28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

ŠKOLSTVÍ: Inkluze

Novela školského zákona 82/2015, který protlačila současná koalice parlamentem, přináší od 1.9. tohoto roku jednu novinku, která již dnes vzbuzuje mezi učiteli základních škol obavy a nejistotu. Jde o tzv. inkluzi, tedy začlenění mírně mentálně handicapovaných dětí do standardních tříd.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Sulc 22.1.2016 5:32

Jen aby se nestalo, ze v 15 letech

nekteri zaci budou vychazet ze treti tridy, v lepsich pripadech z pate.

J. Kavalír 22.1.2016 10:34

Re: Jen aby se nestalo, ze v 15 letech

Bohužel dnes mohou opakovat jen jednou na prvním a jednou na druhém stupni, takže dochodí až do sedmé třídy. Více propadnutí jim nehrozí.

Z. Koutecký 22.1.2016 2:03

Inkluze

Vážený autore, v daném případě ani tak nejde o nějakou masovou inkluzi dětí s těžším mentálním postižením. Speciální školy pro ně i nadále budou existovat. O co jde, jsou především žáci škol postupně nazývaných pomocné, zvláštní, praktické. Tedy především o romské děti. Naše politiky tlačí v tomto směru stížnosti jejich rodičů, rozhodnutí štrasburského soudu a opakované kritiky údajné diskriminace Romů u nás. Takže chceme jako vždy vypadat hezky.Představa ministerstva je, že to ani moc peněz stát nebude. Těch škol je něco přes tři sta, žáků řádově asi 16 tisíc a náklady se pohybují mezi 4 až 5 miliardami korun ročně. Peníze půjdou s inkludovanými žáky do běžných škol. Ušetří se nějaké procento platů zaměstnanců zrušených škol, protože všichni pochopitelně v běžných školách práci nedostanou. V těch je vesměs plný stav a zvětšovat počet tříd většinou nelze. Školy nejsou nafukovací. Samozřejmě, že při dnešních poměrech v našich školách je výrok paní učitelky, že "inkluze povede k urychlení procesu zblbnutí národa“ zcela na místě. To však žádného politika netrápí. Soukromých škol se to netýká a ve státních je viník předem znám - neschopní učitelé, kteří nezvládli to, co prý hladce zvládnou učitelé všude na Západě.

O. Zuckerová 22.1.2016 0:39

K poslednímu odstavci:

Proč stát investuje tolik peněz do obyvatel problematických a nepodpoří jimi loajální obyvatele, celý život pracující, netrestané a na stáří živořící? Proč se zakládají příšerně drahé "začleňovací" organizace, kterých je u nás ke stovce a ještě nikoho nezačlenily? (Kdo se chce začlenit, začlení se i bez organizace, kdo nechce, tomu nepomůže ani Dienstbier.)Čili tento problém se netýká jen školství, ale celkového vysávání státní kasy pod záminkou "vytváření rovných příležitostí". Bylo by třeba si střízlivě přiznat, že Pepek Vyskoč prostě NEMůŽE mít "rovnou" příležitost jako Otto Wichterle!

P. Dvořák 22.1.2016 2:11

Re: K poslednímu odstavci, za použití předposledního.

Pepek Vyskoč by mohl mít "rovnou" příležitost jako Otto Wichterle, kdyby se zvýšilo finanční ohodnocení jeho asistenta a jeho učitel by dostal více času na odpočinek.

Koneckonců i výrazně snížit počet žáků ve třídě by nebylo tak obtížné. Nejlépe by to šlo tím, že by se postupem doby pomalu učící žáci vyčlenili do zvláštních tříd.

:-))

Z. Lapil 22.1.2016 19:44

Re: K poslednímu odstavci, za použití předposledního.

A není lepší nechat je v jedné třídě a zorganizovat tu školu tak, aby vzájemně spolupracovali? Je fascinující, co si odnese partička tvořící plastickou mapu republiky, včetně těch, kteří "jen" nalepují názvy měst, kam jim ti, kteří to právě našli v atlase, řeknou. A když jim řeknete, ať označí místa, kde byl kdo na prázdninách, získají ne pár izolovaných pojmů typu "Vlkovpodoškobrhemjetady", ale PŘEHLED, jak ta mapa vypadá.