Čtvrtek 12. prosince 2024, svátek má Simona
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Diskuze

REFORMY: Skanzen Česko

Lidé v okolních zemích mají lépe a jejich ekonomika roste rychleji. Proč nám to nevadí?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
AT

A27l62e58s 14T66e18p18l79y

7. 10. 2024 11:56

Největší problémy, ničící naše hospodářství, k nám přicházejí z EU:

Green Deal a Protiruské sankce (+financování války).

10 0
možnosti
KD

K páně Prouzovu pojetí Česka jako křižovatky: prý "vyděláme na přepravě levné elektřiny z Baltu do průmyslového Bavorska". Domnívám se, že za přenos elektřiny se neplatí žádné poplatky, naopak, provozovatel přenosové soustavy musí hradit ztráty při přenosu vzniklé. Tyto ztráty pak samozřejmě účtuje tuzemským odběratelům. Takže, Němci nejsou schopni postavit přenosové trasy ze severu Německa na jih, tak to, podle pana Prouzy, mají zainvestovat a postavit Češi a hradit k tomu část nákladů ... no neberte to :)

Abych byl férový, jistěže by bylo fajn mít větší přenosovou kapacitu a využívat přebytky z něměckých OZE (a bodlo by to i Němcům, protože by to snížilo převis nabídky a tlak na ceny). Ale to platí teď, za deset let, až by případně byly přenosové kapacity posíleny, může být situace diametrálně odlišná a žádné mimořádně levné přebytky nemusí být k dispozici.

7 0
možnosti
AT

A54l50e54s 63T46e16p95l55y

7. 10. 2024 11:48

Ano, to přesně odpovídá filozofii pana Prouzy.

Nainvestujme v Česku miliardy - a pak to dejme Němcům zadarmo.

9 0
možnosti
MK

Křižovatkou Evropy jsme vždycky byli, to není nic objevného. Severojižně vedla jantarová stezka, východo-západně jedna z nejdůležitějších středověkých tepen Lvov -Norimberk. Na obou se vybíralo mýto a naše země bohatla. Jenomže to jsme byli střed Evropy a měli jsme co nabídnout. Nyní nabízíme rozkopané a nedostavěné silnice, železnice, která je spíše zdrojem obživy menší armády zaměstnanců, než možností, jak se přepravit z místa na místo, letiště, ze kterého se rozumným způsobem nedostanete a uprostřed toho všeho metropoli, která už dávno není centrem evropského obchodu a navíc ji ani není možné objet. Jen to mýto se vybírá dál.

Než budeme zase křižovatkou, bude třeba hodně věcí vylepšit.

3 0
možnosti
Foto

jo. proč třeba nemáme u Nás, v Protektorat 2.0, stejné daně jako Němci: 7% a 19 % ?

5 0
možnosti
JR

protože máme poloviční produktivitu, ale stejné nároky

0 4
možnosti
Foto

Onehdá mi manželka ukazuje v Lidlu akce a povídá, že teď je v akci čokoláda na vaření za 39,90 Kč, před čtyřmi měsíci byla za 21,90 Kč. Tak tohle nedokáže ani skanzen politika, jenom obchodní řetězce.

6 0
možnosti
PD

P73e24t32r 19D16o36l80á13k

7. 10. 2024 19:21

Taky to, co si o tom českém ksindlu myslí majitelé a ředitelé německých obchodních řetězců názorně demonstrovaly rozbory obsahu a kvality produktů stejných značek jim prodávaných v akcích zde a tam u nich.

0 0
možnosti
FN

Pan obchodní a cestovní ředitel Prouza není schopen pojmenovat hlavní problém ekonomické stagnace. Tou je existence Bruselského sojuzu s jeho regulacemi, restrikcemi, sankcemi, dotacemi a byrokracií. Pokud k tomu připočítáte neschopnou a nečinnou fialovou vládu, mění se stagnace v rychlejší sešup jako na tobogánu.

14 0
možnosti
JR

Nemáte pravdu. Polsko, Dánsko, Finsko, Irsko i třeba Španělsko nebo Rumunsko v rámci EU dobře prosperují. Naším nepřítelem není EU, ale naše vlastní zaprděnost. Přesně jak pan Prouza píše. My musíme hledat a využívat příležitosti a ne alibisticky skuhrat nad nepřízní ostatních.

4 3
možnosti
Foto

Tenhle článek je ukázkou, jak daleko může Prouza vlézt současné Péti-koalici do řiti.

Chválí Jurecku za digitalizaci. Takže proto museli naší důchodci čekat i více než půl rok na důchod.

Chválí Válka za digitalizaci zdravotnictví. A proto každou chvíli chybí lékárnách důležité léky.

Chválí Kupku za dálnice. Ty mu ale připravily předchozí vlády, protože proces výstavby dálnic a silnic od schválení po kolaudaci trvá okolo 10 let. To ale Prouza vůbec netuší.

A tenhle mentální exot jménem Prouza dělá bytečného předsedu nějakého svazu

12 2
možnosti
FDW

Naše země nezažila žádnou velkou krizi. Nutno však uznat, že současná vláda se snaží.

13 0
možnosti
PD

P38e29t90r 50D47o18l49á11k

7. 10. 2024 18:04

Jistě, na hodnocení od nějakých dezoláků není vláda zvědava, důležité je, že je sama sebou úplně nadšena.

0 0
možnosti
MP

Já jsem za ten "skanzen" moc rád. Jen u té elektřiny je problém, že ji vyvážíme.

7 0
možnosti
AT

A45l23e16s 80T87e48p76l44y

7. 10. 2024 11:52

Ten vývoz elektřiny už rychle končí, uhelné elektrárny nerantabilní kvůli vyšroubovaným cenám CO2 "odpustků" budou zavírat.

Brzy už budeme muset dovážet. Drobný problém je, že není odkud.

4 0
možnosti
RL

Ehm. Vykasejme si rukávy a...

1 0
možnosti
JJ

J90u19r72a 39J27u57r84a74x

7. 10. 2024 13:44

No, zpivávali jsme Vyhrňme si rukávy, lehněme si do trávy ...

0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz