25.4.2024 | Svátek má Marek


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
karel-smíchov 21.4.2008 23:15

Re: Re: pane profesore, jste typický levičák vyžadující regulaci

relikt : Asi jste zapoměl kdo umožnil vládnout   ČSD   a prémiera  s.Zemana    ??  byla to

OPO.Smlouva !!!! Hlavně za zachránění vrcholné funkce  našeho  neomylného profesora!!>-

pifpaf 21.4.2008 13:39

Re: pane profesore, jste typický levičák vyžadující regulaci

Co chceme po našich poslancích. Když začínala kauza topných olejů, celníci přišli s jednoduchým návrhem - jednoduchou novelou zákona nařídit, aby celníci mohli na každé hranici neodstranitelnou chemikálií označit dovážený deklarovaný topný olej jejím nalitím do každé vlakové i automobilní cisterny a pak na benzínových pumpách jednoduše kontrolovat, jestli tam "čepují" pančovanou naftu, či ne. A k tomu měl být patřičný postih - za únik na daních a pořádně mastná pokuta. Naši nezávislí a spravedliví a čestní poslanci se bez rozdílu stranické příslušnosti kroutili jak hadi, a nakonec - nic nepřijali. A tak stát přišel o miliardy na daňových únicích. Kampak asi šly.... a kam jdou části zisků sběren šrotu, byť i kradeného....

tak 21.4.2008 20:18

Re: pane profesore, jste typický levičák vyžadující regulaci

Janoryno jménem všech podnikatelů,kteří jezdí s vozíky do šrotu Vám děkuji,že jste se nás

zastal.Vy jste jako jeden z mála pochopil jak je důležité bránit naše svobodné podnikání.

Máte úžasný způsob myšlení a postřeh.Proto Vám slibuji,že Váš okap nepřemístím..

Zeměžluč 21.4.2008 11:35

Tolik údivu...

Vážený pane autore, nevím proč se těmto lidem divíte, vždyť se jen chovají tržně! V systému kde všechno reguluje trh a morálka byla odhozena za hlavu jako nepotřebné harampádí(ani ve sběrně za ni nic nedostanete).Víme dobře jak to po převratu 89 začalo - první se přestaly platit na čas v době splatnosti faktury za odebrané zboží, pak se přestaly platit vůbec a čas od času byl nutno utratit nějakého bíílého koně, že. No a pak to začalo ve velkém, tunelování fabrik a veřejných zakázek od místní až po top úroveň. Když není co, tak se přesune nádraží, aby kámoši ve stavebních firmách měli zakázky a mohli pustit chlup, nebo se udělá olympiáda nebo tak. Nejdražší cena za kilometr dálnice, hned Gripeny a po nich Pandury, pak pár zašantročených nemocnic, např. ve Středoč. kraji, Plzeńská Škodovka a Kladenská Poldovka, Stehlíci, Soudkové, Salzmanové, kteří jen podepisovali -"vždyť já byl jen generální ředitel já o tom  nic  nevím". A hned Nova, Diag Human a 600 miliard ufouknuvších z Čs. bank - to jsou jen  náklady transformace, jak to říká váš oblíbenec pan profesor a Velký učitel národů. Pak se jede prodat Budvar do Ameriky a nejlíp tak prodat ČEZ to by byla chmátka!  A Vy tady opruzujete s se svodidlama a rád byste kriminalizoval úspěšné podnikatele ve sběrnách.  

PROKOP BUBEN 21.4.2008 11:27

JE OVŠEM TŘEBA

Si stále připomínat, že ryba páchne od hlavy a důsledky nastoleného bezbřehého polistopadového ZLATOKOPECTVÍ jsou patrny všude - a skoro KAŽDÝ SE činí dle svých možností......Příklady navíc táhnou, že......

Soumen 21.4.2008 11:17

Zloději šrotu

Ale on asi Lakatoš Fero, nebo Kotlár Laco nebudou mít sebou občanku.

Jura Jurax 21.4.2008 11:22

Re: Zloději šrotu

Nebudou-li, nebudou love.

A majitel sběrny bude vést takovou evidenci, aby když ukážu na kus železa, on k němu promptně dodá jméno, číslo občanky a bydliště toho, kdo ten kus železa donesl. Případně fotku - digitály jsou dnes za pusu a archivace na třicet dnů je za pakatel. Nedodá-li, půjde sedět on a poplatí pokutu jak barák. A když nějaký Laco doveze traverzy nebo měděný drát nebo bronzové sošky andělíčků, nekoupí je, ale zavolá automaticky policajty, protože ten Laco to nemohl než ukrást.

Holt se tím zvýší náklady a sníží výkupní ceny šrotu.

Šerlok Homeless 21.4.2008 13:03

Re: Re: Zloději šrotu

Nojo, jenže měděný drát ze starého nefunkčního uzemění jsem onehdy vykopal, když jsem dělal drenáž kolem svého baráku. Co s ním? Pro jistotu jsem ho ještě do sběrny nevezl. Zakopat na zahradu?

PPP 21.4.2008 10:27

je to jako s vexláky

Za komunistů bylo silně spíláno vexlákům a bezpečnost na ně pořádala razie. Druhý den byli vexláci opět na svých místech. Každý velký vexlák mšl totiž svého vysoce postaveného ochránce, který nutně potřeboval měnit své výdělky za tvrdou valutu. S provozovateli sběren je to podobné. Každý má svého ochránce z řad vdení policie, který se s ním dělí o zisk. Ochránce pomáhá a chrání, sběrna vydělává a uplácí. Proto žádný zásah proti sběrnám nebude nikdy fungovat.

Arccos 21.4.2008 10:12

Otvírací doba

Někdy mohou být řešení, byť jen částečná (!!!), ta nejjednodušší. Zastavárny, bazary, sběrny mají otevřeno nonstop. Musel bych použít hodně hodně fantazie, abych si představil situaci, kdy někdo normální jde uprostřed noci něco zastavit/prodat. Komu tyto provozovny v nočních hodinách slouží, je docela jasné. Téma otvírací doby už snad dokonce bylo, roky nazad, vládou nebo parlamentem probíráno a smeteno ze stolu. Opravdu by mě zajímalo proč. (Jeden z našich zákonodárců, osobu si nepamatuju, argumentoval 'nemístným omezováním podnikání'... ehm)

VL 21.4.2008 10:26

Re: Otvírací doba

Vzhledem k tomu, že nonstop zastavárny lákají určité živly jako rozsvícená lampa hmyz, tak proč toho naopak nevyužít. Znáte takové ty ekologické likvidátory hmyzu, kde máte rozsvícenou žárovku a okolo pletivo pod proudem. Tím pletivem by mohla být Policie ČR, která by při výkupu přes okýnko zaklepala dotyčnému na rameno a zeptala se "co Vás vede k tomu, že teď ve dvě hodiny v noci zastavujete svá poslední autorádia v počtu 10 ks?"

Omezení výkupní doby je nesmysl, pomohlo by to tak na týden, než by se začaly tvořit sítě překupníků, kteří by vykoupili za hotové a přes den s patřičným ziskem roznesli do bazarů.

Jak si myslíte, že to dělali zloději za Rakouska, I. i II. republiky, za socialismu a dělali by to nyní?

relikt 21.4.2008 10:44

Re: Re: Otvírací doba

 Tak jednoduché to zase není. Policie nemůže jen tak zastavit občana a chtít po něm vysvětlení a důkaz původu zboží, které nese kamkoliv. Nemyslete si, policajti by vám hned vysvětlili proč nelze tak či onak konat. :-)

york 21.4.2008 10:59

Re: Re: Re: Otvírací doba

Máte pravdu, nemůže. Protože zepředu sice může vypadat jako zloděj, ale zezadu jenom, že něco zabaleného nese. ;-)

Jura Jurax 21.4.2008 11:10

Re: Re: Re: Otvírací doba

No, my jsme totiž země Zákona. Ten je striktně dodržován - najmě tehdy, když jde o zákonná práva grázlů.

A co kdyby naši čačtí zákonodárci, co vstávajíce lehajíce nemyslí na nic než na to, jak nezištně prospět státu, národu a vlasti, jakož i občanům, holt věnovali chvilku mezi hádkami o třicet kaček u doktora a diskuzí o zvýšení svých platů taky tomu, aby tedy daly policii do rukou takové zákony, aby mohla učinně postihovat grázly. Třeba ta občanka ve sběrně i v zastavárně, v případě potřeby prokazovat původ materiálu etc. etc. - poslancové to za ty peníze jistě vědí líp ;-€;-O(Y)

Jura Jurax 21.4.2008 11:11

Re: Re: Re: Re: Otvírací doba

pardon - tedy dali policii

Marat 21.4.2008 12:49

Re: Otvírací doba

Především by bylo nutné sílně omezit počet těch zastaváren a zběren.A samozřejmě by neměli být otevřené nostop 24 hodin deně.To je výhodné jen pro zloděje a jejích komplice ve zběrnách a  zastavárnách.A to by vůbec nebylo omezením demokracie, svobody ani svobody podnikáni.Po vymiškované pseudorevolici se mě občas dostal do rukou nějaké české časopisy.Při jejích čtení jsem žasl.Všechen ten tisk a to i deníky projevovaly radostný jásot,že obrovský nárůst zločinosti,je přece projevem svobody a demokracie.Je to prý jejím průvodním projevem a tak se lidé v ČSR snažili dohnat a předehnat Ameriku už né ve výrobě ocele na hlavu,ale ve zlodějině a dodnes politici nechtějí proto nic poroti zlodějině podniknout.

Šerlok Homeless 21.4.2008 13:05

Re: Otvírací doba

Moc fantazie netřeba: Pijákovi v hospodě dojdou prachy, tak jde zastavit mobil. Na druhý den si jde pro něj zpátky.

Pytel 21.4.2008 10:11

zoufalá situace

Dokud naši páni privatizátoři budou ovlivňovat zákonodárství tak, aby posichrovalo jejich parazitismus na společenských výrobních procesech, jejich život v luxusu na úkor kohokoli, kdo je dostatečně slabý, dokud tu budou udržovat třídu žebráků, o kterých prohlašují, že jsou zdraví a svobodní lidé, tak do té doby tu budou ti lidé vržení do žebroty krást kovy.

Milan 21.4.2008 10:10

tresty jako v Singapore

Chce to zavést bití ratanovou holí na zadek jako v Singapore. K tomu se však v Evropě nikdo neodhodlá. Místo toho bude trestný pohlavek puberťákovi. Až doroste takto vychovaná generace, to pak bude něco.

Zdenek 21.4.2008 10:05

Morální stav společnosti

Nechci žádné zloděje obhajovat. Ano, je to hrozné a i mě napadají myšlenky o sekání rukou a podobně jednoduchých řešeních. V televizi se v souvislosti s krádeží v Terezíně mluvilo o úpadku morálky ve společnosti a i v téhle diskusi se ozývají hlasy, které zatracují náš barbarský národ, kterému není nic svaté. V tomhle směru bych Vás chtěl uklidnit, nejsme o nic horší než jiné národy. Podobně jsou na tom i v rozvinutých zemích, které by si někteří z nás chtěli brát za vzor. Například v USA jsou jedním z velkých problémů municipalit (a bank) nájezdy zlodějů kovů na opuštěné nové domy, které propadly bankám, když jejich původní majitelé přestali splácet hypotéky. Z těch domů mizí úplně všechno, včetně rozvodů elektřiny a vodovodních potrubí. I v USA upadá morálka ve společnosti. Ale tyhle krádeže jsou jenom příznakem toho úpadku, doprovodným jevem. A pokud jim sdělovací prostředky věnují tolik času, potom jenom odvádějí pozornost od skutečných příčin nebo přinejmenším od mnohem závažnějších příznaků stavu, ve kterém se společnost nachází. Těžko žádat vysokou morální úroveň od řadového občana, tím méně od občana na dně společnosti, když mu naše elity dávají zcela nepokrytě najevo, že urvat, co se dá, je jediné na čem záleží. A teď nemám na mysli zákonnost nebo nezákonnost. Právě mnohé případy obohacování se v mezích zákona nebo dokonce s pomocí zákona jsou hluboce nemravné. Na tyhle případy ale sdělovací prostředky neukážou a pokud o ně i nějakým komentářem zavadí, jsou rychle zapomenuty, protože se vždycky najde něco divácky velmi vděčné, třeba odmontovaná svodidla, co odvede pozornost potřebným směrem.

Co je důležité a co si veřejnost neuvědomuje, je to, že obětí je vždy střední třída společnosti. Lidé, kteří pracují, vychovávají děti a spoří si na penzi. Těm je co vzít a přitom mají jen omezené možnosti se bránit. Těm, kteří si platí vlastní ochranky a vydělávají na obchodech domluvených lobisty v parlamentu, nikdo okap neukradne.

ok 21.4.2008 10:09

Re: Morální stav společnosti

100% pravda... dokud bude střední třída bezmocná, nic se s tím neudělá... je to mechanismus, který vede k trvalému stavu chudoby například v afrických zemích - jakékoliv bohatství je okamžitě rozkradeno - item proč se snažit... Začátek konce.

strejda 21.4.2008 10:30

Re: Re: Morální stav společnosti

R^

Jura Jurax 21.4.2008 11:06

Re: Re: Morální stav společnosti

Hm - takže co? Sekat ruce zlodějům? Proč ne, ale muselo by se začít odshora - a nebylo by snad dvourukého politika ... ;-)

relikt 21.4.2008 10:37

Re: Morální stav společnosti

 Naprosto souhlasím! Spolupráce politických stran jen v prospěch velkokapitálu způsobuje devastaci středního stavu. Po volbách se nelze nikdy dočkat naplnění slibů od kterékoliv strany, protože jednoduše ze středního stavu netečou penízky a budoucí posty politikům napříč všemi stranami. Politici mají vše křišťálově čisté dokud jsou u moci. Po odchodu z vládnoucích pozic zase není občanům nic do jejich "obchodních tajemství". Středněvrstvý drobný podnikatel a živnostník, který dával lidem práci aspoň deset let se nedočká státních úlev, přdělení půl milionové dotace na zaměstnance, osvobození od daní atd., protože je jeho problém přežít v konkurenci nadnárodních koncernů, obchodních řetězců, které jsou státem lákány investičními pobídkami, neb zaměstnají při minimální mzdě značnou část nekvalifikovaných dělníků. A odbory to jistí vytvářením sociálního smíru spoluprací s velkokapitálem.

Ach jo! :-(

princ 21.4.2008 17:48

Re: Morální stav společnosti

"...nejsme o nic horší než jiné národy. .Například v USA ..." konec citátu.

S tím nemohu být spokojen. Nelze omlouvat svinstvo tím, že jinde se to děje taky. A k té paralele s USA : umíte si představit, že by si Američané vykradli Arlingon ?

Zdenek 22.4.2008 10:22

Re: Re: Morální stav společnosti

Já svinstvo neomlouvám, jenom poukazuji na to, že by se kvůli tomuhle svinstvu nemělo zapomínat na svinstva, která nejsou tak viditelná (nebo zviditelňovaná), ale jsou mnohem závažnější.

Odpovím Vám, ač s těžkým srdcem, i na Vaši otázku. Protože jsem v USA nějakou dobu žil, tak si to umím představit velmi dobře.

Kdyby byl památník v Terezíně hlídán tak, jako Arlington, také by ho nikdo nevykradl.

relikt 21.4.2008 10:04

Pachatel je nepostižitelný.

 Co si kdo vezme na bezdomovci, sociálním případovi za drobnou krádež kovu? Pokud policie takového vůbec dopadne, pak jej po výslechu okamžitě propustí a dotyčný jde páchat zase. Po mnoha pácháních má policie u takového jistotu odhalování trestného činu a jde za pachatelm s jistotou. Pěstuje si tak zásobu vyřešování trestných činů v budoucnu a pachatelé si hlídají svůj job před konkurencí. Justice nečiní a pokud ano, pak se pachatel zapomene dostavit k výkonu trestu a je hledán pošťákem, aby mu tento doručil příkaz k nastoupení k trestu. Tisíce kauz s drobnými trestnými činy zahlcují justici a dávají ji práci i alibi, že koná.

 Co s tím? Snad by trošičku pomohlo nařízení o kontrole občanky sběračů kovů, ale opravdu trošičku, protože si majitel sběrny jen ztěží vzpomene kdo který šrot přivezl-nesl. Mně bylo po vykradení sklepa a krádeže kol doporučeno policií, abych chodil po různých burzách v okolí a nenápedně hledal sobě známé součásti kol a pak honem utíkal na policii své poznatky sdělit. Jinak prý se jen stěží dočkám nalezení pachatele a i kdyb se nalezl, tak kola se pravděpodobně nedočkám nikdy. Pojišťovna to završila rozhodnutím nedat mi žádnou náhradu, protože zloděj nemusel překonat dvě pevné překážky. Takže občané - hlídejte si sami co je vám cenné. Co si sami neohlídáte, ač připevněno pevně, tak zmizí nenávratně i po náhodném nalezení pachatele!

 Policie má svůj systém udržování zločinnosti na přípustné hranici s potřebným množství kladně vyřešených zločinů, justice je trvale plánovitě zahlcena prací a může zdůvodnit zákony co a jak činí a soukromé bezpečnostní agentury, prodejci bezpečnostních zařízení, prodejci zbraní, chovatelé obranářských plemen psů, výcviková střediska sebeobrany a další, ti všichni čekají, kdy příjde zákazník. Takže občane - pomož si sám a nespoléhej na stát. Stát má co dělat, aby tohle ustál!;-)

york 21.4.2008 10:16

Re: Pachatel je nepostižitelný.

Ve věznicích je asi 19 000 odsouzených. Jeden každý stojí erár ročně 300 000 Kč. Račte si to  znásobit. Po svobodě běhá 5 000 odsouzených a ředitelé věznic se klepou aby je nenapadlo si to přijít najednou odsedět. Kdo je odsouzen a  chce vycestovat do zahraničí potřebuje pomalu protekci. Policie a justice pracují neefektivně. Má jejich práce smysl?

relikt 21.4.2008 10:21

Re: Re: Pachatel je nepostižitelný.

 Taky jeden z důvodů drobného zlodějíčka nechat plavat.:-) Práce justice a policie nelze zpochybnit. Oni by vám dokázali, že pracují efektivně. A hlavně nejsou prachy a to všude. Jen občan - soukromý musí prachy efektivně vydělat. Občan - státní má sociální jistotu, ten nemusí efektivitu a produktivitu své práce zvyšovat aby se uživil.

VL 21.4.2008 10:42

Re: Re: Pachatel je nepostižitelný.

Nebylo by možno přelidněnost vězení řešit pronájmem nějakých zařízení v zahraničí? Třeba od Ruska na Kolymskom šose. Tam se ušetří i za hlídání, kdo uteče v zimě, ten zmrzne, kdo v létě, toho sežerou medvědi a vlci. Navíc by tam byli v ekologicky nezatížené přírodě, na zdravém vzduchu ;-) I velikému Vladimíru Iljičovi se tam líbilo, i když za carského útlaku byla podmínky asi příznivější, než za socialistické svobody. Alespoň jsem nikdy neslyšel, že vděční dělníci zbrojovky z Tuly posílal někomu do Gulagu zdobenou kulovnici a brokovnici, aby si mohl krátit dobu, po kterou byl "soslan v Sibir" jako VIL.