25.4.2024 | Svátek má Marek


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
I. Hanuška 13.12.2010 13:57

Hlouposti.....

Fakt, že školství neplní svůj účel a že každá další generace je hůř vzdělaná, než předchozí. Žádná reforma školství na tom nic nezmění. Děti se stále musí učit matematiku, jazyky, dějepis, zeměpis, ale je potřeba zaručit, aby se víc snažily. Proč se nesnaží, je jiná věc.

Nejdůležitější je, že členové pedagogického sboru nejsou schopni docílit dostatečnou míru tlaku na své žáky. Bohužel, žáci (a studenti) se budou snažit studovat pouze tehdy, pokud je k tomu někdo (nebo něco) donutí. Je jedno, zda oním nutícím elementem je učitel (nebudeš-li se učit, dostaneš špatnou zámku a rodiče si tě podají), rodič (přinesl jsi špatnou známku, nepůjdeš ven), nebo někdo jiný.

Místo toho žáci většinou umluví rodiče, že si na ně učitel zasedl. Rodičové nelení a naběhnou do školy, kde začnou masírovat ředitele a nebohého pedagoga a ti po masáži změknou a nechají být nepodařeného žáka na pokoji. Chtějí-li pak být spravedliví k ostatním žákům, musí upravit jejich hodnocení, aby vystihovalo jejich úroveň proti těm preferovaným....

Nejde se vymlouvat na to, že jsou pedagogové špatně placeni (už teď mají nejlepší platy ze standardních zaměstnanců státní správy - platy zaměstnanců muzeí jsou například proti učitelům o 1/3 nižší) a že je nutné se zbavit vlivů feminizovaného školství (to tu jistě je, ale není podle mne stěžejní).

Prostě školství je takové, jaké jej chtějí mít rodiče. Dříve, pokud se žák neučil, dostal výprask, a učit se musel, protože škola stála peníze. Dnes když se neučí, dostane výprask učitel, protože "nenaučí", ale mnohdy je to vina rodiče, protože místo toho aby kontroloval své dítko, jak ve škole prosperuje a jak se učí, spíš jde po učiteli, který za hodinu není schopen žáka donutit, aby si zapamatoval to, co musí do života znát.

I. Hanuška 13.12.2010 13:58

Re: Hlouposti.....

Ooooops - chyba. První odstavec měl být:

Fakt, že školství neplní svůj účel a že každá další generace je hůř vzdělaná, než předchozí je jasný a neoddiskutovatelný. Žádná reforma školství na tom nic nezmění. Děti se stále musí učit matematiku, jazyky, dějepis, zeměpis, ale je potřeba zaručit, aby se víc snažily. Proč se nesnaží, je jiná věc.

J. Pašek 13.12.2010 20:01

Můžeš přivést koně k vodě, ale nepřinutíš ho pít, když nechce . . . .

!

I. Hanuška 14.12.2010 10:00

Re: Můžeš přivést koně k vodě, ale nepřinutíš ho pít, když nechce . . . .

To je pěkná blbost!

Víte, já mám tři děti. Všechny chodily do školy a všechny prospívaly dobře. Jistě, chtělo to snahu z jejich i mé strany (a ze strany mé ženy) Vždycky mne ale mrzelo, že nebyly vlastně hodnoceny správně, protože se musely přizpůsobit svým spolužákům, jejichž výsledky jsou mizerné. Takže tam, kde byla u nich jednička, by měla podle mne být trojka. Jenže u trojkařů by pak musela být pětka? No, spíš čtyři mínus mínus (něco málo jim v hlavě zůstalo).

To pořekadlo o koni je v tomto případě nesmyslné. Nemůžete nechat vzdělání dětí na nichsamotných. Děti se k němu musí vést a někdy i nutit. Podobně to je například v obchodě, kde musíte občas umravnit například zaměstnance supermarketu, který se chová nevhodně. Taky v jeho případě budete říkat "nechce mne obsloužit, tak ho nechám být..."?

P. Čulík 13.12.2010 13:22

Za málo peněz, málo muziky, tedy kvalitní výuky.

Když stát špatně platí učitele, tak ti schopní po čase odejdou, i když tam šli s ideály. A hlavně muži, protože od nich se ještě očekává, že budou živit rodinu. Co já už potkal v různých firmách angličtinářek, vesměs říkaly, že je učit bavilo, ale plat už ne a tak dělají přinejmenším asitentky minimálně za dvojnásobek. Pak se nedivme, že na funkci ředitele - ředitelky se protlačí mnohdy nekompetentní osoba, která ještě napomůže k odchodu těm schopnějším. Když jsem za totáče studoval průmyslovku, tak učitelé odborných předmětů byli z větší části zkrachovanci z průmyslu a nám dělali machry. Že by se to zlepšilo od té doby, to dost pochybuji. Když studovaly moje děti, tak jsem žasl, jaká moudra z fyziky si nosily v hlavách domů a doteď vzpomínají, jak jsem jim za deset minut vysvětlil princip elektromotoru nebo spalovacího motoru. N bodejť by děti neměly odpor z matematiky, když se učí "drilem", viz článek, nikoli pochopením principu. Ale to by to musel nejdříve pochopit kantor, jenže ten, když je toho schopen, už asi neučí ale má slušné místo u dobré firmy.

M. Trhlík 13.12.2010 14:32

Re: Za málo peněz, málo muziky, tedy kvalitní výuky.

Pane Čulíku a to co jste vysvětloval svým dětem Vás naučili za totáče ti zkrachovanci z průmyslu,kteří ze sebe dělali machry?Nevím ,kde jste průmyslovku studoval,ale já si pamatuji,že jsme měli z odborných předmětů velmi kvalitní učitele.Stejně tak učitelé matematiky.Máte pravdu,že jsou někteří velmi dobří,dobří a také méně dobří.Přiznejte si,že řada žáků matematice neholduje i kdyby je učily ty největší kapacity.

P. Čulík 13.12.2010 14:51

Re: Za málo peněz, málo muziky, tedy kvalitní výuky.

Vážený pane, protože o mrtvých už jen dobře, nebudu ani jmenovat ty experty z SPŠE, kteří nás tam v letech 1964-1969 učili. Řekl bych, že tak polovina byli opravdu zkrachovanci, i dyž za totáče, jak mohl někdo zkrachovat... Kupodivu učitelé na humanitní předměty na tom byli lépe, protože měli řádné pedagogické studium. Ale s odstupem doby nad tou úrovní dost kroutím hlavou. Že rozumím technice, tak nejspíše proto, že k ní mám vztah a baví mne a víceméně jsem se to naučil jim navzdory. Pro ilustraci: na vysokou nás pokračovalo 13, nadpoloviční počet si vybral humanitní směry, jak byli tou školou znechuceni.

Matematice by žáci holdovali, kdyby je to správně učili, prolože to je čistá logika, dětem blízká. Bohužel i na ČVUT-FEL byla matematika také postrach, když nás sedělo sto v posluchárně, 3 hodiny, polovina na tabuli nic neviděla, tak jsme jenom zběsile cosi zapisovali, samozřejmě blbě, kontakt s kantorem veškerý žádný, ztracený čas. A jak docentka Šandorová uměla při přednášce fyziky zatemnit metodu vážení pomocí tří kyvů, no to byl výkon.

J. Novak 13.12.2010 19:11

Re: Za málo peněz, málo muziky, tedy kvalitní výuky.

ČVUT byla školou teoretickou, vychovávala hlavně teoretiky, VUT Brno a VAAZ zase nehýřily teorií, ale byly orientovány na praktické využití. Na VAAZ a VUT učitelé "prolínali", mnozí učili jak na Vojenské akademii, tak na Vysokém učení technickém. Když můj kolega odešel ze zdravotních důvodů ve 3. ročníku z VAAZ do civilu, přestoupil do Prahy na ČVUT (to neměl dělat), a potom nám jednou líčil zážitek z přednášky z elektroniky. Profesor plnil tabuli vzorci, vztahy a výpočty. V závěru se kolega dozvěděl, že počítal polární napětí na přechodu uvnitř MOSFET tranzistoru, čili čistě teoretická záležitost. Jaho soused mu povídá: "Tak ta matematika je trivka, ale co je to vlastně ten MOSFET?" (Pro nezasvěcené - elektrickým polem řízený tranzistor, vyznačuje se velkou vstupní impedancí, vysokým ziskem a malým šumem, náchylný k poškození při montáži statickým výbojem). My, lidé praxe, jsme sice nevěděli, jak něco, co se děje uvnitř tranzistoru, spočítat, ale znali, jak ho použít, zapojit, spočítat obvody kolem něj, jak ho napájet, aby to prostě a jednoduše fungovalo. A když se "zakouřilo", najít, kde je chyba a odstranit ji.

P. Čulík 13.12.2010 20:05

Re: Za málo peněz, málo muziky, tedy kvalitní výuky.

Znám jen ČVUT FEL, bohužel silnoproud, protože když jsem měl silnoprůmyslovku, bylo tím vymalováno, kam mě zařadí. Měli jsme obecnou teorii elektrického stroje, Docenti Měřička a Zoubek to přitáhli z USA a upřímně řečeno, bylo to na prd. Samá teorie, sofistikovaným výpočtem se odvodily vzorečky pro jednotlivé typy točivých strojů, které jsem znal z průmky. Nemám nic proti teorii, ale z našeho ročníku šli do konstrukce dva, možná tři lidi, kteří to možná - pochybuji použili. Proto oceňuji současné možnosti bakalářského základního studia plus specializaci, o které jsem přesvědčen, že mi k něčemu bude. Já jsem to vyřešil tím, že hned po vojně jsem se dal na počítače, Škodovka koupila slavný mini WANG 2200C a tím byl předurčen celý můj budoucí život. A praktické zkušenosti z průmky se mi nakonec hodily víc než ty teorie. Takže asi ti trochu použitelní kantoři na průmyslovce do mne přece jenom základy nalili.

Když jsem na přednášce pružnost-pevnost opisoval cosi z tabule, tak najednou byl rozruch, žáci si začali kontrolovat navzájem poznámky a zjistili jsme, že všichni jsme z tabule mechanicky opsali i nějaké vzorečky, co tam zbyly z předchozího předmětu když někdo lajdácky smazal tabuli.

P. Boublíková 13.12.2010 14:40

Re: Za málo peněz, málo muziky, tedy kvalitní výuky.

Souhlas, Ti nejlepší studenti až na výjimky, se nedají na profesi učitele a ti nejlepší studenti učitelských oborů jdou až na výjimky nakonec dělat něco jiného - vše kvůli platu. Je sice pravda, jak kdosi píše o patro výš, že učitelé jsou dobře placení ve srovnání s ostatními zaměstnanci státního sektoru, ale v soukromém sektoru si lze s vysokou školou vydělat ještě víc.

Ohledně drilu mi mluvíte z duše - drilem se dá opravdu naučit základ: z matiky násobilka, z chemie značky chemických prvků a názvoslovné koncovky, z fyziky nevímco (mám pocit, že skoro nic) a z biologie nějaká systematika a popisné obory, např, anatomie - jinak z přírodních věd nic. Vše ostatní už je nutné pochopit. A může někdo něco pochopit, když ho to nebaví = nezajímá? Já tedy ne:-) 

J. Krásenský 13.12.2010 17:00

"z fyziky nevímco (mám pocit, že skoro nic)"

Lépe kdybyste mlčela. Co je (i a zejména) pro děvčata potřebné z fyziky například: 1 jednotky a jejich převody: gramy, dekagramy, kila a tuny, litry, mililitry a centimetry krychlové a decimetry krychlové a jejich vztahy, plošné míry.... 2. teplo a teplota, pro mnoho dospělých žen je překvapením poznatek, že voda (za normálního tlaku) dosáhne maximálně teploty varu - tedy obvykle 100 stupňů celsia, vaření urychlíte nikoli prudším varem, ale vyšším tlakem (papiňák) či vyšším roztokem třeba soli. Přenos tepla - pro pocit tepla je pro člověka důležitější sálání, nikoli teplota okolního vzduchu... 3. mechanika - méně se nadřete, pokud pochopíte alespoň základy - páka a kladka 4. elektrika - co dodat, bez ní jste jak slepí.... A pro možnost kritického myšlení (aby vás nezblbl kdejaký ekolog) si zapamatujte zákony zachování hmotnosti a energie. A to jen v krátkosti a schematicky.

P. Boublíková 13.12.2010 17:25

Re: "z fyziky nevímco (mám pocit, že skoro nic)"

Míry a váhy - budiž, ale to se učí i v matice.

No a to ostatní se opravdu učí líp s pochopením fyzikálního principu než pouhým memorováním. Dokonce bych řekla, že termika, mechanika, termodynamika a vše kolem elektřiny se MUSÍ pochopit, jinak ani nemá cenu se to učit.

Četl jste vůbec můj příspěvek, nebo jste si všiml jen toho, že jsem "děvče" ? :-)

J. Krásenský 13.12.2010 19:05

Re: "z fyziky nevímco (mám pocit, že skoro nic)"

Ale četl... ani Váš doplněk to nezlepšil. A vybral jen to nejpodstatnější. A pokud se vyjádřím k ostatnímu, dopadne to pro Vás ještě hůř. Každý ve svém životě musí dělat spoustu věcí, které ho nebaví. Pokud se dětem nevysvětlí, že je to tak správně a dobře, tedy, že se musí naučit i to, co je nebaví, je to závažná chyba jak vychovatele tak i dítěte.

Ve srovnání se soukromým sektorem jsou na tom učitelé stále nejlépe. Sami se srovnávají jen s bankami, některými IT firmami, s obchodníky s nemovitostmi a lékaři.  To jen ukazuje na učitelskou omezenost. Pokud jsou učitelé ochotní dobře pracovat jen za dobré ohodnocení, je to smutné, ale ještě nedospěli. Takovým nedůvěřuji, nejsou vzorem pro své svěřence. V soukromých firmách pracují (nejen) vysokoškoláci velmi, tvrdě velmi často bez zaplacených přesčasů, a výši odměn stanoví jen to, jak se jejich produkty uplatní na trhu. To je velmi vrtkavé. Takže často je jejich práce neohodnocená. Není totiž z čeho.

P. Čulík 13.12.2010 20:18

Re: "z fyziky nevímco (mám pocit, že skoro nic)"

proč rozlišujete děvčata? Přijde mi, že žijete v minulém století, maminu zaženete k plotně a papiňák jí musí stačit. Fyzika je jenom jedna a sám jsem se přesvědčil, že i v technických oborech, počítačové technice jsou zcela rovnocenní chlapům. Samozřejmě je tu handikap, ztratí čas, když mají dětí a tím pádem na čas mají i jiné "hobby", ale analytickým myšlením mne jich hodně překvapilo.

R. Kříž 13.12.2010 13:22

a proc nezrusit devatou tridu?

vzdyt kdyby se porad neco nemenilo, nekdo by si musel vsimnout, ze ministerstvo je naprosto na pytel a nikdo ho nepotrebuje!!!

pritom lek je velmi jednoduchy - zrusit jakekoliv financovani skol z verejnych rozpoctu, necht si kazdy za vzdelani plati sam... a to i to zakladni, o strednim ci vysokem ani nemluve.... no a pak pockat par let a hned by bylo jasno, ktera skola je dobra a kam daji sve deti jen ti nejvetsi dementi, protoze je tam uci tragedi?? a ten tlak od rodicu, aby za sve penize videli nejake vysledky.... takhle to "plati stat" a sice vsichni skuhraji, ale "bezplatne poskytnutemu koni na zuby nekoukej"....

P. Boublíková 13.12.2010 11:08

No, mně dnešní styl vyučování

připadá mnohem zábavnější než byl ten náš. A dítě, které učení nebaví, se toho obvykle moc nenaučí - nebo získá k učení odpor. To taky není dobré. Možná je dnešní škola vyučování nastaveno tak, aby vyhovovalo hlavně dětem, které jsou schopné se toho nejvíc naučit samostatně, bez donucování. Je ovšem otázka, zda má být vyučování nastavené tak, aby vyhovovalo nejchytřejším dětem, průměrným dětem nebo hloupým dětem? Já jsem se při školním drilu úžasně nudila, bývalo by mě ho stačila tak desetina... a furt se dokola opakovalo čtení, násobilka a vyjmenovaná slova, opravdu úmorné... Na druhém stupni pak nekonečné větné rozbory... k čemu? Moje děti na tom byly alespoň na prvním stupni líp, "škola hrou" je bavila, číst, psát a počítat se přitom naučily dobře:-) Na druhém stupni už se ale učí spoustu zbytečností... to skutečně potřebné by se opravdu stihlo za 8 tříd ZŠ.

Biflování a memorování bez pochopení širokých souvislostí mě nebavilo nikdy.

J. Anděl 13.12.2010 12:01

Re: No, mně dnešní styl vyučování

Na základce na druhém stupni nás s. učitelka matematiky rozdělila do tří řad. V řadě, kde jsme chtěli počítat a šlo nám to, jsme byli jedni, v prostřední byli slabší žáci, v poslední tací, kterým to moc nešlo. Nebylo to asi ideální (těm slabším žákům se s. učitelka myslím tolik nevěnovala a spíš je nechávala přežít), ale přesto to byl jistý náznak řešení. V té "elitní" řadě jsme měli těžší případy a písemky, v té prostřední to bylo takové normální (mezi těmito dvěma řadami jsem se myslím stěhoval, myslím, že do té lepší a tuším, že mi to lichotilo - taky to bylo poprvé a naposledy, kdy mě matematika opravdu bavila).

Rozdělení do tří řad by fungovalo i na prvním stupni, myslím. Pokud už někdo umí číst, může číst složitější texty a nemusí se zdržovat biflováním.

Myslím, že je to podobné venkovským vícetřídkám. Možná, že to nebyl tak zlý model. Ale to nemám nijak promyšlené, to mě teď napadlo.

P. Boublíková 13.12.2010 12:16

Re: No, mně dnešní styl vyučování

My jsme to přesně takhle měli v matice v 9. třídě - před přijímačkami na SŠ. Půlka třídy (zájemci o SŠ) počítala, až se z ní kouřilo, druhá půlka (zájemci o učňák) měla za úkol nevyrušovat. Jenže dnes - když chce jít na SŠ každý - nevím, jestli by to prošlo? I když na spoustu SŠ se přijímačky už ani nedělají...

A na prvním stupnií - nevím, zda by se dnešní rodiče dětí z té prostřední a poslední řady takové segragaci, byť neoficiální, nebránili a neoznačili to za diskriminaci...

M. Trhlík 13.12.2010 14:58

Re: No, mně dnešní styl vyučování

Paní Boublíková mluvit o hloupých dětech mi nepřipadá rozumné,Ano jsou děti mimořádně nadané,nadané a ty ostatní.Bohužel právě tam je nutný způsob,aby i tyto děti zvládly učivo.Souhlasím s Vámi,že spousta učiva se opakuje i na vyšších stupních zbytečně.Bohužel systém bez osnov ,asi nejlepším řešením nebude.Každá škola by měla mít nějakou kostru,podle které by žáci učivo zvládli.Způsob výuky by učitelé mohli volit sami,ale konečný výsledek by měly být dsažené vědomosti.Dnešní možnosti výuky jsou na takové výši,že i učitelé,by měli mít jednoduší práci.Otázkou je,že každá škola nemá dostatečný přísun peněz k zajištění takové výuky.Pro mou generaci,která začala chodit do školy v roce 1945,bylo "biflování",asi přirozené,protože jiné možnost získávat vědomosti nebyla.a souhlasím s Vámi,že biflování nás také netěšilo.Bohužel za tímto stojí řada lidí,která možná niky neučila,nebo měla podmínky k výuce jiné.Už jsemse Vám zmiňoval,že na měšťance nás chodilo do jedné třídy 38 žáků a pro učitele to byl opravdu záběr.A to jsme se museli učit i ty spousty zbytečností.Pokud vím,z naší třídy to dotáhla řada dětí na poměrně významná místa a ti ostatní se také neztratili.Jsou věci,které se budou muset biflovat pořád,ale řada věcí se dá jistě vypustit.

P. Boublíková 13.12.2010 17:26

Re: No, mně dnešní styl vyučování

Pro mě za mě jim říkejme "ty ostatní" :-)

J. Anděl 13.12.2010 22:51

Re: No, mně dnešní styl vyučování

Například podnikatelské úspěchy mnoha hloupých školáčků v porovnání s pitoreskními životy některých velice chytrých žáčků ukazují, že to s tou hloupostí a chytrostí není tak jednoduché.

Co na tom lze vylepšit? Naučit ty méně logicky přemýšlivé alespoň základní počty a čtení a naučit ty extrémně chytré alespoň ty základní věci o životě mezi ostatními lidmi :-).

Jenomže - a v tom jsem tak trochu fatalista - osud stejně nepřepíšeme. Ať vymyslíme sebelepší systém, pořád budou děcka žít tu lépe, tu hůře, jak jim pánbůh či rodiče nadělili a jak se oni sami svého života chopí.

Dokonalé školství je stejná utopie jako socialismus.

M. Trhlík 14.12.2010 13:51

Re: No, mně dnešní styl vyučování

Pane Anděli,máte pravdu  v tom,že i řady méně vzdělaných,to dotáhnou dál,než vysoce vzdělaní.Tam už záleží jen na schopnostech a s tím spojenými vlastnostmi.Souhlasím také s Vámi,že dokonalé školství je utopie a nepomůže mu aní to,že všichni učitelé budou mít vysokoškolské vzdělání,či budou učit jen učitelé.Zase se nevyhneme,špatným,     průměrným,ale i vynikajícím učitelům.Toto povolání je posláním a řada lidí zvolí raději jiný směr,než se "otravovat"  s dětmi.

F. Eliáš 13.12.2010 10:46

Svatá pravda

Marasmus našeho školství způsobili nepraktičtí laici. Pracovníci ministerstva školství, kteří, aniž by aspoň 5 roků učili, začali radit a přikazovat učitelům. Sami, jsouce absolventy oboru pedagogika, tidíž nepraktičtí mudrlanti, začali brojit proti drilu a memorování. To je proti dvěma nejosvědčenějším metodám pro rozvíjení paměti a nácviku sebevzdělávání. Zavedli stupidní kurikulární reformu, to je ony kompetence a evaluace a RVP a ŠVP apod., výsledek se dostavil rychleji, než se čekalo. Dnes voláme po další reformě. Řešení je složité. Je třeba udělat čistku na ministerstvu školství, omluvit se učitelům a jejich žákům, zakázat jakékoli reformy a krůček po krůčku se vracet k osvědčeným postupům. Opět zavést osnovy, uklidnit všechny, kdož volají po skupinovém vyučování, trvat na dokonalém čtení, recitování zpaměti, memorovat a biflovat a zase memorovat a biflovat především v nejnižších třídách ZŠ

K. Janyška 13.12.2010 10:08

Bez znalosti kompozitivní teorie jsou učitelé, a učitelky zejména, stejnými blbci, jako ostaní ! A také, že jsou !!! Dzp.

J. Novak 14.12.2010 18:08

Re: Bez znalosti kompozitivní teorie jsou učitelé, a učitelky zejména, stejnými blbci, jako ostaní ! A také, že jsou !!! Dzp.

Ach jo, běžte s tou kompozitivní teorií už někam, ODS supermanažerský kominíku.

K. Podhajský 13.12.2010 9:14

Projev upřímné lítosti

Pane, Vašeho vnoučka je mi doopravdy, ale doopravdy, dopravdy upřímně líto, co z něho potom vyroste ???

K. Janyška 13.12.2010 10:44

Re: Projev upřímné lítosti

Máte-li na mysli mého vnoučka, K. Podhajský,  pak Vás informuji, že když jsem ho převzal neuměl prakticky nic ! Teď umí prakticky všechno, co má umět ! Dzp.

B. Uhlich 13.12.2010 8:17

No co, ....jde do háje všechno....

..tak proč ne taky školství, ne? Děti to ve škole nebaví - tak zlobí, kázeň se nedaří uchovat - protože řada psehumanistických aktivistů tvrdí, že děti mají mít svobodu...tak ji holt mají  a tím pádem to nebaví i učitele, kteří nějak chápou, že je jejich práce k ničemu.....

Trochu mi to všechno připomíná jistý drobný příběh, který jsem zaslechl v Českém rozhlase někdy v první polovině 90tých let. nějaká dobrá paní tam vyprávěla, že dala synka v Americe do školy. První den ho tam přivedla - a synek prý si začal velmi rychle s dětmi hrát na pískovišti před školou, kde si děti hráli vždy před vyučováním. Tak byla ráda a v klidu odešla do zaměstnání.....odpoledne, když si pro synka přišla byl opět s dětmi na pískovišti a byl velmi spokojený. Té paní ovšem po čase přišlo divné, že vždy nachází synka na pískovišti a to i samotného i když se ostatní děti učili. Tak zašla za učitelkou a ptala se jí proč se ostatní děti učí a on si hraje venku na písku. Učitelka jí řekla: "no on nechce". Matka se jí zeptala: "Jak nechce? To znamená, že když se mu nebude nikdy chtít, tak si tady bude hrát na písku do 15 let???" Učitelka jí na to přikývla a odešla..... v Americe se prý nikdo do ničeho nenutí.....

Tak třeba tímto směrem se naše školství vyvíjí - když děti nebudou chtít ... tak holt zůstanou hloupé. Vždyť o co jde, jde o to, aby si uměli zapnout počítač nebo televizi - tam shlédli nějaké tupé reklamy a pak si to běželi koupit, ne? O to tady jde, ne?

T. Kočí 13.12.2010 8:11

Blbější a blbější

V článku je hodně pravdy.Absolvoval jsem od r.1955 do 1974 všechny stupně vzdělání.Už v dobách studia průmyslovky jsem tušil,že se nemůžeme rovnat absolventům prvorepublikových průmyslovek.Ten trend velmi zesílil.Devátou třídu bych však nerušil.Pokud někteří žáci končí základním vzděláním ,je ten rok před nástupem do zaměstnání dobrý.Stejně tak,pokud jdou na pracák.Lepší škola,než ulice,Kvalita škol je však velmi důležitá.Souhlasím s tím,že feminizace naše ěkolství velmi poškodila.Doučoval jsem také několik dětí,tak o tom něco vím.

R. Houška 13.12.2010 8:09

Pane Červinko, díky, skvěle napsáno, skvělá a pravdivá argumentace!

Snad bych jen doplnil, že jednou z hlavních příčin tohoto stavu je extrémní důraz na práva a rozvoj osobnosti dítěte na jedné straně, a téměř absolutní negace autority školy a kantora ze strany dětí i rodičů na straně druhé.