28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

PRÁVO: Smrt policisty

Ve středu 17. prosince 2018 přinesla některá média (např. zde) zprávu o tom, že jeden ze dvou českobudějovických kriminalistů, kteří jsou od září stíháni za fackování recidivisty při výslechu, se zastřelil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
I. Širůček 24.12.2018 19:29

Jo, jo, kurňa, kolikrát že byl trestaný

ten soudruh střelec ze Štrasburku? Nebylo by pro všechny (a nakonec i pro něj) lepší, kdyby se někdy předtím pod nátlakem přiznal k vraždě, kterou nespáchal? Žil by si pěkně na státní útraty v nějakém lochu - ale co von, jeho oběti by žily také!

V. Student 24.12.2018 17:54

Pane Lanzi,

předpokládám že jste soudný, takže si asi uvědomujete, že policista údery a psychickým nátlakem vynutil přiznání k něčemu, co se nestalo, ano?

Já se nezastávám patnáctkrát trestaného vypatlance, ale tohle je fakt přes čáru...!

I. Širůček 24.12.2018 19:35

Re: Pane Lanzi,

A jaký trest mu za to hrozil? Zkuste proboha, trochu přemýšlet!

V. Kolman 24.12.2018 15:34

CIkÁNI? - ROMOVÉ? - KUBÁNCI?

S článkem to souvisí jen částečně, přesto se o tom zmíním.

Stalo se před časem na jedné diskotéce v městě Plzeň, že se dívka seznámila se snědým fešným mládencem a pozvala ho ke stolu. Při debatě s mladým mužem se ho zeptala, odkud pochází.... Junák hrdě odpověděl, že je KUBÁNEC!

Chybička se ale vloudila. Dívka uměla španěsky a plynule přešla z češtiny na španělštinu - když mládenec je z Kuby. Odpovědí jí byl nechápavý pohled a jakési é-é-é-é-é-é. Nechce se mi věřit, že bychom si měli začít zvykat na nové označení některých ROMů.

P.S.-Nejsem rasista, ba ani xenofob, ale říkám věci na rovinu.

M. Prokop 24.12.2018 18:48

Re: CIkÁNI? - ROMOVÉ? - KUBÁNCI?

Na druhý straně, jestli ten kluk byl slušný cikán (ano, i ti existují), tak se mu zase až tak nedivím.

I. Širůček 24.12.2018 19:20

Re: CIkÁNI? - ROMOVÉ? - KUBÁNCI?

Nu, jestli byl slušný, tak neměl lhát, to opravdu, ale opravdu nějak nejde dohromady ... tedy pro někoho.

T. Hudeček 24.12.2018 14:35

Jedna vec je, ze soudy maji fungovat tak, aby patnactkrat trestany uz nikdy nebyl na ulici. Druha vec je ta, ze policejni stat uz jsme tady meli a pokid bude policistum tolerovano mlaceni podezrelych, mame to zpatky.

S rodinou mrtveho policisty uprimne soucitim, ale chyba je u nasich soudu, pripadne v pravu, ktere dovoluje ksindlum typu "Kubance" pohyb na svobode.

V. Petr 24.12.2018 14:35

Schovívavost k zločincům je zločinem na jejich

obětech (c) Terry Goodkind i další.

V. Petr 24.12.2018 13:44

Naši předkové pojem "patnáckrát trestaný

recidivista neznali." Dotyčný výtečník by dávno skončil na šibenici a byl by od něj pokoj, neb "mladý viselec k stáru nepokrade!"

Naše humanoidní pakáž ovšem chystá zákon, že krádež bude trestným činem až od 10000 Kč...

M. Prokop 24.12.2018 18:49

Re: Naši předkové pojem "patnáckrát trestaný

To by nevadilo, těch 10 000, kdyby se ovšem sčítalo.

J. Lepka 24.12.2018 11:40

Byl to Pavel Kantorek :

"To byste nevěřil, soudruhu prokurátore, jak taková dobře mířená facka urychlí proces vyšetřování" ?

M. Zima 24.12.2018 11:37

"Vynucené přiznání" ?

To nebylo "vynucené přiznání" tudíž ten policista nebyl takový expert, za jakého je vydáván.

To bylo "vynucené falešné přiznání" a to je ten průšvih. A to i přesto, že několik slabomyslných dosavadních komentářů vidí problém česky xenofobně v problematice menšin atd. , tedy přesně tam, kde se Čechům líbí, ale kde se nenachází.

P. Dvořák 24.12.2018 11:49

Re: "Vynucené přiznání" ?

Jste nějak moc chytrý. Ono to "vynucené falešné přiznání" má jeden děsně velký hák: Co když se za čas najde opravdový pachatel?

M. Zima 24.12.2018 13:32

Re: "Vynucené přiznání" ?

Nechte toho lichocení a přemýšlejte. Právě to se přeci stalo. Ten zmlácený přiznal něco, co neudělal. (BTW: Bohu žel Vám přiznání velké chytrosti (moc už vůbec ne), opětovat nemohu.)

M. Prokop 24.12.2018 18:50

Re: "Vynucené přiznání" ?

S největší pravděpodobností se přiznal i k tomu co neudělal (kromě toho, co udělal).

I. Širůček 24.12.2018 19:24

Re: "Vynucené přiznání" ?

Proč asi? Protože zkušenost mu nejspíše říkala, že se to vyplatí! A proč se to asi vyplatí? Protože trest nebude přiměřený k vině! Tady hledejme chybu!

J. Kulheim 24.12.2018 11:34

V Kronice hradištské

V Kronice hradištské jsem se dočet jak fungovalo právo v nedávné době.

B: 14. dubna 1712 správce z Liptalu z vězení prchl na hřbitov a do kláštera a strážce udeřil a podřezal nožem .

26. dubna 2 loupežníci vyvedeni a u cesty do Jarošova na hrušce pověšeni. 27. dito jsou opět 2 vyvedeni a rovněž tam na jiném stromě pověšeni. 26. dito vyveden jeden lupič a jeden žid a každý na jiném stromě pověšeni.

B. 5. května přišel nandat, aby správce liptalský z kláštera byl vy** veden, a lak o 5. hodině po poledni veden znovu do vězení a přísněji střežen. 3. června jest opět kdosi vyveden a na slromě pověšen. 19. srpna opět 3 vyvedeni, z nich 2 pověšeni a třetí na místě útrném od kata svázán a pardonován.

Asi ještě neexistovaly lidskoprávní organizace.

J. Kopis 24.12.2018 22:07

Re: V Kronice hradištské

Problém je v tom, že by vysela půlka národa včetně komplet celé politické a politickopodnikatelské garnitury!

J. Jurax 24.12.2018 23:53

Vysela by se akorát do nakypřené zeminy ...

M. Mikulec 24.12.2018 11:01

GIBS

ma snahu chranit mensiny. Vzdyt jsme v Evropske unii a instituce vedi vsechno nejlip.

Je mi moc lito policisty a jeho rodiny. Kvalitni zivot vyhasl, parazitujici zustal.

J. Kopis 24.12.2018 10:48

Stále platí známé přísloví

"Quod licet Iovi, non licet bovi"

https://plzensky.denik.cz/zlociny-a-soudy/policista-zasahoval-proti-ridici-na-karlovarske-se-zbrani-stanul-pred-soudem-20180821.html

P. Jaroš 24.12.2018 15:47

Re: Stále platí známé přísloví

Taky jsem si na tento případ vzpomněl, otřesné porovnání!

M. Vondráček 24.12.2018 10:06

15x trestaný

lump má svá práva. Problém je , že úřednictvo dbá spíše o práva jeho a už zapomíná na oběti trestných činů a na policajty co ho 15x seberou a za pár týdnů ho potkají na ulici.

Takoví lidé se svých práv svými činy dobrovolně zříkají.

I. Polák 24.12.2018 9:46

Moc hezky napsáno!

Většinu kritiky z ostatních příspěvků si článek nezaslouží, většinou však diskutéři jen opakují to, co v článku již obsaženo je.

Méně slov je někdy více. (Že, Poláku.)

Tak šťastné a veselé!

P. Grigar 24.12.2018 9:41

V životě už jsem potkal ledajaké "lidi"..

.. a byly doby, kdy jsme coby mladí venkovští bejci pro facku nešli daleko. Zastavilo se krvácení z nosu, zajódovaly drobné oděrky a v tichosti počkalo na odbarvení modřin. Dnes je ovšem doba jiná a nevíte, odkud na vás kouká jaké rybí oko. Při setkání s agresivním lumpem se dobře rozhlídnu kolem sebe a podle toho se chovám...

P. Hlosta 24.12.2018 9:31

Chudáci policajti!

Přiznám se, že současnému světu už moc nerozumím. Bývá to tak u postupně odcházející generace, že nastávající době nemůže rozumět, protože ta přináší nová rizika a nové obavy dříve neexistující. Co se na nás dopustily bezpečnostní orgány v minulosti, dnes by neunesl psychicky žádný mladý a choval by se daleko nestatečněji, než jeho předkové tehdy.

Výrazný rys doby socialismu byl neustálý tlak od složek politické policie a přenášelo se to i do běžné policie a z ní na občany. Potkat policajta(tehdy esenbáka) bylo pro slušného člověka riziko vedoucí k ponížení. Musel se totiž přetvařovat, dělat ze sebe hlupáka, snažit se aby nepřevýšil esenbákovo ego svým slušným inteligentním postojem. Jen tak totiž to setkání s esenbákem nemělo nějaký dopad do civilní pracovní a tím i sociální sféry. A esenbáci si to vyloženě vědomě užívali.

Když si představím, jak by nesl dnešní mladý člověk situaci, kdy by pouhé kontrolování policistou mu vyvolalo v zaměstnání reakci dotýkající se odměňování za práci, případně snížení v hierarchii ve firmě, mám zato, že by daleko více se to projevilo na stavu psychiky toho člověka. Zvláště když by zjistil, že nemá nárok se nikam odvolávat proti zlovůli a že to tím jen zhorší. Pod dojmem tohoto docházím k názoru, že v bezpečnostních složkách dneška vládne stále zmatek vyvolaný přechodem ze socialismu k svobodnějšímu systému(obávám se, že to nelze dosud nazvat kapitalismem). Represivní složky GIPS se nerozpakují, vzhledem k politickému tlaku, ničit psychicky zaměstnance policie za vyloženě drobný přečin. Občané k tomu mají dle všeho ještě tleskat, jak ta policie dbá na právo. Je to až směšné, co k tomu nejvýše postavení politici řeknou. Že tu situace nejspíše jen zneužijí je více než jisté. Komunisti nadskakují radostí nad tímto stavem!

Policajt dneška je spíše chudák, co musí být pořád ve střehu před zákony nonstop porušujícími a nečekat podporu od nikoho, natož od nadřízených. Čím násobnější recidivista, tím pro policajta větší riziko.

F. Navrátil 24.12.2018 9:12

Facka policii

GIPSu chybí jedno. Zdravý rozum. Oproti řízeným únikům informací nebo dokonce prodeji informací mafiánským kmotrů, politikům a novinářům, je facka recidivistovi pod rozlišovací schopnosti.

P. Lenc 24.12.2018 9:15

Re: Facka policii

Ano, souhlas.

P. Dvořák 24.12.2018 9:15

Re: Facka policii

Co myslíte, že je pro vyrobení "čárky" jednodušší?

Š. Hašek 24.12.2018 9:37

Re: Facka policii

Souhlas.