19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
PPP 21.4.2008 10:27

je to jako s vexláky

Za komunistů bylo silně spíláno vexlákům a bezpečnost na ně pořádala razie. Druhý den byli vexláci opět na svých místech. Každý velký vexlák mšl totiž svého vysoce postaveného ochránce, který nutně potřeboval měnit své výdělky za tvrdou valutu. S provozovateli sběren je to podobné. Každý má svého ochránce z řad vdení policie, který se s ním dělí o zisk. Ochránce pomáhá a chrání, sběrna vydělává a uplácí. Proto žádný zásah proti sběrnám nebude nikdy fungovat.

VL 21.4.2008 10:26

Re: Otvírací doba

Vzhledem k tomu, že nonstop zastavárny lákají určité živly jako rozsvícená lampa hmyz, tak proč toho naopak nevyužít. Znáte takové ty ekologické likvidátory hmyzu, kde máte rozsvícenou žárovku a okolo pletivo pod proudem. Tím pletivem by mohla být Policie ČR, která by při výkupu přes okýnko zaklepala dotyčnému na rameno a zeptala se "co Vás vede k tomu, že teď ve dvě hodiny v noci zastavujete svá poslední autorádia v počtu 10 ks?"

Omezení výkupní doby je nesmysl, pomohlo by to tak na týden, než by se začaly tvořit sítě překupníků, kteří by vykoupili za hotové a přes den s patřičným ziskem roznesli do bazarů.

Jak si myslíte, že to dělali zloději za Rakouska, I. i II. republiky, za socialismu a dělali by to nyní?

relikt 21.4.2008 10:21

Re: Re: Pachatel je nepostižitelný.

 Taky jeden z důvodů drobného zlodějíčka nechat plavat.:-) Práce justice a policie nelze zpochybnit. Oni by vám dokázali, že pracují efektivně. A hlavně nejsou prachy a to všude. Jen občan - soukromý musí prachy efektivně vydělat. Občan - státní má sociální jistotu, ten nemusí efektivitu a produktivitu své práce zvyšovat aby se uživil.

york 21.4.2008 10:16

Re: Pachatel je nepostižitelný.

Ve věznicích je asi 19 000 odsouzených. Jeden každý stojí erár ročně 300 000 Kč. Račte si to  znásobit. Po svobodě běhá 5 000 odsouzených a ředitelé věznic se klepou aby je nenapadlo si to přijít najednou odsedět. Kdo je odsouzen a  chce vycestovat do zahraničí potřebuje pomalu protekci. Policie a justice pracují neefektivně. Má jejich práce smysl?

Arccos 21.4.2008 10:12

Otvírací doba

Někdy mohou být řešení, byť jen částečná (!!!), ta nejjednodušší. Zastavárny, bazary, sběrny mají otevřeno nonstop. Musel bych použít hodně hodně fantazie, abych si představil situaci, kdy někdo normální jde uprostřed noci něco zastavit/prodat. Komu tyto provozovny v nočních hodinách slouží, je docela jasné. Téma otvírací doby už snad dokonce bylo, roky nazad, vládou nebo parlamentem probíráno a smeteno ze stolu. Opravdu by mě zajímalo proč. (Jeden z našich zákonodárců, osobu si nepamatuju, argumentoval 'nemístným omezováním podnikání'... ehm)

Pytel 21.4.2008 10:11

zoufalá situace

Dokud naši páni privatizátoři budou ovlivňovat zákonodárství tak, aby posichrovalo jejich parazitismus na společenských výrobních procesech, jejich život v luxusu na úkor kohokoli, kdo je dostatečně slabý, dokud tu budou udržovat třídu žebráků, o kterých prohlašují, že jsou zdraví a svobodní lidé, tak do té doby tu budou ti lidé vržení do žebroty krást kovy.

Milan 21.4.2008 10:10

tresty jako v Singapore

Chce to zavést bití ratanovou holí na zadek jako v Singapore. K tomu se však v Evropě nikdo neodhodlá. Místo toho bude trestný pohlavek puberťákovi. Až doroste takto vychovaná generace, to pak bude něco.

ok 21.4.2008 10:09

Re: Morální stav společnosti

100% pravda... dokud bude střední třída bezmocná, nic se s tím neudělá... je to mechanismus, který vede k trvalému stavu chudoby například v afrických zemích - jakékoliv bohatství je okamžitě rozkradeno - item proč se snažit... Začátek konce.

ok 21.4.2008 10:05

Re: Zlopdeji srotu

Souhlasím s vámi, bohužel "v  nejvyšších kruzích" "není politická vůle" to řešit. Asi to jsou také zloději.

Zdenek 21.4.2008 10:05

Morální stav společnosti

Nechci žádné zloděje obhajovat. Ano, je to hrozné a i mě napadají myšlenky o sekání rukou a podobně jednoduchých řešeních. V televizi se v souvislosti s krádeží v Terezíně mluvilo o úpadku morálky ve společnosti a i v téhle diskusi se ozývají hlasy, které zatracují náš barbarský národ, kterému není nic svaté. V tomhle směru bych Vás chtěl uklidnit, nejsme o nic horší než jiné národy. Podobně jsou na tom i v rozvinutých zemích, které by si někteří z nás chtěli brát za vzor. Například v USA jsou jedním z velkých problémů municipalit (a bank) nájezdy zlodějů kovů na opuštěné nové domy, které propadly bankám, když jejich původní majitelé přestali splácet hypotéky. Z těch domů mizí úplně všechno, včetně rozvodů elektřiny a vodovodních potrubí. I v USA upadá morálka ve společnosti. Ale tyhle krádeže jsou jenom příznakem toho úpadku, doprovodným jevem. A pokud jim sdělovací prostředky věnují tolik času, potom jenom odvádějí pozornost od skutečných příčin nebo přinejmenším od mnohem závažnějších příznaků stavu, ve kterém se společnost nachází. Těžko žádat vysokou morální úroveň od řadového občana, tím méně od občana na dně společnosti, když mu naše elity dávají zcela nepokrytě najevo, že urvat, co se dá, je jediné na čem záleží. A teď nemám na mysli zákonnost nebo nezákonnost. Právě mnohé případy obohacování se v mezích zákona nebo dokonce s pomocí zákona jsou hluboce nemravné. Na tyhle případy ale sdělovací prostředky neukážou a pokud o ně i nějakým komentářem zavadí, jsou rychle zapomenuty, protože se vždycky najde něco divácky velmi vděčné, třeba odmontovaná svodidla, co odvede pozornost potřebným směrem.

Co je důležité a co si veřejnost neuvědomuje, je to, že obětí je vždy střední třída společnosti. Lidé, kteří pracují, vychovávají děti a spoří si na penzi. Těm je co vzít a přitom mají jen omezené možnosti se bránit. Těm, kteří si platí vlastní ochranky a vydělávají na obchodech domluvených lobisty v parlamentu, nikdo okap neukradne.

relikt 21.4.2008 10:04

Pachatel je nepostižitelný.

 Co si kdo vezme na bezdomovci, sociálním případovi za drobnou krádež kovu? Pokud policie takového vůbec dopadne, pak jej po výslechu okamžitě propustí a dotyčný jde páchat zase. Po mnoha pácháních má policie u takového jistotu odhalování trestného činu a jde za pachatelm s jistotou. Pěstuje si tak zásobu vyřešování trestných činů v budoucnu a pachatelé si hlídají svůj job před konkurencí. Justice nečiní a pokud ano, pak se pachatel zapomene dostavit k výkonu trestu a je hledán pošťákem, aby mu tento doručil příkaz k nastoupení k trestu. Tisíce kauz s drobnými trestnými činy zahlcují justici a dávají ji práci i alibi, že koná.

 Co s tím? Snad by trošičku pomohlo nařízení o kontrole občanky sběračů kovů, ale opravdu trošičku, protože si majitel sběrny jen ztěží vzpomene kdo který šrot přivezl-nesl. Mně bylo po vykradení sklepa a krádeže kol doporučeno policií, abych chodil po různých burzách v okolí a nenápedně hledal sobě známé součásti kol a pak honem utíkal na policii své poznatky sdělit. Jinak prý se jen stěží dočkám nalezení pachatele a i kdyb se nalezl, tak kola se pravděpodobně nedočkám nikdy. Pojišťovna to završila rozhodnutím nedat mi žádnou náhradu, protože zloděj nemusel překonat dvě pevné překážky. Takže občané - hlídejte si sami co je vám cenné. Co si sami neohlídáte, ač připevněno pevně, tak zmizí nenávratně i po náhodném nalezení pachatele!

 Policie má svůj systém udržování zločinnosti na přípustné hranici s potřebným množství kladně vyřešených zločinů, justice je trvale plánovitě zahlcena prací a může zdůvodnit zákony co a jak činí a soukromé bezpečnostní agentury, prodejci bezpečnostních zařízení, prodejci zbraní, chovatelé obranářských plemen psů, výcviková střediska sebeobrany a další, ti všichni čekají, kdy příjde zákazník. Takže občane - pomož si sám a nespoléhej na stát. Stát má co dělat, aby tohle ustál!;-)

MR 21.4.2008 10:02

Re: Mamlas

Mamlas jses ty.Profesor Pafko ma naprostou pravdu.At uz jde o kradeze srotu nebo pred lety o miliardove uniky na danich pri prodejich LTO,nasim zakonodarcum je to fuk.

ok 21.4.2008 10:01

koncese

Ověřování totožnosati se dá obejít... šrotař prostě musí být koncesovaná živnost jen pro bezúhonné, v případě odkupu kradeného okamžité ukončení živnosti. Jako za Rakouska. Jinak to nebude fungovat, pane Pafko.

york 21.4.2008 9:46

Re: Re: Zásadní postoj.

Toto je otevřeno dávno. Jak zabránit zlodějnám? Jeden zavřený lump stojí ročně erár 300 000 Kć. A to i v případě, že si hotelové služby platí. Navrhuji, aby stát každému recidivistovi tuto částku průběžně vyplácel. Ten se písemně zaváže podpisem, alespoň tři křížky, že přestane krást a erár ušetří a zločinnost poklesne.

Ttt 21.4.2008 9:32

Mamlas

Clanek mne utvrzuje v teorii ze doktori jsou mizerni politikove.

Co je sakra tohle za nazor?

"Proč ale naši zákonodárci dosud věřili, že lidé krást nebudou?"

To maji by na kazdem rohu kamery? To dostaneme chipy ktere budou sledovat nas pohyb? (protoze proc byl politikove proboha verili ze nejdeme ve volnem case vykrast banku).

Nase spolecnost je do znacne miry zalozena na duvere. A je skoda to odbourak kvuli nekolika hyenam. Kdyby policie byla trochu schopnejsi, tak je ty zlodeje chyti a nemusime predelavat zakony.

drak 21.4.2008 9:21

Re: Zlodějna?

:-D;-ODalší slušná a nikdy nepotrestaná krádež století: Privatizace po r. 1989.Můžeme si navzájem pobrečet na rameni, kdo měl přístup k informací m a správné známé, ten v tomto systému mafiánského kapitalismu výdycky vyhrával!;-O

drak 21.4.2008 9:16

Re: Zlopdeji srotu

:-DR^R^R^;-O

drak 21.4.2008 9:14

Re: Zásadní postoj.

:-D Jsem rád, že toto téma bylo otevřeno i když lékařem, protože tyto krádeže kovů, kde se krade už i na hřbitovech a památnících je skutečně velký problém současné společnosti a léta neřešený!!!;-O

F2 21.4.2008 9:14

Re: Klíčové 2 věty článku zní

No a jakým zákonem či nařízením to vnímání světa změníme ?

portwyn 21.4.2008 9:11

Klíčové 2 věty článku zní

"Zdálo by se, že tolik slov o starém železe je zbytečných. Ono nejde o železo, jde o upadající morálku."

Zákon (jak tady vysvětlili někteří přispěvatelé) existuje, ale není efektivně vynucován společenským tlakem. Většina lidí kašle na vše, co není jejich osobní majetek. Jakýkoli řád je velmi hlučnou skupinou osob označován za fašismus, jakákoli zmínka o společném zájmu je označena za komunismus. Povolen je jen egoismus, který je označen za nejvyšší ctnost (http://neviditelnypes.lidovky.cz/spolecnost-je-za-pet-minut-dvanact-aneb-chvala-egoismu-pp3-/p_spolecnost.asp?c=A080408_105356_p_spolecnost_wag).

Pokud se toto vnímání světa nezmění, jsou zákony a nařízení bezmocné.

drak 21.4.2008 9:10

Re: Tichá podpora zlodějům

:-D Vašku, vystihl jste to přesně. Problém je v tom, že to naše bohaté politiky nazajímá a policie to neřeší také, lépe je nic nedělat, nic se nepokazí!!!;-O

nik 21.4.2008 9:03

Re: Máme málo úředníků.

A vůbec nejlepší bylo vozit železo z hromady šrotu na nádraží do města do sběrných surovin. I když asi nebylo moc v pořádku, že to železo se vozilo na nádraží k odvozu po železnici právě z těch městských sběrných surovin. A pak nám ještě ke všemu ve škole při fyzice tvrdili, že perpetuum mobile neexistuje ;-) ...

Netřeba 21.4.2008 9:01

Re: Smutné je jednak to, že ti lidé zemřeli,

Také nechápu, co je smutného na tom, když se zloděj zabije při zlodějině. Já to z hlediska společenského považuji za potřebné a z hlediska ekonomického za úsporné.

Jaké pocity budou mít ti, kterým se něco stane např. v místech, kde nyní chybí svodidla? Nebo pozůstalí.

Omyl, 21.4.2008 8:59

Re: Vážený pane doktore.

největšími zloději byli spořádaní Češi, kteří shltli celé pohraničí a někteří líhají v zabraných cejchách dodnes.

gerontusinza 21.4.2008 8:57

Ano pane doktore ..proč....

neschopnost našich vlád a jejich přístup k " sociálně blízkým" je příkladný.... Zloději zde rostou geometrickou řadou.   A proč, protože je nezavíráme ale omlouváme a navíc dovážíme ze všech zemí světa..... Zdalipak páni poslanci si uvědomuje, že cca 100 občanů v průměru musí uživit jednoho zloděje a pár jeho vyžírků kompliců.....? a jak dlouho bude trvat že každý budeme mít svého vydržovaného zloděje......  ;-D sai přejdu s radostí na Islám......;-)

Kapitalista 21.4.2008 8:56

Re: hm-

Kapitalismus se vyznačuje absolutní spravedlivostí.

Šnek 21.4.2008 8:54

Opět jeden příklad blahodárného vlivu EU

na naši zemi. Musíme šetřit suroviny a sbírat staré, až se do sběru odložíme sami.

Evropská unie je nonsens.

tich@dohoda 21.4.2008 8:51

Smutné je jednak to, že ti lidé zemřeli,

tohle /viz titulek/ bych naopak videl na cele veci jako pozitivni, pokud totiz zlodej pri kradezi zemre tak je to vzdy jen dobre. Cest :-)

R 21.4.2008 8:39

Re: Tichá podpora zlodějům

R^R^

Souhlasím. Méžná, že u nás se do toho nikomu nechce, protože takové odejmutí licence pro leckoho znamená hospodářskou pohromu a pád rodiny mezi nemajetné.

R 21.4.2008 8:37

sběr šrotu - sociálka pro bezdomovce.

Autor je mimo mísu. Každý kus šrotu, který ve sběrně koupí, dneska musí napsat na občanku, co mu ten šroťák ukáže nebo nadiktuje. Jenže se to různé obchází. Já mám podezření, že se to víceméně schválně nijak pečlivě nehlídá, protože šroťáctví je u nás chápáno jako cosi jako sociálka pro bezdomovce, aby nechcípali hlady  na ulicích. A těch bezdomovců není málo, jen nejsou vidět, jejich počet se v ČR odhaduje mezi 20 až 60 tisíci. Pokud by se neživili šrotem, museli by se živit mnohahodinovým žebráním u supermarketů a v rušných ulicích a najednou by byli strašně vidět.  Zatímco na místech, kde se šrot vyskytuje ani kde se vykupuje, lidi obvykle nechodí.  Krádeže kovů ze hřbitovů nebo rovnou z toho terezínského památníku atd jsou potom jen logickým vyústěním tady toho stavu, z míst, kde to víceméně nikomu nevadí, je už všechno vysbíráno a podnikavější šroťáci  prostě jen nalezli jiné zdroje.