18.4.2024 | Svátek má Valérie


Diskuse k článku

PRÁVO: Zákaz kouření přinesl další utrácení veřejných peněz

Před více než dvěma lety jsem psal o tom, že si podporovatelé zákazu kouření v restauracích neuvědomují, jaké přinese další problémy. Například to, že kuřáci budou chodit kouřit před hospody a asi si u toho šeptat nebudou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Rychlý 8.6.2017 22:43

Re: Je úsměvné, jak se nám ten lítý boj za

Já jsem ještě Svobodné úplně nezatratil, ale témata jako zákaz kouření, nebo EET, nebo Liberland jim moc voličů nepřinese. Proti EET a kouření je ODS, která má víc šancí se prosadit, než Svobodní.

Co se týká kouření v hospodách, chodím do hospody velmi často na dobré pivo a kouření mi vadí. Musím se ale převlékat do montérek a často mi slzí oči, když hrajeme víc jak 4 hodiny mariáš. U nás na městě nekuřácká restaurace není a nebude. Mám tam kamaráda hostinského, kterému zákaz nevadí pokud bude plošný. Vadí mu EET a jiné hloupé povinnosti. Náklady s realizací zákona nebude mít žádné a je živ z nápojů, nikoli z tabáku. Kvůli nekuřákům instaloval různé drahé pračky a pitomosti, aby přišli i nekuřáci, kteří konzumují. U nás hostinský potřebuje i nekuřáky. Štamgasti kuřáci brblají, ale když to na ně přijde, tak si zakouří venku. O budoucnost hospody se nebojí nikdo. Prostě, většina je buď spokojená, nebo je jí to jedno. Část kuřáků je smířena s omezením počtu vykouřených cigaret a jen menšina brblá, ale přijde za dobrým pivem. Suma sumárum, pro Svobodné žádný přírůstek voličů.

M. Prokop 8.6.2017 21:05

Re: Tak cílovou skupinou Svobodných jsou

Kéž by. Protože pak by se rychle vytvořila konkrétní dohodnutá pravidla.

M. Prokop 8.6.2017 21:04

Re: Celá potíž je v tom

Militantní kuřáci možná nejsou ochotni, ale nemají v ruce MOC.

Militantní nekuřáci, dobroserové, se o žádný kompromis nepokoušeli.

Takže, jste poněkud mimo.

J. Šrámek 8.6.2017 16:48

Dvě různé,ale související věci.

Před časem jsem o tomto psal také.Srovnávat všechna zařízení na prodej nápojů a jídel do stejné úrovně nelze.Něco jiného je městská restaurace s podáváním obědů a večeří a něco úplně jiného je hospoda na vesnici.Kdysi byl rozdíl mezi restaurací,barem,hospodou, nálevnou,vinárnou a kavárnou.Vše mělo svůj řád a svoje hosty.Do vesnické hospody se chodilo vždy navečer po práci,na pivo a zakouřit si!Kouřit doma,na mlatě,ve chlévě,to dělal jen ,,sebevrah".Nyní možná budou sedět u piva a kouřit i ve stohu.V USA také z pobných ideálů vyhlásili prohibici a jak to dopadlo!Poučit se z chyb druhých je nad síly současných politiků.Sežrané lesy na Šumavě jsou toho důkazem.Oč by bylo rozumnější vykácením a osázením nových stromů napravit chyby předků.Takto zase jen zaděláme příštím generacím na problém.

J. Novotny 8.6.2017 15:25

Re: V naší hospodě se dějí podivnostě

Každý rok kolem září se vytvoří v rozměru cca 10 mil čtverečních mil. Letos byla o něco menší, před tím větší, zatím se nedá hovořit o trendu, ale podle původních předpokladů by se měla již začít postupně zmenšovat.

Ale pokud to není drama, do zpráv to nedojde.

S. Donát 8.6.2017 15:22

Re: Je úsměvné, jak se nám ten lítý boj za

Já vím, že nezačaly. Mě osobně sere každý další zbytečný zákaz, příkaz, nařízení, nebo regulace. Čím víc budeme každou pitomost regulovat zákonem, nebo vyhláškou, tím méně lidé budou používat mozek a budou jako ovce. Mám obavu, že přesně to je alespoň částečně cílem všech těch dobrosráčských aktivit. No a že se teď ozývá hodně lidí je celkem jasné, kuřáků je spousta. Na druhou stranu se ozýbá i dost nekuřáků, to je mi sympatické. Až se podobně bude rozhodovat o odzbrojování občanů v ČCR, doufám, že nezůstane jen u keců.

Jinak Svobodným jsem moc fandil od začátku, ale nějak mi chybí pořádný tah na branku.

I. Schlägel 8.6.2017 15:11

Re: V naší hospodě se dějí podivnostě

Ano, to je dobrý příklad. Na druhou stranu, o problému s ozonem už nebylo dlouho slyšet, při tom měl být negativní trend setrvačný a problém se měl zvětšovat ještě řadu let po omezení užívání freonů. Aby se časem neukázalo, že freon je v tom nevinně. :-)

J. Novotny 8.6.2017 14:53

Re: V naší hospodě se dějí podivnostě

Nevím, jestli službu nebo zboží, ale v otázce nastavování a vymáhání pravidel je nezastupitelný. Například použití freonů jako chladící kapaliny či do sprej. Šlo o levnou a vysoce funkční záležitost, ale zjistilo se, že to někde na jižním pólu ničí ozon, což pak vede k vyššímu výskytu rakoviny kůže v Australii.

Tato informace ale poptávku moc nezměnila, člověk koupí sprej, když ho potřebuje, navíc nepředpokládá, že ten jeden sprej udělá ozonovou díru, tak co. Výrobci používající freony měli levnější a spolehlivější produkt, než alternativy. Vyvíjet náhražky byla nejistá investice s mizivou návratností.

Rozumně se chovající spotřebitel koupil sprej s freonem, rozumně chovající se výrobce jej vyráběl. Bez vnějšího zásahu státu by se vyráběly dodnes.

I. Schlägel 8.6.2017 14:26

Re: V naší hospodě se dějí podivnostě

Uvítal bych raději nějaký praktický příklad toho, jak stát dokáže nějakou službu či zboží zajistit lépe než soukromník, který se pohybuje v tržním prostředí a dodává svůj produkt zákazníkům, kteří si ho od něj mohou, ale také nemusí koupit. Samozřejmě v situaci, kde je k mání dostatečná vymahatelnost práva a u zákazníka dostatečná inteligence. Nepochybně existuje řada výjimek, kdy to neplatí. Výjimky ovšem potvrzují pravidlo.

J. Novotny 8.6.2017 14:22

Re: Jako pamětník závazně prohlašuji,

Jasně, akorát se nesmělo podnikat, vlastnictví bylo omezeno a kontrolováno. Na restaurace nemusely být zákony, když stačila interní směrnice RaJ...

J. Novotny 8.6.2017 13:59

Re: V naší hospodě se dějí podivnostě

Zkoukněte film The Beatifull Mind o panu profesorovi Nashovi.

Prvoplánová nabídka a poptávka i za přítomnosti racionálního rozhodování a trhu může vést ke katastrofálním výsledkům. Teorie her pak dokáže tyto situace popsat, předvídat i popsat možné řešení.

Z. Rychlý 8.6.2017 13:58

Re: Je úsměvné, jak se nám ten lítý boj za

Jde o to, že regulace a příkazy nezačaly s kuřáckým zákonem. Tenhle stav soustavných regulací trvá dlouho, kupodivu vadil jen málokterým, a ještě se třeba Svobodným dokázali vysmívat za jejich snahu stát omezovat.

Teď najednou je to tady samý vlajkonoš svobody. To nějak smrdí víc, než samotný cigaretový dým.

J. Novotny 8.6.2017 13:52

Re: Jako pamětník závazně prohlašuji,

To jako, že hostinský, coby zaměstnanec RaJ, o něčem rozhodoval? Máte to nějaké pomotané.

I. Schlägel 8.6.2017 13:51

Re: V naší hospodě se dějí podivnostě

Na nabídku a poptávku mi nesahejte! :-) Nic v ekonomice nefunguje lépe. Pokud je ovšem přítomen trh jako takový. Což bohužel mnohdy není.

J. Novotny 8.6.2017 13:47

Re: Jako pamětník závazně prohlašuji,

Jasně, ti rovnější mezi rovnými měli velkou volnost. Ti méně rovní se pak nemuseli zabývat zbytečnostmi jako studium, či seberealizace v oboru, kde měli talent, ušetřili za cestování ... A navíc jste nemusel v noci několikrát na záchod.

I. Schlägel 8.6.2017 13:34

Re: V naší hospodě se dějí podivnostě

Máte recht. Mnoho slov občas vyžaduje mnoho přemýšlení. Držte se osvědčeného efektivního schematu: "Schvaluje protikuřácký zákon - je to socialista!" Omlouvám se, že jsem Vás připravil o čas. Mějte se.

J. Novotny 8.6.2017 13:34

Re: V naší hospodě se dějí podivnostě

To máte těžké, místní pravičáci si po letech řízeného hospodářství přečetli první dvě kapitoly úvodu do ekonomie a vše teď posuzují podle křivky nabídky a poptávky na ideálním trhu. Tomu věří, i když je realita trochu jinde.

J. Novotny 8.6.2017 13:27

Re: Já Vás nevyháním,

Jasně, vy si tu svobodu a demokracii představujete tak, že je vše ok, když to je podle vás. Já mám v rámci demokracie právo na prosazování svých názorů. A názor na omezení kouření je u nás většinový. To už vám vaše zabedněná hlavička nepobere. Že je jiná doba a o všem nerozhodujete z pozice okresního tajemníka strany.

P. Švejnoch 8.6.2017 13:19

Re: V naší hospodě se dějí podivnostě

Nebudu se zabývat celým Vaším elaborátem, začínáte už být poněkud únavný tím, že si myslíte, že když svůj sociálistický životní postoj obalíte spoustou slov, tak si ho nikdo nevšimne.

Začnu a skončím poukazem na to, že já jsem nikde nenapsal, že vztah k protikuřáckému zákonu definuje echtpravičáctví - to se mi snažíte podsunout Vy. Napsal jsem, že ten, kdo neuznává nedotknutelnost soukromého majetku, nemůže být označen za pravicově smýšlejícího, i kdyby se na hlavu stavěl.

Zbytek jsou jen kecy - ústy klasika: "Slova, slova, slova".

Jděte si užívat své kafíčkové "svobody", kterou jste získal na úkor svobody někoho jiného - to bude jistě fajn pocit.

Tak libertarián... No to bych se svalil... :-D

I. Schlägel 8.6.2017 13:11

Re: Jako pamětník závazně prohlašuji,

To máte fuk. Stejně si to sedne. I tato nadmíru zajímavá diskuze. Což je sdělení veskrze neutrálně kreativně objektivní. Tak zas někdy, milý pane Švejnochu.

P. Švejnoch 8.6.2017 12:48

Re: Jako pamětník závazně prohlašuji,

Dobře, v tom případě začněte se sémantikou. Protože slovo "defektní" nemá stejný význam jako slovo "nedokonalý".

Ale dokonce i kdybychom připustili, že jsou to synonyma, nic to nemění na faktu, že rčení "ono si to sedne" není neutrální - což bylo podstatou mého sdělení, kterou Vy se, seč můžete, snažíte obalit tolika floskulemi, kolika to jen jde.

I. Schlägel 8.6.2017 12:43

Re: V naší hospodě se dějí podivnostě

Svoboda dle mého uvážení nakládat s mým soukromým majetkem je regulována spoustou omezení psaných i nepsaných. Netýká se to pouze hospod, jak jistě víte. A míra echtpravičáctví toho či onoho není definována pouze jeho vztahem k protikuřáckému zákonu. Pěkně si to zjednodušujete. Za celou dobu naší diskuze jsem nenapsal, že obdivuji stát za jeho schopnost zregulovat vše do mrtva, dokonce jsem ani nenapsal, že je ten zákon správný. Pouze konstatuji, v čem je pro někoho užitečný a pro nikoho nikoliv a jaká já v tomto zákoně vidím pozitiva pro mne samotného. A nikde netvrdím, že jsem objektivní. Znám řadu lidí, kteří nadávají na protikuřácký zákon s poukazem na nedotknutelnost svobody. Mnozí z nich jsou aktivní bolševici. Tudíž bych je za echtpravičáky považovat nemohl. To jsou paradoxy, viďte. Považuji se za libertariána, nikoliv za anarchokapitalistu. A jako realista vím, že přes některé věci vlak nejede, tudíž zbývá počkat, než si alespoň nějak "sednou". Pokud jste zarputilým pravicovým bojovníkem za tu pravou svobodu, pošlete mi selfíčko, jak stojíte před sněmovnou s transparentem, třeba s nápisem "PROTIKUŘÁCKÝ ZÁKON-CESTA DO PEKLA NESVOBODY" nebo tak něco. Ani si nemusíte brát vestu se semtexem. Budete věrohodný jako bojovník za svobodu a ne jako člověk třeba závislý na tabáku. Káva byla chutná a na zahrádce byli 4 kuřáci, všichni po větru, tak že OK. :-)

S. Donát 8.6.2017 12:31

Re: V naší hospodě se dějí podivnostě

Na druhou stranu v zimě lidi v noci tolik nevětrají, takže je míň ruší hluk z venku...

I. Schlägel 8.6.2017 12:30

Re: Jako pamětník závazně prohlašuji,

Výjimky jistě existují. Ve srovnání s dokonalým stavem je ovšem naprostá většina lidských výtvorů defektních, myšleno nedokonalých. Protože člověk sám není dokonalý. Což určitě není má chybná premisa. To je fakt.

S. Donát 8.6.2017 12:29

Re: Je úsměvné, jak se nám ten lítý boj za

Nejen kuřák, proti tomu nesmyslu se ohradila i spousta nekuřáků.

A. Alda 8.6.2017 12:26

Já Vás nevyháním,

ale když se Vám chování Vašich spoluobčanů nelíbí, máte plnou svobodu odejít za těmi, které obdivujete. A nás ostatní tak necháte na pokoji a nebudete nám vnucovat cizí zvyky.

A. Alda 8.6.2017 12:21

Jeden z mých pradědů

se dožil 94 let s fajfkou v hubě. Jinak než s fajfkou jsem "staříčka" neviděl. On s ní i spal. Prý aby na něho nelezli komáři.

P. Švejnoch 8.6.2017 12:02

Re: Jako pamětník závazně prohlašuji,

... možná byste měl začít se studiem logiky...

Z chybných premis totiž nemůžete dojít ke správným závěrům. A Vaše kardinálně chybná premisa je, že každý lidský výtvor je defektní.

Nesmíte všechny lidské výtvory posuzovat jen podle těch vlastních. :-)

P. Švejnoch 8.6.2017 11:58

Re: V naší hospodě se dějí podivnostě

Ono je celkem lhostejné, jaké autory čtete, když z této četby vyvodíte chybné závěry.

Nejedná se o Vaši svobodu chodit do nezakouřené hospody, ani o svobodu kuřáků kouřit, jedná se o svobodu nakládat dle svého uvážení s Vaším soukromým majetkem.

A jestli pro Vás soukromý majetek není nedotknutelný, tak, líběj odpustit, se můžete prohlašovat za echtpravičáka, ale nikdo Vám to (z pochopitelných důvodů) neuvěří.

I. Procházková 8.6.2017 11:57

Re: Jako pamětník závazně prohlašuji,

Jsem taky pamětnice a občas se rouhám, když si říkám "zlatí komunisti" (ale nemyslím to doopravdy). Tolik zákazů a příkazů tu fakt nebylo, to by si soudruzi nedovolili.

Zřejmě je to tím, že ve vedení EU sedí většinou levičáci - bývalí komunisté (neomarxisté), z nichž někteří byli v mládí známí bouřliváci, házející Molotovovy koktejly na vládní budovy v západní Evropě. Také José Manuel Barroso (bývalý předseda EK 2004-2014) byl dokonce maoista, organizovaný v několika radikálních levicových portugalských stranách (předseda Portugalské komunistické strany pracujících, člen Federace studentů marxistů-leninistů, předseda maoistické Portugalské komunistické strany pracujících - Revoluční hnutí strany proletariátu). Po volebním neúspěchu této poslední strany se stal pro jistotu členem Portugalské sociální demokracie a posléze se probojoval až do nejvyšších pater EU. A takových podobných je tam víc (např. Italka Federica Mogheriniová, šéfka diplomacie EU, představitelka radikálně levicových názorů, původně členka Italské federace mladých komunistů, Demokratické strany levice, Strany levicových demokratů a nakonec členka Demokratické strany Itálie), tak se pak nedivme všem těm levicovým experimentům, kterým je Evropa vystavená (včetně řádění radikálních muslimů).