začíná prosazovat stará koncepce : Kdo umí, umí, kdo neumí učí a kdo neumí ani učit, ten to všechno řídí !!!
Z. Lapil
Re: Koukám, že je to všude stejné,
Zajímavá metafora, s tím řetězem. Dovoluji si připodotknout, že v Montessori se spíše splétá lano: ne že by tam nebyli slabší, ale nevisí to jen na nich.
Za volyče díky, potěšili.
Je to hezký.....
.....článek a cítím, že rodina Korejsova jsou slušní a vzdělaní lidé. Nevím, za jakých okolností a kdy Korejsovi dorazili do Austrálie, my (má žena a já) jsme přiletěli do Austrálie po několikaměsíčním čekání ve Vídni - na Josefa, roku 1970.
Oba jsme pracovali (nikdy na podpoře), ale když se nám narodily dcerky (1971 a 1975), neměli jsme dost, poslat je do soukromé školy. Tedy obě chodily do státní školy v Lane Cove v New South Wales, potom na High výběrovou v Chatswood a přesto myslím, že jsou z nich úspěšné Australanky. Ta starší sloužila 15 let v RAAF jako programátorka, ta mladší se brzy vdala a má čtyři zdravé děti. V porovnání se školstvím ve "staré zemi" (nemluvím o politické indoktorinaci), jsem shledal něco lepšího tam, něco lepšího tady. Ale vždycky záleží i na výchově rodiny ! Zdravím !
Re: Je to hezký.....
Jedno mě zajima pane Řehulka
shledal něco lepšího tam, něco lepšího tady prosim přibližne
Mám totiž dceru také v Australii s rodinou v Perthu W.A.
O dva řádky výše
lze číst o úpadkovém individualismu Západu a progresivním (nezaměňovat s pokrokovým!) kolektivismem muslimů. A teď škola montessori! Cítíte to jako já? Škola pro hedonistické individua (s movitými rodiči)?
Utlučou nás čepicemi (či fezy nebo turbany)...
Re: O dva řádky výše
Hedonistická individua, s movitými rodiči? Hodně jsme si museli odpírat, abychom si mohli dovolit syna ve škole mít.! Sem do Austrálie jsme přijeli s několika kufry, většinou plných knihami a asi padesáti dolary v kapse.
J. Jurax
Jak tak autor popisuje ten Montessori systém
napadá mne, jak s takovým přístupem naučí žáčky matematiku, fyziku, chemii nebo aspoň dějepis?
A jak je naučí poslouchat autoritu - i to je třeba - a samostaně studovat?
Re: Jak tak autor popisuje ten Montessori systém
Zrejme skola, tak jak ji zname, je vysledek snah pedagogu nekolika staleti, mozno ji sem tam opravovat, ale ne rusit: je stale asi to nejlepsi. Ovsem, z blba genia neudela, ale o to nikomu nejde, i tak se ti hloupejsi nauci alespon psat a malou nasobilku..// asi kecam, byl jsem na vojne s klukem, odkudsi ze slovenskeho pohranici, ktery mel problem z 10x10//
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz