Úterý 10. září 2024, svátek má Irma
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Diskuze

PRÁVO: Zákaz kouření v restauracích a ideologie

Místopředseda TOP 09 Miroslav Kalousek v rozhovoru na rádiu Impuls řekl k zákazu kouření v restauracích: „..není to moderní..“ [kouření v restauracích], „..do restaurací, kde se jí, kouření nepatří, doma v jídelně také nekouříme..“
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JS

17. 2. 2015 23:05
Nekouřím,

přesto je mi přijatelnější dým přes který není vidět než militantní zastánci "národního zdraví" a "práva  na nekuřáckou hospodu i ve Zlámané lhotě". Aby chudáci neumřeli hladem, kdyby tam s rodinou vyrazili na cyklovýlet!

0 0
možnosti
VV

17. 2. 2015 19:11
Ucebnicovy nahled na vec

Problem regulace koureni v restauracich, popripade jinych mistech, je jen malou spicickou regulaci, ktere stejnym nepravem zasahuji lidem do zivotu. Jestlize nechceme aby se majitelum restauracnich zarizeni do jejich provozovani nikdo nepletl nejakymi regulacemi ohledne koureni, pak je treba zacit odzdola - tedy mluvit o regulacich podnikani vseobecne, protoze tam je ten pes zakopany, tam to vse zacina a konci. Jak jsme jednou pripustili jakekoli regulace nezlocinneho jednani v podnikani, otevreli jsme dvere i takovym regulacim, jako prave to koureni. Z hlediska hospodskeho je to jen dalsi z mnoha predpisu, jak smi provozovat svou cinnost. Pritom by stat mel pouze dohlizet, aby se v podnikani nedela nejaka zlocinnost, podovody, nejaky druh fyzickeho nasili a vse ostatni by melo byt ciste veci majitele - jestli zarizeni ma toalety, jak jsou tyto zarizene, jake napoje hostum prodava, proste uplne vsechno, co dnes lide pokladaji za 'normalni'.

Takovyto pristup k zasazovani se o svobodny zivot Cechu pokladam za impotentni, nic to neresi, i kdyby nakrasne bylo koureni v hospodach odregulovane diky Strane Svobodnych obcanu.

0 0
možnosti
MP

17. 2. 2015 21:38
Re: Ucebnicovy nahled na vec

Ano, ale kromě volení Svobodných a sem tam nějakého toho protestu k tomu nevidím reálnou cestu, navíc v přebyrokratizované EU.

0 0
možnosti
FM

17. 2. 2015 18:48
kurák

kurák je vúbec zajímavá sorta cloveka. Nejradej mám takové ty co vydelávají 12 tisíc mesícne, z toho utratí 3 tisíce za cigarety a nadávají na vsechno, hlavne jak je zle ! A volí komouse !

Asi aby bylo lépe a cigarety zadarmo ?! 

Je jich takovych u nás na vsi v hospode plno. Dejchat se tam opravdu nedá a dekuji vsem ryzím  "demokratúm", co mi radí, abych tam nechodil.

0 0
možnosti
SL

17. 2. 2015 19:44
Re: kurák

Nechoďte, ušetříte a pořídíte si háčky a kroužky nad u.

0 0
možnosti
FM

17. 2. 2015 18:38
jak jednoduché

zasnu nas naivitou a hloupostí vsech,  co zde apelují na ohleduplnost kuráka. I pan autor mi pripadá mírne ujetej a bez jakékoliv zkusenosti s kurákama.

Nejsem prítel predpisú a regulací. Presto souhlasím s tím, ze je napr. ve mestech omezená rychlost pro automobily. Je to bezpecné. Apelovat na ohleduplnost soférú bez zákona bylo by úsmevné. A nikoho by to dnes ani nenapadlo.

No a nejak tak je to i s kourením.

0 0
možnosti
VV

17. 2. 2015 18:55
Re: jak jednoduché

Automobilem muzete materialne poskodit neci majetek, muzete lidi zmrzacit, i zabit. Koureni do teto kategorie nespada, jinak by se muselo zakonem, 'pravidly koureni' vykazat i z domacnosti, musely by na to byt policejni prepadove kontroly domacnosti, jestli se tam nedeje nekomu bezpravi, manzelce, ci detem, ci kamaradum navstevnikum...

Mozna vam dojde, ze vas argument je hloupy. A je smutne, ze i lide jako vy maji plne volebni pravo, pravo hlupaku zasahovat jinym lidem do zivotu.

0 0
možnosti
MP

17. 2. 2015 15:27
A jak tak koukám,

je to čím dál, tím stejné.

Je asi jen málo věcí, u kterých se i jinak liberální lidé dokonale "odkopou" a začnou vnucovat své zvyklosti všem, pod různými blbými a blbějšími záminkami.

Chtějí-li nekuřáci své nekuřácké hospody, mají je mít a mají je. Chtějí-li kuřáci své kuřácké hospody, mají je mít a (zatím je mají).

Fakt nechápu, proč je nutno kvůli jedné části občanstva zbytečně buzerovat druhou.

0 0
možnosti
VK

17. 2. 2015 18:31
Re: A jak tak koukám,

Levičáci budou rozhodovat co smí majitel restaurace a co nesmí.Je to je jejich poslání určovat lidem jak mají žít.Pokud by byl pan Kalousek pravicový politik,tak takovou blbost by nemohl říci.Pan Kalousek ale pravicový politik nikdy nebyl a nebude.Pan Kalousek šel vždy tam, kde mohl týti.Pokud jde o restaurace,tak v době obědů se ve většině i kuřáckých nekouří.

0 0
možnosti
SFR

17. 2. 2015 14:10
Nekouřím už ......

....čtyřicetdva roků, ale jsem tolerantní nekuřák. To znamená, když ke mně přijde někdo, o kom vím, že je kuřák, přinesu mu popelník zrovna tak, jako nabídnu kafe, nebo pivo. K této celé žabomyší debatě, ale mám jednu otázku : Jakto, že není běžné mít oddělené jídelny pro nekuřáky a pro kuřáky ? Není v tom jenom "nařízená" buzerace ? Vždyt moderní technologie odsávání kouře, anebo vzduchová stěna, tento problem řeší ! A nejdůležitější je podle mého názor majitele restaurace, budto kouření dovolí, anebo nedovolí. Je MAJITEL, anebo SLOUHA ?

0 0
možnosti
MP

17. 2. 2015 15:15
Re: Nekouřím už ......

Ale to víte, že je to běžné. Hospody kuřácké, nekuřácké i rozdělené.

Stav je dokonale vyhovující, kravál dělají jen dobroserové a notoričtí prudiči. Takový přejde kolem 10ti nekuřáckých hospod, vleze do 11té kuřácké a tam začne otravovat, že mu tam kouří.

0 0
možnosti
VK

17. 2. 2015 11:18
OBYČEJNÁ LIDSKÁ SLUŠNOST

Jak by se kuřákům (ale i nekuřákům) líbílo, kdybych v restauraci bez ohledu na okolo sedící začal pr/dět? Chce se mi pr/dnout, tak co bych se omezoval! Je to přece moje nezadatelné právo - že? Navíc to (na rozdíl od kouření) neškodí zdraví. Aspoň to zatím nikdo nezjistil. A ostatní, kterým se to nelíbí, ti přece nemusí do "bzdící" restaurace chodit a mohou jít jinam, kde se "nebzdí". 

        Je na tomto názoru něco nelogického? Jediné, co mi brání se takto v restauraci chovat je obyčejná lidská slušnost. Vím, že by moje "větérky" nebyly ostatním hostům milé :-))

0 0
možnosti
SL

17. 2. 2015 11:19
Re: OBYČEJNÁ LIDSKÁ SLUŠNOST

A jak Vaše potíže trávení souvisejí s diskuzí o restauracích určených pro kuřáky?

0 0
možnosti
MS

17. 2. 2015 11:02
Kuřák je závislák, ten na "slušnost" dlabe

Pokud kuřák doma nekouří, není to proto, že by si doma vážil "zdravého prostředí", ale pro to, že mu to manželka zakázala (kvůli dětem, kvůli smradu, kvůli zažloutlým záclonám...).

0 0
možnosti
SL

17. 2. 2015 11:03
Re: Kuřák je závislák, ten na "slušnost" dlabe

A co? Ať si doma kouří či ne, co je nám po tom?

0 0
možnosti
HG

17. 2. 2015 10:46
„Moje hospoda, moje popelníky, moje pravidla!“

Jasně! A budu si tam prodávat týden starý guláš, ceny budu dělat od oka podle toho, co mi zákazník skousne! Míry zruším! Napíšu "pivo" a hotovo! Evidenci tržeb nepovedu, co je komu do toho!

A daně neplatím! Jednou je to „Moje hospoda, moje popelníky, moje pravidla!“

0 0
možnosti
SL

17. 2. 2015 10:49
Re: „Moje hospoda, moje popelníky, moje pravidla!“

Možná jsem nepochopil genialitu Vašeho příspěvku, ale jak jinak se určují ceny, než dle toho, co je zákazník ochoten zaplatit?

0 0
možnosti
KJ

17. 2. 2015 10:42
Tvarůžky smrdí, ale neškodí. To je klíč k zákazu kouření.

Kouření smrdí a škodí... Dzp.

0 0
možnosti
SL

17. 2. 2015 10:45
Re:

Jo jo, mnozí si myslí, že klíčem od schránky jde otevřít i katedrála...

0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz