19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

PRÁVO: Postavení řidičů autobusů

Ten podtitulek vypadá jako nadsázka, která velmi expresivně komentuje fakt, že řidiči autobusů v Česku hrozí stávkou. Nu, zatím autobusy stále jezdí. Mám ale pocit, že veřejnost, dopravní odbory i vlastníci dopravních firem vážnost situace bagatelizují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Tichý 4.1.2016 23:09

Milí pohrobci ROH

Jste jedněmi ze škůdců české ekonomiky. Vaše účast v tripartitě je naprosto proti logice fungování státu. Vaše místo má být u hlídání přesčasů a přestávek na oběd.

P. Skřivan 4.1.2016 23:05

Dovolil bych si jen malou poznámku:

autor zřejmě moc neví o pracovním právu, takže netuší, že za pracovní smlouvu, zejména její slučitelnost s právem, odpovídá zaměstnavatel. Takže ony ty kličky a háčky se mohou docela dobře a úspěšně (zejména s ohledem na obecně dost tragickou kvalitu tuzemských právních služeb), otočit v neprospěch zaměstnavatele, který je tam dal, pokud by se taková smlouva ocitla před soudem. Hodně zaměstnavatelů tak má velké štěstí, pokud nikdy k žádnému soudu nedojde ... .

Jinak bych řekl, že české odbory představují spíš parodii na odbory. Ne proto, že by byly málo agresivní, ale spíš proto, že se zabývají zejména "malou českou domů", někdy i soukromou, místo toho, aby se zabývaly důsledným řešením problémů, které jim i ze zákona přísluší. To druhé totiž vyžaduje znalosti, důslednost, profesionalitu a spoustu námahy. Zejména to poslední, je věc u nás velice nepopulární ... .

J. Fleiszner 4.1.2016 20:00

Odbory berou výpalné

Odbory často berou "výpalné" a chrání velké podniky před jejich zaměstnanci. Místo, aby zaměstnance podpořili, tak je uklidňují nebo na ne prostě se*ou.

E. Pavel 4.1.2016 17:29

Řidičky

Začínám vídat čím dál častěji za volanty busů MHD i PAD ženy. Hádám, že to bude tím, že se "spokojí" s nižší mzdou.

H. Balzám 4.1.2016 15:50

S těmi kamioňáky

je to trošku sporné, dneska už to zdaleka není sranda a o moc líp oproti těm autobusákům se taky nemají. Jinak díky za pregnantní, protože zažitý, popis toho, jak u nás dnes funguje trh práce. Ono je totiž pěkné, teoreticky plkat, jak si každý může říct o mzdu, na jakou se cení, ale pravda je taková, že ani nedostatek pracovníků v ČR nedokázal přimět většinu zaměstnavatelů se zaměstnanci jinak než jako s lepšími otroky.

H. Gene 4.1.2016 21:57

Re: S těmi kamioňáky

No, trh práce očividně funguje, autobusy jezdí...

T. Kočí 4.1.2016 13:06

Je to na revoluci

Vystřelte z Aur....tobusu!

A. Alda 4.1.2016 12:19

Běžte s tím na Inspektorát práce.

Tam ji to popište, předejte písemné podklady a požadujte provedení kontroly v dané firmě.

Z. Lapil 4.1.2016 12:47

Re: Běžte s tím na Inspektorát práce.

Obávám se, že tohle není cesta, podle článku mi to připadá v mezích zákona, kromě onoho "jděte na pracák a pro nás budete dělat na dohodu". Smlouvy řidiči evidentně podepisují dobrovolně, byť nepochybně neradi, a to, že jde někdo nemocný do práce a nechá za sebe makat kolegu... To by pomohlo maximálně nahlásit toho kolegu, ten je povinen přijít do práce odpočinut a střízliv.

P. Baubín 4.1.2016 11:49

Ještě k odborům

Dokud bude mít soudruh Středula jako hlavní cíl živnostníky, tak mu logicky nebude zbývat energie a čas na hájení zaměstnanců.

Š. Hašek 4.1.2016 13:42

Re: Ještě k odborům

Velice trefně.

Situace je mi detailně neznámá, ale "makovice mi nebere", co dělají "sluníčka dělnická" Štěch, Falbr, Středula, Škromach a celá banda s názvem ČSSD?! Ale uznávám, že jest to vlastně naivní/hloupá/dětinská otázka!

Zajdu za kamarádem, ten mluví často s šoféry v Praze.

Jinak jsem byl vychován (asi tak) ve smyslu "každý svého štěstí strůjcem"! Tedy i šofér. Zjednodušeno.

P. Baubín 4.1.2016 11:47

Je v tom ještě jeden faktor

Výběrová řízení na zajištění dopravní obslužnosti mají jen jeden parametr - cenu. Provozovatelé dopravy jsou tak v kleštích a na větší platy prostě nemají. No a naši "socialně" demokratičtí hejtmani to mají zcela u zádele. Vůbec nemají zájem změnit parametry výběrových řízení, které se chystají. Třeba podmínkou minimální mzdy pro řidiče.

J. Slanina 4.1.2016 16:56

Re: Je v tom ještě jeden faktor

Správně. Jako momentálně to vyžrané prase Franc na hradecku. Ona ta vyžranost je zřejmě jedním z předpokladů stát se hejtmanem. A protože je jich moc a krajů jenom 14, tak se třeba na Škromacha nedostalo.

http://jdem.cz/bu7jm4

H. Gene 4.1.2016 21:54

Re: Je v tom ještě jeden faktor

Absurdní blbost. A výběrové řízení na IT systém bude obsahovat podmínku platu programátora, jo?

R. Tichý 4.1.2016 23:04

Re: Je v tom ještě jeden faktor

U těch to neplatí, ti přeci poctivě nemakají-copak musí přijít do práce ve 4?

:oP

H. Gene 4.1.2016 23:33

Re: Je v tom ještě jeden faktor

Aha, tak to pak jo...

P. Čech 4.1.2016 11:37

Právo na přiměřenou mzdu?

Co je to "přiměřená mzda"?Kdo ji v jednotlivých případech stanoví?Tento pojem není zakotven v žádném zákonném předpisu. Existuje pouze institut "minimální mzda". Jinak je mzda předmětem dohody mezi zaměstnavatelem a zaměstnaným. Nikoliv mezi státem a zaměstnancem, pokud není zaměstnancem státu. A o to se v našem případě jedná. Pokud se mzda řidičům autobusů nelíbí, nemusí toto zaměstnání provádět. Nikdo a nic je k tomu nenutí.. Mají možnost se živit jako OSVČ (taxikáři, různí dopravci a pod). Podíváme-li se zpět, uvidíme, že stát se nepostavil za pracovníky v textilním a oděvním odvětví, když zanikaly textilní továrny a to se jednalo o desetitisíce postižených lidí, kteří by i rádi pracovali za dnešní mzdy řidičů autobusů. A takových příkladů je více (Obuvnický průmysl, kožedělný průmysl, sklářství a pod).

J. Fleiszner 4.1.2016 20:11

Re: Právo na přiměřenou mzdu?

To co píšete by platilo, kdyby byla jiná práce v téměř neomezené nabídce. Není možné se třeba stěhovat za prací, jak někdo odkoukal z amerického filmu a přechytrale se to snažil aplikovat na ČR. S nízkým platem se nedá pořádně naspořit ani na období, kdy se hledá nová práce. Chodit do takové práce je NUTÍ okolnosti. Třeba 3 děti, hypotéka a žena na mateřské. Ale ty lidi nikdo nenutil dělat si děti, hypotéku, že?

Odejít z práce není vždy řešení. Ti lidé třeba chtějí řídit autobus, ale chtějí mít také svůj život. Vidět rodinu atd. Když couvnou řidiči, tak časem couvnou i jiné obory a nakonec budeme makat všichni za minimální mzdu. Ale nikdo nás k tomu nebude nutit, že?

H. Gene 4.1.2016 21:52

Re: Právo na přiměřenou mzdu?

Však ať necouvají!

K. Janyška 4.1.2016 10:16

Dámy a pánové, asi je vás moc. Jinak by si vaši chlebodárci

nemohli dovolit s vámi cvičit, pokud ovšem vůbec cvičí... Dzp.

F. Lesniak 4.1.2016 11:25

Re: Dámy a pánové, asi je vás moc. Jinak by si vaši chlebodárci

Ředitel zeměkoule Janyška zase plká o něčem, o čem nemá potuchy.

R. Langer 4.1.2016 14:13

Re: Dámy a pánové, asi je vás moc. Jinak by si vaši chlebodárci

Mně se zdá, že konkrétně v tomhle případě mluví rozumně.

K. Janyška 4.1.2016 14:52

Re: Dámy a pánové, asi je vás moc. Jinak by si vaši chlebodárci

Ne, jen v tomto příopadě, vždy. To kompozitivní teorie, kterou ovládám, takto nejvyšší možné, vždy aktualizované, vedění lidstva o sobě samém. Já sám jsem blbej jako tágo, jako vy tady i jinde... Dzp.

M. Malovec 4.1.2016 9:59

A jsme u toho opět -

odbory jsou ku (h..u). Hlavně když vyberou od svých ovcí peníz na své živobytí. Stávkujte proti odborům. Nebo z nich vypadněte. Stejně vám nepomohou.

P. Sulc 4.1.2016 1:35

To asi zalezi na odborech.

Jestli jsou jako bylo ROH, tak budou delat i za polovic. Kdo je jinak muze zorganisovat?