29.3.2024 | Svátek má Taťána


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Ráž 3.9.2011 23:19

Mám kamaráda

vyjadřuje se stručně. Pokusím se zhodnotit článek jako on: Ty Vole, to je kravina!

V. Křepelka 1.9.2011 21:53

Jsem Čech moravského rodu.

Jsem hrdý Moravan, ale ne moravista. Ale s Palackým jsem především Čechem moravského rodu! Jestlipak víte, že v Brně už přes sto let působí ČVK neboli Český veslařský klub Brno? (Za totáče Zbrojovka s loděnicí na přehradě před Sokolským koupalištěm a dříve v Kamenném mlýně). Proč? Protože se v době svého vzniku vymezoval v národnostně rozděleném Brně proti německému Deutsche Ruderklub Brünn! Moravské totiž byly oba. I židovský klub Maccabi  byl moravský. Němci byli odsunuti, Židé takřka vyvražděni a tak se teď může hlubokomyslně mudrovat o moravském národě. A můžete se zeptat vynikajícího brněnského sbormistra a dirigenta Petra Fialy proč asi nazval své skvělé a mezinárodně uznávané těleso Českým filharmonickým sborem.

i. Hromadka 1.9.2011 21:13

MORAVANÉ V ČS UČEBNICI...

Tož když řeknu, že su z Prahy, tak se mi tady v české kotlině smějó ..

No jsem teda moravák jako Brno , narozen v Místku, bydlel u Olomóca, pracoval u Valašského Meziříčí , studoval a pak i učil v Brně. No najvěc se mi líbilo v Uherském Hradištii , tam mají takovou měkkou mluvu.

Ale proč to píšu. Vnučka chodí do 8-mé třídy tady v Sokolově a při učení se zeměpisu nebo co se ukázalo, že České republice žijí češi a pak menšiny jako Moraváci, Rómové, Maďaři a Poláci. Tož abych to nazval brněnsky - su z toho blbé, co vlatně su.

a to sem jěště nezačal trochu řondcať po ostravsky, bo tam mame kratke zobaky

zdraví Jaromir

B. Pauk 1.9.2011 19:01

List Moravanů do Čech a zvláště Prahy.

Hrdinní čeští bojovníci proti Bruselu !

 

Sledujíce váš neúnavný boj proti EU a Bruselocentrizmu za samostatnost a výlučnost České republiky, rozhodli jsme se my Moravané po vzoru bratrů Slováků nepřekážet vám v tomto boji a opustit váš holubičí stát. Požádáme o obnovení tradičního svazku s Vídní (k níž jsme měli vždy mnohem blíže než k vám - nejen kulturně, ale i municipální správou). Hodláme vytvořit desátou rakouskou spolkovou zemi Moravu s vlastní zemskou vládou i zemskými zákony. Tím zároveň posílíme slovanský živel spolu s Chorvaty a Slovinci v Rakousku. Nebudeme muset vést s vámi jalové diskuze o zavedení Eura jako měny. Vám zůstane numismatická kuriozita – Pražský groš (Pg), dřívější „koruna česká“ (Kč). K majetkovému narovnání vás pozveme do vily Tugendhat po naší předchozí konzultaci s Vladimírem Mečiarem. Předběžně vám sdělujeme, že k Muchově epopeji si můžete odvézt i Dukovany (třeba na Letnou místo Chobotnice) případně je také můžete zapůjčit do Japonska. K tomu vám přidáme na památku brněnský žulový dvacetitunový „vibrátor Primátor Onderka“ (i s primátorem, včetně řetězu – ale jen kozího). Oba jsou bohužel nefunkční, avšak nezničitelní. Vlajku si klidně ponechte, zakryje vám celou vaši vlast. Zato heslo našeho rodáka Masaryka z hradního praporu bychom si vzali – vy si tam vyšijte třeba „My Prahu nedáme – radši ji zbouráme“ (aspoň případní turisté budou náležitě poučeni – a to nejen pražskými taxikáři). Váš prezident toho nebude mít tolik na reprezentativní objíždění a pojídání přesoleného kóšer chleba od starostů. Může být volen na Václaváku přímo – aklamací. Na Vítkově je pro něj teď po Gottwaldovi místa dost. Když dáte betonovému Žižkovi do ruky tenisovou raketu, ušetříte za novou sochu (při vašem krizovém hospodaření) a můžete prodloužit Blanku, či jakýkoli jiný český tunel.

P. Čech 1.9.2011 10:17

Samý omyl

Žádná definice pojmu "národ", tak, aby byla obecně přijatelná, neexistuje. Celkově existuje definic tohoto pojmu velmi mnoho, navzájem i uvnitř si však všechny protiřečí. Zvláště v Evropě, kudy se v průběhu staletí dějin prohnaly mnohé kmeny (tento pojem definován je), počtem svých členů i jazykem převyšující mnohý dnešní "národ" (Keltové, Bójové, Avaři, Slované, Germáni, Frankové,Mongolové, Římané a mnozí další) je používání tohoto pojmu pro určité skupiny lidí zcela kontraproduktivní. Pojem "národ" je tedy v dnešní době nesmyslný, postrádající jakéhokoliv smysluplného významu.  Ptám se tedy, kdy přestává být kmen (několik spřízněných rodů) kmenem a stává se národem? Společným jazykem, společnou kulturou, společnými dějinami a ani počtem svých členů to není. Čím tedy????

K. Křivan 1.9.2011 19:01

Re: Samý omyl

blbost.

P. Boublíková 1.9.2011 10:07

"Že jsme tehdy (1992) byli tak blízko zemskému zřízení, dnes už v království sotva kdo ví."

"Nešťastná časová koincidence a nemoudří moravští aktivisté rozhodli tak o tom, že jsme připravenou možnost návratu k zemskému zřízení patrně už jednou provždy minuli."

http://www.pithart.cz/archiv_textu_tisk.pp?id=345

Težko říct, jestli si Pithart myje ruce (jestli náhodou tehdy zrovna on něco nezvoral)... každopádně v roce 1992 se o zemském zřízení ČR vážně jednalo.

J. Pernica 1.9.2011 8:48

O peníze jde až v první řadě

Takže o co de? Zrušit "federální" daně. Daně budou pouze obecní a jejich výše bude stanovena obecním referendem a to fixní roční částkou. Pak přestane být problém Čechy vs. Morava vs. Slezsko. Nebo také Praha vz. zbytek. Problém totiž leží právě v této rovině.

J. Bakulová 1.9.2011 8:13

co já vím,

tak jde o prachy, o co jiného. Moravci myslí, že jim Češi nedávají dost, no asi jak komu. Ale trvám, že Slezané jsou taky národ, nářečím se odlišující od moravské češtiny, se svým vlastním. staletí obývaným územím. Tak jak to vymyslíte ?

P. Boublíková 1.9.2011 9:59

Re: co já vím,

Jak je to s přerozdělováním daní v rámci jednotlivých regionů ČR nemám tušení, ale jestli někdo dává Moravě peníze, tak to nejsou Češi, ale Brusel.. http://www.edotace.cz/z-edotacni-kuchyne/evropske-penize-na-morave-denicek-z-cesty-po-uspesne-realizovanych-projektech-moravskych-nuts-2/

Plus další odkazy... na Moravu putuje mnohem více evropských dotací než do Čech.

F. Svoboda 1.9.2011 10:05

Re: co já vím,

Podobně jako Moravané jsou samozřejmě sesterským národem i Slezané. Pokud bychom měli být v tomto státě skutečně rovnoprávni, tak by se naše republika měla jmenovat Českomoravskoslezská ( my na Moravě nejsme žádné Česko - fuj ! -, je to název patřící výhradně pro zemi v české kotlině)  a mělo by být obnoveno zemské zřízení, bohužel bez Slováků a Rusínů, což je obrovská škoda pro všechny jmenované subjekty.

E. Došlík 1.9.2011 10:13

Re: co já vím,

Pane Svoboda, jsem a budu Slezanem, tady jsem se narodil a basta! S názvem Českomoravskoslezská republika plně souhlasím, jaképak hanlivé Česko, bez Moravy a Slezska.

P. Čech 1.9.2011 10:20

Re: co já vím,

A co takhle Českomoravskoslezskovalašskochodskohanáckopražská republika? Vyhovuje??

E. Došlík 1.9.2011 10:28

Re: co já vím,

Pane Čech, nebuďte ubožák, kterému chybí trošku rozumu!

P. Čech 1.9.2011 10:55

Re: co já vím,

Právě proto. Narodil jsem se v Ostravě. Ovšem nikoliv ve slezské, ale v moravské. Mí předkové pochází po meči z Vyškovska a z Německa, po přeslici ze severních Čech a ze Švédska. Poněvadž jsem se genealogií trochu zabýval, objevil jsem ve svém rodu i židovské prvky. Mluvím česky s trochu ostravským přízvukem. V době mého narození se náš stát nazýval Československá republika. Ptám se Vás tedy : Jaká je moje národnost?

E. Došlík 1.9.2011 11:12

Re: co já vím,

Pane Čech, narodil jsem se v roce 1946, mám Československou příslušnost doloženou dokladem, jinak jsem Slezan narozen v Petřvaldě u Karviné, předci z babiččiny strany pocházeli ze Slovinska. Mluvím česky, ale ovládám i sleng karvinský, a dost polského jazyka. Při sčítání lidu uvádím národnost Slezskou.

Ono čížci nás nazývají, tzn.bydlící mimo Prahu vidláky, tak proč bych měl být Čechem?

P. Čech 1.9.2011 11:28

Re: co já vím,

Vidíte, tady si hrajeme do noty.  Nejste Čechem o nic více a nic méně než já, ovšem ani ne Moravanem. Pojem "národ" a "národnost" v Evropě totiž nemá dnes zcela žádný smysl a jeho umělé udržování zejména politiky a novináři má za následek jen rozbroje a vyvolávání různic mezl lidmi. Samotný pojem národ, sám o sobě nedefinovatelný, byl kdysi uměle vytvořen a to v době vznikání státních celků v Evropě a to pouze proto, aby ony státní celky byly nějak definovatelné. V oné době se snad jednalo o soubory lidí, hovořící stejným jazykem.Toto však dnes již neplatí a pojem "národ" je nedefinovatelný obecně a tedy nesmyslný a postrádající jakýkoliv význam. Naopak svůj význam má státní příslušnost a s ní související občanství. Státy, existující na demokratickém občanském principu žádné národy ani národnosti nepotřebují. O tom to je.

P. Sulc 1.9.2011 2:47

Narod, obyvajici obe pulky statu

se odjakziva nazyval Cechove a mluvil, byt s mistnimy rozdily, cesky. Ale asi tu funguje nejaky narodnostni komplex menecennosti a tak podel hesla ''''cim vetsi h***o, tim vice smrdi se par lidi za Cechy nepocita, pouze za Moravany. Nejspise by si i kodifikovali ''''moravstinu'''' a vymysleli i nejake ty zvlastni dejiny.

A. Richter 1.9.2011 4:50

Re: Narod, obyvajici obe pulky statu

Nemáte pravdu, ale mě to neštve, jsemť Krhůt slezského původu. :-)

P. Sulc 1.9.2011 5:12

Re: Narod, obyvajici obe pulky statu

Ja si to pamatuju, nicmene : pokladate se narodnostne za Cecha? Podle narozeni, ja jsem tedy Zizkovak, podle narodnosti jsem proste bejval Cech, ted jen tak napul . Jinak delit prtavou zem na prtate narudky a drzet se teto pitomosti je dosti nebezpecne. Jak dlouho vydrzely narody po rozpadu rakouske rise ? Ani ne 20 let. Bohuzel, spoustu pitomcu by se prohlasilo za zvlastni narod a treba i kazda vesnice by mela prapor, frajtra z bubrnikem a vyslanectvy ve vedlejsi vesnici. A pak by prisli kluci z mesta a prevratili mini-stat na ruby. Asi by Morava mohla mit svoji spravu, jenze to by chtel, a asi spravne, kazdy okres. zNeco jako kantony, asi by to bylo nejlepsi, jenze republiku tohoto typu sliboval velkolhar Benes, kvuli mensinam, kterym Cesi vladli jako kolonialni mocnost, vsem, Nemcum, Polakum, Slovakum i Madarum, nemluve o podkarpatske Rusi. Nic z toho nebylo.

A. Bocek 1.9.2011 7:31

Re: Narod, obyvajici obe pulky statu

Ja su šlonzak , a ze šlonzaku cisarak , rodičové dosídlili Sudety mi se tu líbí a nechci vyhlašovat samostatnost svoji dědiny na českém státu.A máme tu vdědině takovou normálnost jakou jsou 3 slušné pracující , fungující rómské rodiny.

E. Došlík 1.9.2011 10:10

Re: Narod, obyvajici obe pulky statu

Sulci, je vidět, že jsi tupec, a dějiny ti nic neříkají, taky proč? To h...o jsi ty, protože jsi emigrantík, který si nedá pokoj, a pořád se vrtá v něčem co mu chybí, a je mu hanba se vrátit tam, kde byl vyplivut na tento svět!

Moravané si nemusí žádné dějiny vymýšlet, a jestli ti nic neříká Velkomoravská říše, tak vrať vysvědčení, nebo začni znovu se učit!

P. Čech 1.9.2011 10:26

Re: Narod, obyvajici obe pulky statu

Odjakživa se Čechové nenazýval a ani doba od kdy se tak nazývá není známa. Mnohem déle se zde žijící obyvatelé nazývají Keltové, Bójové. Jak tito lidé, ať již s místními rozdíly, nebo bez nich mluvili, nikdo dnes neví.

P. Sulc 1.9.2011 19:56

Re: Narod, obyvajici obe pulky statu

Takze nekterym lidem nutno vysvetlit vse po lopate: slovem ''''odjakziva'''' jsem mel na mysly moderni dejiny, kdy se zacal formovat narod, jen par stoleti zpet. Nemyslel jsem ani Kelty, ani Germany, ba ani slovanske kmeny A jake narodnosti a jakym jazykem mluvil praclevek Janecek, to jsem bohuzel nezjistil, muzete mi dat pouceni, uceny pane? Nekteri lide strasne radi zduraznuji samozrejmosti a plkaji eventuelne fraze.