30.3.2020 | Svátek má Arnošt



DISKUSE K ČLÁNKU

Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.


ŠKOLSTVÍ: Dolů a stále rychleji



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 26, poslední: 4.5.2015 23:53, přehled diskusí

No,:
Autor: J. Jurax Datum: 4.5.2015 23:34

ministerstvo přes školství by mělo hlavně dát závazné osnovy a dbát na jejich dodržování. A nevymýšlet furt hovadiny a vykašlat se na horečnaté vize "odborníků", co v životě neučili živé děti.

A to s těmi tablety je do nebe volající krávovina a potenciální tunel ... jen jestli si ho někdo u ministra neobjednal? Stejně jako to čipování ...

Souhlas.:
Autor: J. Jurax Datum: 4.5.2015 23:26

Mali lide:
Autor: V. Vaclavik Datum: 4.5.2015 18:00

jako tento autor clanku, se ani neodvazi rici co je logicke i z jeho vlastniho uvazovani, ze resenim by bylo soukrome skolstvi - protoze co jineho je skryte za tim, ze ministerstvo by melo byt zruseno aby se nepletlo skolam do vyuky zaku.

Nu nevím...:
Autor: J. David Datum: 4.5.2015 14:05

Matematika je základem vědění. I ta matematika a filosofie jedno jsou. Můj děda říkával, kdo je blbej na mariáš, je blbej na všechno. Matematika, kombinatorika i filosofie nejenom v mariáši hrají prim, když je ve hře celý list (narozdíl od Pokkeru, či Oka, nebo Božího požehnání). Jenom se ptám, jakou přidanou hodnotu přinášejí vystudovaní "humanitníci a žvanilové" společnosti? Matematiku pomalu považují za třídního nepřítele. K čemu je žvanil o lejně, když politik i mendík nezvládne ani trojčlenku? Kdo myslíte, že je přínosnější, ten který s šídlem a dratví zachází, než ten, který o šídle a dratvi jalově žvaní? Víte, vše je o tom, jak vnímat zvuk peněz, zdali naturálně (zvuk peněz), nebo verbálně (zvuk slov o penězích). Politici obvykle verbálně zvučí, jak dementi, když jim dojde pušný prach, vrhnou se na čmoudění v putykách u piva a mariáše. Jako by nebylo jiných problémů. Zabouchejte na úl, a uslyšíte hučení. Rovnokřídlí se nakrknou, tak jako ti naši parlamentní trubci a zaštítí se kouzelnou modelkou Marksovou-Leninovou. Jak jsem starej, tak bych si o tuto personu ani neopřel bicykl. Věc názoru. Kdo kde tuto vykopávku vyhrabal, je mi záhadou. Tak jako Šabatovou, toť přímo "tlumič vášní" sexuálního zvrhlíka. Budu impertinentní, ale který dobrodruh by na tuto babu mohl hupsnout? Snad jenom trockista Uhl. Artrofob. Tak mne sepsujte, kamenujte, ve svých 65. je mi to "u řiti". Přeji příjemný týden.

Re: Nu nevím...:
Autor: J. Jurax Datum: 4.5.2015 23:28

:-D !!!

S autorem lze jen souhlasit,:
Autor: F. Kusák Datum: 4.5.2015 11:49

mluví z něho zkušenost. Když budeme žákům říkat, že vše je jen hra a zábava, pak nemohou nikdy získat kvalitní a hluboké vzdělání. Vzdělání je i úporná snaha a touha jej mít. Jediná možnost, která mě napádá je, abychom se přestali obecně ptát: "máš maturitu nebo vysokoškolský diplom", ale "kde jsi studoval a s jakým prospěchem". Jedině školy samotné musí nalézt způsob, jak tuto situace zlepšit. A je vidět, že to lze, a to bez úředníků na ministerstvu. Je k smíchu, když nějaká tzv. celebrita studuje jakousi vysokou školu a přitom není schopna sformulovat smysluplnou větu. Také by samy vysoké školy měly jmenovat profesory a nikoliv prezident. Znám bohužel základní školy, v jejímž čele stojí ředitel (ředitelka), splňující sice kriteria o vzdělání ("peďák", dokonce z komunistické éry) a nedomluví se žádným jazykem, natož, aby sestavila jednoduchý fyzikální vzorec. Já bych své dítě do takové školy nedal. Takže, řešení existuje a je poměrně rychlé i levné. Mám však obavy, že poptávka po kvalitně vzdělaných lidech (a sem počítám i řemesla) není zas až tak velká.

Re: S autorem lze jen souhlasit,:
Autor: Š. Hašek Datum: 4.5.2015 14:49

Vidím to stejně.

Stanovit, že obsluhovač obrázkárny ví, rozumí, použije ihned v souvislostech totéž, co má 15 procent dobře v hlavě, jest hrob evropské, křesťanskožidovské, svobodné (už to hapruje) společnosti.

Chládek jest hloupý socialista EU typu.

Skvělé,:
Autor: J. Hejna Datum: 4.5.2015 10:43

ale, jak bylo napsáno, neprůchodné.

Trafiky jsou nepostradatelné.

Elektonnizaci se nevyhneme a hotovo. Je to jen :
Autor: K. Janyška Datum: 4.5.2015 9:39

prostředek komunikace, nic jiného. A to mám socialistu Chládka rád, jako vřed na zadku... Dzp.

Re: Elektonnizaci se nevyhneme a hotovo. Je to jen :
Autor: I. Kudrnová Datum: 4.5.2015 15:38

To jsou kecy

Tak rozumný článek:
Autor: P. Lenc Datum: 4.5.2015 8:23

zde na Psu již delší dobu chyběl. Velký dík!

Re: Tak rozumný článek:
Autor: Š. Hašek Datum: 4.5.2015 14:50

Asi tak.

Elektronizace kvalitu automaticky nevyprodukuje,:
Autor: D. Polanský Datum: 4.5.2015 8:07

tím nejsem proti ní, tam, kde kvalitu produkuje, např. kreslicí programy, které produktivitu zvyšují několikanásobně, má opodstatnění.

Ministerstva potřebujeme, co by pak dělali lidé v Praze?

Re: Elektronizace kvalitu automaticky nevyprodukuje,:
Autor: J. Lepka Datum: 4.5.2015 14:21

Zjistěte si statistiku, kolik ministerských úředníků jsou tzv. "náplavy"!

Re: Elektronizace kvalitu automaticky nevyprodukuje,:
Autor: J. Jurax Datum: 4.5.2015 23:36

Jistě, leč ty náplavy jsou v Praze ...

Kdo chce hledá způsoby, kdo bechce hledá důvody..:
Autor: K. Pazdera Datum: 4.5.2015 7:54

Elektronické žákovské knížky existují již minimálně deset let, ale jsou do určité míry k ničemu ze dvou důvodů. Tím prvním je, že učitelé často nemají čas, chuť nebo možnost zadat známky do systému z důvodu porady, suplování, nedostatku počítačů, pádu systému a co já vím jakých ještě.(přesná citace článku)

Argument hodný středoškolského učitele jak vyšitý...poč skončil systém IZIP protože m.j. taky proto, že paní doktoři neměli čas a chť zapisovat do systému výkony, předepsané léky...jediné s čím lze v argumentaci autora článku souhlasit...je ŽE UČITELÉ NEMAJÍ CHUŤ...

Vzpomínám...že na konci 80. let (ještě před listopadem) přišlo nařízení ve velkém průmyslovém podniku ...kdo chce nadále pracovat...se v neděli zúčastní školení pro komunikaci s pc...a nadále veškerá komunikace v rámci společnosti se bude dít jen elektronicky...všichni přišli a komunikují dodnes pokud neodešli do důchodu ( já nyní 74 let).

Právě naopak se mi aktivity p.Chládka líbí...což pan středoškolský profesor nevidí...když většina...tedy údajně 80% populačního ročníku má maturitu...a jaká je její úroveň, když většina populačního ročníku studuje VŠ a vytváří se tím další nezaměstnaní...že je u nás většina škol, humanitního zaměření pro běžný život nepoužitelná..

Pan profesor zřejmě nehledá způsoby jak použít moderní techniku pro výuku a je mu blízká doba nejen analogového středověku...zřejmě by se mu líbilo psát brkem a třeba na papyrus..Zrušení ministerstva školsví sám autor článku nemyslí vážně...vždyď už od dob Marie Terezie je školsví řízeno centrálně..

Re: Kdo chce hledá způsoby, kdo bechce hledá důvody..:
Autor: J. Hejna Datum: 4.5.2015 10:48

Pane Pazdero, nemělo by se na základních školách využít také genové inženýrství?

Re: Kdo chce hledá způsoby, kdo bechce hledá důvody..:
Autor: J. Lepka Datum: 4.5.2015 14:26

...vždyď už od dob Marie Terezie je školsví řízeno centrálně..

No právě !

P.S. Ve Vašem podniku koncem 80 let neřešili gramatiku nebo při počítačové komunikaci dali přednost fonetické verzi ? Já byl vždy přesvědčen, že to je výsadou mladé generace tzv. generace SMS.

Re: Kdo chce hledá způsoby, kdo bechce hledá důvody..:
Autor: K. Pazdera Datum: 4.5.2015 15:30

To byly překlepy...za které se omlouvám (vždyť, školství)...s fonetickou verzí nemají nic společného...čekal jsem však věcnou připomínku...

Re: Kdo chce hledá způsoby, kdo bechce hledá důvody..:
Autor: P. Papež Datum: 4.5.2015 23:02

Na váš příspěvek chválící ministra, jehož hlavní náplní je prudit okolo všeho (zakázat špatné potraviny, načipovat děti, učitele vybírat podle publikační činnosti a ne podle toho, co skutečně umí se žáky) a hlavně nezvýšit úroveň vzdělání, nemůže být věcná připomínka, protože je škoda se vaším příspěvkem více zabývat.

Re: Kdo chce hledá způsoby, kdo bechce hledá důvody..:
Autor: J. Jurax Datum: 4.5.2015 23:53

No, elektronická komunikace ... ty dětičky umí elektronicky komunikovat pomalu dřív než psát rukou ... ovšem výuka není elektronická komunikace.

A elektronické žákovské knížky - pedagog odzkouší, nasmolí známky do bločku (ve třídě pochopitelně nemá online počítač), pak někam usedne do koutku k počítači, je-li nějaký volný a oklepe to do systému; nebo se připojí večer z domu a klepe ...

A jen tak jako vysloužilého programátora by mne zajímalo, na jakých počítačích a jakým softem jste tu elektronickou komunikaci prováděli - a tu po celé fabrice (co to bylo za fabriku?) nebo jenom na ředitelství? Totiž tehdy PC bylo velice drahý špás a počítačové sítě byť lokální byly u nás celkem vzácný jev. V našem též velkém strojírenském podniku měl PC (ze Slušovic) akorát ředitel a jeho sekretářka na něm psala korespondenci v T602 a hrála Tetris. PC pochopitelně do sítě nezapojené, neboť žádná nebyla, měli jsme akorát síť cca tuctu terminálů Mera navěšených na EC-1026 (pamětníci nechť se slzou v oku vzpomenou) ...

Svatá pravda!:
Autor: Š. Šafránek Datum: 4.5.2015 7:49

Ještě bych dodal vynález Comenia script - tedy zjednodušné písmo, aby dětem nedalo tolik práce, pospojovat písmenka do slov. Zdá se, že odpovědní mají děti a priori za debily, neschopné se naučit normálně psát, jako se naučily všechny generace před nimi.

Re: Svatá pravda!:
Autor: D. Polanský Datum: 4.5.2015 8:12

Listoval jsem si německou knihu dopisy K. Weierstrasse Sofii Kovalevské, 520 stran. Kdo by dnes psal rukou hezké ucelené dopisy; dnes píšeme hodně elektronicky, ale většinou jenom fragmentálně, pragmaticky. Proto možná, že i škoda učit psát ručně písmenka, když vše bude elektronicky.

Re: Svatá pravda!:
Autor: J. Lepka Datum: 4.5.2015 14:32

To samozřejmě souvisí se snahami zlikvidovat zvláštní školy. Velmi známá je pravda, že řetěz je jen tak silný, jako jeho nejslabší článek. Dovedete si představit úroveň ve třídě, kde se vše bude jen přizpůsobovat "nepřizpůsobivým"???

Těch ministerstev by nebylo na škodu:
Autor: F. Lesniak Datum: 4.5.2015 6:53

zrušit daleko více. Stále platí,definice,"dej blbci funkci a vymyslí lejstro". Vidíme to v Bruselu, kde nyní úpěnlivě řeší nápisy, kolik která flaška alkoholu obsahuje kalorií. A vidíme to i na našich ministerstvech. Takový Dienstbier je nepřekonatelný. Zajímalo by mně ale, jak má Chládek vyřešen moment, kdy onen čip někdo žákovi ukradne. A pro nějakého grázla to velký problém zcela jistě nebude.

Re: Těch ministerstev by nebylo na škodu:
Autor: J. Lepka Datum: 4.5.2015 14:29

Zdá se, že jste dostatečně záměr nepochopil : Očipovat znamená samozřejmě v tomto ptydepe PODKOŽNĚ ! Ať si děti zvykají.