24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

ŠKOLSTVÍ: Inkluzování

Kdysi, před několika léty jsem si poznamenal výsledek agentury: „Čtvrtina patnáctiletých, opouštějících základní školu, čte tak špatně, že se nedokáže orientovat v současné společnosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Vaňura 15.1.2016 14:33

Inkluze je naprostý NESMYSL

Mentálně handicapované děti nepochopí z výuky NIC a ty nadané se budou nudit!

J. Jurax 15.1.2016 3:27

Jojo

za co probůh dostala současná ministryně školství své koryto?

Za pedagogickou praxi to asi nebude, ve škole základní ani střední neodučila ani minutu ... je to absolventka doktorského studijního programu na Masarykově univerzitě v Brně se zaměřením na ústavní právo, teorii práva a správní právo; celou dobu zaměstnána ve státní správě.

Podle oficiálního životopisu http://www.msmt.cz/ministerstvo/ministr-2 má se školstvím společné naprosté kulové kromě toho, že jím kdysi musela jako každý prolézt.

A ta inkluze je samozřejmě módní hovadina neumětelů a idealistů, co netuší, která bije ...

J. Lepka 14.1.2016 21:22

Jeden postřeh nad celou diskuzi !

Asi jste si všimli, stejně jako já, jakou "češtinu" používají v diskuzích i jedinci honosící se akademickým titulem. O kvalitě rodného jazyka u novinářů se netřeba ani zmiňovat. Co z toho plyne? Až se budou na ministerstvu vršit stohy stížností nad nesmyslnou a těžkou výukou, tak se podle vzoru zrušené maturity z matematiky provede modernizace pravidel češtiny a pak se teprve podivíme. No nakonec proč ne, že i srbština má přece jenom měkké i, zruší se vyjmenovaná slova a ušetřený čas využije na čtení nesmyslných antirasistických pohádek, ve kterých je Sněhurka nejen bílá, ale i blbá.

J. Lepka 14.1.2016 21:23

Re: Jeden postřeh nad celou diskuzi !

Vlastně proč feminimum, podle severských genderistek to bude: Sněhurko nejen bílé, ale i blbé!

P. Janos 14.1.2016 22:57

Re: Jeden postřeh nad celou diskuzi !

Maturitu z matematiky nechce nikdo rušit, tu chtějí naopak povnně zavést.

J. Jurax 15.1.2016 3:04

Re: Jeden postřeh nad celou diskuzi !

Protože ji ti blbečkové předtím za jásotu luzy zrušili ... :-(

V. Kusý 14.1.2016 20:47

Je zajímavé, že se o těch problémových

dětech mluví zcela neutrálně.Ale jsou to děti české, děti našich sousedů, známých a dokonce i někdy příbuzných.Ale ani náznak pobídky k zamyšlení nad touto skutečností jsem nikde v článku (ani mezi řádky!) nenašel.Takže budeme dále protestovat proti migrantům, ano, právem, ale paralelně si svou lhostejností necháme vyrůst množinu občanů nepoužitelných a lhostejných, navíc ani s pocitem vděku (alespoň u části z nich) za možnost žít v klidné a poměrně prosperující společnosti.Jen proto, že ignorujeme to, co pravdivě napsal o dva příspěvky níže pan Plíva.Totiž, že vzdělání je soukromý statek.Jakoukoliv podporou těch, kdo na tento fakt nedbají, se dopouštíme zločinu na budoucích generacích.Přenesli jsme zodpovědnost za rozhodnutí jednotlivce, i ta špatná, na stát, no a teď sklízíme plody.

I. Babková 14.1.2016 19:20

Drobná chybička v textu

V té inkluzivní třídě nebude 16 žáků, jak píše autor, ale minimálně 20 a třeba i 30. Pro 6 - 10 žáků bude muset kantor sepsat individuální vzdělávací plán, těmto žákům bude připravovat speciální zadání testů, bude se pravidelně scházet s pracovnicemi z pedagogické poradny a podávat hlášení o pokroku integrovaných žáků, dále bude muset psát slovní hodnocení, pokud o ně rodiče požádají. Pokud je to učitel češtiny nebo matematiky, tak toto bude dělat klidně i pro 5 tříd. Jó ten se bude radovat! O co to měl takový Igor Hnízdo jednodušší.

V. Kain 14.1.2016 20:21

Re: Drobná chybička v textu

Debilní sluníčková Valachová skončí a vše se bude moci vrátit do vyjetých kolejí.

J. Lepka 14.1.2016 21:10

Re: Drobná chybička v textu

Nejpozději ihned a stejně to bude pozdě.

J. Plíva 14.1.2016 18:00

Souhlasím s autorem

Souhlasím téměř ve všem. Ta touha glajchšaltovat a důraz na disciplínu pochopitelně pochází z toho, že existuje docela rozšířený názor, že školství se musí řídit. Mít to pod kontrolou. Protože "potřebujeme vzdělaný národ".

Stálá víc se ale ukazuje, že považovat vzdělávání a výchovu za veřejný statek, je špatně. Takový systém nelze reformovat.

Vzdělávání není veřejný, ale soukromý statek.

V. Vaclavik 14.1.2016 22:01

Re: Souhlasím s autorem

"Vzdělávání není veřejný, ale soukromý statek."

Statni skolstvi, zakonem vynucena skolni dochazka, to vse melo sve misto v casech M. Terezie, ale uz nikoli ve dvacatem stoleti, o soucasnem ani nemluve.

Situace ve skolstvi je de fakto uplne tak spatna, jako bylo spatne komunisticke socialisticke hospodarstvi, ale my to tak nevidime, protoze je za prve spatne vsude jinde a protoze nemame predstavu, co by bylo mozne, kdyby ve skolstvi mohl fungovat volny trh, tedy nabidka a poptavka, bez chomoutu statnich ucebnich osnov, povinne dochazky na nizsich stupnich a dalsi souvisejici veci.

Skolstvi mame rovnostarske az na pudu, je to sen kazdeho aparatcika. A spatna zprava je, ze my, vetsinove, nevime lepe.

V. Vaclavik 14.1.2016 16:18

Co k tomu rici, nez

nez ze jaky lid, takove skolstvi. Kdyz to mrvime v politicke, kdo ocekava, ze ve vzdelavani to bude jine? Kdyz mluvime o stejnem lidu?

Hlavni problem je mnohem hlubsi, nez co tady autor kritizuje. Ten jeho clanek, sice sam o sobe pochvalny, se i tak cte jako zoufale volani aspon po nejakem perestrojkovani, nic hlubsiho ani nekritizuje ani neresi. To co se ve skolstvi deje je prece uplne logicky dusledek smeru, kterym to komunisticke jednotne socialisticke skolstvi vykrocilo nevykrocilo do polistopadove doby ve stejnem ideologickem kabatu.

J. Schwarz 14.1.2016 15:14

Pořád se ptám

jak je možné, že se zrovna takoví "experti" dostávají do vlivných pozic a odpovídám si, že nebýt členským státem EU jejíž politici se snaží zapadnout mezi své "vyspělejší kolegy" z ještě vyspělejšího "Západu" pak by se takové absurdity neděly. Tady se furt oceňuje kolik "čerpáme" evropských peněz, ale ty jsou nám platné stejně jako darovaný kanystr benzínu s tím, že jej mohu použít jen tak že jeho obsah vyleju v kuchyni a zapálím.

J. Jurax 15.1.2016 3:07

Re: Pořád se ptám

No - kdo umí, umí, kdo neumí učí, kdo neumí ani učit, tak tomu šéfuje, kdo není schopen ani šéfovat, stane se expertem ... :-)

J. Chaloupka 14.1.2016 13:19

A debily z nás umí udělat i tzv. inteligentní formuláře

ministerstva spravedlnosti.

J. Chaloupka 14.1.2016 13:18

Profesor Nejedlý se musí smát, až se za břicho popadá.

Tak jednotnou školu, že sjednotí od debilů až po génie a všichni se budou učit jednotně, to si neuměl představit ani on. I za Nejedlého ti "momentálně zaostalí" museli do zvláštní školy. A mnozí z nich byli rádi, protože v normálních školách byli většinou cílem dětské šikany.

Takže to dopadne, jako na západě: bohatí si založí soukromé školy, kam zaostalí nepáchnou a státní školy budou vypadat jako ve filmu "Panu učiteli s láskou". Pamětníci jistě vědí.

I. Procházková 14.1.2016 18:59

Re: Profesor Nejedlý se musí smát, až se za břicho popadá.

Tak, tak, akorát že v našich jednotných školách nebude učit Sidney Poitier jako ve zmíněném britském filmu z roku 1966, nýbrž někdo úplně jiný...:-) Měla jsem kdysi smůlu, jelikož v roce, kdy jsem nastupovala do 1. třídy (1953), řádil stařec Zdeněk Nejedlý jako černá ruka. Když pominu marx-leninské zásady vyučování, nařídil taky, že děti budou cvičit venku na hřišti jen v tílku a trenýrkách a to do -5°C. Naši tenkrát doma běsnili, že to je o zápal plic a Nejedlého přitom vozí na invalidním vozejku, přikrytého plédem. Bylo tenkrát veselo, ale naše třídní učitelka byla rozumná a ředitel taky, takže vše zůstalo jen na papíře.

Š. Hašek 14.1.2016 11:49

Zkraťme to.

Jde o to, aby ti nejlepší a nadprůměrní byli přitesáni k těm nejhorším! A bude se vládnout!!!!

Dnes již povinná školní docházka řeší, jestli bude škola disko nebo se bude občas vyučovat konstrukce trojúhelníku a Archimedes! Dokonce možná i domácí úkoly/"buzerační přetěžování ťutínků" bude řešit Ústavní soud ČR (na popud nové ministryně, která neodučila ani minutu a s řízením školství má zkušenosti na základě praxe "lidskoprávní agendy"). Inkluze se velice hodí, všichni tedy počkají, až "nejslabší člen týmu" se dohrabe k násobilce.

Zjednodušeno, zkráceno.

J. Schwarz 14.1.2016 15:16

Re: Zkraťme to.

Ale všichni budou mít doktorát! Třeba za práci o osobnosti papouška šedého...

A. Alda 14.1.2016 10:57

Pár úsměvných připomínek a jedna plačtivá:

1. Návod si leckdy neumím přečíst (=pochopit) ani já, přestože jsem získal titul v dobách, kdy jsme o pádu komunismu leda tajně snili. Jestlipak ono to nebude spíš než neschopností mou tím, že návod psala osoba nevzdělaná a jazykově neobratná a do češtiny ho překládal absolvent speciálních jazykových škol, který sice umí spoustu slovíček a plkat v cizích jazycích, ale jen o blbostech ve stylu slepičího kvokání.

2. Rada školy není orgán zbytečný, ale důležitý orgán na ochranu ředitele před šikanou školské inspekce. Pokud v ní ovšem nesedí blbci.

3. Tragické je, že my už máme zkušenosti s tím, jak takové zásahy do školství dopadají, a přesto je pitomci na ministerstvu školství a padlamentu stále znovu prosazují. Na západě si někdo něco vymyslel, aniž by tušil, že u nás to už vyzkoušeli komunisti, a naše genderisticky vzdělané soudružky ho za to velebí a nutí to do praxe u nás, aniž by je napadlo zeptat se, jak tyto pokusy dopadly za komnačů.

V. Novák 14.1.2016 16:27

Re: Pár úsměvných připomínek a jedna plačtivá:

Bodem 1) je míněna praktická negramotnost - stav, kdy absolvent poviného vzdělávání je schopen se třeba i podepsat nebo přeslabikovat text - ale to mu zabere tolik duševní kapacity, že není schopen ani dobře napsanému textu v jazyce mateřském porozumět. Za příklad se dávají právě jednoduché návody nebo jídelní lístky. Samozžejmě ne v jazyce gourmetů...

J. Pražák 14.1.2016 10:20

Není to tak jednoduché

jednotné maturity s písemnostmi opravovanými v centru a jednotné přijímací zkoušky by mohly být pozitivní. Škála testovacích otázek by ale musela být tak široká, aby se odlišili ti skutečně nejlepší od hloupých a všichni mezi okraji.

Následkem individuálního školství jsou desetitisíce absolvěntů v oborech pro praxi neupotřebitelných, tedy s výjimkou stání správy a neziskovek. Píši o všech těch fakultách sociálních studií, Universitě New York v Praze, vedené takovou "kapacitou" jako je Pehe a desítkami soukromých vysokých škol, které jsou pouze výdjnami diplomů a pro vlastníky výborným ziskovým projektem.

K. Janyška 14.1.2016 9:54

A přitom by mělo být na pořadu dne vzdělání. To skutečné.

To o podstatě lidského světa a všeho vůbec. Vzdělání o spontánním řádu, který je základní řídící strukturou všeho, co jsme schopni vnímat a i toho, o čem nevíme. To, co leze ze škol je v tomto smyslu tak pitomé, jako jejich učitelé a učitelé jejich učitelů. Ze škol lezou konstruktivističtí racionalisté a různí neukotvení popletové, včetně náboženských a pak to ve světě tak vypadá. Lidé jsou školstvím vyzbrojeni pro boj s neporazitelným, tedy spontánním řádem obecně a bohužel s podstatou možnosti žít lidský život, spontánním řádem lidské interakce a lidského světa. Ze škol lezou socialisté všemožného druhu a nikdo jiný. Jak strašidelné... Dzp.

S. Stoklásek 14.1.2016 9:07

Připravená inkluze

Poté co ministr školství Valachová zahájila grandiózní inkluzní běsnění dává smysl odvolání jejího předchůdce Chládka, proti kterému může mít člověk spoustu výhrad, ale způsob, jakým tahle poprava byla provedena, byl nechutný. Asi měsíc než se tak stalo, jsem slyšel jeho vystoupení v Hyde Parku na ČT4. Říkal jsem své ženě: "Po dlouhé době někdo, kdo mluví o školství rozumně, ten nemůže jako ministr přežít". Ani ne za týden propukla kampaň v novinách, jak onen nezodpovědný ministr likviduje celé generace našich dětí, že jim chce zabránit ve vzdělání atd. Za dva další týdny třešnička na dortu - obvinění ze šikany podřízených a svědectví dvou pracovnic MŠ. Následně ho Sobotka po dalších třech dnech odvolal na základě silných argumentů, že na funkci nestačí protože se neumí chovat. (Pro mnohé výtečníky nestačí k odvolání rozdíly v soukromých příjmech a výdajích řádu desítek miliónů korun.) Další kamínek do mozaiky byly zveřejněné maily našeho IT génia toho času premiéra, ze kterých lze vyčíst tlak lidskoprávních struktur na více pozic ve státní správě, více peňez a nepřímo i více uprchlíků, řízená mediální kampaň ve státních mediích v četně multi-kulti večerníčků nebo cinknuté průzkumy veřejného mínění. Pravděpodobně to jsou spojené nádoby s tiskovou konferencí Valachové o inkluzi z úterý. Když se prosadí inkluze bude více asistentů, více peněz na podpůrné služby neziskovek a na začleňování těchto hůře vzdělavatelných mezi normální žáky. To že dokola opakovala, že se to týká i nadaných dětí je jen matení veřejnosti. Uzavřel bych to poučením z aféry Watergate, kde "Deep Throat" říká: "Follow the money", pak zjistíme pravdu.

S. Stoklásek 14.1.2016 9:30

P.S. dodatek

Výše uvedené je důvodem, proč se novým ministrem po Chládkovi stala "skvělá školská odbornice z neziskovek" Valachová a ne nějaký pomatenec, který by ve školství působil dejme tomu 20 let a u kterého je nebezpečí, že nechápe moderní vzdělávací potřeby lehce retardovaných dětí.

A. Alda 14.1.2016 11:00

Velmi přesné.

Po pádu komunistů jsme měli jen jednoho dobrého ministra školství - Piťhu, jedno ministra neškodícícho - Buzkovou, a jednoho ministra nadějného - Chládka. Všichni ostatní, a že jich už za těch pětadvacet lety bylo (!) byli aktivní blbci a škodiči.

Š. Hašek 14.1.2016 12:17

Re: Velmi přesné.

Souhlas s panem Aldou a Stokláskem.

Ale pokud máme za premiéra mladíčka, co ještě do TV hrdě přizná, že mění ministry na základě novinových článků/Nory Fridrichové/keců poradce, nelze se ničemu divit.

Ale mají to socani evropští dobře zmáknuté! Dnes. Zítra potopa!!

I. Procházková 14.1.2016 19:06

Re: Velmi přesné.

Dobrý byl taky ministr školství Petr Vopěnka na začátku 90. let. Jenže se chtěl tenkrát zbavit komunistů ve svém resortu a tak musel odejít.

S. Stoklásek 14.1.2016 20:31

Re: Velmi přesné.

Nechtěl jsem reagovat, ale nedá mi to. Výborně, profesor Vopěnka byl matematik a zastával názor, že naše porevoluční školství je zaměřené na vzdělávání "low endu", které rozhodně není budoucnosti národa. Problém není ve vzdělávání málo chytrých, ale v tom, že obětujeme ty nejschopnější. Doporučuji najít si s ním rozhovor v Právu tak dva roky nazpět a v něm zdůvodnění, proč je matematika nezastupitelná. Něco jak "Pláč koruny české". Bohužel už nám k tomu nic neřekne, protože loni v březnu zemřel.

K P. Buzkové - že neškodila, s tím bych hodně nesouhlasil, neboť ona byla pionýrka opravdového počátku rozvalu českého porevolučního školství. To ona odbourala matematiku, poslední bašty kázně a jakéhos výkonu na českých středních školách. Jak se říká: "Na francouzkou revoluci můžeme mít názorů kolik chceme, na matematickou rovni také, ale řešení jsou dané". Profesor Možný (Brno), který je v důchodu a může si asi již říkat, co chce pravděpodobně myslel PB, když mluví o pokrytectví elit, které ničí české školství, ale sami dávají děti do elitních soukromých škol, kde není šance, aby potkaly nějaké cikánské dítě.

Ještě malá poznámka, myslím si, že nynější rozklad českého školství začalo již v 80. letech (není myšleno ideologií, ale pouze ve smyslu vzdělávacího procesu), když se dostala do produktivního věku normalizační vlna učitelů a začaly se snižovat nároky, tehdy ovšem panovala na školách tuhá kázeň a nebylo to tak vidět. Šanci studovat vysokou školu mělo jen 12 - 15 % populačního ročníku. Dnes to zní jako sci-fi, ale většinou platilo "Jeden rok jedna jediná šance na přijetí". Někdy tři hodiny rozhodovali o Vašem budoucím životě.