23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Diskuse k článku

ŠKOLSTVÍ: Koho vlastně zajímá ten neutěšený stav?

Psát o našem současném školství není právě jednoduché. To, že je jeho stav tristní, je veřejným tajemstvím a nic na tom nezmění ani „předvolebně-covidové hrátky“ ministerstva školství (např. můj článek „Znásilněná“ klasifikace).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Veselá 1.10.2020 8:13

Pane Urbane, já určitě jako viníky rozvratu nevidím naše politiky. Ti přece už dávno nejednají dle svého svědomí ale dle stavu svých hypoték.

Tak napovím: Na Marsu určitě nejsou....

T. Zlesa 30.9.2020 20:47

Určitě jste už četli o křivce starého Gause aplikované na inteligenci. Polovina lidí - studentů má podprůměrnou inteligenci. A ta zůstane stejná celý život. Nebo klesne, to je časté. :-) No a žádné školství ty lidi nepřesune z levé do té pravé poloviny. Takže brečet, že ze škol vycházejí nedovzdělanci je nepochopení. Není to chyba škol. Nějaká část studentů z levé poloviny zkrátka nestačí na ty z pravé poloviny. Vypadá to pak, že klesá úroveň. Učitelé by jistě chtěli mít jen chytré absolventy, tak jako dělníci v dacii by možná radši montovali mercedesy. Je to práce jako každá jiná a i ti slabší si zaslouží, aby je někdo něco naučil. Budou to potřebovat více než ti chytřejší, ti si poradí i při lajdačení ve škole. Z daní pak budou financovat i ty chytřejší, kteří si zadarmo mohou vzdělání zvyšovat dost dlouho. Problémem školství je spíše ten systém "razítek" po vzdělání, které se navenek bere jako potvrzení, že něco umíte. Maturita a tituly obecně. To ovlivňuje vše ve školství, tedy to, co rodiče po školství chtějí. (ale možná se pletu) :-)

J. Urban 30.9.2020 19:49

Nejsem odbornik na problematiku. Ale: pocatek rozvratu naseho skolstvi se kryje s ministrovanim jiste Petry Buzkove, za niz se zrusily jednotne osnovy. Nasledne skoro kazdy novy ministr prisel s nejakou "koncepci", kterou se chaos a nevyuka prohlubovaly. Zobecneno, zkraceno: v rozvratu skolstvi pokracovaly vicemene vsechny vlady zleva i zprava, protoze vychazely z premisy, ze 6l6cum se lepe vladne, a ti stejne budou volit bud cssd nebo ods na vecne casy... jenze se objevil Babis.

Š. Hašek 30.9.2020 18:33

Děkuji.

To je na delší pokec.

J. Jurax 30.9.2020 17:18

Ano.

Uplatní-li někdo PRÁVO na vzdělání placené ze společného měšce, pak má i POVINNOST je úspěšně zvládnout a využívat ve prospěch těch, z jejichž měšce mu bylo placeno.

To úspěšné zvládnutí pak nebudiž usnadňováno tím, že se sníží nároky na studenty. Není třeba lidí s papírem o vzdělání, nýbrž vzdělanců.

J. Jurax 30.9.2020 17:10

Souhlasil bych. Zejména s body 1 a 2.

R. Veselá 30.9.2020 13:38

Je jasné, že někdo má záměr snížit úroveň našeho školství, vzdělání, lidí. Proč naši politici nezasáhnou je též zjevné. Co s tím.?Ona ta defenestrace má smysl, nemyslíte? Jenže přijdou další....

A ta slavná práva na vše....nejsou vázány k povinnostem a o to tu jde. Takže vzhůru dolů:-)

Š. Hašek 30.9.2020 10:46

Školství si (díky modernistům a novolevičákům, nikoliv ale starokomunistům, což jest zajímavé) zahrává se sestupnou přímkou/křivkou úrovně populace:

1. Rozšíříme/darujeme "vzdělání" širším vrstvám (ukazatelem je počet !!!, no bezva). Dosáhnout lze snadno snížením požadavků. Obecná úroveň se sníží, ti následní už nestíhají ani tu dříve sníženou úroveň, ministerstvo ji dále sníží, protože už by neodmaturoval nikdo.

2. Přímo hmatatelná nenávist k matematice, kamuflovaná "novými vědeckými poznatky o směřování novospolečnosti". Kdo se nechlubí svojí blbostí v matematice, není in.

3. Varianta jednoho učitele a několika pomocníků, kteří v šesté cé vysvětlují kolem dokola abecedu. Takový moderní čurbes. A ministryně tomu říká týmová spolupráce a vciťování. Za Masaryka všichni byli bezcitní a zedník osaměle bloumal po stavbě. Na dráze si každý hleděl svého, výpravčí, topič a strojvůdce spolu týmově nekomunikovali.

4. Našlo by se toho víc. Třeba věkový průměr těch svazáků na referentských místech MŠ. Je známo, že byli jen velice krátce v přímém/"bojovém" styku s žáky/studenty a hodně drze a hloupě nyní do všeho kecaj (kecají, seděl jsem v lavici). Dalším problémkem jsou rodiče drzounů, sami často excelentní třídněschůzoví drzouni, většinou neznají ani toho Pythagora. A nebo naopak po večerech študují na internetu valachovské novoškolství.

To jen tak něco .....

J. Vorlický 30.9.2020 7:34

No, dosáhli jsme toho, že máme všeho přebytek:

přebytek jídla, přebytek hraček a dalšího z Číny, přebytek aut, přebytek zdraví, přebytek vzdělání . . . jak z toho?

L. Harvánek 30.9.2020 7:20

Problém je v tom, že právo na vzdělání patří mezi základní lidská práva. A pak je snadné tohle právo zneužívat. Právo na vzdělání požadují i lidé, kteří k němu nemají předpoklady. No a učitel může vyučování vést tak, aby ho zvládali ti nejslabší žáci a pak se dostáváme k tomu, že úroveň vzdělanosti i jednotlivých škol klesá. A inkluze určitě není krok správným směrem.

F. Žůrek 30.9.2020 3:51

Ano, to je přesně ten problém: "Poctivec je blbec". Poklesla etika ve společnosti, pokleskla celá úroven společnosti a to zasahuje také do školství.

Západní společnost se již bortí. Viz USA. A "inkluze", to je pouze taková tečka za celým problémem, když třeba taková nějaká "Valachová" může být ministryní školství a ministr financí se potom již ani neubrání "pičování" při vládním jednání.

"Peníze opravdu nejsou všechno..."