18.4.2024 | Svátek má Valérie


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Vladimír POdhorský 10.12.2007 23:13

Kdyby to tak šlo

Vážená paní profesorko,

děkuji za výstižní popis. Docela bych uvítal, kdybychom mohli vypustit při plánování a provádění výuky dětí ostatní složky státní správy, zejména ministerstvo. Ponechali bychom pouze počátek (školu) a konec (rodiče). Za předpokladu alespoň 3-4 aktivních rodičů na jednu třídu a jedné profesorky/profesora bychom na tom mohli být asi tak o 200% lépe. A začli bychom u ve školce. Myslím, že na druhém stupni ZŚ už jen pouze těžce doháníme co se předtím u dětí nepovedlo.

sedr 10.12.2007 23:42

Re: Kdyby to tak šlo

Dobrý den.

Proč si myslíte, že by to bylo lepší? Myslíte, že ti 3-4 aktivní rodiče, jsou ti  vyvolení, kteří budou s učitelem určovat ten "správný"  směr? No já nevím, měla bych z takovéhé školy skoro strach. Co kdybych nebyla správně aktivní nebo měla dokonce jiný názor něž ti ostatní aktivní?

zubr 10.12.2007 17:15

(ne)stávka

Každý nový ministr školství cítí se být novým J.A.Komenským-ale na výši doby...a pak to takhle dopadne!Nebo si opravdu myslíte,že J.A. si dělal přípravy,předkládal ke schválení autoritě a učil podle nich?Viděl jsem učebnici přírodozpytu pro jakousi nižší třídu z doby R-U a 1.republiky-byla to peocházka po louce a popsáno,co lze na takové louce vidět-od mravenců přes brouky a motýly až po pana myslivce.Schola ludus.Čím to,že dnes se i známka 4 považuje za dodtatečnou ke vstupu na střední školu?Všichni musí mít maturitu nebo nedej panebože vš diplom?Quo vadis?

Von 10.12.2007 15:48

Děkuji -

za velmi výstižný popis stávkového dne ! Paní učitelko /profesorko?/ jak k tomu přijdete, že Vás možná téměř všichni zařazují mezi "úči"? Jen malý dotaz - má na Vá aspoň to stávkující učtekstvu vztek?

portwyn 10.12.2007 16:06

Re: Děkuji -

Fakt si myslíte, že je kritériem osobních kvalit, když na někoho má "učitelstvo" vztek? A nepřijde Vám to trochu pubertální?

Nevím, proč bych měl mít na paní autorku vztek (ano, ke stávkujícím kolegům jsem se připojil - důvody změny svého názoru na stávku jsem tu popsal). Prostě z  nějakého důvodu de facto nemohla stávkovat - no a co? Jiní se rozhodli nestávkovat - no a co? Jsme snad svobodní lidé, ne?

BTW v případě popsaném autorkou by stávka neměla smysl, nikdo by si jí nevšiml. Děti stejně byly doma, měly ředitelské volno. To je totéž, jako kdyby učitelé stávkovali o podzimních prázdninách (stejně si všichni myslí, že jsme doma).

Jámamka 10.12.2007 16:24

Re: Re: Děkuji -

Stávka. Tak nevím, nejsem učitelka a o důvodech stávky si mohu udělat jen vlastní úsudek, ale docela bych uvítala, kdyby to někdo vysvětlil mému dítěti, vždyť se to dětí týká, ne?

Vyšší princip?

portwyn 10.12.2007 17:07

Re: Re: Re: Děkuji -

Já jim to vysvětlil. Velice je překvapilo, že stávkuju za svoje  (neplacené volno) a taky že se to netýká jen mýho platu, ale i jejich pomůcek. Po dotazu "A kdo teda ty pomůcky zaplatí, když škola na ně nedostane peníze?" a mé odpovědi "Vaši rodiče, kdo jiný." nastalo docela hluboké ticho... Někteří nechápali, proč jdu do stávky, když na tom prodělám. Odpověděl jsem, že mi to za ty prachy stojí a že už mám dost nezájmu veřejnosti a vlády o školství.

Myslím, že pochopily podstatu věci, i když největší radost jim udělaly neplánované prázdniny ;-D

vládík 10.12.2007 17:45

Re: Re: Re: Re: Děkuji -

A kdo teda ty pomůcky zaplatí, když na ně škola dostane peníze. Milé děti - vaši rodiče. Ale to pan učitel zřejmě nechápe, jinak by vám jistě i tu druhou půlku pravdy řekl (bez vašeho dotazu).

portwyn 11.12.2007 16:17

Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji -

Nicméně prachy, které se rozfrcaly na porcování medvěda, by to v pohodě zatáhly a ještě by na menšího medvěda zbylo.

Hrad 10.12.2007 17:52

Re: Re: Re: Děkuji -

A kolik má to dítě let? A zeptala jste se ho zda jej to zajímá? Byl jsem také dítětem věku předškolního, školního..... , a marně mačkám paměť, zda tam náhodou nenajdu něco, co by aspoň vzdáleně připomínalo to, co se pravděpodobně skrývá za touto řečnickou otázkou. A soukromně, kolik času jste věnovala tomu, aby jste si ten svůj soukromý úsudek "zobjetivizovala"(produkty žláz s vnitřní sekrecí jsou nejméně objektivní. A co třeba předmenstruační syndrom?) Které zdroje jste použila? A máte na to jako pravděpodobně vdaná žena a matka vůbec čas? 

Malý Aston 10.12.2007 16:25

Re: Re: Děkuji -

Nevím,zda učitelé vědí kolik statisíců občanů je placeno ze státního rozpočtu včetně všech výzkumných ústavů,které bádají jak učit lépe.A co se tak podívat,zda v těch statisících nejsou nějaké rezervy?A proč se dívat,stačí přihodit z daní nějaké miliardy a zase budou naříkat že je to málo.Vše co je placeno ze státního rozpočtu,to je prostě černá díra,kterou nelze nikdy naplnit.Ale zase z druhé strany jsou například platy pro nové učitele žebračenky,to mají pravdu.

Jámamka 10.12.2007 16:30

Re: Re: Re: Děkuji -

Tak bych to chápala taky. Tvoří se RVP, státní maturity... je spousta těch, kteří už dnes reptají, že to bude na nic, ale nikdo z nich se nedere k tomu, aby přiložil ruku k dílu a tvořil také.

Už jsem se tu ptala, bez odpovědi. Připadá mně, že většina škol vyčkává, až přijde s hůry manuál pro RVP, pak jej zkritizují, okopčí a budou naříkat, co jim to shůry zase předepsali za nesmysl.

Nebo se mýlím?

Pavel72 10.12.2007 17:00

Re: Re: Re: Re: Děkuji -

Mylite se

portwyn 10.12.2007 17:10

Re: Re: Re: Re: Děkuji -

Mýlíte se. Řada učitelů tvoří RVP na školách. U nás se to udělalo loni v zimě a dodělalo v létě o prázdninách. Jinde v HK to nebylo o moc jiné, i když většinou byli o pár měsíců pozadu. Ale to se v novinách nedočtete... Tisk se zabývá kravinami.

sedr 10.12.2007 23:24

Re: Re: Re: Re: Děkuji za odpověď

Dobrý den, je dobře, že Vás jako rodiče zajímá RVP, státní maturita... Asi tedy víte jak Vaše dítě, které je např. žákem  6 třídy ZŠ v malém městečku (1- 2 ZŠ ve městě), ovlivní RVP při stěhování z tohoto malého městečka do jiného malého městečka (opět 1- 2 ZŠ ve městě). Mně by velmi zajímalo, zda mé dítko bude vyhovovat požadavkům rozpracovaného RVP v nové škole. Nebo se možná za prací nepřestěhujeme? Pokud odpověď znáte, poraďte mi.

sedr

Jámamka 10.12.2007 16:36

Re: Re: Re: Děkuji -

Ta škola, o které mluvím, postavila za dotaci 10 milionů EUR v Praze budovu, zahraniční žáky dotuje zahraničí, české žáky tuzemsko, mnohé výdaje tzv. projekt...

A zahraniční úřad předpokládá, že školu kontroluje tuzemsko, tuzemsko zase, že ji hlídá zahraničí. A světe drž se, takhle to prochází už 10 let. Vedení si staví domy, učitelé s českými platy když začnou reptat, jsou odejiti. Co dodat.

portwyn 10.12.2007 17:02

Re: Re: Re: Děkuji -

Ale já si myslm, že nejsme ve při! Já bych ty pedagogické výzkumáky z 90% zušil...nechci psát "všechny", co kdyby někde jeden dělal něco smysluplnýho ;-) Jenže těžko tohle prosadím tím, že budu držet hubu... Třeba ta stávka s něčím pohne a někdo nahoře ty výzkumáky trochu pročeše, aby se sehnaly prachy, když to nemůžu udělat já. I když asi ne :-/

Myslím, že učitelé (aspoň co mluvím za sebe a kolegy) prostě měli plné zuby toho, jak na školství každý dlabe. Opakuju - o ty prachy řadě lidí až tak nešlo. Ostatně Melčák vydyndal 1,5% navíc (TŘI stovky měsíčně hrubýho 8-o) už PŘED stávkou...

Myslím, že kdyby měla vláda nějakou smysluplnou školskou koncepci a nedávala tak tvrdě najevo, že jí je to egál, stávkovalo by mnohem míň lidí. Stávkovat jen kvůli platům totiž mezi učiteli není považováno za nejtaktičtější... Ovšem jmenování Zhulené lišky po laxním obsazování ministerstva je vnímáno jako čistá provokace.

Kajda 10.12.2007 18:19

Re: Re: Re: Re: Děkuji -

Já bych ty pedagogické výzkumáky z 90% zušil...

Pane učiteli, už jste viděl, aby v našem Absurdistánu v kterémkoli oboru vymetli nepotřebné úřednictvo? Já tedy ne;-€. Bohužel si můžeme jenom stýskat, dokonce i stávkovat až do aleluja, ouřadové však zůstanou. To spíš budou vejskat, že je potřeba v rámci šetření propustit učitele, nežli snížit stavy úředníků.

rumwus 10.12.2007 14:43

Moc by mě zajímalo, zda tohle nějaká reforma vyřeší .....

Živě si pamatuji, jak jsem po nástupu na nejlepší skolu v okolí 50 km - gymnázium - běžně spočítal matematické příklady během doby, co učitelka četla zadání podruhé pro ty pomalejší. Vysloužil jsem si za to veřejné pohrdání učitelkou před celou třídou, která mě opakovaně označila za rušivý element a že prý v takové třídě se nedá učit, že demotivuju žáky ....

Skutečně by mě zajímalo, zda tohle ti chytráci z ministerstva umí řešit ....

Jámamka 10.12.2007 15:22

Re: Moc by mě zajímalo, zda tohle nějaká reforma vyřeší .....

Jo, na papíře určitě. Říká se tomu myslím diferenciovaný přístup. Když pročítám zprávy školních inspekcí, vždycky se tam tohle objeví, že se to zatím nepraktikuje.

Ivanhoe 10.12.2007 15:37

Re: Re: Moc by mě zajímalo, zda tohle nějaká reforma vyřeší .....

Diferencovaný přístup je možný jen na diferencovaných školách. Máte-li 30 žáků, 5 stránek látky k probrání a 45 minut, z nichž 10 strávíte ne učením, ale krocením, je diferencovaný přístup cosi z říše fantazie. Jediná účinná diferenciace by byla nechat 5 největších syčáků klečet na hrachu a s ostatními se pak konečně normálně učit...

Jámamka 10.12.2007 16:05

Re: Re: Re: Moc by mě zajímalo, zda tohle nějaká reforma vyřeší .....

No, já nevím, ale s námi se také nikdo nebabral. Učitel odučil co má, syčáky posadil dozadu, aby ty, co chtějí poslouchat, nerušili a písemky nebo zkoušení známkoval podle znalostí.

Mluvíme oba o výuce standardního učiva, ne něčeho "navíc".

Ale když se pak písemky oznámkují, až se opraví všechny a zvolí se přiměřené měřítko, aby vyšel slušný průměr, ti, co se neučili a mají za tři, jsou spokojeni, a ti, co se učili, jsou sice lepší než ostatní, ale mají za dvě mínus, protože na jedničku a dvojku se stanoví takové parametry, aby to těm syčákům pak nebylo líto, tak to pak není "normálně učit.."

Kajda 10.12.2007 16:49

Re: Re: Re: Moc by mě zajímalo, zda tohle nějaká reforma vyřeší .....

Já jsem asi špatně pochopila text, ale o tomto snad rumwus nepíše, ne? Nejsem učitelka, ale pokud bych jí byla a měla ve své třídě takto nadaného žáka, pak bych si jej hýčkala a zaměstnala jej složitějšími úlohami abych poté mohla vysvětlit předepsanou látku ostatním žákům. Z chování učitelky, které rumwus popisuje, však byly cítit obavy, aby žák nebyl "chtřejší" svého učitele. V takovém případě musí kantor krotit nejen darebáky, ale i nadané žáky, aby nevyšla najevo jeho vlastní nedostatečnost.

portwyn 10.12.2007 16:11

Re: Moc by mě zajímalo, zda tohle nějaká reforma vyřeší .....

Chybí tam jedna důležitá informace - co jste dělal poté, co jste příklad zpaměti vyřešil.

Možnost 1- napsal jste rychle koncept řešení do sešitu a dělal jste si svoje. V pohodě.

Možnost 2 - zařval jste na celou třídu výsledek. To je horší, protože Vy jste se předvedl, ale ti, kteří by potřebovali právě ten lehký příklad procvičit, vypnuli mozek a opsali Váš výsledek.

Možnost 3 - napsal jste si výsledek, ušetřený čas jste využil k otravování všeho živého i neživého v okolí.

Předpokládám, že správně je možnost 1 :-) Pak bych Vás měl rád ve své třídě.

Jámamka 10.12.2007 16:16

Re: Re: Moc by mě zajímalo, zda tohle nějaká reforma vyřeší .....

portwyne, vy byste ovšem po prvních několika hodinách takového žáka zaúkoloval, nejspíš by pro vás nebyl problém, dát mu zpracovat "něco navíc" , vyhnul se tak bodu 2 a 3 a neumožnil mu z bodu 1 do 2 a 3 přejít. ?

Kajda 10.12.2007 16:57

Re: Re: Re: Moc by mě zajímalo, zda tohle nějaká reforma vyřeší .....

Portwyn by takového žáka určitě zaúkoloval tak, že by k bodům 2 a 3 nedošlo. Ostatně jeho příspěvky jsou vždy věcné a pokud i učí tak, jak zde píše, přála bych jej za kantora své dceři.

Pavel72 10.12.2007 17:03

Re: Re: Re: Re: Moc by mě zajímalo, zda tohle nějaká reforma vyřeší .....

No ono je to pekne, ale zaukolovat zaka, to muze byt problem. Chte to uplne jine ukoly. V okamziku, kdy ho budete ukolovat "navic", docka te se logicke odpovedi, ze on to delat nebude (a ja ho chapu, jako decko jsem nebyl lepsi a podobne mam doma)

portwyn 10.12.2007 17:12

Re: Re: Re: Re: Re: Moc by mě zajímalo, zda tohle nějaká reforma vyřeší .....

Vy znáte Marka z naší 9.A? ;-D;-D;-D

Máte pravdu - nejsem kouzelník. Některé zaúkoluju, ale jiní opravdu nechtějí.

portwyn 10.12.2007 17:12

Re: Re: Re: Re: Moc by mě zajímalo, zda tohle nějaká reforma vyřeší .....

Děkuju za kompliment - ale ještě se mám hodně co učit.

EW 11.12.2007 8:49

Re: Re: Moc by mě zajímalo, zda tohle nějaká reforma vyřeší .....

Ja jsem si obycejne v takovych pripadech cetla pod lavici zabavne knizky ;-)