23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Diskuse k článku

PRÁVO: U soudu

V úterý jsem byla svědčit u soudu. Byla jsem tam dlouho, od devíti do půl druhé. Většinu času jsem proseděla na chodbě, protože páni advokáti si přáli, aby jim soud přečetl protokol z předchozího jednání, které si prý nepamatovali, a ten měl třiadvacet stránek. Jak jsem pochopila později, byla to součást taktiky zdržovat a zdržovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
H. Rybnická 9.3.2020 16:43

Paní Šustrová, je dobře že popisujete své pocity a zkušenosti. /Připomínat neblahou minulost je důležité a mělo by se to dělat soustavně. Děkuji a zdravím Hana

R. Woloszczuk 9.3.2020 9:26

Je úsměvné , jak komunistický režim kritizuje celoživotní trockistka s podílem na likvidaci ÚSTR... Pokud by v 68 zvítězili Uhlové a spol, pak by se s disidenty zacházelo podstatně hůře než za Husáka... Osobně si myslím, že Havlové a Bendové byli Husákovy naprosto jedno, s Chartou bojoval právě kvůli ultralevičákům aby znovu nenastala 50-tá léta (která trockistům naprosto vyhovovala). Proto i ten útok a ÚSTR a faktická likvidace vyšetření zločinů 50-tých let.

Š. Hašek 9.3.2020 10:30

No ..... možno. Tak nějak ....

Faktem je, že ten "gigantický boj disentu" spočíval z 80% v tom, že spolu bojovaly dvě komunistické bandy. Nazvěme je (zkráceně) - banda husákovců (vládnoucí) a lidskotvářoví komouši (bojovníci za nový svět).

Smutné je, že se k tomu připletlo i dost nekomunistů. Ti to odnesli mnohdy nejvíc ..... a Václav Havel si jich potom ani nevšiml. Stejně jako si nevšímal odsouzených v padesátých létech, protože tehdy "u toho" byl Ruml, Kohout ....

R. Woloszczuk 9.3.2020 10:48

Nebyli to "lidskotvářoví" komunisté, ale ti co "neprozřetelně" odmítli vstup vojsk VS. Za normalizace pak mohli pouze podpořit Jakešovské křídlo nebo se zaštítit tím co vadilo na režimu veřejnosti (a svoje děti nechat studovat na západě...). Dienstbier st. to jednoznačně ukázal, když mu nebylo proti srsti kandidovat na kandidátce KSČM.

Š. Hašek 9.3.2020 10:54

Možno ....

Já tam napsal, před tu charakteristiku "zkráceně".

Za trvající průšvih považuji to, že tyto mutace komunistů si dodnes (a dosti úspěšně) nárokují místo "vedoucí složky společnosti v boji s bolševismem"!

R. Woloszczuk 9.3.2020 11:02

Jasně, rozumíme si. Díky za příspěvek.

Š. Hašek 9.3.2020 8:54

Paní Šustrová,

co se Vám zdá komické?

Po třiceti letech u soudu kvůli starým událostem? Staří Římané (já také) měli za to, že po této době je vše promlčeno/zahlazeno/tresty nemají význam. Komunisté s lidskou tváří (asi i Vy) a Václav Havel měli za to, že "nejsou jako oni". A "promlčeli" to ihned. Tedy krom jednotlivostí ......

Uznávám, že moje poznámka zcela nevystihuje složitost roků ihned po Listopadu. Váš článek už vůbec nic nevystihuje ......

P. Grigar 9.3.2020 8:28

..paní Šustrová, já si pamatuji listopad 1989 z pozice malého okresního města, kde jsem byl přímo u toho, když se formovalo místní OF. A taky mám v paměti vyděšené reakce, když jsem požadoval zajištění archivů ONV, KSČ a StB na úrovni okresu.

Nejsme jako oni.. to nebylo moje heslo. Pláčete pozdě, už je dávno po funusu. A hádejte, kdo byl v rakvi?!

P. Lenc 9.3.2020 9:59

Ano...

Š. Hašek 9.3.2020 16:35

Trefná poznámka.