19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

PRÁVO: S úctou k zákonu a kolty u pasu

Kdo vymění svobodu za dočasnou bezpečnost, nezaslouží ani jedno a nakonec ztratí obojí, prohlásil Benjamin Franklin. Měl pravdu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 19.12.2015 1:25

Souhlas

I. Mertl 18.12.2015 19:55

I Vy, MUDr. Jochu,

se přidáváte k všeobecnému bláznění? Prohlédněte si, prosím, ty souhlasné reakce. Nevidíte, komu přitakáváte? Pokud to myslíte vážně, měli byste svůj Občanský institut přejmenovat na Kovbojský institut. Že by přídost lepší mínění.

I. Mertl 18.12.2015 19:59

Re: I Vy, MUDr. Jochu,

Sorry, kus spadl pod stůl. Konec: "Že by příslib provize od České zbrojovky? Bohužel jsem měl dosud o Vás lepší mínění."

M. Prokop 18.12.2015 23:22

Re: I Vy, MUDr. Jochu,

Spadlého i nespadlého žádná škoda.

Pana Jocha jste buďto nepochopil, nebo pochopit nechcete.

K. Janyška 18.12.2015 20:53

Re: I Vy, MUDr. Jochu,

Nemáte ani tušení o tom, že základem všeho je občan, který má právo hájit svoje. Dokonce povinnost, aby spontánní řád lidského světa mohl dále pokračovat a upřesňovat se... Dzp.

B. Hamáček 18.12.2015 22:04

Re: I Vy, MUDr. Jochu,

Raději kovbojský institut , než pohřební služba !

J. Jurax 19.12.2015 1:26

Re: I Vy, MUDr. Jochu,

A Vy vidíte, komu přitakáváte?

K. Janyška 18.12.2015 19:10

Jak ? Nastudovat kompozitivní teorii. Ale na tro nemte vy,

autore, ani skoro nikdo jiný... Dzp.

Z. Frys 18.12.2015 18:48

Směřování k totalitní společnosti

se vždy projeví zákazy, příkazy a omezeními. Je to např. zákaz kouření v soukromých hospodách, kontrolní hlášení DPH, EET, navyšování pokut, omezování držení zbraní...

G. Washington: Svobodní lidé by nejen měli být ozbrojeni, ale měli by mít dostatek zbraní a munice, aby uhájili svou nezávislost před kýmkoliv, kdo by je chtěl utlačovat - včetně jejich vlastní vlády.

T. Jefferson: Žádný svobodný člověk nesmí být vyloučen z možnosti mít zbraň. Nejpádnějším důvodem pro to mít právo držet a nosit zbraně je pro krajní případ ochrany před tyranií vlády.

S. Colt: Bůh stvořil muže silné a muže slabé, a já jsem ten rozdíl vyrovnal.

B. Rybák 18.12.2015 19:17

Re: Směřování k totalitní společnosti

Souhlasím s Vámi i s Vámi vybranými citáty!

J. Vintr 18.12.2015 17:21

Vžy, když dochází k nějakému omezení

svobody občanů, zdůvodněné nějakým teroristickým činem, je to omezení plošné, které omezí svobody všech občanů, aniž by se obvykle nějak dotklo potenciálních teroristů. Například jsou miliony normálních lidí šikanovány na letištích, ale zřejmě z důvodu politické korektnosti se kontroly nemohou zaměřit na v podstatě jedinou problematickou skupinu osob - to jest na muslimy. Zrovna tak by asi bylo nepřípustné na základě stejného kritéria "kádrovat" letištní personál, který má možnost všechny kontroly obejít.

T. Kočí 18.12.2015 17:12

S článkem naprosto

souhlasím. Ještě bych dodal. Já,jako jeden z důstojníků v záloze (absolventi VKVŠ- VOJENSKÉ KATEDRY VYSOKÉ ŠKOLY,ŠDZ školy důstojníků v záloze -průmyslováci) bychom měli mít právo,možná povinnost, na základě vojenské knížky , jako ekvivalent zbrojního průkazu,mít alespoň pistoli.Jsme obeznámeni s použitím této, včetně SA vz. 58 a kulometu vz.59. Tyto by mohly být zapečetěny v garáži nebo ve sklepě. Tím bychom se přiblížili Švýcarům ,což považuji za správný vzor.Teď jsme bezbranní.

P. Kmoníček 18.12.2015 13:12

Předevčírem jsem to samé psal

o Uherském Brodě.Navíc,kdo chce spáchat něco nelegálního,zbraň si určitě sežene "bokem" a nebude se zabývat vlastnictvím zbrojního pasu.Bohužel,to našim nejchytřejším géniům nedochází.A my si je zase zvolíme.

J. Jurax 19.12.2015 1:27

Re: Předevčírem jsem to samé psal

Našim nejchytřejším géniům toho nedochází víc ...

J. Hanzal 18.12.2015 11:30

Moc dobrý článek

Ovšem když se toho (konfiskace zbraní) chytnou ti sluničkáři v EU tak si ani nezatopím nebo neporyji záhonek, proč? No to je jednoduché mám dvě řetězovky - tedy zbraně, nějaké sekyrky - čili zbraně, rýč - zbraň a to už ani nemluvím o kuchyni.

Š. Hašek 18.12.2015 11:06

Souhlas.

J. Brom 18.12.2015 11:04

Se vším souhlasím,

ale mám jednu pochybnost k vyzbrojování civilního obyvatelstva. V USA dochází k častým masakrům ve školách, kinech a jinde. Obyvatelstvo země je silně ozbrojené, ale nikdy jsem se nedočetl, že by byl pachatel zlikvidován přítomným ozbrojeným civilistou. Vím, že v Izraeli je to jinak, ale to je existenčně podmíněný stav a asi těžko opakovatelný v Evropě. Aspoň zatím.

S. Donát 18.12.2015 11:20

Re: Se vším souhlasím,

Těch případů, kdy se občané v USA ubránili pomocí zbraní je dost. Problém je v něčem jiném - ne ve všech státech USA můžou občané běžně nosit zbraně. A tam kde můžou, platí zákaz například pro školy. Takže škola je téměř všude ideálním cílem - útočník ví, že nikdo tam není ozbrojený. Četl jsem o případu, kdy vtrhl nějaký šílený střelec do školy a zabil několik lidí. DVa studenti, respektující zákaz nošení zbraní do školy si pro ně nejdřív skočili do auta a pak toho parchanta sejmuli. Bohužel se mi to nedaří dohledat :-(.

J. Lepka 18.12.2015 11:30

Re: Se vším souhlasím,

Hlavně to neni pro "novináře" relevantní informace, proto se o tom nepíše, stejně jako neexistuje statistika, která by dokázala, kolika útokům zabránila tzv. hrozba zbraní, tedy i jen možnost, že je potenciální oběť ozbrojená a bude se bránit. Kdysi jsem zachytil ojedinělou informaci o faktu, že na Floridě mají velké % přepadení turistů a dávali to do souvislosti, že turista prakticky nikdy není ozbrojen a navíc se chová, i je oblečen jinak, než domorodec.

J. Veselý 18.12.2015 11:51

Re: Se vším souhlasím,

Také to nemohu dohledat, ale četl jsem statistiku, podle které 90% případů použití zbraně v USA končí jejím ukázáním, maximálně varovným výstřelem, vše bez zranění. Ze zbývajících 10%, kde dojde ke zranění nebo smrti, je v 95% případů účastníkem osoba s kriminálním záznamem a jedná se o nelegální zbraně. Pokud se americké statistiky očistí od střelby mezi drogovými gangy, je použití zbraně na stejné úrovni jako v kterékoliv evropské zemi, někdy i nižší.

B. Hamáček 18.12.2015 22:04

Re: Se vším souhlasím,

Prevence se všeobecně špatně vykazuje. Kdo chce tak vždy kladný výsledek připíše všemu jinému , než prevenci.

Vím to z osobní profesní činnosti.

Z. Švrček 18.12.2015 8:19

Pravda, pane Jochu

avšak koná-li vedení vlastního státu, či dnes zejména EU proti svobodě jednotlivce, kalde-li Evropskou Unii jako jednotný stát nad svobodu, plánuje-li občany omezit, odebrat jim zbraně, zbvavit je svobody a pozvalo-li si skutečně Imigranty jako pomoc svým plánům a jako vytvoření důvodu k omezení a odebrání svobody vlastním občanům, aby nebránili jejich cíli - vládnout sjednocenému evropskému superstátu (a ve světle nynějších událostí se toto opravdu nedá vyloučit), pak zbytečně diskutujeme a je třeba začít demonstrovat, bouřit se a akonec i bojovat, když to nedokáže, či nechce dokázat vedení našeho národního státu. Odkazuji na svůj příspěvej k dnešnímu úvodníku.