28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

PRÁVO: Policie Pomo pije

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
No... 20.7.2006 10:20

Městská policie-odpad z bezp. služeb.

Bohužel máte pravdu. Vidět pitomce v teréňáku, jak brázdí ulice Plzně a arogantně s despektem shlížejí na řidiče kolem, to je zážitek . Odpad z policie a bezpečnostních agentur? To snad ne, tam by neprošli psychotesty, je to mnohem horší, než si myslíme !!!;-€

PeS 19.7.2006 14:33

pokračování...

dále Plzeňská, křižovatka u Motola

Plzeňská, dolní část, obdobně jako u kocoura...

Ulice K Barrandovu, vyústění od Slivence

a dokud tu jsou ty nesmyslný limity na odstavce, tak se dál nebudu namáhat...

G. Pašek 19.7.2006 14:11

Advokát pan Vlk píše jací jsou policajti negramotní arogantní ignoranti . . . .

Já navrhuji,  z advokátů udělělat policajty a z policajtů advokáty . . . . každý vyhraje a bude vládnout spokojenost a respekt na silnici a v soudníh síni se přestane lhát.  Nikdo už nebude mít důvod nadadávat sprostě policajtům a v soudní síni na tom nezáleží kdo tam lže . . . 

Pepa_Jetel 19.7.2006 12:31

"Každý z nás dokáže zpaměti vyjmenovat minimálně deset míst určených „k lapání“ řidičů..."

Já tedy ne.

ijáček 19.7.2006 13:07

Re: "Každý z nás dokáže zpaměti vyjmenovat minimálně deset míst určených „k lapání“ řidičů..."

Nevím, jestli 10, ale něco by se našlo - třeba v Brně když ze Zábrdovické odbočujete vpravo na Šámalovu (do Židenic), je hned na ostrém rohu sloupek se značkou - snad zákaz stání. A vedle ní, o 2 metry dál od silnice, až na plotě, je značka "Zóna 30" - spolehlivě mimo zorný úhel řidiče, který navíc musí sledovat i přechod pro chodce. Té zóny jsem si všiml, až když jsem tam odbočoval z opačného směru.

V Medlánkách před školou 30 těsně za křovím - člověk si všimne, ale kolem značky asi ještě pojede poněkud rychleji.

Pavel 20.7.2006 0:11

Re: Re: "Každý z nás dokáže zpaměti vyjmenovat minimálně deset míst určených „k lapání“ řidičů..."

Tak doplníme Brno. Výpadovka do Bystrce (před odbočkou do Jundrova), Olomoucká, Rokytova, Trnkova (u Zetoru), Za Husovickým tunelem směrem do Řečkovic (za mostním sloupem před benzinkou), Jírova -parkoviště Albertu, 40-ka na Holzové u školy, Křižkovského, Hlinky, Tvrdého a máme 10 kousků.

kocour 19.7.2006 13:55

Re: "Každý z nás dokáže zpaměti vyjmenovat minimálně deset míst určených „k lapání“ řidičů..."

Tak začneme:

1) před křižovatkou Špejchar pravidelně lapají auta jedoucí vyhrazeným pruhem pro autobusy.  Možná, že kdyby tam ten pruh nebyl, nebyl by úsek od Prašného mostu ke Špejcharu stále ucpaný. Ale určitě by se tam nedaly vybírat poplatky za nadstandardní rychlost - když někdo spěchá, prostě tam vjede s tím, že si možná připlatí.

2) Dtto za křižovatkou Špejchar, zvláště oblíbená lapač na auta zahybající z Badeniho, tedy v té části cyklu, kdy žádný autobus MHD nemá šanci být ve "svém" pruhu. Za to se pak musí vyhýbat policistům ...

3) pokračujte někdo ...

Vesměs se ta místa vyznačují tím, že policie tam překáží víc, než případní přestupníci.

Mard 19.7.2006 19:04

Re: Re: "Každý z nás dokáže zpaměti vyjmenovat minimálně deset míst určených „k lapání“ řidičů..."

4) Podolské nábřeží ve směru do centra u Žlutých lázní (50 km)

5) Nábřeží ve směru do centra za Barandovským mostem, Jezerka (50 km)

6) Nábřeží ve směru Bráník před Vyšehradským tunelem (30 km)

a mnoho dalších oblíbených míst.

jonáš 19.7.2006 19:07

Re: Re: Re: "Každý z nás dokáže zpaměti vyjmenovat minimálně deset míst určených „k lapání“ řidičů..."

Asi jste tam u tunelu viděl málo aut viset přes zábradlí do háfnu 8-o

Milan 19.7.2006 20:18

Já taky ne.

Neznám taková místa. Znám místa, kde značení ztratilo původní smysl a nikdo se změnou situace nezabýval. Taky jsem zažil, jak nekvalitní logista vymyslel přechodné (kvůli rekonstrukci) značení tak, že každého zavedlo do čtverce jednosměrek, z nichž nebylo úniku. Ale neznám žádný případ úmyslného nastavení značek tak, aby tam policajti mohli vybírat.

Spíš se často vztekám, že nevybírají trvale 24 hodin denně tam, kde by taky trvale úspění byli a tak bych je nemusel platit z daní. A taky mě rozčiluje, že jakmile zaprší, policajti zmizí ze silnic. Jako by jim snad v dešti měla otéct hlava jak krůtám nebo co.

Marky 19.7.2006 12:26

Co s pokutami

Souhlasím s panem Vlkem, je nenormální aby si zaměstnanci (měštští strážníci) vybíráním pokut vylepšovali fond z něhož jsou placeni (městský rozpočet). Peníze z pokut by měly jít nejlépe do SFDI na výstavbu a údržbu silnic. Starostové by tak neměli zájem svou soukromou armádou vylepšovat za peníze města (mzdy strážníků) stav státních financí a vysílali by své lidi jenom tam, kde by na ně tlačili občané - třeba že se v některé konkrétní lokalitě řidiči chovají jako hovada.

Jirka H. 19.7.2006 10:55

Obce

Také se domnívám, že co udělali s MP je za hranou zákona a morálky. 1) obec může dělat dopravní značení, klidně tak aby bylo nesmyslné a matoucí  2) obec pošle své MP, aby chytali řidiče (cizí - místní o tom budou vědět) a dávali jim pokuty. 3) vybrané pokuty jdou do obecní pokladny. Na plat pana starosty, na plat toho MP připradně na vodovod. Přitom občan nemá možnost demokratické kontroly - tu mají pouze lidé, kteří v obci bydlí a starostu & spol.  volí. 99% obecních vyhlášek a následných pokut se týká místních, ovšem u dopravy jde typicky o lidi odjinud. Podle mého je tento cyklus špatný a je nutné ho změnit. Protože by obce měli mít právo určovat dopravní značení a vybírání peněz je dané celým daňovým systémem, nejjednodušší je vzít MP možnost vybírat ty pokuty.

Saša 19.7.2006 12:02

Na to se dá dívat i z mnoha jiných úhlů.

Když neumožníte občanům transitní obce, aby se špatnému chování cizích (to jste Vy) řidičů bránili institucionalisovaně a právním postupem, vezmou svou sebeobranu do svých rukou a začnou svépomocí průjezdnost svých obcí zhoršovat a pobyt cizích řidičů znepříjemňovat i jinak. Bude to horší.

Když přijedete do cizí obce, jejímž nejste občanem, chovejte se tam slušně. Jste na návštěvě.

To, že obce mají své vlastní policie, je velmi dobré. Znemožňuje to monopolisaci "pouliční moci" státní policií. Znesnadňuje to případný pokus o politický puč ve státě (a Paroubek k tomu nemá duševně daleko - kdyby mohl, hned by se o to pokusil, jenomže když ony zde proti té státní policii v Paroubkových rukou stojí též mnohé ozbrojené obecní policie v rukou úplně jiných a konspirační ochota JUDr. Kühnla je v tomto směru též nulová, že...). Zajišťuje to též prosazení vůle občanů, která je stran místního pojetí veřejného pořádku stanovena ve vyhláškách, přijatých těmito občany zvolenými zastupiteli.

Na rozdíl od státní policie je obecní policie každé 4 roky dáváno vysvědčení. V čele obecní policie je totiž starosta, který může být z vůle občanů vyměněn - a ten nový s jednotlivými strážníky může pěkně zatočit. Obecní policie je prostě blíže občanům.

Je dobře, že si policie konkurují a jedna druhou hlídá. Šel bych v té decentralisaci veřejné ozbrojené moci ještě dále a odebral bych dopravní policii státu a svěřil ji krajům. To bychom pak měli trojí policii plus BIS plus NBU plus vojenskou zpravodajskou službu a nebezpečí spiknutí by se ještě více zmenšilo a naděje na řádné odhalování případů zneužití moci by se ještě více zvýšila.

Flasi 19.7.2006 13:32

Re: Na to se dá dívat i z mnoha jiných úhlů.

Z toho vznikne jenom to, co v male mire funguje na jihu USA. Mistni mohou jezdit o rekneme 15 mph rychleji nez je limit, lide z daneho statu rekneme o 10 mph, ale beda jak nejaky Yankee prekroci rychlost o vic nez vseobecne tolerovanych 5 mph.

Starosta vedom si situace proste bude instruovat policii, ze si maji "vice vsimat" prestupku prespolnich. Jenomze v USA se musite fakt chovat jako prase, aby clovek prisel o ridicak. U nas staci nesoulad mezi vodorovnou a svislou znackou uznacujici parkovani pro invalidy.

G. Pašek 19.7.2006 13:59

Re: Re: Na to se dá dívat i z mnoha jiných úhlů.

Flasi, prášíš . . . i když je pravda, že pro mnohé na jihu Civilní Válka neskončila a pokračuje, policie je na Jihu stejně přísná na domorodce jako na "cizáky" ze Severu . . .  

Flasi 19.7.2006 14:05

Re: Re: Re: Na to se dá dívat i z mnoha jiných úhlů.

Ja netvrdim, ze to funguje na celem jihu. Ale v nekterych oblastech me pred tim znami varovali (sam jsem to nezazil). Pry se to tyka hlavne malych mest, kde je jeden serif a 5 zastupcu.

Ladislav 19.7.2006 13:50

Re: Na to se dá dívat i z mnoha jiných úhlů.

Mesta nejsou nezavisle jednotky s pravem provozovat institucionalizovane nasili - na to je tu stat. Doba loupezivych baronu, Hansovnich spolku, hradeb, privilegii a glejtu je davno pryc.

Jan Vltava 19.7.2006 7:57

Policista roku

Pražská městská policie má soutěž "Policista roku". Několik strážníků je každý rok vybráno, veřejně oceněno a odměněno.

Moc se ale nemluví o tom, že jedním z důležitých ukazatelů je výše strážníkem vybraných pokut.

jogurt 19.7.2006 7:05

policie

svým snad tvrdým postojem především vyjadřuje také můj. Proto jí děkuji. Ochrana chudáků zabitých blby už si vyžadovala nějaké řešení.

Banjo 19.7.2006 7:32

Re: policie

Necítím se nijak víc chráněn než předtím. Většina šoférů je teď natolik zabrána sledováním tachometru (aby nepřišli o 2 body), že na přechodu pro chodce je mnohem nebezpečněji než předtím (kdyby mě tam sejmuli, přijdou o 4).

Čím to? U přechodů policajti nestojí, ale rychlost měří.

JoJo 19.7.2006 9:25

Re: Re: policie

Pokud skutečně jezdíte s očima přišpendlenýma k tachometru, raději vůbec nejezděte autem. I moje 88 letá babička dokáže žehlit a současně přitom sledovat televizi.

Flasi 19.7.2006 10:25

Re: Re: Re: policie

No jestli si myslite, ze zehleni a sledovani televize jsou veci ke kterym potrebujete asi stejne pozornosti jako k rizeni a sledovani tachometru, tak nam panbu pomahej.

JoJo 19.7.2006 10:51

Re: Re: Re: Re: policie

Dle okecávání kolem hlídání rychlosti lze předpokládat, že až do 1.7.2006 celý národ nevěděl, že vůbec nějaké budíky v autě má. Inu, jak se komár stal velbloudem, každý, byť přiblblý argument dobrý, nicht wahr?

Flasi 19.7.2006 11:08

Re: Re: Re: Re: Re: policie

Problem je, ze cely narod nevedel, ze se od 1.7. snizuji realne povolene rychlosti. Ze se situace, kdy znacka rika 50, ale male prekroceni se toleruje (tak jak je to ve vetsine statu) meni na situaci, kdy znacka oznacuje skutecne neprekrocitelnou maximalni rychlost, takze ridic musi jet tak o 5-10 km/h mene (jak je to v mensine statu).

JoJo 19.7.2006 14:57

Re: Re: Re: Re: Re: Re: policie

Tak teď už to ví. Ještě kdyby se všechny zákony vykládaly, tak jak jsou napsány a v každém znamenalo max. 50 skutečně max. 50

erik 19.7.2006 14:45

Re: Re: Re: Re: Re: policie

mile jojo a hele-od tebe zatim zadnej argument neprisel tak co plasis:-D

Saša 19.7.2006 10:44

Proč má někdo přišpendlené oči k tachometru?

Protože chce jet na hranici možností. Proč? Protože je vůl.

Přemýšlel jsem o tom (jako neřidič) a obracel si to ze všech stran a dospěl jsem k názoru, že věci by pomohlo zavedení digitálních, číslicových tachometrů. Místo rafičky sdělující informace velikostí úhlu raději monitor s naskakujícími číslíčky. A kdyby ten monitor měl výstup i na zadním skle, omezilo by to i hloupé předjíždění.

MLOK1 19.7.2006 13:30

Re: Proč má někdo přišpendlené oči k tachometru?

"....omezilo by to i hloupé předjíždění." Ó Vy nenapravitelný optimisto! Kéž byste měl pravdu.

kocour 19.7.2006 13:48

Re: Proč má někdo přišpendlené oči k tachometru?

... skoro si říkám, že k tvorbě dopravních předpisů by se neměli pouštět lidi bez řidičáků, kteří nemají šajn, co to je řídit auto.

Saša 19.7.2006 13:59

Však já jsem to také netvořil, ani nepřipomínkoval.

A znalost reálné praxe je nutná pro veškerou legislativu, jinak z toho vyjde paskvil.

Ale každý sám na sobě si může vyzkoušet rozdíl svého nakládání s časem, bude-li užívat rok digitální hodinky a rok ciferníkové hodinky (nebo spíš 14 měsíců).