29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

PRÁVO: Reflexní pásky upozorňují na přebujelý stát

Kdo chodí za soumraku nebo v mlze po silnici, musí mít od víkendu reflexní pruh na svém oděvu, případně reflexní vestu. Pravidlo neplatí pouze ve městech, kde se dá předpokládat, že jsou ulice osvětleny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 25.2.2016 21:29

No,

názor v článku prezentovaný mi přijde takový jakýsi anarchistně pitomý.

Zlotřilý stát zase nakazuje a policajti budou buzerovat ... ale kuš.

Jako řidič vím, že chodec na krajnici za tmavé noci je vidět blbě, najmě je-li i tmavě oděn a za deště, sněžení či mlhy. I na dálková, natož potkávací světla. Za těch 45 řidičské praxe jsem se dostkrát vyděsil chodce vyloupnuvšího se ze tmy těsně před kapotou a několikrát jsme měli - já i chodec - vyloženě kliku. Totiž chodec, zvlášť neřidič, vidí světla auta zdálky a mylně se domnívá, že ho tedy řidič musí vidět taky. Nemusí! A taky úhybné manévry na poslední chvilku na namrzlé šmyklavé okresce nejsou nic, po čem by jeden toužil. Takže návrh reflexních prvků bych neměl za nemoudrý.

A jako chodec tuhle šikanu státu lehce přežiju - s reflexní páskou mne neubude.

J. Svoboda 25.2.2016 21:15

TAK TO JE

Díky pane Holube, vaši potřebnou analýzu vidím, jako černou ovci. Takové se vyskytují velmi málo a jsou nám velmi potřebné.

V. Kusý 25.2.2016 19:07

Má pan autor nějakou zkušenost s řízením

auta, hlavně pak za tmy? Cokoliv, co dá zavčas nějaký signál o pohybu člověka na vozovce je dobré.Podle jeho logiky bychom měli asi také jezdit bez rozsvícených světel i v noci, aby tím nebyla narušována naše občanská svoboda nepoužívat světla.Jak vidět, sváteční řidiči se dnes nepoznávají podle klobouku (bohužel!) poněvadž pitomec za volantem není na první pohled znát.Většinou teprv až to bouchne, což už je pozdě.Doufám, že pan autor na protest vyrazí bez reflexních prvků v noci na utkání třeba s kamionem.Jistě se s námi rozdělí o zkušenost :-)))

J. Pražák 25.2.2016 18:16

Nedomyšlený zákon

Nikde není stanoveno, jaké vlastnosti má páska mít. Jak bude fungovat za deště, mlhy?

Povede to k tomu, že se řidič bude vymlouvat po sražení chodce na to, že měl špatně pásku, místo aby jel obezřetně a měl rozhled na vzdálenost na kterou je schopen zabrzdit před překážkou, tedy i chodcem. Je to podobný nesmysl jako svícení ve dne, které bylo v německu a myslím i v Rakousku zrušeno, protože vedlo k nepozornosti řidičů, kteří srazili u kraje silnice několik neosvětlených dětí.

V. Kain 25.2.2016 19:37

Re: Nedomyšlený zákon

Správně.V Německu i v Rakousku zjistili asi po dvou letech,že svícení za plného slunečního svitu je vyložená chujovina a tak od toho upustili.Ovšem u nás by museli přiznat svoji patologickou neschopnost a proto se nic rušit nebude i když ta absurdita nemá na nehodovost žádný vliv.

J. Pražák 25.2.2016 19:58

Re: Nedomyšlený zákon

Ono denní svícení vliv na nehodovost bohužel má. Vede k nepozornosti, řidič registruje pouze světla protijedoucího vozu, ale na chodce na krajnici kašle. Četl jsem před pár lety, že smrtelné úrazy školáků jdoucích na kraji vozovky byly právě důvodem zrušení denního svícení.

Ale ti naši "chytří" poslanci si asi myslí, že je elektřina do žárovek v autě zdarma....

J. Jurax 25.2.2016 21:33

Re: Nedomyšlený zákon

No, chodci na krajnici jsou za dne vidět, to bych na povinné svícení nesváděl. Větší průšvih je, když auto ve dne nesvítí, ač má - najmě za hustšího provozu je lehčeji přehlédnutelné.

J. Pražák 25.2.2016 21:45

Re: Nedomyšlený zákon

Přehlédnout protijedoucí auto? To snad ne!

J. Jurax 25.2.2016 21:59

Re: Nedomyšlený zákon

No, v koloně svítících jedno nesvítící přehlédnete jedna radost - a při předjíždění či odbočování vlevo nebo pasírování se na hlavní to může někdy být zajímavé.

B. Hamáček 25.2.2016 22:13

Re: Nedomyšlený zákon

Jezdím už 42 let , z toho 39 téměř denně za všech povětrnostních podmínek a v kteroukoliv denní dobu, a město i venkov i když v poslední době , když po tmě nemusím , tak nejedu. Denní svícení velmi vřele vítám , jeho zrušení mohou podporovat pouze lidé ducha mdlého . Protože svítící auto je i plného slunce dříve vidět, běda , když je mezi nimi jedno neosvětlené. Zrušit denní svícení může pouze člověk jehož IQ se blíží záporným hodnotám. Cena spotřebované energie na denní svícení je nepatrná.Osobně mám velkou hrůzu z neosvětlených chodců a cyklistů. Nemám sebemenší zájem někoho přejet. I ve městě se dá chodec na rozhraní světla a tmy snadno přehlédnout.

J. Pražák 25.2.2016 22:24

Re: Nedomyšlený zákon

Na urážky normálně neodpovídám, takže výjimečně. V zemi Mercedesů a BMW svícení nezrušili zbytečně. Kdo přehlédne ve dne auto nebo neosvětleného chodce, tak jezdí nepřiměřeně svým schopnostem a nemá na silnici co dělat. I to se stává, zejména u nás. Z vlastní zkušenosti soudím, že z Evropy jsou asi nejhorší řidiči u nás....

P. Harabaska 25.2.2016 17:31

Nařízení o reflexních prvcích je nanejvýš užitečné.

Co kdyby vás někdo srazil? V Plzni ovšem přemýšlí policie a dopravní odbor magistrátu jinak. Uvnitř města spojuje místní části Valcha a Litice silnice bez krajnic a přirozeně bez chodníků. Domů podél ní není mnoho, takže je tam povolena zvýšená rychlost 70 km/hod. Místní občané žádali kvůli bezpečnosti chodců snížení rychlosti, protože se chodci nemají rychle jedoucím vozidlům kam vyhnout. Odpověď: Rychlost snížíme, až se postaví někdy chodník. To je ale logika! Až se postaví chodník, nemusí se rychlost snižovat, protože chodec půjde po chodníku a nemusí před autem uskakovat.

J. Kyselková 25.2.2016 16:49

Pozor !

Ty policejní potvory vyskakujou z křoví ! Fakt. Přituhuje.(1.000 Kč za vjetí do pruhu pro autobusy na prázdné silnici).

J. David 25.2.2016 16:27

Zase dobrodefekátsví s represí

Nic není špatného na tom, že je dobré "vidět a být viděn". Selským rozumem každý pochopí, pokud mu záleží na "jeho kůži", jak má být viděn. Postrádám ale v novelizaci zákona jeden moment, a to, co se stane, že opilec bez reflexních prvků si třeba ustele na vozovce III. třídy, a nebohý šofér ho přejede s tím, že nepřizpůsobil "kdesi/cosi"... blablabla, ale opilec neměl předepsané reflexní prvky? Jezdím s ranními komoditami mezi vesnicemi, a cyklisté v děšti, kteří na sebe a kolo natáhnou černou folii na jahody, toť opravdu na Darwinovu cenu. Ještě že za deště ta voda na tom "čádoru" sama tvoří reflexní vrstvu, ale musí lejt, jinak je to, jako "temná hmota". Ale to je na dlouhou debatu. Byrokrati zase něco vymyslí, jsou za to, námi daňovými poplatníky, předci živeni.

Š. Hašek 25.2.2016 16:16

Souhlas autorem.

Stát se přímo vyžívá ve "vyhláškování a zákonování". Ale k věci.

Stran reflexní vesty jsem toho názoru (a dělám to), že chodec/turista ustoupí včas až na kraj příkopu. Bude mít možná špinavější boty ale krom ožralých řidičů mu tam mnoho nehrozí.

Stran různých přileb - jsem rekreační cyklista "švestkových okresek", na spádech již dost brzdím, neboť se bojím (v mém věku), přilbu nenosím, jezdím ve "volnotričku". Můj kolega z práce nosí přilbu již hafo let, bohužel nyní leží naprosto ochrnut, neboť s tou přilbou si natrhl vaz při "sportovní" jízdě, v jednašedesáti letech. Bez brzdění!

Často jezdím s kamarádem-řidičem, který jede jako šílenec i do horizontu kam nevidí, rovněž do zatáček, kam nevidí - zde bych si dovolil říci, že blikátka na zadku chodce budou též na prd.

Jo, a k té přilbě všude - dvakrát jsem měl trošku rozbitou hlavu. Poprvé ve druhé/třetí třídě o přestávce o lavici (potom jsem měl měsíce zaracha vstoupit do Jiskřiček, jinak nic). Podruhé jsme jako skautíci připravovali věci na tábor v klubovně (1970), vercajk byl nahoře a my chodili po stolech - bohužel napříč stropem suterénní místnosti byl nosný betontrámec a já to do něj "napálil". Z mojí poznámky je snad trochu zřejmé, že přilbování a maškaření bude dost k ničemu. Už mě ty socbabišdobroúřady začínají ......... Nechme to na občanech.

V. Kusý 25.2.2016 19:10

Re: Souhlas autorem.

O té rozbité hlavě to po Vašem výlevu byla zbytečná poznámka.

A. Alda 25.2.2016 15:52

Peltzmanův efekt se zcela jistě dostaví.

Mrtvých na silnicích přibude.

J. Růžička 25.2.2016 12:47

Jenom další bohapustá buzerace

a další rozšíření možností státní byrokratické hydry k ostříhání ovcí. Mnohé ještě souhlasně zabečí.

K. Janyška 25.2.2016 15:37

Re: Jenom další bohapustá buzerace

Ano, absolutně souhlasím... Dzp.

B. Rameš 25.2.2016 11:05

Zas tolik nevášněte

Nejsem příznivcem pečovatelského státu, ale kdyby nereguloval pomocí dopravních předpisů a postihu za jejich porušení chování na silnicích, tak to tam vypadá jak na Prochorovce 12. července 1943. Jistě, darwinovskou selekcí by nakonec přežili jen ti nejsilnější, nejchytřejší a prostě nejlepší, ale jste si jisti, že byste byli mezi nimi?

J. Jurax 25.2.2016 21:36

Re: Zas tolik nevášněte

:-))) palec nahoru!

Akorát se obávám, že tu málokdo z hlavy bez gůglu ví, cože se onoho dne dělo u Prochorovky :-)

B. Hamáček 25.2.2016 22:20

Re: Zas tolik nevášněte

To byla největší tanková bitva v dějinách , mezi RA a Wehrmachtem. RA sice vyhrála , ale dlouho to bylo na vážkách , od té doby už to s Němci šlo z kopce .

J. Jurax 26.2.2016 0:41

Re: Zas tolik nevášněte

No, víte, já díky svým podivným koníčkům jsem patrně jeden z mála, kdo ví i víc ... třeba že tam sověti nasadili i britské tanky Churchill a americké Lee z lend-leasu ... :-)

M. Prokop 25.2.2016 10:56

Prostě jen další buzerace,

kterou bude v případě potřeby možno uplatnit na nepohodlné.

R. Morava 25.2.2016 10:41

Ideální demokracie a realita

Autor má pravdu z jedné poloviny

1/2 Ano. Podstatou demokracie není represe ale svobodná tolerance, odpovědnost, ohleduplnost a vzájemnost (svoboda v demokratickém pojetí končí tam, kde narušujeme svobodu druhých). Proto taky nejlépe funguje v zemích s křesťanskými kořeny protože tyto zásady jsou podobné. Dost dobře funguje i v zemích kde byl konfunkcionalismus a budhismus.

2/2 Ne. Jenomže nežijeme v ideálním světě s ideálními stejnými lidmi, jak si mysleli komunisté a dnes si to myslí multi-kulti neomarxisté. Proto musí být v demokracii i zákony a represivní složky, které regulují nedokonalost občanů kteří se neumí chovat dle demokratických svobod (u někoho míň u jiného hodně). Pak taky platí, že každý stát má jiné podmínky. Západní Evropa díky tomu že neprožila komunismus má: 1) víc peněz = lepší infrastrukturu, silnice proto větší bezpečnost a oblečení má automaticky reflexní prvky 2) lepší návyky demokratické svobody a odpovědnosti. Proto jezdí většinou ohleduplněji a vezmou reflexní pásky bez nucení. Ať už jsou na Západ od našich hranic jakkoliv zblblí neomarxismem (takže mají nejistou budoucnost), v této době a tomhle bodě máme zatím co dohánět!

Jako řidič jsem často nadával na špatnou viditelnost chodců i neohleduplnost řidičů. Jinými slovy zákon vyžadující reflexní prvky chodců mimo silnice je zatím potřeba a chrání lidi od neštěstí.

V. Peroutka 25.2.2016 10:27

Holube jestli Besip nepředložil

tak vám předložím já cyklista a občasný řidič. I na kole při obyčejné zapnuté blikačce vpředu uvidím chodce s reflexním prvkem o mnoho dříve. Tohle nařízení je jedno z mála co vítám a jestli vy sedíte celý den na zdku v kanceláři a pak se popojedete pár zastávek tramvají do přesvíceného středu Prahy,těžko o tom něco budete vědět.

K. Janyška 25.2.2016 10:39

Re: Holube jestli Besip nepředložil

Jste dětina. Všechno záleží na chodci. Označený třeba svítilnou, vám vkročí přímo do cesty... Dzp.

P. Selinger 25.2.2016 9:45

Opakuji, že chodec má chodit mimo město vlevo

proto, aby viděl přijíždějící protijedoucí auto a mohl se mu vyhnout, nemá se jeho veličenstvu chodci vyhýbat auto !

K. Janyška 25.2.2016 10:40

Re: Opakuji, že chodec má chodit mimo město vlevo

Ano... Dzp.

J. Jurax 25.2.2016 21:39

Re: Opakuji, že chodec má chodit mimo město vlevo

No jo, ale kolikže chodců tak činí? Moje zkušenost praví, že nemnoho. A když sestřelíte chodce hlupce jdoucího vpravo, zavřou Vás stejně jako kdybyste sestřelili chytrého jdoucího vlevo :-)