18.5.2022 | Svátek má Nataša


Diskuse k článku

ROZHOVOR: Maturity jsou nesmyslně složité...

V loňském roce propadlo u písemných maturitních testů 16 procent studentů, v roce 2014 státní maturitu v prvním termínu nezvládlo téměř 19 procent žáků. O čem to podle vás vypovídá?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Š. Hašek 17.6.2016 10:07

Re: Dokud nebude vyučována kompozuitivní teorie, tedy teorie

Pokud rodina dobrá - učitel již moc nezkazí. Každý učitel jiný.

Pokud rodina k ničemu - pouze vynikající učitel "to někam posune". Každý učitel jiný.

Z. Lapil 17.6.2016 10:06

Re: Dokud nebude vyučována kompozitivní...

Až dnes mě napadlo: jak si představujete spontánní konání v situaci, kdy víte, že "spontánní je takové a takové a je to jediné správné"?

Já jsem v zásadě na Vaší straně, ale - nezlobte se na mě - Váš přístup "všichni jsou blbci, jen já jsem letadlo" mi přijde tak ješitný, že až hloupý. Rozhodně nemám pocit, že byste někoho přiměl aspoň přemýšlet, natož číst.

P. Manda 17.6.2016 10:00

Re: Mladej Klaus

hejmalo, hejmalo, ty noku komoušskej.

Z. Lapil 17.6.2016 9:59

Re: Je zcela stupidní a zhovadilé

Nemyslím. Náročnou přijímačkou leda přesunete ten klíčový test z mládí do dětství. Podle mě není důvod nebrat "každého, kdo umí číst". Výrazně snazší by pak mělo být průběžné "vylučování" tak, aby zhruba platilo "kdo se k maturitě dostane, ten ji udělá".

Protože, jak psáno v úvodním příspěvku vlákna, chodit 4 roky do školy a pak zjistit, že to všechno bylo k... ééé... k ničemu, není nic skvělého. Už proto, že se pak spousta kantorů místo pořádného kantoření zabývá lidmi, kteří ve škole jen "kazí inventář a vzduch", jak říkával náš profesor třídní.

F. Kusák 17.6.2016 9:01

Re: Bože můj

No právě, je tolik kritiků, ale nikdo nestál za katedrou, nikdo nezná ten pocit odpovědnosti, má-li naučit dnešního puberťáka něco z matematiky nebo fyziky, o humanitních vědách to platí samozřejmě taky. A V. Klaus jr. ví moc dobře, o čem mluví. A nikdo mu nemůže upřít, že byl ředitelem úspěšným. Já jeho názory rád čtu a s většinou souhlasím. Ono vlastně nejde ani jinak, protože mluví pravdu.

K. Janyška 17.6.2016 8:54

Dokud nebude vyučována kompozuitivní teorie, tedy teorie

spontánního řádu lidské interakce a lidského světa, bude školství jen výrobnou blbců... Dzp.

R. Szewczyk 17.6.2016 8:32

ha ha ha

pane Klaus junior, vycházíte z nepřesné až falešné premisy, a to té, že za stav školství může nějaké ministerstvo či snad nějaká komise, nic není nepravdě blíž jako toto.

K. Frauknecht 17.6.2016 8:11

Re: Mladej Klaus

:-)))

K. Frauknecht 17.6.2016 8:10

Ňák mi to do sebe nezapadá

Musíme být moudrým národem, např.: http://www.statistikaamy.cz/2015/03/za-60-let-se-zvysil-podil-vysokoskolaku-12krat/, každej pochůzkář je maturant .... a skutek utek!

A. Cooper má pravdu: "They win, you lose. Hey, stoopid"

I. Lyčka 17.6.2016 8:05

Re: Mladej Klaus

Obávám se, že otec pana Hejmaly je nešťastný z toho co se mu narodilo jako syn. Určitě věří, že mu dítě vyměnili v porodnici, jinak by si hodil mašli.

K. Filek 17.6.2016 7:55

Re: Bože můj

A čemu jsi šefoval ty kuliferdo.Možná někde v hospodě.Zřejmě jsi nečetl co je napsáno nebo máš pomocnou školu a nerozumíš textu.p.Klaus má pravdu.

J. Macků 17.6.2016 7:53

Re: Mladej Klaus

Je dobré, když už někdo napíše příspěvek, aby obsahoval nějakou myšlenku, fakta, názor o kterých se dá dá případně diskutovat. U příspěvku pana Hejmala cokli z toho postrádám.

P. Rudolf 17.6.2016 7:42

Bože můj

A toto šéfovalo jedné z nejprestižnějších škol v ČR!

J. Kopeček 17.6.2016 7:41

Re: Je zcela stupidní a zhovadilé

Ano, je to bohužel tak. Maturita by už měla být jenom třešničkou na dortu. Náročné by měly být příjímačky, aby se na střední školy nedostal kdejaký blb, jak je tomu dosud. O VS ani nemluvě.

J. Berger 17.6.2016 6:40

Re: Je zcela stupidní a zhovadilé

OK, souhlas. Za "mých časů" (maturita 1950) propadlo tak 1-3% lidí u maturity: je to logické, když prošel celým studiem bez problémů... Úroveň studia (na úrovni tehdejších znalostí - nebyly IT a pod.) byla asi vyšší, než dnes. Soudím tak z toho, že jen necelých 10% (3) z našich absolventů gymnazia (naší třídy) nemělo VŠ (a i ti byli ve své profesi velmi dobří) a několik bylo univerzitních profesorů či docentů. Úroveň všeobecného vzdělání je asi o dost nižší (viz Jidáš, kteréžto jméno mnohým nic neříkalo), ovšem v moderních technologiích (počítače, mobily, i-pody atd.) se žáci vyznají daleko lépe. Škola má dát solidní základ, pak se holt musíte ve své profesi učit sám.A to jak gymnazium, tak VŠ. Nějaké srovnání úrovně maturit by asi být mělo. Nicméně současné testy většinou dělají odborníci, kteří ale nikdy nestáli před třídou (což p. Klausovi ml. nikdo nemůže vyčítat). Což se projevuje.

J. Hejmala 17.6.2016 4:37

Mladej Klaus

Po přečteíi jeho odpovědi je jasné že je to syn svého otce.

Ze vubec mu někdo dává prostor k jeho názorum.>>>>Kte domof muj<<<< je jasna ukázka hlupáka po tatinkovi

J. Vintr 17.6.2016 3:42

Je zcela stupidní a zhovadilé

nechat mladého člověka čtyři roky chodit do školy a pak mu na základě jednoho (většinou stupidního) testu nedat papír, kvůli němuž do té školy vlastně chodil. Měla by se buď zvýšit náročnost výběru ke studiu, nebo zvýšit úroveň výuky a nebo nehodnotit čtyři roky studia na základě jednoho blbého testu (který sestavuje nějaká obskurní firma jako lukrativní státní zakázku).