Chceme pro vás bezpečné a kvalitní diskuse, proto mohou diskutovat pouze přihlášení uživatelé.
F27r20a62n39t46i33š22e19k 66N46a66v57r28á94t28i98l
Pro muzikologa Beka, který se omylem ocitl na místě ministra školství, je velkým překvapení, že se ve školách učí. Ale už se mu úvazek krátí a bude opět přednášet teorii fidlání.
P27e62t42r 71H42á39k
Výborné.
Bez keců, tohle je pravda.
Všechno to žvanění novinářoaktivistů, kteří o škole vědí jen to, že se jim tam před 30 lety nechělo, nemá cenu desetiny tohohle článku. Všechny ty bláboly o dětech přesycených encyklopedickými znalostmi...
A ano, máte pravdu, postupně to leze výš. Jak takové encyklopedické znalosti vypadají? Třeba že se vás šestnáctiletý gymnazista zeptá, co je to středník. Nebo nezná klávesu DELETE (na mobilu není). Nebo se ve třeťáku táže, co že je to "nano".
Na základkách je to, řečeno slovy kolegyně, ňuňuňu ťuťuťu, hlavně nepřetěžovat. Absolventi deváté třídy znají odhadem dvě třetiny toho, co znali jejich "kolegové" před 20 lety, stran vědomostí ještě méně. Pracovní návyky dětí vzešlých I. stupně rok od roku slabší. A ministr? Aby se zalíbil vrchnosti v Bruseli a novinářoaktivistům, bojuje proti přetěžování dětí. Hasí požár benzínem.
Co jsem ve školství, dělá se jedna reforma za druhou, všechny s cílem "omezit encyklopedické znalosti". Výsledky jsou horší a horší. A nikoho tam nahoře nenapadne, že asi dělají něco blbě. Až člověka napadne, zda udělat z dětí nevzdělané hlupáky není cílem... V posledních cca pěti letech jsem o tom přesvědčen.
P52e61t76r 40H63á93k
...nechtělo...
J46o19z62e93f 87K12o90s89t17e49l88a53n78s84k25ý
Nevím, zda to ti "experti" na školství dělají schválně nebo z vlastní blbosti, ale po roce 1989 to nejsou reformy školství, ale deformy. Nějaký tajtrlík si něco "geniální" ve své kebuli vymyslí a hned to představí jako svou reformu. Po něm přijde další "génius" a situace se opakuje. Ale co jiného se dá čekat od lidí, kteří si myslí, že člověk může mít 70 pohlaví nebo že muž může rodit děti?
Všimli jste si, že školství téměř vždy připadne těm nejvíce progresivním ministrům? Progresivisté to mají velice dobře spočítané - stejné jako komunisti a nacisti - lidi třeba svou totalitní ideologii infiltrovat co nejdřív - nejlíp již v mateřských školkách.
Několik nesmyslů z dílny ministerstva školství, které mě okamžitě napadnou: možnost učit děti psát pouze tiskacím písmem, možnost používat nespojité psané písmo, přechod na učení pomocí tabletů, vyučování angličtiny již od první třídy. V poslední době to byl pak návrh zakázat domácí úkoly. A pak neskutečná volnost žáků - žáci mohou jíst a pít kdykoli během hodiny, kdykoli mohou odejít na WC (i za komunistů žák v případě nutnosti mohl jít na WC nebo na chodbu, ale stávalo se to zcela výjimečně - zpravidla když měl žák nějaké zdravotní potíže). Žák může od první třídy takřka vše, a učitel téměř nic.
V30l66a37s93t63a 16M61o96k69r88ý
Aby mohl bát stát prosperující společností, potřebuje k tomu vzdělané obyvatelstvo a to mají připravit školy za pomoci rodičů, že.
Děje se to v současnosti, co
Pouze v některých případech, všeobecně bohužel ne -
když to školství je po "sametu " dovedeno k tomu, že v něm mají přednost masáže neziskovek a všech jejich obdivovatelů,
před povinnostmi, jak tomu bylo za 1.republiky i v těch blbých 40letech / kolik žáků by udělalo dnes maturitu z r. 1989. natož z. r. 1937, no
M46i36r86o66s11l61a15v 69K28o71c57i83á71n
No, popravdě řečeno, stát může prosperovat i s nevzdělaným obyvatelstvem - různé emiráty a šejcháty jsou toho příkladem. Otázkou ovšem je, jak se těm nevzdělaným vede.
P68e25t14r 38D91v76o73ř87á91k
Děti by neměly být do učení nuceny. Proto bych od páté nebo šesté třídy zavedl povinnou školní docházku v rozsahu dejme tomu 10, maximálně 15 hodin týdně, kdy by se děti zúčastňovaly výuky pouze v těch předmětech, které je baví. Zbytek vědomostí z ostatních oborů nepochybně lépe získají doma, když budou mít k dispozici internet.
Pro idioty: To je ironie.
P56e23t32r 94H49á45k
U Vás ano. Někteří tomu ale opravdu věří. Standardní vyprávěnka aktivistů je, že děti touží po vzdělání, ale nemohou, protože jim v tom škola brání.
Zajímavé je, že když jsem navrhoval, aby se udělal ve dvou okresech pokus - za peníze, co by šly na školství, by se koupilo dětem vybavení, zůstaly by doma a mohly by se učit co chtějí, třeba vymýšlet léky proti rakovině (to mi fakt jedna dáma tvrdila), a že by se za 10 let vidělo, co je z toho, tak se k tomu nikdo z "nechtedětidělatsicochtějí expertů" nechtěl znát.
Je teda fakt, že covid dost jasně ukázal, jak to dopadne. Dokonce už couvli i eduíni a jdou na to jinak, přes wellbeing.
T98o87m84a22s 92C14h51y75l13e33k
Pani autorko, mate v Bruselu celoevropske ministerstvo skolstvi? Nemate? Tak to je to co chce Trump zrusit. Ministerstva skolstvi zustanou nedotcena v jednotlivych statech USA, z nichz nejvetsi ma 40 milionu obyvatel. Proc mit jeste federalni (celoevropske) ministerstvo?
R16e86n82a83t60a 22V67e46s93e67l78á
Pane Chylku, já nemám žádné ministerstvo. To by to tu vypadalo jinak.
Jen se divím rodičům, že jen přihlíží a přihlíží. Napřed přihlíží, jak mu dítě nevzdělají a rozpatlají a pak přihlíží, když se mu začne sebepoškozovat. Divili byste se ale existuje výzkum, že asi sedm procent příčin sebepoškozování vzniká ve škole.
L59a77d69i29s95l11a53v 78H72a44n15u22š
Souhlasím: A aby byli učitelé dobří, je úkolem vysokého školství, a ne reforem s mnoha školeními.
P68e70t40r 86H44á90k
A že se děti na základkách nudí? Bodejť by se nenudily, když se po nich nesmí nic chtít. Kdo pracuje, nemá čas se nudit.
Ovšem smyslem školy už není vzdělávání, ale (cit.) "wellbeing". To je prosím oficiální, tohle jde z ČŠI, z ministerstva.
R66e26n48a11t15a 84V89e89s13e41l43á
jo a wellbeing učí uondané přetažené učitelky - super!!
R55o84s10t80i66s49l20a24v 91M95e13i96š96n39e87r
bohužel mnoho, mnoho rodičů právě tohle chce. a proto jich mnoho platí takřka šílené částky za umístění děťátka do tzv. soukromé školy. (prvňáček vnouček od mé přítelkyně cca 100.000 za školní rok.) hlavně aby se po jejich zlatíčcích nic moc nechtělo, nemuseli sedět v lavicích a nedej bože dostat nějakou známku nebo domácí úkol. takže asi tak.
P10a74v23e23l 29S35u32r55a
To ale pisete o rodičích, kteří své rstolesti nevychovavaji, pouze je eliminují, aby je jejich děti neotravovaly. Do výuky se vložit nemohou protože sami nic nevědí.
Proč myslite, ze tatínek nevychovaného grázlika jde do školy inzultovat učitele? Protože mu pozadavkem, aby dítě vychvával komplikuje život!!
P37e51t39r 57K71u83b39á16č
Nejprve - v rozporu s moderními školními osnovami - nacpete hlavu "encyklopedickými znalostmi"
Pak narazíte na problém, který nikdo neumí vyřešit.
Pak sedíte ráno na záchodě - vaše vědomí se soustředí na aktivitu tlustého střeva - ale podvědomí kombinuje různé informace, KTERÉ V HLAVĚ MUSÍ BÝT! Až najednou - pink - řešení, které zatím nikoho nenapadlo je tady!!!
Tak vzniká pokrok, který nelze dostáhnout s plným střevem ale prázdnou hlavou a který nelze dosáhnout ani dnes propagovanou metodu: "hýbejte končetinami dle norem ISO, avšak vypněte mozek, protože myšlení je zdrojem neshod"
Není divu, že s prázdnými hlavami zabetonovaní "vyhláškami" v Evropě zaostáváme.
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz