19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

PRÁVO: Zákonné úpravy

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
jezevec 19.10.2007 10:07

je takovej problém

založit někde v indii offshore, zaregistrovat na ní tisíc sim karet, a pak je tady provozovat v roamingu?

Hubert Mašín 18.10.2007 23:22

Ten pán je opravdu soudce ?

"Někdy jiný důkaz kromě telefonních hovorů zkrátka není, zločinci nejsou pitomečkové a stopy DNA nezanechávají. "

 Tedy jestli si tohle opravdu myslí, píše a publikuje soudce a ještě mu tady nějací kolegové přitakávají, tak těch Flanderků asi nalezlo z četnických strážnic do naší justice až moc. Za to by snad měli vyhodit i pochůzkáře.

Schumacher 18.10.2007 17:26

Diskuse vázne, neklamný znak toho, že je to dobře a věcně napsáno.

Vážné a odborné téma. To nepřitahuje. Kdežto podívejte se na téma knihovny, tam zuří bitva, tam jde o Věc. Sparta -Sávia, fangle hore ! Tak nedivme se proto, že to dopadá jak dopadá, když se zájmy převážné části elektorátu upírají takovým směrem ;-P

Fafa 18.10.2007 17:10

Your honor:

muzete mi vysvetlit, proc byly legalni odposlechy fotbalovych funkcionaru? Jaky zavazny trestny cin, srovnatelny s narkomafiemi nebo unosem deti se vlastne stal?

stoi 18.10.2007 17:29

Re: Your honor: pro čtenáře Blesku + AHA + Šípu

Klima ve společnosti určují i takoví tupci jako jste vy. Sociologicky jde o rovné šance o vytvoření právního a etického vědomí, že některé věci se nedělají, byť jsou ze zákona skoro nepostižitelné. Je to o tom, že takto vládne v naší společnosti korupce. Prostě chybí morální imperativ, který ve svém důsledku umožňuje vyniknout lidem schopným, a nejenom těm, kteří mají žaludek, či pokřivenou morálku na to, aby někoho uplatili a získali pro sebe výhody. Je to ve svém důsledku a v konečném součtu pro společnost  destruktivnější než potrestaná vražda. Takže až zase budete krákat o prohnilých politicích zkuste se zamyslet nad sebou, potažmo si přečíst místo Blesku nějakou učebnici sociologie (pokud jste toho vůbec schopen). Jestliže by to bylo příliš složité doporučuji Eduard Štorch – Osada havranů. Tam je obsaženo vysvětlení na příkladu Divouse. Divous se provinil proti rodu a byl bez milosti vyloučen ze společnosti. Bylo to tvrdé, ale nutné, ale rod přežil i další zimy (na rozdíl od Divouse).

Fafa 18.10.2007 19:16

Stoi

problem je v tom, ze v demokraticke spolecnosti i my tupci mame plne pravo byt slyseni a nase tupe hlasy jsou stejne platne jako Vas. Pokud citite potrebu povznaset divochy na svoji vysokou moralni uroven, zkuste se poohlednout po praci misionare u kanibalu.

dvd 18.10.2007 20:55

Nevim přesně jakého IQ dosahujete

ale podle vašeho zmateného výblitku to nebude nijak valné. --Co kdybyste se raději pokusil na onu otázku kterou položil fafa odpovědět?

Von 18.10.2007 16:39

Je to asi dilema -

ti soudcové to nemají lehké, dokazují to takřka denně. Což takhle zapojit do diskuze i podsvětí?! A to dilema je tak velké, že asi je jediná možnost - zrušit PENÍZE, protože všechny ty problémy jsou přece zaviněny právě JIMI! Pak by ale možná soudci a obhájci měli málo práce! Nemluvě o policii!

varan 18.10.2007 16:03

!!!!!!!!!!!

:-/:-D:-P;-);-P;-D:-(:-/;-(:-)8-o;-€;-O(Y)>-VVVRvR^!!

Homolka tobolka 18.10.2007 14:40

Jeho Ctihodnost má pravdu

...umožňují existenci anonymních karet....

Ano je třeba přitvrdit.Nejen existence anonymních SIMek ,ale také anonymních jízdenek na vlaky ,autobusy a MHD umožňuje páchat odporné zločiny.A je třeba skoncovat i s anonymními nákupy v supermarketech a u benzínek.

Každý nákup na občanku a rodné číslo!

buš 18.10.2007 17:41

Re: Prdlačku,

visačku s čipem do ucha, nebo čip přímo pod kůži. Pak by policajti nemuseli vystrčit z kanclu ani nos.

buš 18.10.2007 17:43

Re: Re: A ještě,

každý bude mít povinnost sám sebe nabonzovat.

Sam Křepelka 18.10.2007 12:13

problém není odposlech, problém je kontrola

Problémem není samotný odposlech, protože problémem je kontrola použití odposlechu jako takového a jeho výstupů.  Odoposlech je hrubým zásahem do osobnostních práv lidí a proto s takovým použitím technického prostředků policií či jinou bezpečnostní složkou musí být zacházeno opatrně. V žádném případě se nesmí stát běžným úkonem !!!!!

marek 18.10.2007 11:03

pan soudce

nevím jestli je to pravda ale pan soudce tvrdí něco jiného než policie,postižený není účastníkem řízení a že v evropě nepovolují karty bez registrace-v Rusku i evropském musíte i mít povolenky na ledacos,nemyslíte,že jakákoli registrace je protiprávní,stejně jako je protiprávní registrovat příslušnost k opálenému etniku?

Saša 18.10.2007 10:54

Dnes souhlasím s panem L. Ptáčkem,

nikoli s pány Lojrem a Schumacherem.

Schumacher 18.10.2007 15:40

Re :Dnes souhlasím s panem L. Ptáčkem

O voze a o koze.....

Schumacher 18.10.2007 9:32

Výborný článek, je to přesně tak jak píšete.

R^

MLOK 18.10.2007 8:44

A který z mobilních operátorů Vám přispěl?

Vážený pane soudče,

Zrušení anonymních karet by zajisté významně ovlivnilo výši výnosů mobilních operátorů. Měli by své zákazníky pod kontrolou a mohli by je kažný měsíc  pohodlně zkasírovat. Takto  má každý svobodnou volbu a tu  Vy nerad, viďte.

Proč  soudy a policie raději nezačnou něco  dělat?

PP 18.10.2007 8:56

Re: A který z mobilních operátorů Vám přispěl?

Pozor - jde o zrušení "anonymnosti" karet, nikoliv možnost mít kartu "předplacenou". Takže prostě musí každý nahlásit k číslu jméno a nějaké identifikační údaje...

Nicméně soudím, že i tak to bude akorát "buzerace poctivýho vobčan", protože lumpové si vždycky mohou "zajistit" číslo buď ukradené nebo registrované na vhodného bezdomovce (a že jich je v Česku zásoba!). Místo, aby to pomohlo v pátrání, bude policie vyšetřovat každého "bílého koně" a špinit papír...

terrier 18.10.2007 8:35

Pište SMS

Když tedy odposlouchávají číslo, tak nejjednodušší je psát SMS. Sice si je také přečtou, ale těžko dokážou, kdo je psal...

Lubomír Ptáček 18.10.2007 9:00

Re: Pište SMS

A navíc mohou psát nejen o kapřících, ale také o pečených kachnách a nahnilých bramborech. To je pak u soudu veselo.

marek 18.10.2007 11:21

Re: Re: Pište SMS

Kdo rozhouje o tom který kapřík je z rybníka a který z banky?Navíc stejně mají možnost zjistit majitele -neplatíte nabytí kartu z účtu?Zjistit to dá bale více práce.Dále máte záruku že policie která v rámci svých statistik falšuje kdeco nefalšuje disk s odposlechem?Prodává li policajt databáze,prokurátor si nechá ukradnout spisy,soudce bojuje za vyšší registrace přitom soudí případy po 12 letech -napište si páni soudci výkaz práce a uveřejněte na internetu ať každy posoudí vaší vytíženost...

Mard 18.10.2007 8:16

osvědčené metody komunistů ....

Vážený pane soudče, kdyby se odposlouchávali všechni lidé (jak prostorově tak i pro jistotu telefony), tak by to zcela nepochybně ulehčilo práci orgánů činných v tr.ř. Ale to snad nechceme. Snad se situace od socialistických dob změnila a nyní snad již trochu ctíme práva občana na soukromí. Proto nechápu, jak může někdo dát souhlas s odposlechem telefonu jen tak bianco. Je jasné že amorální parchant na místě soudce raději státnímu zástupci a policii vyhoví s odposlechem, než aby bránil zaručená práva jakéhosi jemu neznámého. Snad ale bude mnohem více soudců morálních a poctivých, než těch druhých.

Schumacher 18.10.2007 9:34

Zločinec domlouvající se na zločinu nemá právo na soukromí.

;-€!!

Šerlok Homeless 18.10.2007 8:10

Poslední skandál s odposlechy - Kinského advokát

 - tam šlo o jasné zneužití. Policie chtěla šmírovat, vymyslela obvinění, požádala o odposlech advokáta a soudce souhlasil. Nebyl jste tím soudcem náhodou Vy, vaše (ne)ctihodnosti?

(Y)

Petr Kohout 18.10.2007 7:47

Problém není vlastní odposlech

já prostě neříkám věci, které nemůže slyšet policie (maximálně jde o urážky na cti, nic horšího než nadávnání v rozčilení prostě nedělám). Ovšem vadí mi, že někdy\ jsou ty odposlechy jsou vzápětí promítány v televizi. A tam bych to své nadávání vidět nechtěl.

LOJR 18.10.2007 7:53

To je ovšem zcela jiný problém.

Totiž problém minimálně (pokud dojde k předchozímu odtajnění) nedodržování služební mlčenlivosti. Ta platí pro všechny orgány činné v trestním řízení. A zapomněl bych na novinářskou etiku, o níž zřejmě naprostá většina žurnalistů nemá ani tušení.

Schumacher 18.10.2007 9:39

Odposlechy neobsahující hovory o trestné činnosti, pro jejíž objasnění byly povoleny, nesmějí být nijak použity.

nemají co dělat ve spise natož pak aby se dostaly na veřejnost.

Fafa 18.10.2007 17:22

Petre,

no jo, advokat pana Kinskeho taky zrejme nerikal nic nelegalniho, ale zastupcum protistrany se informace jiste hodily a ani nemusely dojit az do televize. Jiank souhlas, ja treba po telefonu mluvim se svymi pacienty a jsem si celkem jist, ze by davali prednost tomu, aby se udaje o jejich prostate a pripadne HIV pozitivite neobjevovaly v novinach.  

Lubomír Ptáček 18.10.2007 7:45

Advokáti

Pan soudce hovoří v obecné rovině a má nejspíš pravdu. Ale vyhýbá se jedné zavrženíhodné skutečnosti: byl dán souhlas k odposlechu rozhovorů mezi advokátem a jeho klientem. Chápu, že soudci nemají advokáty vůbec v lásce, ale takový postup by si měli soudci eklovat.