29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

PRÁVO: Rodina opět v ohrožení

Před deseti lety, 1. července 2006, nabyl účinnosti zákon č. 115/2006 Sb., o registrovaném partnerství. Shodou okolností (nebo symbolicky, a tedy zcela záměrně?) je toto výročí doprovázeno silným tlakem na zevrubné změny již tak velmi kontroverzního zákona.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Anděl 13.7.2016 2:55

Ha, rodina od slova rodit

Takže vlastně dvě maminky jsou v pohodě rodina, rodit můžou. Plození pak nemá s rodinou nic společného, může se klidně odehrávat mimo rodinu.

A možná, že bychom si mohli trochu pročistit genetický profil za pomoci nějakého zákona o snižování škodlivých zplodin.

;)

J. Jurax 11.7.2016 22:17

Evropa opravdu degeneruje

„evropská definice rodiny je širší“. Za rodinu se podle této „evropské definice“ považuje i „stabilní vztahy stejnopohlavních párů žijících ve společné domácnosti“.

Tak s takovou evropskou rodinou ať jdou direktně do perdele. V takové "moderní" Evropě bych žít nechtěl ...

Registrovaní partneři nemohou být rodina, jelikož je vyloučeno, aby měli spolu děti - tedy pokud pomineme klonování ... :-)

J. Kanioková 11.7.2016 22:56

:)))))))

L. David 11.7.2016 19:46

Stěžovala si tuhle prasata v nedalekém vepříně,

že jsou jim odepřena prasečí práva. A že jim není dovoleno, aby žili dva kanci v jednom kotci.

Považuji za politováníhodné, že v dnešní tak moderní době ještě nikdo tuto závažnou diskriminaci nepředložil k řešení Ústavnímu soudu ! ! !

J. Jurax 11.7.2016 22:20

Re: Stěžovala si tuhle prasata v nedalekém vepříně,

Radši mlčte - není blbosti, aby se ji v bruseli nechopili ... aby z z bruselských pitrysů za chvilku nevyprýštila direktiva, že homosexuálním kancům je chovatel povinen zařídit oddělený standardní eurokotec s tekoucí vodou. Ochránci práv zvířat to podpoří.

J. Kanioková 11.7.2016 18:00

Absolutní souhlas s článkem

a absolutní nesouhlas s adopcí homosexuálními páry..

Kteří debilové navrhli a podporovali Šabatovou ??? A Dientsbiera?

Chtěla bych vidět výzkum na téma dětí, jejich schopností v dospělém životě, vychovávaných homosexuály.

Taktéž dětí z "normálních rodin", jejich postoj k vlastní budoucnosti, odpoědnosti ! K povinnostem, životním zásadám..

Děti nechce 43 % mužů před třicítkou. Z žen je neplánuje každá čtvrtá - http://zpravy.idnes.cz/muzi-zeny-chteji-deti-pruzkum-dk8-/domaci.aspx?c=A160708_160224_domaci_pas

V. Braun 11.7.2016 19:46

Re: Absolutní souhlas s článkem

Pokud vás to zajímá stačí zahledat, zde je první odkaz, který mi padl do oka http://qz.com/438469/the-science-is-clear-children-raised-by-same-sex-parents-are-at-no-disadvantage/

J. Kanioková 11.7.2016 23:00

Výzkumům západních sociálních inženýrů nevěřím..

Takové výzkumy jdou většinou "na ruku" zadavateli..

A ta šílená podpora kdejaké pitomosti - gender, famini, homo, multikulti... to přichází právě ze západu, tam si už tyhle skupiny vymohly docela dost ústupků od normality, přirozenosti..

B. Hamáček 11.7.2016 20:31

Re: Absolutní souhlas s článkem

Paní Kanioková , ne vždy s Vámi souhlasím , ale dnes na 100% !!

P. Vaňura 11.7.2016 13:36

No, ono se to dá udělat tak, jako reagoval

Hitler paktem Molotov Ribbentrop. Pokud přijmeme islám, nic nám nebrání v tom, abychom homosexuální "rodiny" pověsili (ne že bychtoto chtěl)....

Celá sluníčkářská politika by se tímto krokem totálně zhroutila!

V. Novák 11.7.2016 12:40

Nález Ustavního soudu pouze zrušil diskriminaci

osob, které uzavřely registrované partnerství (a tudíž nesměly adoptovat dítě) oproti osobám bez ohledu na sexuální orientaci, ovšem neregisrovaným, které dítě adoptovat mohou. Tedy odstranil tu skutečnost, že registrací partnerství se oba partneři nelogicky (ale automaticky) vzdávali práva na něco, co by bez reistrace měli umožněno.

Navrhovaná změna jen umožní, aby dítě, které vyrůstá v registrovaném partnerství a je dítětem jednoho z partnerů, může být tím druhjým adoptováno a tedy v případě kupř. úmrtí biologického rodiče zůstat v té "rodině", v níž dosud žilo.

V dalším je třeba se jen zeptat - jsou pro dítě lepší dvě maminky, dva tatínkové - nebo deset "tet" v děcáku?

P. Vaňura 11.7.2016 13:42

Vaše argumentace je založena na TOTÁLNÍ ignoraci

faktů. Žádné dítě nebude 10 let v děcáku, pokud toto nechtějí jeho biologičtí rodiče. Heterosexuálních párů, žádajících o adopci je totiž nadbytek! V případě úmrtí jednoho partnera by soud povolil adopci druhým partnerem, pokud by se neozval druhý biologický rodič a dítě nechtěl vychovávat sám! Bral by v úvahu, kde je dítě zvyklé žít.

J. Kanioková 11.7.2016 17:44

Nesouhlasím s vaším argumentem !

Podáváte ho, jako by byly jen 2 možnosti.

Základem všeho je ochrana rodiny, tudíž i výchova k rodičovství. "2 Rodice jednoho pohlaví ... to je jen další podraz k nivelizaci rodiny! Skutečné rodiny - Máma, táta, dítě !

J. Jurax 11.7.2016 22:28

Re: Nález Ustavního soudu pouze zrušil diskriminaci

"jsou pro dítě lepší dvě maminky, dva tatínkové - nebo deset "tet" v děcáku?" je blbě a demagogicky položená otázka. Lepší než cokoliv je totiž tatínek chlap a maminka ženská.

A mimoto - dětí vhodných a žádaných k adopci je děcácích nedostatek - a pochybuju, že by se homopáry praly o děti všelijak postižené a/nebo cikánské.

"Navrhovaná změna jen umožní, aby dítě, které vyrůstá v registrovaném partnerství a je dítětem jednoho z partnerů, může být tím druhým adoptováno a tedy v případě kupř. úmrtí biologického rodiče zůstat v té "rodině", v níž dosud žilo." To jistě. Ovšem taky otevře vrátka adopcím dětí homopáry. Typická salámová taktika.

P. Lenc 11.7.2016 11:05

Článek nemá chybu,

naprostý souhlas.

Z. Koutecký 11.7.2016 10:35

Sociální prostředí

se nepochybně mění i u nás. V některých státech, kde převažuje institut manželství, mohou manželství uzavírat i homosexuální páry. V jiných naopak registrované partnerství mohou uzavírat i heterosexuální páry. V ČR směřuje vývoj spíše k uzákonění možnosti registrovaného partnerství i pro heterosexuální páry. Svědčí pro to i to, že v roce 1989 se více než 92% dětí rodilo v manželství, dnes je to jen cca 53%, sňatků se uzavírá stále méně a cca polovina manželství se dříve či později rozvádí. Kolik se rozpadá volných partnerských vztahů není známo, každopádně opustit partnera v takových vztazích je daleko jednodušší než rozvod.S volným partnerstvím jsou však spojeny některé právní problémy. Lze tedy logicky očekávat, že podobné důvody jako u homosexuálů budou i heterosexuály motivovat k vyžadování zřízení institutu registrovaného partnerství. Na Slovensku již k tomu došlo. Jaký dopad to budeme mít na děti zjistí zřejmě až příští generace. Proti naší modernistické společnosti bude stát společnost například asijská s jejich klasicky pevnými rodinnými vazbami. Jak to dopadne my už se nedozvíme, vývoj však nezastavíme.

J. Chaloupka 11.7.2016 9:54

No až přijde opravdová krize, a ta přijde, pokud se

státy naší civilizace budou stále jen zadlužovat, tak přežijí jen soudržné rodiny. Jinak všichni ti přátelé, co spolu mají děti, různí singles a homo apod. vymřou. Začneme zase od začátku. Ale bude to těžké, jako vždy, když je po válce. Ta třetí bude opravdu celosvětová. Už po první světové se prý říkalo, že horší to být nemůže, no a vidíte, mohlo. Totéž bude u té třetí.

K. Janyška 11.7.2016 9:52

Registrované partnerství je v pořádku, pokud není považováno

za plnohodnotnou rodinu. Nějak ti lidé zařazeni v soukromém právu být musejí. To je však všechno. Žádné cizí děti do opatrování, natož osvojení. Mohou jim způsobit trauma na celý život... Dzp.

B. Hamáček 11.7.2016 9:34

Levičáci

Levičáci , počínaje zelenými a konče nacisty a bolševiky se rozhodli zničit svět . Bohužel se jim to zatím daří. Bude proti tomu alespoň někdo protestovat ???

P. Lenc 11.7.2016 11:09

Re: Levičáci

Pár nás bude, ale mám obavu, že to je tak všechno.Co nějaká rodina, ale taková kobliha a k tomu slib, že zítra bude líp, no neberte to.

P. Boublíková 11.7.2016 6:22

Souhlasím se vším co jste napsala

až na to ohrožení a dezintegraci rodiny.

Vždyť bránit institut rodiny je tak snadné, že nic snadnejsiho být nemůže. Brání snad nekdo nekomu zalozit rodinu? Potrebuje snad nekdo pomoc institucí k tomu, aby zalozil a udržel rodinu? Můžou snad podporovatelé homo rodin nebo homo samotní za to, že čtvrtina mladých žen a více než polovina mladých mužů planuje bezdetnost? Nebo za to, ze se polovina manželství rozvádí (nesezdanych párů asi ještě víc) a dítě žijící s oběma biologickými rodiči se stává raritou?

Prava homosexuálů jsou akcentovana, ale opravdu v tom nevidím příčinu ohrožení tradiční rodiny. Ta je nekde úplně jinde.

A. Bocek 11.7.2016 6:40

Re: Souhlasím se vším co jste napsala

Jestli něco udělat pro rodinu , tak nejlépe v novinách , TV, rádiu propagovat normální rodinu (tatínek , maminka ,děti ). Jakýkoliv boj za práva homosexuálů, transsexuálů, zoofilů, či pedofilů vytěsnit na okraj společnosti jako úchylky, které normální společnost nekomentuje a nepreferuje. Pokud se o nich nebude mluvit zůstanou dál jen 4% a menšími menšinami.

P. Boublíková 11.7.2016 7:11

Re: Souhlasím se vším co jste napsala

Na člověka, který sam pochází z rozpadle nebo neuplne rodiny (a takových je cim dal vic) zadna propagace rodiny asi velky dojem neudělá. Příklady táhnou...

J. Jurax 11.7.2016 22:35

Re: Souhlasím se vším co jste napsala

Nesouhlas.

Propagace pro rodinu a posléze tlak okolí díky oné propagaci vzniknuvš udělá své, stejně jako současná protirodinná propagace nevaž se odvaž se a propagace homopárů.

A rodině lze též pomoci patřičnou legislativou - třeba zvýhodněné hypotéky a jiné výhody pro manželské páry a tak dál a podobně. Aby nebylo výhodné žít na psí knížku, aby matka "samoživitelka" pobírala nezasloužené socdávky.

V. Macháček 11.7.2016 9:26

Re: Souhlasím se vším co jste napsala

A pokud se o nich bude mluvit, bude jich cim dal vice, desitky a stovky procent, az ztepla i Augustyn Bocek :-) Ale pokud si mladi lide prectou v novinach, ze normalni je zalozit rodinu a mit dite, ucini tak, protoze o necem takovem dosud nemeli poneti.

B. Hamáček 11.7.2016 9:32

Re: Souhlasím se vším co jste napsala

Bohužel poslední dobou si připadám jako 96% menšina.

K. Frauknecht 11.7.2016 9:43

Re: :-))

Dneska ste ve formě!

V. Macháček 11.7.2016 10:02

Re: Souhlasím se vším co jste napsala

No musi to byt strasny udel byt "normalni"a vest standardni zivot, kdyz vedle existuje registrovane partnerstvi :-)

J. Jurax 11.7.2016 22:38

Re: Souhlasím se vším co jste napsala

Souhlas.

V. Novák 11.7.2016 12:45

Při zmíněném procentu rozvádějících se manželství

a (mně neznámém) procentu nesezdaných párů žikících na psí knížku je registrované partnerství a úporná snaha homosexuálů mít také možnost "vlézt do chomoutu" se všemi nevýhodami a omezeními, jež k tomu patří spíše PODPOROU rodiny.

"Něco na tom papíru musí být, když se TAK snaží!"...