25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

ROZHOVOR: Nemocnice je klasický měkký cíl

Řeknu jednu věc – my jsme si mysleli, že se to k nám nepřesune, jenže to tu už máme. Chci vyjádřit pevné přesvědčení, že se to tu nerozšíří tak, jako je tomu ve Spojených státech, kde k nějaké střelbě dochází přinejmenším každý týden, když ne rovnou denně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kanioková 16.12.2019 12:39

R^R^R^

P. Grigar 15.12.2019 22:28

..nekonkrétní a hlavně nikdy nekončící kecy... víc z p.Brauna nadostanete.

P. Grigar 15.12.2019 22:25

..není třeba číst váš komentář znovu. Sktečnost, že moje vyjádření nekorespondují s vašimi představami ještě neznamená, že nechápu text. Zbytečně jste položil otázku, na kterou reálně existovala dostupná odpověď(kamera..) a současně se zabýváte nekalkulovatelným poměrem osob schopných obrany proti počtu nelegálně ozbrojených magorů. Vás možná baví tlápat o ničem, mě ne.

Dobrou noc

D. Šimáček 15.12.2019 22:00

rozhodně bych se o něco pokusil, než tam sedět jak pecka a čekat kdy to přijde, jistě první jednu dvě nebo tři vteřiny bych byl ztuhlý a nevěděl co se děje, ale pak bych se snažil něco udělat, protože když nic neudělám tak z minimální šance je šance nulová

P. Dvořák 15.12.2019 14:56

No vidíte, informace jsou různorodé.

S. Donát 15.12.2019 13:10

Podle svědků vyprázdnil dva zásobníky. Takže po přebití střílel znovu.

P. Dvořák 15.12.2019 13:09

Já to vím, že takoví jsou a nejen z doslechu.

Jenže v čekárně je to naprosto specifická a nečekaná situace. Kolik vycvičenců, kteří jsou celé hodiny ve střehu, připadá na jednu čekárnu?

Znovu a lépe si přečtěte můj předchozí komentář.

P. Dvořák 15.12.2019 13:02

Přebíjel, ale potom už nestřílel.

S. Donát 15.12.2019 12:45

Také bych byl zvědavý na ty statistiky. Nenechte se prosit a sem s nimi.

S. Donát 15.12.2019 12:15

Ano, v čekárně kamera byla. Nějaké video prý dokonce uniklo na veřejnost (neviděl jsem). Útok podle výpovědi jedné svědkyně trval asi půl minuty, útočník jednou zbraň i přebíjel. Takže teoreticky nějaký čas na obranu by byl. Problém je ta nečekaná střelba v uzavřené místnosti. Ten hluk je velmi silný, jsou to strašné pecky. Takže lidi asi ztuhli. Možná by někdo ozbrojený mohl účinně zasáhnout, možná ne. To se z dostupných informací dost těžko usuzuje. Mě tento incident jen utvrdil v tom, že budu zbraň nosit dál.

P. Grigar 15.12.2019 10:47

..problém je ale v tom, že ona je víc slyšet a vidět. A pro mnoho lidí je skutečnost, že někdo známý něco opakovaně říká v televizi, důkazem pravdivosti jeho tvrzení. Jinak by tam přece nebyl, že ano... od toho ta televize přece je, aby lid věděl. Za to si přece platíme.

P. Grigar 15.12.2019 10:39

..stejně jako se jiný slušný člověk může rozhodnout, zda na takové podmínky přistoupí. Ostatně tak to dělám já, ke zbývajícím "skoro všichni " se nemohu vyjádřit. Vy máte ovšem jisto.. :-)

P. Grigar 15.12.2019 10:33

..pane Dvořáku, pouze technická připomínka. Existují u nás lidé nebo dokonce skupiny lidí, kteří jsou na vámi uvedené situace připraveni a pravidelně je procvičují. Drží se stranou a neúčastní se planých diskusí. V současnosti je v parlamentu návrh zákona, který by jejich činnost zakázal.

Š. Hašek 15.12.2019 10:07

Jistě.

Zřejmě Gajdůšková se domnívá, že vlastnit/nosit zbraň dle zákona/pro sebeobranu, znamená: zbraň zamčená na osm západů ve sklepě, zásobník na jiných deset západů a jinde, náboje v bezpečnostní schránce v bance (nebo jinak) ....

Nakonec - Gajdůšková ví houby, ale mluvit bude!

P. Dvořák 15.12.2019 7:49

1) Myslíte, že v čekárně byla kamera?

2) Máte nějaký střelecký výcvik (nebo jiný speciální), že víte jak zareagovat, zorientovat se a zlikvidovat útočníka?

3) Kolikrát jste byl v nějaké akci, kde se dala předpokládat střelba a tedy jste byl na to předem připravený?

4) Kolikrát jste nečekaně byl v akci, kde probíhala střelba nebo alespoň odzbrojování útočníka?

Při vší úctě k vám, v té čekárně prakticky nemáte šanci. Nebo u stolu v hospodě v Uherském Hradišti. Ovšem fakt je, že KDYBY třeba na onom ostrově měl každý desátý zbraň, nemohl by je tam Breivik desítky minut střílet jak králíky a nebylo by několik desítek mrtvých. A v Británii by se nemuseli bránit jen rohem z narvala.

A o tom to je.

D. Šimáček 15.12.2019 4:17

rád bych viděl záznam té střelby, jestli to bylo jak říké pán Šándor raz, dva, tři,....... nebo jak dlouho to vlastně necvičenému útočníkovi trvalo a jak dlouho by to trvalo alespoň částečně vycvičenému zbrojnši (většina z nich výcvikem prochází jistě častěji než ten magor) zareagovat , zorientovat se a zlikvidovat útočníka

P. Dvořák 15.12.2019 4:16

Obecně vzato vůbec nechápu, jak si autor tohoto systému diskuse odůvodnil zlepšení, které mělo nastat tím, že diskuse nejde (jako šla dřív) přečíst od nejstarších diskusních bloků, jakýchsi "balíčků".

A ještě mi uniká logika jakéhosi seřazení podle času od nejnovějších, kdy lze číst jednotlivé příspěvky, jak naskakovaly, aniž by byly zařazeny ke svému "balíčku" příspěvků.

P. Dvořák 15.12.2019 4:08

Také by mě zajímalo, co o zbraních říkají statistiky, zejména když je rozporujete s výčtem jednotlivců.

Hm. 8-o

P. Dvořák 15.12.2019 4:02

Aha. Takže "slušný člověk" má dovoleno zabránit jinému ve výkonu jeho práva, což je např. nosit legálně zbraň.

Byl by zajímavý nápis na dveřích ordinace: "Jsem slušný člověk a proto neošetřím pacienta, který je legálním držitelem zbraně a má ji u sebe."

To by platilo i pro ty, kterým vystavoval potvrzení u žádosti o zbrojní průkaz? ;-D

Vyčurané od vás je "dělají to skoro všichni." Protože např. hospodský buď není "slušný člověk" nebo nepatří mezi "skoro všechny", jelikož si ve svém podniku nesmí určit, zda jde o kuřácký nebo nekuřácký a toto uvést u vstupu do JEHO majetku.

P. Dvořák 15.12.2019 3:45

Pane Polanský, ne všichni ví úplně všechno jako vy.

Takže pro ty toho pan Šándor sdělil hodně. Tedy pokud chápou psaný text.

J. Jung 15.12.2019 2:07

dejte sem nějaký odkaz na tu statistiku prosím

M. Přibyl 14.12.2019 22:56

Není pravda, že: "Dnes nikoho nezajímá nic jiného než prachy."

V. Braun 14.12.2019 22:46

Výčty jednotlivců existují, ovšem statistiky říkají o zbraních něco jiného.

V. Braun 14.12.2019 22:44

Slušný člověk si může zvolit podmínky, za kterých službu poskytuje. Ostatně dělají to skoro všichni.

P. Grigar 14.12.2019 19:11

.. jsem zmaten neurčitostí vaší klasifikace obého.

Já osobně nepovažuji za slušného člověka, který by si dovolil vznik nebo pokračování vzájemného obchodního vztahu(poskytnutí služby) podmínit svým požadavkem na omezení práv klienta.

Exemplárním příkladem takového jednání byla kauza majitele hotelu Brioni.

P. Grigar 14.12.2019 19:04

.. můj praktik, když jsem u něj před lety sondoval jeho postoj k mojí zdravotní způsobilosti jen suše odvětil.. proč bych měl lidem bránit v sebeobraně?!

R. Langer 14.12.2019 18:58

A ke komu chodíte vy? :-P

S. Donát 14.12.2019 18:29

Byl jsem loni u zubaře, samozřejmě ozbrojen. Sundal jsem si bundu, zubař si všiml zbraně a zjevně byl potěšen. Chvíli jsme pokecali o zbraních a pak se pustil do mé osmičky. Ani moje praktické lékařka nikdy neměla se zbraní problém. Na druhou stranu jsou způsoby, jak zůstat ozbrojen, aniž by to kdokoliv tušil. I když se třeba u lékaře svléknu :)

Š. Hašek 14.12.2019 16:49

Jo.

Š. Hašek 14.12.2019 16:48

Pane Juraxi, při vší úctě ...

já rozumím parnímu stroji a znám vlastnosti petroleje. Dokonce jsem si naštudoval absorpční/odrazný graf pro sluneční záření stran sodovkáren ......

Ale "Kolomaznika v mobilu"!!!!!????? Nechte toho, já si v klidu piju odpolední pivko .....

Neporadím, nevím, to je na mě moc. Mobilní připojení muší bejt u mě v hotovosti hlavně kvůli srazu s kámošema .......