25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

PRÁVO: Zákaz kouření přinesl další utrácení veřejných peněz

Před více než dvěma lety jsem psal o tom, že si podporovatelé zákazu kouření v restauracích neuvědomují, jaké přinese další problémy. Například to, že kuřáci budou chodit kouřit před hospody a asi si u toho šeptat nebudou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Těhanová 8.6.2017 8:38

Re: Zákaz kouření v hospodě

Vy musíte být hodně tupý, pane sMatláku, že nevidíte ironii.

I. Krahula 8.6.2017 8:46

Re: Zákaz kouření v hospodě

Tyhle debaty postrádají smysl.Nehledě na to,že část diskutujících nezvládá ani shodu podmětu s přísudkem.Kuřáci jsou lidé nevážící si vlastního života a zdraví,ba i cizího.Umírající kuřák pozdě lituje své blbosti.

A. Alda 8.6.2017 8:56

Nesouhlasím.

Umírající kuřák se přeje ještě si naposledy zapálit a svého kouření nelituje. To jsem už párkrát viděl.

J. Schwarz 8.6.2017 8:57

Re: Zákaz kouření v hospodě

Každý holt lituje něčeho jiného. Co zmanená "vážit či nevážit si vlastního života" bych ponechal na volné úvaze každého jednotlivce.

R. Tesařík 8.6.2017 8:59

Re: Zákaz kouření v hospodě

A co umírající nekuřák?

I. Schlägel 8.6.2017 9:15

Re: Zákaz kouření v hospodě

Předpokládám, že nelituje svého úmrtí v důsledku kouření. Pokud se ovšem neživil celý život jako pingl. ;-)

P. Švejnoch 8.6.2017 8:50

Re: Zákaz kouření v hospodě

Pane smatlaku, navzdory tomu, že věcně máte pravdu, se mi tento Váš příspěvek (podobně jako i jiné z Vašeho pera) HRUBĚ nelíbí.

J. Novotny 8.6.2017 9:15

Re: Zákaz kouření v hospodě

Možná by to chtělo zvednout línou prdel a jít se kouknout mimo zahulenou českou kotlinku. Když to funguje jinde, proč ne u nás?

A. Alda 8.6.2017 9:22

Tak šup šup,

už ať jste z kotlinky, když se vám tu nelíbí. Naučte se arabsky, od kotlinky směrem na západ to budete potřebovat.

J. Novotny 8.6.2017 9:52

Re: Tak šup šup,

Proč? Mě se tu líbí. Ale nebudu tvrdit, že něco nejde, když to objektivně funguje v mnoha zemích, které jsou nám kulturně blízké.

A co si o sobě myslíte, že mě chcete vyhánět? Vaše doba už přešla, když jste to mohli dělat.

A. Alda 8.6.2017 12:26

Já Vás nevyháním,

ale když se Vám chování Vašich spoluobčanů nelíbí, máte plnou svobodu odejít za těmi, které obdivujete. A nás ostatní tak necháte na pokoji a nebudete nám vnucovat cizí zvyky.

J. Novotny 8.6.2017 13:27

Re: Já Vás nevyháním,

Jasně, vy si tu svobodu a demokracii představujete tak, že je vše ok, když to je podle vás. Já mám v rámci demokracie právo na prosazování svých názorů. A názor na omezení kouření je u nás většinový. To už vám vaše zabedněná hlavička nepobere. Že je jiná doba a o všem nerozhodujete z pozice okresního tajemníka strany.

I. Procházková 8.6.2017 2:57

Spirála zákazů

se poslední léta mohutně roztáčí. Začalo to balenými koblihami, pokračovalo přes správně zakřivené okurky a banány, pomazánkové máslo, tuzemský rum a některé vylomeniny sociálky v norském stylu podle Barnevernetu. Pak můžeme pokračovat třeba kontrolou kotlů a kamen (doprovázenou udáváním sousedů), dále je tu pamlsková vyhláška (největší pitomost poslední doby - dokonce chleba se šunkou je prý považovaný za škodlivou potravinu), úpravy restaurací a hospod pro nekuřáky (oddělené místnosti, klimatizace), nakonec úplný zákaz kouření v těchto zařízeních a leckde jinde (kouřit bez problémů můžeme snad už jen doma - zatím!). Pak je tu ještě věhlasná EET, doprovázená udavačským webem (naštěstí už byl zrušen). Taky zákaz prodeje v supermarketech (nad 200 m2 plochy) o svátcích (prý abychom mohli chodit do přírody a věřící do kostela:-)).

Prof. Pafko je sice dobrý chirurg, ale s tím tučným jídlem a jinými zákazy (kouření) to přehání a zbytečně si zadělává na problémy.

Fakt je to všechno totalita jako vyšitá! My Češi jsme prostě papežštější než papež, což se projevovalo už za Rakouska-Uherska, poté za nacistů a nakonec za komunistů a jak je vidět, funguje to i dnes. Až nám někdo řekne "skočte všichni z oken", tak to poslušně vykonáme...

P.S.: Jsem nekuřačka.:-)))

A. Alda 8.6.2017 8:31

Jako pamětník závazně prohlašuji,

že za komunistů nebylo tolik zákazů a příkazů, jako dnes.

P. Švejnoch 8.6.2017 8:47

Re: Jako pamětník závazně prohlašuji,

Jsem, coby taktéž pamětník, stejného názoru.

J. Novotny 8.6.2017 13:52

Re: Jako pamětník závazně prohlašuji,

To jako, že hostinský, coby zaměstnanec RaJ, o něčem rozhodoval? Máte to nějaké pomotané.

I. Schlägel 8.6.2017 9:30

Re: Jako pamětník závazně prohlašuji,

To ani nebylo potřeba. Stačilo důsledně uplatňovat jediné pravidlo. Co není výslovně povoleno, je důsledně ZAKÁZÁNO! Zlaté, zlaté časy. Ti lidé byli tak svobodní, že dobrovolně drželi hubu a krok i v situacích, ze kterých bychom dnes měli akorát bohapustou srandu. Selektivní paměť, pane Aldo? Však už na ní máme nárok, není-liž tomu tak? ;-)

P. Švejnoch 8.6.2017 9:42

Re: Jako pamětník závazně prohlašuji,

Nooo, tenkrát dobrovolně drželi hubu, zatímco dnes dobrovolně rozdávají moudra typu "ono si to sedne", že? :-)

A propos - buď jste taky pamětník, a pak pro Vás platí stejný "nárok" na selektivní paměť, který připisujete panu Aldovi, a nebo pamětník nejste, a vykládáte tu o něčem, co znáte pouze z druhé ruky...

Co myslíte, co je lepší, milý pane Schlägele? :-)

I. Schlägel 8.6.2017 10:00

Re: Jako pamětník závazně prohlašuji,

Selektivní paměť mám, o tom žádná, na druhou stranu, díky svému amatérskému zájmu o nedávnou pohnutou historii nahlíženou nejlépe v souvislostech se této neblahé vlastnosti snažím příliš nepodléhat. Výhoda dnešního uspořádání je ta, že můžete bez postihu rozdávat na potkání moudra. Vy i já. Nevýhoda pro některé spočívá v tom, že je potřebné se více orientovat v čase a prostoru. Tvrdit, že za komoušů bylo méně zákazů i příkazů mohou opravdu pouze vybraní jedinci. A o bolševické době s jejími zákazy a příkazy si Vy myslíte co, milý pane Švejnochu? Teda, odpověď mne zajímá za předpokladu, že netrpíte selektivní pamětí. To by nás tady bylo větší než malé množství a jeden by se v té argumentační smršti mohl lehce ztratit.

P. Švejnoch 8.6.2017 10:21

Re: Jako pamětník závazně prohlašuji,

Vaše poslední věta, dlužno říct, vzbudila můj úsměv. :-)

Odpověď na Vaši otázku maximálně zestručním: Stálo to za hovno. Což ovšem jednak neznamená, že bych si nemyslel, že v několika, opravdu jen několika málo aspektech byla naše situace tehdy lepší, než je dnes. A druhak to neznamená, že bych si, kvůli tomu, že tenkrát to celkově stálo za hovno, nemohl myslet, že dnes to nestojí ani za to hovno...

A k Vašemu/mému právu vykládat komukoli na potkání, že "ono si to sedne" - ujišťuji Vás, že s tímto konstatováním byste nijak nenarazil ani za minulého (Vámi proklínaného) režimu. Naopak - takoví lidé byli tehdy bolševikem vítáni. Stejně jako dnes... :-(

I. Schlägel 8.6.2017 11:15

Re: Jako pamětník závazně prohlašuji,

Konstatování "ono si to sedne" je veskrze neutrální. Nebo si to nesedne a někdo přijde s lepším řešením. Naštěstí, s bolševikem si to nesedlo. I když to trvalo déle, než to bylo nezbytně nutné.

P. Švejnoch 8.6.2017 11:25

Re: Jako pamětník závazně prohlašuji,

Konstatování "ono si to sedne" v žádném případě není veskrze neutrální, protože mu nezbytně předchází (někdy implicitní) část, která říká, že provedené řešení není optimální ... "ale ono si to sedne".

A ten kdo prohlašuje "ono si to sedne" relativizuje a omlouvá fakt, že nastavené řešení je defektní. Jde tedy o konstatování, které je ve vztahu k vadnému řešení pozitivní.

I. Schlägel 8.6.2017 11:38

Re: Jako pamětník závazně prohlašuji,

Rčení "ono si to sedne" jsem použil jako demonstraci nedokonalosti lidského konání téměř ve všem, co člověk činí, zejména co činí ve svůj prospěch, maskující se často voláním o "prospěchu pro všechny". Všechno, co člověk zorganizuje, si časem sedne způsobem, který se kolikrát ani nepředpokládal. Jinými slovy, každý lidský výtvor je defektní tím či oním způsobem, zejména v závislosti na tom, kdo a z jakých důvodů a s jakým záměrem kvalitu onoho výtvoru hodnotí. Pokud termín "ono si to sedne" použijeme pro situaci, že se to či ono opatření naladí s nějakou existující realitou, že se obrousí hrany a život sám najde svůj způsob, jak se s nedokonalým lidským výtvorem srovná, je termín pro mne univerzální. Tento termín bych nepoužil ve spoustě jiných případů. Asi začnu studovat filosofii. Když to tak po sobě čtu, vidím, že mám našlápnuto. :-)))

P. Švejnoch 8.6.2017 12:02

Re: Jako pamětník závazně prohlašuji,

... možná byste měl začít se studiem logiky...

Z chybných premis totiž nemůžete dojít ke správným závěrům. A Vaše kardinálně chybná premisa je, že každý lidský výtvor je defektní.

Nesmíte všechny lidské výtvory posuzovat jen podle těch vlastních. :-)

I. Schlägel 8.6.2017 12:30

Re: Jako pamětník závazně prohlašuji,

Výjimky jistě existují. Ve srovnání s dokonalým stavem je ovšem naprostá většina lidských výtvorů defektních, myšleno nedokonalých. Protože člověk sám není dokonalý. Což určitě není má chybná premisa. To je fakt.

P. Švejnoch 8.6.2017 12:48

Re: Jako pamětník závazně prohlašuji,

Dobře, v tom případě začněte se sémantikou. Protože slovo "defektní" nemá stejný význam jako slovo "nedokonalý".

Ale dokonce i kdybychom připustili, že jsou to synonyma, nic to nemění na faktu, že rčení "ono si to sedne" není neutrální - což bylo podstatou mého sdělení, kterou Vy se, seč můžete, snažíte obalit tolika floskulemi, kolika to jen jde.

I. Schlägel 8.6.2017 13:11

Re: Jako pamětník závazně prohlašuji,

To máte fuk. Stejně si to sedne. I tato nadmíru zajímavá diskuze. Což je sdělení veskrze neutrálně kreativně objektivní. Tak zas někdy, milý pane Švejnochu.

I. Procházková 8.6.2017 11:57

Re: Jako pamětník závazně prohlašuji,

Jsem taky pamětnice a občas se rouhám, když si říkám "zlatí komunisti" (ale nemyslím to doopravdy). Tolik zákazů a příkazů tu fakt nebylo, to by si soudruzi nedovolili.

Zřejmě je to tím, že ve vedení EU sedí většinou levičáci - bývalí komunisté (neomarxisté), z nichž někteří byli v mládí známí bouřliváci, házející Molotovovy koktejly na vládní budovy v západní Evropě. Také José Manuel Barroso (bývalý předseda EK 2004-2014) byl dokonce maoista, organizovaný v několika radikálních levicových portugalských stranách (předseda Portugalské komunistické strany pracujících, člen Federace studentů marxistů-leninistů, předseda maoistické Portugalské komunistické strany pracujících - Revoluční hnutí strany proletariátu). Po volebním neúspěchu této poslední strany se stal pro jistotu členem Portugalské sociální demokracie a posléze se probojoval až do nejvyšších pater EU. A takových podobných je tam víc (např. Italka Federica Mogheriniová, šéfka diplomacie EU, představitelka radikálně levicových názorů, původně členka Italské federace mladých komunistů, Demokratické strany levice, Strany levicových demokratů a nakonec členka Demokratické strany Itálie), tak se pak nedivme všem těm levicovým experimentům, kterým je Evropa vystavená (včetně řádění radikálních muslimů).

J. Novotny 8.6.2017 14:22

Re: Jako pamětník závazně prohlašuji,

Jasně, akorát se nesmělo podnikat, vlastnictví bylo omezeno a kontrolováno. Na restaurace nemusely být zákony, když stačila interní směrnice RaJ...

J. Novotny 8.6.2017 13:47

Re: Jako pamětník závazně prohlašuji,

Jasně, ti rovnější mezi rovnými měli velkou volnost. Ti méně rovní se pak nemuseli zabývat zbytečnostmi jako studium, či seberealizace v oboru, kde měli talent, ušetřili za cestování ... A navíc jste nemusel v noci několikrát na záchod.