29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

PRÁVO: Soudy s nemocnicemi

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
BOMBON 23.3.2007 10:51

Re: Re: To je sice pěkné

no, podle me vlastne vubec neni patrne, co tim clankem autor chtel rict. krome sdeleni vysoke hodnoty na tema "neco se mi nelibi, melo by se to zaridit nejak jinak"

Marat 23.3.2007 10:49

Riziko existuje vždy při každé i banální operaci.

I v USA je každý pacient poučen o všech rizikách při operaci.Dříve žádného pacienta neoperují,pokud nepodepíše souhlas,pokud sám podepsat nemůže,podepisuje za něj někdo z nejbližších příbuzných.Američtí lékaří platí vysoké pojistné a když dojde k nepředvídatelné nehodě,tak všechno odškodnění plati pojišťovna.Nikoliv lékaři nebo nemocnice.V ČR je mnoho problému,které jinde nejsou.Mnoho lidi chce v Čechách nahlížet do chorobopisu.A nač jím to může být? Budou rozumět všem těm odborným výrazum? To mají lékařské vzdělání?

Ludva 23.3.2007 10:47

Odpovědnost máme všichni,

za svou práci, ale ne všichni za chyby musí platit. Zajímavé, že zrovna soudci, kteří nenesou za svou velmi dobře placenou práci žádnou odpovědnost a klidně nechají vrahy běhat po svobodě, dokážou napálkovat školu 15ti miliony nebo nemocnici. Velice rychle jsme přejali americkou justici, kde si soudci vytahují částky za odškodnění z rukávu. Oběti lupičů a násilníků nedostanou nic, ale doktoři za neúmyslnou chybu musí platit jako mourovatí. Nejsem doktor, ale dokážu se vcítit do práce, kdy operujete tisíce případů a prostě to někdy nevyjde. Bezchybný člověk neexistuje. Je třeba to řešit pojištěním lékařů a nemocnic a hlavně stanovit pravidla odškodňování. Ukažte mi zákon, kde se škola trestá 15ti miliony za pochybení při dozoru.

AndyO 23.3.2007 10:36

Re: Re: Re: JSTE MAGOR

ne

baci 23.3.2007 9:59

do vlastních řad

sice střílím do vlastních řad,ale bohužel v této zemí je chování větší části lékařů paternalistické až přehlíživé a pacient se zbytečně staví do submisivní role.Náprava je rovnocené partnerství lékař pacient a taky ZP-pojištovny,Byl jsem vychován s tím,že pacienta musí chápat jako vysoce citlivého člověka,kterému najednou vznikly trable a ,že paceitna nezajímají mé osobní problémy.Tatínek mi říkával doktorů je spousta lékařů málo.

Lída 23.3.2007 9:29

Re: To je sice pěkné

Ale zrovna ten strašný případ úplného ochrnutí ženy při nějakém vyšetření nebyla chyba lékařů, ale netypická reakce na nějakou látku použitou při vyšetření. To je přesně to, co člověk podepisuje, že bere na sebe. Chyby lékařů na sebe brát nemá a taky nebere.

lékař 23.3.2007 9:16

Re: To je sice pěkné

Jistě, ale článek napadá skutečnost, že nemocnice  argumentuje tím, že pacient podepíše informovaný souhlas před operací -  autor  by  nemocnici, která se tím obhajuje,  odškodné zdvojnásobil.  JIstěže součástí informovaného souhlasu nejsou chyby  nemocnice, ale pokud s ním nemocnice argumentuje u soudu, zřejmě  nejde o tyto chyby - jde o něco, co v souhlasu je a s čím pacient souhlasil.

lékař 23.3.2007 9:05

Re: Re: JSTE MAGOR

Pokud nelze pochopit,  "o čem článek je"..., je to spíše chyba toho, kdo článek napsal....   O čem je tedy podle vás Vaše věta: "Lékaři se budou bát pouštět do potenciálně riskantních zákroků (to jsou de facto skoro všechny) a nemocnice budou odmítat rizikové pacienty. "... "Odvolává se na to, že pacientka přece podepsala papír, že byla informována o nebezpečí, a souhlasila. U tohoto způsobu argumentace bych odškodnění automaticky zdvojnásobil. " Myslíte, že nejste trošku (spíše dost) mimo ???

BOMBON 23.3.2007 8:57

Re: Re: me neustale prekvapuje...

no, neni jako kazda jina, ale podle me by mela byt. mela by tak byt chapana, mela by tak byt organizovana. bohuzel.

mne se libi vsichni jako vy, kteri okamzite zacnou uvazovat globalne jako kolik by to "lid" stalo... necht se kazdy necha vysetrit tak, jak mu to penezenka dovoli a rozum si zada.

mimochodem - tak v rychlosti me napada, ze treba u zahradnickych sluzeb muze jit take o zavislost na nahode, ne? v cervnu muze zacit mrznout....

kdyby byly prepravni spolecnosti hajeny cechovnim systemem proti zakaznikum stejne jako lekari proti pacientum, to by se mely... o unavove zlomenine ocelove soucastky byste se totiz ani nedozvedel, stejne tak jako se dnes nedozvite, ze vam tatu zabili v nemocnici (pokud se to ciste nahodou neprovali jako v havl. brode). proste by vam oznamili, ze bohuzel, vase zbozi bylo pres veskerou moznou peci prepravni spolecnosti poskozeno a zbytky si muzete vyzvednout do tri dnu ve skladu, pote vam bude uctovano skladne...

AndyO 23.3.2007 8:56

Re: JSTE MAGOR

když už jste takový slušňák, tak si dovolím též- magor jste vy, neboť jste vůbec nepochopil, o čem článek je.

Jinak, bez těch magorů, zkuste popřemýšet, ne se hned bránit.

BOMBON 23.3.2007 8:44

Re: Lékaři jsou naopak přepláceni a to i za mizerné výkony či dokonce za žádné

ale v pohode, ja jenom ze ma kazdy naprosto jasnou predstavu, jak by se meli chovat ostatni a zejm. v oblasti zdravotnictvi temer nikdo (ani pacienti, ani zdravotnici) neni ochoten se smirit se systemem, ktery by pomohl - s trhem.

BOMBON 23.3.2007 8:40

Re: Re: me neustale prekvapuje...

mozna jsem to napsal nesikovne - nevysvetluju vse mizernym platem, vysvetluju vse tim, ze se nenecha na trhu kolik a za jake sluzby jsou pacienti ochotni platit. psychologa v autoservisu nebo kadernictvi nepotebuji proste proto, ze kdyby se k zakaznikum chovali jako doktori k pacientum, velmi rychle by zkrachovali.

uz tady o tom byla parkrat rec - studium etiky a komunikace (zejmena centralne narizene) je zbytecne tam, kde schazi obycejna lidska slusnost. a ta u vetsiny zdravotniku dnes schazi.

Haui1 23.3.2007 8:37

Re: Re: me neustale prekvapuje...

Jenže jak vyřešíte situaci, kdy se pacient musí podrobit komplikovanému zákroku, u kterého je velká pravděpodobnost, že ho nemusí přežít přes maximální nasazení lékařů i techniky. Když pacient po operaci zemře, poženou pozůstalí lékaře k soudu. Když operovat nebude, poženou pozůstalí lékaře k soudu. Jak z toho ven?

A.S. Pergill 23.3.2007 8:23

Re: me neustale prekvapuje...

Medicína není služba jako každá jiná, protože výsledek je v řadě případů závislý na náhodě. Byť je ta odchylka od žádoucího průběhu dána často tím, že se nepřijde na nějakou vzácnou odchylku od normy. Když několik tisíc lidí uvedete do narkózy, tak se jich přibližně jeden z tisíce z té narkózy neprobudí, nebo bude mít nějaké nežádoucí následky (aniž by se při té narkóza cokoli dělalo). Někteří z těch potenciálně poškozených pacientů by se dali možná vychytat superkomplexním vyšetřením (v ceně statisíců až milionů), u části zbytku by se něco našlo při pitvě, u těch ostatních ani to ne.

A co s tím? Dělat superkomplexní vyšetření za statisíce (v průměru) před každým, i banálním, výkonem? (A následně na podstatnou část i urgentních výkonů nemít peníze a kapacity?) A to neuvažuji časté situace, kdy je výkon nutné provést co nejrychleji, nejlépe okamžitě. A neuvažuji to, že samo takové důkladné vyšetření je spojeno také s určitými riziky, možná vyššími, než ta narkóza (už proto, že se často v narkóze dělá).

Trochu mi připadá, že to zdravotnictví se začíná dostávat do situace horší, než přepravní společnosti, které nejsou obecně zodpovědné za něco co prokazatelně nezavinily (a navíc je zde zpravidla snadnější dokazování - únavová zlomenina ocelové součástky se prokazuje podstatně líp než obdobný proces třeba na aterosklerotické tepně v mozku).

Skept/icus M/axim/us 23.3.2007 8:10

Lékaři jsou naopak přepláceni a to i za mizerné výkony či dokonce za žádné

Skepticu/s Max/imus 23.3.2007 8:05

Sakra, to mělo být o diskuzi níže, no, ale třeba to sedne i sem :-)))

petrph 23.3.2007 8:03

To je sice pěkné

ale obávám se, že informace o rizicích před operací se týká té jeho, medicínské stránky - o stavu nemoci, pacienta, možnostech léčení a s tím souvisejících rizicích.. Toto pacient akceptuje.

Pochybuju že by pacient předem akceptoval rizika daná na straně nemocnice, chyby lékařů, personálu a podobně. Nemyslíte??

Sk/eptic/us Maxi/mus 23.3.2007 8:02

Zase jeden ujetý masochista, co se chlubí svou změkčilostí :-(

lékař 23.3.2007 7:47

JSTE MAGOR

Pacient podstupuje léčbu po náležitém informování na základě svého  svobodného rozhodnutí. To stvrzuje svým podpisem. Ke každé lidské činnosti patří i rizika, a  informování o nich a jejich akceptace  patři k "dohodě" o způsobu léčby.   Jinak bychom nemohli léčit řadu rizikových nemocných vůbec - to je máme raději nechat bez pomoci, než se s nimi dohodnout na -byť i rizikovém - zákroku???.

AndyO 23.3.2007 6:58

Re: me neustale prekvapuje...

blábol jste napsal bohužel vy, narozdíl od Gentlemouna, který sice nicmoc, ale přeci jen udeřil hřebíček podstatně lépe než vy. Snaha vše vysvětlovat "mizerným platem", což je jakýkoliv plat o korunu menší než to, co by chtěli- horní hranice neexistuje" je absolutním nesmyslem.  Ano, přesně tak, etika lékařské péče a umění komunikovat by měly být studovány mnohem pečlivěji, než se děje a hlavně dělo dřív, psychologové mohou pomoci.

BOMBON 23.3.2007 2:55

me neustale prekvapuje...

jak se nekdo divi, ze nase (temer) socialisticky organizovane zdravotnictvi nefunguje...

tak do toho, gentlemane, co by pomohlo? jaky mate recept na spokojenost zdravotniku i pacientu? nasadime vsude centralne psychology? ministerstvo zdravotnictvi predepise vsem zdravotnikum povinne skoleni "etika lekarske pece a umeni komunikovat"? zaplatime ze svych dani vyzkumny ustav komunikace ve zdravotnictvi? 

jasne, zdravotnicke sluzby jsou mizerne. vetsine doktoru je jedno, jestli objekt jejich pece (pacient) umre/uzdravi se nebo ne (pokud z toho nebudou mit prusvih), jsou zpravidla mizerne placeni a system nijak neodlisuje kvalitniho lekare od nekvalitniho, pojistovnami (statem) jsou omezovani v rozsahu leceni, takze svindluji a pouzivaji "mrtve duse" nebo vykazuji neexistujici vykony.... a skoro vsem je to jedno.

zkuste rict, ze by leceni meklo byt sluzba jako kazda jina, bez statem organizovanych pojistoven, bez srazek ze mzdy... ze by se proste kazdy mel zaridit jak umi... zacnou rvat dementni pacienti, ze nechteji platit (stejne plati, ale to nevidi), zacnou rvat lekari, ze leceni je poslani, slozita vec, neni to sluzba jako kazda jina, pacient chudak nevi co je pro nej dobre, mohlo by jit o hazardovani se "zdravim lidu"... 

uz se to tolikrat probiralo a vy prijdete s takovymto blabolem... ach jo