16.4.2024 | Svátek má Irena


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Výpis zvoleného vlákna.
Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Pivoda 7.3.2011 10:40

Doplnění návrhů profesora Petra

1. Pan profesor má dobré postřehy, ale mohl by odpovědět na tuto otázku?: Jak souvisí kvalita výuky na vysoké škole s počtem předem vzájemně dohodnutých (nebo přímo vynucených) citací tzv. vědeckých prací, dle kterých se uděluje kvalifikace pro výuku na vysoké škole? Mám na mysli především ekonomické obory, o jejichž fungování něco vím.

2. Učitel ve třídě nemusí být nutně superman a v případě potřeby (pokud mu to jeho ego dovolí!) se může obrátit na lepšího odborníka v jeho oboru. Proč nezřídit "call centra" k tomuto účelu (v době exponenciálně se vyvíjejích oborů)?

Osobní poznámka: V době konce komunismu jsem pracoval na počítačovém expertním systému s porozuměním (který měl radit ohledně podnikatelských strategií). Dnes už informační technologie dospěla do stádia expertní použitelnosti (viz počítač Watson od firmy IBM, který vyhrál v televizní soutěži). Další aplikace počítače Watson jsou plánovány pro obor lékařství, aby lékaři mohli snadno konzultovat s expertem jejich rychle rozvíjející se obor.