25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

PRÁVO: Ubohý Lubomír Štrougal

Ústavní soud zrušil rozhodnutí o zastavení trestního stíhání Lubomíra.Štrougala a Vratislava Vajnara Městským státním zastupitelstvím v Praze. Rozhodl se na základě kritiky znaleckých posudků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Kučer 6.12.2021 22:27

Co si na nich kdo vezme. Stejně by to soud neuznal protože vše bylo dle tehdejších zákonů, nedovolené opuštění republiky byl trestný čin a ti nebozí zastřelení věděli že se po nich bude střílet. Zavřít mohli politiky kteří spolupracovali s nepřítelem do podepsání moskevských protokolů, byla to jasná vlastizrada a za to byl trest smrti. Pozavírat také měli estébáky kteří pracovali na úseku vnitřního nepřítele, něco by se na ně našlo. Na druhé straně kontrarozvědku, to byla ta co asi kontaktovala Babiše, každý režim převezme.

J. Kotlaba 6.12.2021 21:35

Pořád mi ten soud dává smysl jako kdyby dneska soudili Jacka Rozparovače. Rozdíl by byl akorát, že do teď nevěděli kdo Jack Rozparovač byl.

R. Toman 6.12.2021 20:52

Ten byl ovšem např. v Itálii, v Německu byl nacionální socialismus, tedy nacisté ne fašisté.

R. Toman 6.12.2021 20:50

Jo, dobrá šaškárna. Jenom v Osvětimi se vystřídalo cca 6000 dozorců. Do roku 1990 jich bylo odsouzeno cca 25 v NDR a cca 35 v NSR. A dnes honí starou bábu, která tam dělala sekretářku někdy ve dvaceti letech. SRN stále vyplácí důchody žijícím belgickým příslušníkům SS a kolaborantům, kteří spolupracovali s Tisíciletou říší.

J. Farda 6.12.2021 20:43

Protože zřejmě nebyla politická vůle, kdy v systému (politické a soudním) bylo mnoho lidí, kteří takové snahy torpédovali - parlamentní komunistická strana s nimi spolupracovala. Cílem určitě není staré dědky zavřít, to už nepřichází v úvahu, ale konstatovat, že to byl zločinný a zavrženíhodný režim, na jehož řízení, včetně těch vražd na hranicích se organizačně podíleli - zrovna tak jako byl ten německý nacistický - Göring také nevraždil osobně. Proč jsou dodnes souzeni ti němečtí koncentráčtí "nýmandi" z doby WWII - zřejmě nebyli všichni identifikováni a také se tomu bránila klaka nácků nalezlých v poválečných úřadech i soudnictví. Pamatujete na tu frašku se starým Grebeníčkem - buď byl v nemocnici nebo doma - a vždy až po vypsání temínu přelíčení, které tím šlo do pryč. A kdo tu manipulační šaškárnu sem a tam mladého Grebeníčka s otcem xkrát toleroval - soudkyně bývalá komunistka. Takže asi proto a dnes ... tak se mějte! ;-)

V. Klepetko 6.12.2021 20:33

A pokud jde o šoa... Víte, já jsem celoživotním odpůrcem kriminalizace verbálních projevů a popírání čehokoliv, jsem zásadně proti prolomení principu promlčení a věřím v odpuštění, pokání... a dnešní doba mi připadá až příliš nemilosrdná. Ale přístup k šoa považuji za výjimku z těchto obecných pravidel - to utrpení bylo na evropské poměry natolik hrůzné, že tu z hlediska práva jde o výjimku která potvrzuje pravidlo! Nemělo by se jednat ale o vzor, na základě kterého bychom měli přistupovat k šílenostem menší intenzity, například k činům onoho Štrougala. Jednoduše proto, že ta s ničím nesrovnatelná hrůza šoa je stále ještě v paměti našich blízkých. Hezký večer a díky za zajímavý dialog, pane Vodvářko!

V. Klepetko 6.12.2021 20:32

Dobrého večera přeji.

K té argumentaci – dvě poznámky k zamyšlení... Píšete že ten rozsudek má být PRO FUTURUM. Ale co je vlastně pro futurum nejdůležitější? Snad aby lidi jasně viděli, V ČEM spočívá rozdíl mezi tím režimem bývalým a současnou podobou správy věcí veřejných. Musí chápat, PROČ byl ten minulý režim zavrženíhodný! Na tom byla založena denacifikace, a to mělo být i podstatou “dekomunizace“! No a já se domnívám, že jednou ze zásadních vad toho režimu bylo právě zneužívání justice k politickým účelům – spravedlnost byla podřízena údajným “zájmům dělnické třídy“. Ostatně – každá tyranie vždy podřizovala právo nějakým externím zájmům a cílům – náboženským, politickým, rasistickým atd.

Etickým jádrem našeho systému by naproti tomu měl být člověk, obdařený přirozenými a nezadatelnými právy. Ta myšlenka, to je vlastně “duše“ našeho západního světa, jádro klasického liberalismu a pevný bod, o který se můžeme opřít , když odsuzujeme bolševiky všech ritů! No a když se podíváte na toho Lubomíra Štrougala z tohoto point of view, tak zjistíte, že jeho život a právo na spravedlivý proces jsou stejně důležitá, jako život a práva nějakého ctihodného lékaře, zfetovaného Cikána, homo Homolky, Hilsnera, kněze či zločince. Z hlediska svých práv jsou si prostě rovni, a žádné etické, politické nebo pro futurum hledisko nemůže tuto rovnost negovat. Respektive – v praxi může... V uplatňování kolektivní viny na jedince máme zažitou praxi. Čím by se ale taková praxe lišila od té bolševické? Nebo od toho, co zaváděl PRO FUTURUM Louis de Saint-Just se svým Výborem pro veřejné blaho? Opravdu tu dnes chcete vynášet v rámci trestního práva rozsudky “pro veřejné blaho“? Čím se takto budeme lišit od Maratů a bolševiků? V extrémní podobě – vzpomínáte na dialog dvou z bratří Karamazových o budoucí světové harmonii, prosazené za cenu utrpení jednoho malého človíčka?

J. Kotlaba 6.12.2021 20:28

Nejsou a tím se vracíme k mému původnímu komentáři :"Proč až teď? Proč ne tehdy?"

Š. Hašek 6.12.2021 20:13

A není náhodou nacionální dělnický socialismus komunismem? Soudružko?

K. Křivan 6.12.2021 20:06

Inu fašistické Německo. ;-€ (Fašismus je státní, korporativní socialismus)

J. Farda 6.12.2021 20:05

No a co tím jako chcete říci - že masové vraždy za války vedené zločineckým režimem jsou jiné vraždy než desítky vražd jiného zločineckého režimu na hranicich po válce? :-(

K. Křivan 6.12.2021 20:04

V Némecku dodnes stíhají i sekretářky co pracovaly v koncentrácích. Ve srovnání se Štrougalem je to směšné co ty holky "spáchaly". Rv

J. Kotlaba 6.12.2021 19:30

Ale v roce 1946! Ne v roce 1978.

V. Mokrý 6.12.2021 19:00

[>-]R^ !!

J. Farda 6.12.2021 18:37

Možná Vám už pane Kotlabo vypadlo, že odsouzený Göring po Norimberku nevisel, ale před popravou že se raději otrávil cyankalim.

V. Čermák 6.12.2021 18:35

"Aby už nikdy nepovstali noví bojovníci". Hm, tak oni už ale Noví ideologičtí bojovníci povstali a Noví ideologičtí svazáci jim vzdávají hold. Přesně to, proti čemu pan autor varuje, to sám dělá...;-DRv

J. Farda 6.12.2021 18:34

Nět, dorogoj tovaryšč, u meňja problema nět ... :-)

V. Čermák 6.12.2021 18:28

Tak soudit nacistické zločince, většinou za masové vraždy a s nimi porovnávat a soudit Štrougala, samozřejmě lze. Ale jednak je to nesrovnatelné a druhak, zcela zbytečné. Dobré věci by naopak prospělo, soudit např. Bakalu...;-D

V. Čermák 6.12.2021 18:17

Ano, noví bojovníci již povstali a noví svazáci jim vzdávají hold..;-DRv

V. Čermák 6.12.2021 18:08

Nějaký problém, Lenine?;-D

V. Čermák 6.12.2021 18:08

A v čem?;-D

V. Čermák 6.12.2021 18:07

Nějaký problém, Naděždo Krupská?

H. Rybnická 6.12.2021 16:45

Pane Čermáku musel jste být vynikajícím a příkladným soudruhem. Zločiny jakékoli jsou odsouzeníhodné a jejich pachtelé také. A specielně pro Vás: Světový komunizmus má na svědomí o miliony více obětí než nacizmus - to jsou doložitelná fakta.

J. Kotlaba 6.12.2021 16:33

Sekretářku. Štrougal byl na pozici Göringa a toho v sedmdesátkách rozhodně nesoudili.

J. Farda 6.12.2021 16:29

MUDr. Vodvářka je možná opožděný antiSoudruh, zato Vy, Čermáku, jste aktuální soudruh typu Skály nebo Semmelové! :-P

J. Farda 6.12.2021 16:27

Vavruška ví své ... :-)

J. Farda 6.12.2021 16:26

A proč asi Němci dnes soudí sekretářku šéfa koncentráku, proč soudí tamní dozorce - také vždy starce - myslíte že z plezíru? :-/https://www.stream.cz/zpravy-televize-seznam/sekretarka-z-koncentracniho-tabora-pred-soudem-64224697 - https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/nemohl-nevedet-nemci-soudi-jednoho-z-poslednich-dozorcu-z-ko/r~a857356ecbef11eaa7deac1f6b220ee8/

J. Farda 6.12.2021 16:21

Štrougal že Havlovi vracel Lucernu? Vyprávějte ... :-)

J. Farda 6.12.2021 16:00

O nacistických svinstvem Němců není sporu, ale napište o tom soudruhu Čermáku svůj článek, a nezapomeňte v něm připodotknout, že v Americe bijí černochy ... ;-)

J. Farda 6.12.2021 15:57

Pojmenování zla podle zákona č. 198/1993 Sb. - Zákon o protiprávnosti komunistického režimu a o odporu proti němu, konstatující, že "Komunistická strana Československa, její vedení i členové jsou odpovědni za způsob vlády v naší zemi v letech 1948 - 1989, a to zejména za programové ničení tradičních hodnot evropské civilizace, za vědomé porušování lidských práv a svobod, za morální a hospodářský úpadek provázený justičními zločiny a terorem proti nositelům odlišných názorů, ...", tedy že "režim založený na komunistické ideologii, který rozhodoval o řízení státu a osudech občanů v Československu od 25. února 1948 do 17. listopadu 1989, zločinný, nelegitimní a je zavrženíhodný." dodnes jeho pachatelům, pohrobkům a sympatizantům zatraceně vadí! :-(https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-vnucka-heyrovskeho-nechci-strougala-ve-vezeni-staci-odsoudit-bezpravi-182705#source=hp&seq_no=5&dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&dop_req_id=OfSO3al7IBW-202112061446&dop_id=182705&utm_campaign=abtest182_boxik_sport_bez_dopo_varBB&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz