Diskuse
ŠKOLSTVÍ: Jsem ´Mareček´
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
V. Kusý
Ovšem páně Klausovy názory plně osvětlují
způsob studia v Plzni.Absolventi vzdělání získali bez trápení, ergo jsou inteligentní a předurčeni (prozřetelností?) k vládnutí.Je na tom něco nejasného?
J. Kadeřábek
Proč je tak vehemntní snaha získat nějaký titul
nebo alespoň maturitu? Protože ve výběrových řízení na uklizečky a hajzlbáby je požadavkem střední vzdělání. Takže se rodičům moc nedivím.
I. Babková
Souhlas
Souhlasím s autorem.
Před lety jsem učila na ZŠ dívenku, která měla v páté třídě prospěch spíš průměrný. Přešla pak na víceleté gymnázium a tam patřila k nejlepším studentům.
Plošné testování bych úplně nezavrhovala, jen bych je vykázala do patřičných mezí. Nemělo by se stát Prokrustovým ložem, ze kterého není úniku. Osobně si myslím, že testy vyhovují jedincům průměrným (v dobrém slova smyslu), ty ostatní poškozují.
J. Kanioková
Já s Dobešem a s Klausem souhlasím,
stejně jako autor jsem měla špatné známky, tudíž bych možná pohořela. Jenže naopak dnes vidím spoustu diplomovaných negramotů s výsečí vědomostí, po kterých absolutně není poptávka. Takže určitě "pravda" bude někde uprostřed.
Jestliže dnes mnozí rodiče cpou děti do víceletých gymnázií, i když na to nemají. Prostě si myslím, že mnohé děti nedospívají k zospovědnosti a soutěživosti stejně. Ale tím, že Dobeš s Klausem chtějí, aby děti takovými testy prošli, je to v pořádku. Když ty děti nestíhají, na normální škole nebudou na ně až tak vysoké nároky a v kludu ji dokončí. Jestli do té doby se jejich schopnosti zlepší, budou mít možnost pak, nikdo jim bránit nebude. Já dokonce začla studovat až ve 40 (dřív to nešlo z jiných důvodů než z blbosti), myslím, že to vždycky záleží na každém človíčkovi, co se svým životem udělá.
Ale vadí mi velmi, když se chce třeba rušít zvl. školy a kantorka by na ty chytřejší děti neměla čas, tudíž začnou lajdačit a možná tak prošvihnou chvíli, kdy by možná chtěly samy s náročnější výukou souznít. Asi jsem to smíchala všechno dohromady, ale chci tím jenom říct, že určitému třídění rozumím a schvaluji ho. Jsem pro větší náročnost ve školách, vždyť naše děti vyhrávaly jakési ty olympiády vědomostí a poslední dobou už je to spíš ostuda. Vzdělání se u nás devalvovalo !
F. Eliáš
Re: Já s Dobešem a s Klausem souhlasím,
Máte moudré a logické názory
p. Novák
hlavy
hlavy setnout těm co přeční,
zato průměrní jsou věční.
spousta vysoko inteligentních dětí bojuje v lepším případě s průměrně inteligentními učiteli zákl,škol a bojuje jak jen děcko může-dělá problémy,vzdoruje.Za to bude potrestáno?Což takhle testovat učitele a politiky?Nebylo by to užitečnější?I sebevzdělanější učitel, pokud neumí děcka zaujmout-učit-je na nic.
Denně se setkávám s vysokoškolsky vzdělanými lidmi s vědomostmi maturanta a v praktickém životě nepoužitelnými.Jak je to možné?Mají dobrou krátkodobou paměť?
PS-Vážím si odborníků ze všech oborů,bez ohledu na vzdělání-pokud se chovají jako lidé.
F. Eliáš
No, no
Názory pana Dobeše jsou mi mnohem bližší než názory pana Vlka st. Testování znalostí žáků je v civilizovaných státech běžné. U nás chybí dětem motivace. Nemají důvody pro školní píli. Ředitelé základek jsou ve velké většině neschopní lidé, kteří nutí učitele k dávání výborných známek. Učitelé jsou odměňováni podle toho, zda nenechávají žáky propadat. Žák, který vyjde ze základky se samými jedničkami má v pololetí na průmyslovce 7 pětek. Pan Vlk studoval za bolševika. Tehdy bylo studium nesrovnatelně náročnější a bohužel komunisté rozhodovali o tom, zda může výborný žák, kterým mladý Vlk nebyl, dále studovat. Kdyby byli učitelé na základkách objektivní, nemusely by být testy. Takto se testy jeví jako naprostá nezbytnost.
L. Ott
Re: No, no
Také si myslím, že testování je o něco objektivnější než subjektivní názor učitelky, který může být dán osobním názorem na žáka. Pamatuji si na svá školní léta, kdy jsem měl z předmětu občanská nauka dvě známky 2 a 1 , na vysvědčení 3...... Navíc si děti na tento typ zkoušení zvyknou , v Tunisu jsou testy běžné každý měsíc.
V. Grycz
Já
bych spíše selektoval SŠ a VŠ. Selekce žáků by pak byla zbytečná. Do toho se těm dvoum mudrlantům samozřejmě nechce.
P. Schuh
Diktatura v praxi
Já to vidím tak, že ve společnosti prostě chybí lidé-řemeslníci. Takže lidem prostě nařídí nastoupit na školu, kam se většina dětí nehlásí....a vymyslí přitom "demokratické testy" dětí v paté třídě.
Nesmíme to dopustit - vždyť se jedná o naše děti !
F. Eliáš
Re: Diktatura v praxi
Záleží, jaké máte děti, jestli jsou pracovité, pak se dobře učí a nemáte proč se bát. Jestli jste zplodil a vychoval lenochy, neměli by zabírat místo těm pracovitým.
H. Lukešová
Tentokrát bezvadný článek na 100%. Podepisuji.
Je smutné, že Klaus ml. přejímá komunistické praktiky. Kdo mu dal právo rozhodovat o osudech dětí, každý má právo studovat...Kdo na to nemá, nechť ho učitelé vyrazí během 1. naebo 2. ročníku gymnázia či jiné SŠ...
J. Pernica
Re: Tentokrát bezvadný článek na 100%. Podepisuji.
Trošku si odporujete: každý má právo studovat to ano, ale co ti co musí na ty, co budou vyhozeni čekat. Ti tudíž studovat nemohou, ale musí čekat na ty co se jim nechce. Kde je jejich právo na studium?
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz