18.4.2024 | Svátek má Valérie


Diskuse k článku

PRÁVO: Třetí den procesu Nagyová-Babiš

Zájem o kauzu Jany Nagyové a Andreje Babiše postupně slábne. Projevilo se to i na dnešním, třetím dnu jednání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Sura 15.9.2022 10:13

Mně spíš připadá, pane doktore, že pan Jemelík KONEČNĚ začal něco brát s humorem. To líčení, jak přicházeli svědci a odmítali vypovídat, aby obž, nepřitížili, když je naprosto, ale naprosto nevinný je nepřekonatelné. A líčení, jak Faltýnek s tím nemá nic společného a ten z Agrofertu, který zbytku Babišovy rodiny prodal farmu o ničem nevěděl, to je humor jako to sprosté slovo na "p".

J. Kalina 15.9.2022 10:04

Představte si 20 různých firem a každá to má jinak uspořádaně. Začne se připravovat zákon, dle kterého je možné získat dotaci 50 melounů. Oněch 20 firem udělá změny, aby vyhovovaly znění zákona a dotaci obdržely. A pak požádají. Vše je o.k. a pravdivě uvedeno. Není proč lhát.Co není o.k. je to, že některé z nich se na znění a přijetí zákona podílely, "podpořily" tvůrce a poslance, aby to bylo navrženo "vhodně" a byly první na startu se žádostí. Toto je zhruba mechanismus jak se na západě krade roky dle zákona z veřejných peněz a k nám tato "politická kultura také došla". Zloději jsou nepostižitelní. Akorát se vymklo, že jeden z nich se dal na politiku a přestal platit dosavadním strukturám, porušil hezky fungující plynutí peněz a vlastními poslanci omezil počet poslanců jiných stran (rozuměj příjemců úplatků) a mohl si jako vládní představitel dělat zákony sobě na míru. Proto ten řev. Neuváženě jim do toho hodil vidle a podcenil je. O Čapí hnízdo vůbec nejde, těch jsou u nás stovky a je ticho po pěšině.

Ostatně vidíme v mnohem větším měřítku že Rusko (Putin) si něco myslelo, něco udělalo a netušilo ani ve snu jak se to zvrtne.

Špatný odhad.

P. Hatina 15.9.2022 9:42

Víte, možna pokud by jste sledoval články pana Jemelíka tady na NP, tak zjistíte, že on je vždycky na straně obžalovaných, a poukazuje (případně) na právní pochybení justice v procesech proti nim.

To se netýká jen Babiše, ale i dlouhé řady dalších.

Jen tedy pro vysvětlení , tady není otázka, zda Babiš fakticky provedl, to z čeho je obviněn. Ono to právo je mnohem složitější a má mnoho formálních podmínek, které musí, skutečně musí justice vůči němu dodržet.. A soudce musí dohlížet na to aby všechny splněny byly. A pokud by na tom zapomněl, tak pan Jemelík to určitě aspoň v médiích připomene.

J. Hajský 15.9.2022 9:36

R^

P. Hatina 15.9.2022 9:32

Ale nikoliv. ono je ohromný rozdíl jestli byla dotace vyplacena neoprávněně - protože na to je předpisů hafo, a udělat v tom nějakou chybu může každej. Schválně se zeptejte někde po vesnicích, kde si vzali dotace, ale pak je zase museli kvůli nějaký chybě vracet. ' Jenom vracet (max. ještě něakou pokutu k tomu), ale nic víc.

Ale aby je eště k tomu prokurátor honil po soudech, to už bylo až moc sprostý...:-/

P. Hatina 15.9.2022 9:26

Tedy, možná že se tak důkladně nevyznám v trestním právu.. Ale jak pak se řeší situace, když sice svědek na policie něco vypoví, ale potom u soudu odmítne vypovídat?? Měl jsem za to, že ta výpověď z policie je u soudu nepoužitelná...

B. Mráz 15.9.2022 9:24

Babiše nevolím a nesnáším, přesto nejde o odsouzení, ale o proces sám, načasovaný před volbami. Politicky načasovaný proces je politický proces.

M. Šejna 15.9.2022 9:17

To se dalo čekat, že diagnóza Vodvářka se tu přizná ke své mimořádné nestrannosti. ;-D

Já už se těším na Vodvářkovy jedovaté články o zkorumpovaném soudu, pokud bude Babiš zproštěn obvinění. ;-D

M. Šejna 15.9.2022 9:06

Potíž je v tom, že ostatní akcionáři převzetí akcií potvrdili už při výslechu na policii. Jediný, kdo tvrdí, že ne, je duševně labilní synek. Proto se dělal ten znalecký posudek.

M. Šejna 15.9.2022 8:58

Ano, měl na to papíry. Vlastně už nemá. Když bylo potřeba trestně stíhat Babiše staršího, tak pravdoláskaři se postarali, aby se Babiš junior zázračně uzdravil.

J. Hanzal 15.9.2022 8:56

Myslíte?;-D Vživotě jsem ANO nevolil, ovšem je to divadlo, tedy hodně špatný příběh pětilhářské kliky, která toto vyvolala s myšlenkou odstranění velmi zdatného politického protivníka!! Jako po americku, když to nejde silou, tak to půjde ještě větší silou!! V tomto případě PODLOSTÍ!! Tož tak:-)

M. Šejna 15.9.2022 8:55

Dobře, že jste to připomněl. I já jsem měl tehdy pocit, že kauzu Čapí hnízdo vyrobili lidé kolem ministra Chovance.

Tenhle pocit měla hromada tehdejších voličů ČSSD včetně mě. A protože nesnášíme sviňárny, tak jsme tu práci Chovance a jeho lidí náležitě "ocenili" v roce 2017 nevolením ČSSD.

J. Pšenička 15.9.2022 8:47

Pan Jemelík má svou čest, kterou si chrání svou nestranností. Celý soud je fraška a soudce se očekávatelně chová jako hovado. Jestli to vyznívá ve prospěch obžalovaných, tak to není vina pana Jemelíka. A abyste s tím neměl problém, tak Babiše jsem nevolil. Nicméně ta slabomyslná a bezobsažná antibabišovská téměř každodenní hysterie už mi silně krká a jen proto si přeju aby jeho právníci soudci natrhli konečník a zločinecká pětikolka sklapla zobák.

R. Langer 15.9.2022 8:34

Máte pravdu, vůbec ji vracet nemusel, a i tak by to bylo v pořádku. ;-D

R. Langer 15.9.2022 8:33

Ano, některým fanatickým odpůrcům Babiše to tak možná může připadat.

D. Hrubý 15.9.2022 8:32

Tak nějak začínala Ulice. U třetího dílu to ještě vypadalo koukatelně. Dnes už se to vysílá ( nebo už snad ani nevysílá ), aby se do toho mohly nacpat reklamy, herců ( převážně mizerných nebo za zenitem) máme dost a k lopatě je nepošleme. Budu překvapený, když se nedočkám 568 dílu pokračování toho procesu. Spíš jo, než ne. A někdo na tom vydělá. Pokud to bude proces politický a na zakázku jako u Vitáskové, Babiš půjde do tepláků. Pokud se bude řešit tehdejší platná legislativa, není soudce, který by ho bez zkorumpování odsoudil. Tak to prostě je. Přepis majetku na třetí osobu kvůli získání dotace je svinstvo. Ovšem je z pera ODS. A nevymysleli to kvůli Babišovi. Vymysleli to to ( stejně jako třeba zákon o osobě blízké) pro svoje kámoše a tím, že to vyhulenci rozmázli a ovce se chytily, to museli změnit. Ostatně ten zákon o osobě blízké se zrušil také, protože už ho začali používat všichni. Já osobně jsem osobu blízkou použil několikrát. Zákon vymyšlený pro kámoše těch, co ho schválili. A byla to nepřekvapivě ODS a spol. Taky mě zažalujete? Protože jsem ho zneužil? Nebo jsem prostě využil možnosti dané legislativou? Ono se to hezky kváká o morálce. Ale proč bych to neudělal a platil pokutu za selhání ( a z hlediska svědomí spravedlivou ), když se nám od převratu vsugerovává, že trestným činem se to stává až po odsouzení? Dnes chytí prokazatelného vraha a je pouze podezřelý. Protože pořád je šance, že ho z toho právníci vysekají nebo se soud potáhne roky a vrah si bude užívat svobody a nakonec přijde amnestie...

R. Langer 15.9.2022 8:32

Vidíte, a já bych ani neřekl. Zato není pochyb, na čí straně jste vy. ;-D

J. Hanzal 15.9.2022 8:12

;-D;-D;-D dobrej vtip po ránu;-D;-D;-D!

M. Midgebill 15.9.2022 8:12

AB se přiznal tím, že vrátil celou dotaci 50 MKč, Takže ani není diskuze o tom, že je vinen, ale o tom kolik za ten podvod dostane.

F. Kusák 15.9.2022 8:10

Je dobré, že pan Jemelík nás informuje o pseudoprocesu s AB. Že je na Babišově straně, no a co, není soudce. A pak, kýble špíny a nenávisti, které na Babiše neustále tečou z médií, od vládních stran a aktivistů bez jakýchkoliv věcných argumentů je alespoň vystřídáno střízlivým komentářem.

P. Jánský 15.9.2022 8:07

pane Jemelíku

z vašeho psaní je zřejmé že jste na straně obžalovaných..

P. Čech 15.9.2022 8:01

Slábne stejně jako všechny politické a novinářské kauzy. Jde totiž o trapné politické divadélko, které má ospravedlnit vládu a moc politických stran nad občany státu a zejména odstranit Babiše z politiky.

J. Bárta 15.9.2022 7:57

A Chovanec, který to celé vymyslel, se jenom směje.

T. Vodvářka 15.9.2022 7:41

Souhlasím, jde téměř o poesii v próze.

J. Sládeček 15.9.2022 7:37

Duševně nemocný svědek? 🤔

R. Langer 15.9.2022 7:35

To korespondenční hlasování je silně nebezpečný a zneužitelný prvek. Podle jeho podpory poznáte pravé moderní bolševiky. ;-)

T. Kohout 15.9.2022 7:35

Býti objektivním a nefanatickým znamená pro Vás co?

R. Langer 15.9.2022 7:34

No, a vy ho rád nemáte. To jste také mohl napsat jednou větou. ;-D

L. Frydryšek 15.9.2022 7:18

Vy ke sdělení k tomu potřebujete věty holé dvě.;-D

L. Frydryšek 15.9.2022 7:15

Zájem o senzaci desetiletí slábne.

Bodejď by ne.

Byl očekáván doživotní trest a zabavení majetku, to v té nejzazší verzi, při slabosti prokurátora a soudce pouze 10 let a zabavení majetku a ono nee. Návrh činí tři roky podmíněně na 5 let a 10 milionů pokuta, což je zisk při zdražení potravin(Kostelecké uzeniny, toustový chléb, chlazená a mražená kuřata)po sobě jdoucích dvou měsíců.;-D;-D