Pro přispění do diskuse se prosím přihlaste.
Přihlásit seP53e21t26r 67H84á17k
"Bylo by super, kdyby zastánci různých názorových proudů dokázali zasednout k jednomu stolu a začít společně hledat, kudy dál."
Pane Čábelko, jistě to myslíte dobře, ale sedl byste si ke stolu s někým, kdo Vás opakovaně uráží? Zkuste si přečíst texty třeba Vámi zmíněného Roberta Čapka, uvidíte, co mám na mysli. Platí i pro texty naprosté většiny novinářů, kteří se neobtěžují získávat informace z terénu, ale píší buď na základně předsudků nebo výroků progresivistických "expertů".
MŠMT už za Roberta Plagy zcela ovládli progresivisté. Dominují tam i nadále. Oni NEPOTŘEBUJÍ sedat za jeden stůl s těmi, koho Vy nazýváte "konzervativním proudem". Ovládají ministerstvo i s vládou spjatá mainstreamová média a podle toho se chovají. Proč by měli spolupracovat s těmi, které chtějí zašlapat do země? Všechno se daří, děti umějí méně a méně, zato politicky jsou více a více indoktrinované. Proč by měli progresivisté ustoupit ze své politiky?
Mezi "Populárně-psychologickým proudem" a "Progresivistickým proudem" není v praxi viditelný žádný rozdíl.
Jo a s tím "kritickým myšlením" jste mne pobavil. V progresivistické praxi kritické myšlení obvykle znamená "podívejte se, co o tom říká Česká televize"
J16i77r56i 39M19a63c65h21o14t33k64a
Myslím, že k tomu došlo už dříve za Valachove.
F23r91a23n14t25i14š25e20k 59N32a68v12r21á85t35i10l
Nejprve si musíme stanovit cíl vzdělávání. Zda je to získání sumy znalostí a schopnost jejich deklamace? Nebo ideologická výchova zeleného a duhového jedince, který bude platným osobním kaučem nebo politickým etnografem v neziskovce? Nebo vzdělávání a výchova pro výkon povolání a praktický život ve společnosti? Jaký cíl, takové metody, takový výsledek, taková společnost. Gordický uzel se nezormotává, ten se přesekne.
M36a64r45c27e61l 91P52a64v95l58í37k
Kto bude tým čo určí pre to ktoré povolanie, pracovné zaradenie bude jedinec vzdelávany?
mali sme na slovensku ministra kôry vedel koľko treba nových kominárov ...
P25e93t67r 52Č19e16c75h
Systém vzdělávání v ČR je tak zamotaný, že gordický uzel je vedle toho obyčejná klička. On ten systém vdělávání se nijak neliší od systému obecného, jehož důsledkem je jen chaos, zmatek a nakonec zmar. Něčemu takovému u nás politici, zástupci politických stran a hnutí drze říkají demokracie. Se skutečnou demokracií to nemá společného téměř nic.
R22o98s23t38i16s11l57a34v 83K47o75n45e52č82n63ý
Čech a čo vy si predstavujeťe pod takým slovom demokracia?
J38o55z67e15f 13K31o49s58t18e65l76a10n25s90k78ý
Tragédii současného školství je, že jeho primárním cílem není vychovávat lidi moudré, ale vzdělané. Výsledkem jsou pak houfy vzdělaných blbců z nichž mnozí pak dál školství reformují, nebo spíš deformují.
Když se člověk dostane na místo, odkud neví kudy kam, je nejlepším řešením vrátit se kus cesty zpátky. U školství je to stejné - najlepší by bylo vrátit se k osnovám z přelomu 70. a 80. let, případně ještě starším. Možná i prvorepublikovým.
Žáci a studenti jsou bohužel již desítky let rukojmími různých inovátorů, kteří podle vlastního mínění sežrali všechnu moudrost světa. Dokáží ovšem jenom odstranit "staré a nemoderní" metody výučby, ovšem nahradí je zpravidla nějakými nesmysly. Mám pak dojem, že žáci dělají hodně věcí opačně - co mají vědět jako malou násobilku (včetně té malé násobilky), to se učí odvozovat. A co by se měli naučit odvozovat, to je systém nutí natlouct si do hlav.
Ve školských osnovách je hodně cítit, že peníze tam jsou až na prvním místě, jak říká klasik. Nejpozději po každých volbách různí "experti" začnou vymýšlet nové a nové nesmysly, často jen proto, aby za to mohli dostat nějaké mrzké peníze. Vláda se pak změní, přijdou noví "experti", a ti přidají své přísady do vzdělávacího guláše. Výsledkem je stejný chaos, jaký je patrný v informačních technologiích, které nakupuje stát.

L59u94b45o94m23í10r 22Ž36a39l26o14u66d67e26k
Cílem současného školství by podle laické veřejnosti měla být nikoli moudrost, nikoli vzdělanost, nýbrž kvalifikace, jejímž potvrzením je diplom. Ti trochu rozumnější tomu říkají hard skills a dodávají, že soft skills jsou někdy ještě důležitější.
A včil babo raď...
E29m23i84l 41T40k39a96d50l10e71c
Jestli existuje něco pozitivního, co může stát (ministerstvo) pro školství udělat, tak neplést se do něj.

L69u72b50o15m71í38r 10Ž41a43l14o87u79d10e56k
Pan Čábelka konstatuje starý osvědčený fakt: Extrémy jsou naprd. Každý z těch tří proudů má své pravdy a své omyly. A stejně jako v jiných oblastech života se v současnosti různé směry radikalizují, tzn. nejsou ochotny ani diskutovat, natož syntetizovat.
P69e62t26e 29B38r88i98c63h
V dnešní době dochází ke změnám zaměstnání častěji než dříve. To vede i k větší mobilitě rodin. Nebudou-li jednotné osnovy, velmi pravděpodobně bude vzdělávání jednotlivých dětí chaotické.
J80a41n 87Š52i91n67á83g61l
Zapomeňte, aby se v Čechách řešil problém dříve než nastane, nebo převzaly funkční modely ze zahraničí. Nejlepší studují v zahraničí a nevracejí se. Schopnost získat titul není zdaleka ukázkou skutečných schopností. Nějak se vzdělávací systém musí živit a uživit, i na úkor stoupající chudoby společnosti - materiální i mravní. Žádné koláče se bez práce nepečou a neupečou. Za likvidaci elit a vyhnání Německých Čechů jsme se hospodářsky, kulturně a mravně dosud nevzpamatovali. Malá země si to nesmí dovolit, chce-li uspět a přežít. Švýcarsko ukazuje, že to jde - svých i cizích elit si váží.
J81i18ř94í 72P35l49í59v17a
Pěkně je to tu popsáno a rozebráno. Ale jak z toho? Nu, hlavně bez ministerstva školství.
Co se stane, když stát přestane vzdělávání řídit? Poptávka po vzdělání nezmizí. Proto vzniknou různé druhy škol, které budou uspokojovat poptávku rodičů, podniků, studentů. Z počátečního chaosu vznikne spontánní řád.
J63i10r25i 71M33a62c38h49o22t37k71a
A jak zabráníte, aby nedošlo k návratu před tereziánské reformy, tj. bohatí si budou platit své učitele, různé "církve" (dnes by to byly spíše ideologie, které budou pocházet z Asie, jak třeba Konfuciův institut) si budou vybírat a vychovávat své ovečky a řada těch nejchudších nebude mít přístup ke vzdělání vůbec?
P77e22t76r 21H20á71k
Je zajímavé, že lidé, kteří nesouhlasí s progresivistickými "reformami" školství, beze zbytku přejímají progresivistický mýtus, že úpadkem školství je vinen CERMAT. Mýtus, šířený lidmi, myšlenkově, profesně nebo jinak zhusta spojenými se společností Scio, která je CERMATu přímým konkurentem.
Takže: ne, CERMAT opravdu neprosazuje progresivistické trendy. CERMAT neprosazuje nic. Je to servisní organizace připravující testy podle zadání MŠMT. Progresivisté by se chtěli zbavit JAKÉHOKOLI hodnocení kromě rozbředlých sluníčkových kydů.
Pokud si někdo představuje, že se Sciem by to bylo lepší, nechť si dohledá např. tažení Ondřeje Šteffla proti výuce Ohmova zákona. Scio (takže pan Šteffl) je také vlastníkem sítě soukromých škol. Má přímý zájem na destrukci konkurenčního veřejného školství. Pokud jde veřejné školství zu grunt, lidem nezbude nic jiného než platit provozovatelům škol soukromých. Štefflovo jmenování na místo poradce ministra školství Petra Gazdíka představovalo jednoznačný konflikt zájmů.
P15e90t18r 27H29á46k
P.S. Nikdy jsem nepracoval v CERMATu a nepracuje/nepracoval tam ani nikdo z mých blízkých.
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz