25.4.2024 | Svátek má Marek


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Tomáš Fuk 31.1.2008 19:31

Re: Re: Re: Bolševické výkřiky

Nebo je na hlavu - což je výrazně pravděpodobnější :-/

Pavla B. 31.1.2008 19:50

Re: Re: Re: Re: Bolševické výkřiky

No z vašeho hlediska je cvok každý, kdo by mohl sedět doma na zadku, brát invalidní důchod, sociální dávky a bůhvíco všechno - a přesto pracuje.

Tomáš Fuk 31.1.2008 19:58

Re: Re: Re: Re: Re: Bolševické výkřiky

No myslím, že práci s vysvětlováním si ušetřím... nerad dělám  zbytečné...

mondeo 31.1.2008 20:06

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bolševické výkřiky

Koukám,že nejen pan ministr Nečas ,je ukázkový blb !!!;-P

marie 31.1.2008 20:10

Re: Re: Re: Re: Re: Bolševické výkřiky

slečno či paní Pavlo, píšete, že :" No z vašeho hlediska je cvok každý, kdo by mohl sedět doma na zadku, brát invalidní důchod, sociální dávky a bůhvíco všechno - a přesto pracuje"  Dovolím si malou poznámku, tady se nehovoří o "invalidním důchodu", ale o příspěvku pro lidi téměř bezmocné, kteří jsou závislí na pomoci druhého člověka, takže , člověk který si nemůže nic podat, sám se neoblékne, tedy je zcela vyloučené, aby takový člověk někde "makal"..ale musí, ne může, ale skutečně musí sedět doma, na tom, jak jste se zmínila.

Fafa 31.1.2008 20:23

Marie:

Steven Hawking je absolutne zavisly na pomoci jinych lidi. Presto "maka" na urovni, ktera mu zarucila Nobelovu cenu.

Y 31.1.2008 20:37

Re: Marie:

Jenže kolik takových lidí je? Já  taky znám jednoho vozíčkáře, zcela odkázaného na pomoc manželky, který překládá z angličtiny technické texty a je profesně velmi dobrý. Jenže dělat z toho běžnou záležitost jsou vemi nebezpečný nesmysl.

marie 31.1.2008 20:39

Re: Marie:

ale každý není Steven Hawking a já nechci nic víc, nežli aby stát, na základě existujícího zákona,finačně pomohl lidem kteří onemocněli, tak že se nemohou pohybovata o sebe se postarat, nic víc. Ale stát namísto pomoci bezmocným lidem, pomáhá, jako za socializmu "dotacemi" - tzv. sociálním službám, které, nevím pro koho jsou finančně nastaveny..nic víc nechci, nežli aby náš stát, byl skutečně demokratickým státem.. a od toho demokratického státu - nic víc nechci.. jen tu zákonnou pomoc..

BOMBON 31.1.2008 21:01

Re: Re: Marie:

prosim, neargumentujte demokratickym statem. zaprve je skoro nemozne definovat, co to je, zadruhe - "demokraticky" (vetsinove) se muzeme napriklad rozhodnout, ze vyhladime indocechy, nebo rozkulacime odporne bohatce. se spravedlnosti nema (nebo nemusi) demokracie mit vubec nic spolecneho, protoze demokracie je jenom system buzerace mensiny vetsinou.

stat neni nic. nema zadne penize. muze jenom penize ukrast mne, vam a dalsim tem, kteri nejake maji. problem je trochu jinde - kdyz vam nepomuzou vasi pribuzni, znami, sousede ci dalsi lide, kteri vas znaji, proc si myslite, ze byste mela mit narok na to, aby vam byli nuceni pomahat lide, kteri vas neznaji? v anonymite a nedobrovolnosti je nebezpeci jak zneuzivani ze strany jedne, tak podeziravosti a neochoty ze strany druhe.

a zakony nechte napokoji (stejne jako ustavu). jsou to mizerne popsane kusy papiru. kdyz se vyrazne lisi od toho, jaka jsou moralni pravidla ve spolecnosti, stejne nefunguji. preju hezky den

Fafa 31.1.2008 21:14

Marie:

naprosty souhlas s temi sluzbami. IMHO by stat mel primo pomahat bezmocnym lidem a navic je pak nebuzerovat dotazy, za co utratili prispevek. Ja celkem jasne, ze bezmocny clovek potrebuje pomoc v rodinnem rozpoctu, tak jake dalsi dotazy? A jsem samozrejme ochoten ze svych dani na tyto prispevky prispivat. Takze bych uvital debatu o tom, od jake urovne majektu a prijmu rodiny jsou ty pripsevky potrebne. Ale debata o tom, za co je prijemci utraceji je IMHO nesmyslna.

Neshodneme se na (ne)schopnosti pracovat. Ja vim, ze Steven Hawking je extremni priklad. Ale jiste existuje mnoho lidi, kteri potrebuji fyzickou pomoc s aktivitami denniho zivota, ale pritom podavaji nadprumerne pracovni vykony.   

Y 31.1.2008 21:39

Re: Marie:

S prvním odstavcem naprostý souhlas

Pokud někdo s těžkým fyzikým postižením dokáže pracovat, berme to jako věc spíše výjimečnou a stát nechť je nebuzeruje snižováním či odejímáním ID. Docela mne děsí, že to nějaká ouřednická hlava začne považovat za běžné. Myslím, že ve srovnání se zdravými lidmi mají daleko vyšší náklady na to aby mohli pracovat.

Hobo 31.1.2008 21:56

Re: Marie:

Odpovědí na otázku, od jaké úrovně majetku jsou příspěvky potřebné jsem se zabýval posledních cca 15 let. Čistě sám pro sebe, abys si vyhodnotil vlivy, které měla sociální politika především na mne, co mi dala a co vzala. Odpověď jsem nenašel, podle mého nelze stanovit objektivní hranici. Dnes si myslím, že nejlepší by byla žádná socpolitika. (Pozor! To nehoruji pro zrušení. Něco takového by bylo jako popraviště.) V první řadě by nejvíc pomohlo odstátnění. Ale to je na článek.

Emil XX 31.1.2008 20:47

Re: Marie:

No, ale pokud by měl Hawking IQ 90, čím by se jako živil.

Y 31.1.2008 21:02

Ještě poznámka

Stephen Hawking má vybavení a lidi kolem sebe na špičkové úrovni, kteří mu umožňují dělat špičkovou vědu právě proto, že je S.H. Kdyby byl někdo jiný možná už by ani nežil...

Herakleitos 31.1.2008 20:58

Re: Re: Re: Re: Re: Bolševické výkřiky

Ty tele to ti lidé dostali, že právě nějak pracovat nemohou.

Hobo 31.1.2008 20:14

Re: Re: Bolševické výkřiky

Já se Vám, marie, o svém postižení zpovídat nebudu. Myslete si, co chcete. Můžete si klidně věřit, že jsem zdráv. Uznán na II. stupeň jsem byl podle zákona vzhledem k převážné bezmocnosti, která mi již předtím byla indikována. Jinak doporučuji přečíst si zákon o soc. službách, abyste se dozvěděla, co jsou to ony úkony, kolik jich je a jaký je jejich význam. Je to historicky nejobjektivnější norma (netvrdím, že dokonalá).

Jestliže s posudkářem nesouhlasíte, máte se odvolávat. Třeba až k soudu. Zaměstnání není kontraindikace.

V mém případě můžu hravě napočítat 22 úkonů. Pracuji, jak jsem uvedl, od 18 let, a nikdo si nikdy netroufl to zpochybnit. Moji potřebu pomoci od druhých rovněž ne.

marie 31.1.2008 20:30

Re: Re: Re: Bolševické výkřiky

zákon 108/2006.Sb., mám i s výkladem, nebudeme se tady "trumfovat", zda jste Vy či můj manžel na tom zdravotně hůře, či lépe, uvědomila jsem si, že jsem trapná, co Vám to tady vyprávím, mému manželovi se to, že přestal chodit, stalo v červenci 2006. Nemáte tušení jak jsem z toho nešťastná, protože mu nemohu pomoci a jak jsem unavená, protože jsem neustále v pohotovosti a ten život není ani hezký ani jednoduchý, a uvědomila jsem si, že mě všechno rozčiluje, neumím reagovat normálně, protože ta dlouhodobá únava zanechá logicky stopy, a nyní se tady s Vámi budu "rozporovat", kdo z Vás je více nemocný..Omlouvám se, moc se omlouvám..

Hobo 31.1.2008 20:52

Re: Re: Re: Re: Bolševické výkřiky

Tak teď už jste srozumitelná a omlouvám se já. Jsem ve výhodě, žiju s tím už 50 let. Už na mně není co otloukat. Rád bych Vám pomohl a nerad bych čněl jako nějaký blbý monument, dokazující, jak lze být skvělý. Mohu-li přispět, napadá mě v této chvíli jediné: pláč zabírá potřebný čas a snažte se to zkrátit. Toto bohužel není vhodný prostor, abychom Vaši situaci rozebrali a pokusili se nalézt řešení.

Witch 1.2.2008 11:17

Re: Re: Re: Re: Bolševické výkřiky

S tím soudem jste si možná, bohužel, problémy prodloužila. Jinak zkuste tak po půl roce zažádat o zvýšení PnP, případně po změně revizáka - mají toho tolik, že moc dlouho nevydrží. Nyní se začíná uvažovat a snad už, proboha, také dělat systém odlehčovací péče- právě pro lidi z rodiny, ab si mohli odpočinout. I ten yb se měl z PnP v pohodě hradit.

marie 1.2.2008 20:37

Re: Re: Re: Re: Re: Bolševické výkřiky

To máte asi pravdu, ovšem k soudu jsem to nedala já, ale instituce proti jejímuž zamítavému rozhodnutí jsem se odvolala, ale protože jsem člověk který se domnívá, že demokratický systém prostě" musí" fungovat, tak jsem byla de facto ráda. Ale když jsem, dle rozhodnutí a reakce samosoudkyně Hrehorové, zjistila, že Správní soud je jako odvolací instituce " k ničemu" - protože byl ustaven a funguje jen proto, že to byla podmínka našeho vstupu do EU, tak jsem si uvědomila, že je tady systémově "furt" sociálizmus. A potvrdila jsem si ten dojem, když jsem se podívala k Nejvyššímu Správnímu soudu a otevřela jsem si 20 odvolání, ale ani jeden nebyl vyslyšen - tak je to naprosto jasné.. 

Witch 1.2.2008 23:15

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bolševické výkřiky

V každém případě je dobře, že se vloni "stoosmička" rozeběhla. Byla totiž tak dlouho blokovaná, aby její upatlanost ublížila až jiným politikům, že už měla celá reforma, včetně důchodové, namále. nyní se zákon dotahuje, což je a bývá bolestné. Včetně toho pitomého nového formuláře na hlášení přerušení odběru služeb(když jdete do zdr.zařízení) a včetně neočekávané vymyšlenosti Julínkových poplatků. Budou se měnit další věci, hlídejte si je, ale také vydržte a skutečně si občas podejte žádost na zvýšení PnP. Ono se leccos usadí. Já mám kontakt s lidmi z praxe i odborníky, kteří v celém kontextu vidí v Nečasovi člověka, který je schopen to u nás nějak postavit na nohy. Jenže pouze postupnými kroky a jednotlivé fáze, navíc okleštěné (i dost zlomyslnými) zásahy populistických politiků, vypadají divně a také, bohužel, mohou spoustu lidí potrápit. Držím Vám palce.

mik 31.1.2008 17:02

Problém je spíš v tom

že podporu často dostávají lidé, kteří by ji neměli mít, a naopak se jí nedostává těm, kteří by ji měli mít.

BOMBON 31.1.2008 17:21

Re: Problém je spíš v tom

no, to by nerek´ nemej....

snad ze by cely ten system byl spatne? vic uredniku, vic kontroly, vic formularu? nebo rozpustit a nechat lidi, aby zili a spolehali se na sebe (coz stejne museji, jak je videt)?

nebo jste nam jenom prisel otevrit oci svym sdelenim?;-D

balthasar 31.1.2008 17:47

Re: Re: Problém je spíš v tom

No ne, to se tak dělá, dokud neprozradíte kterej lump polil inkoustem třídní knihu a vysklil houbou Gustáva, budete holoto po škole. Zneužíváte sociální dávky, tak vám je sebereme všem, a moc chodíte k doktorovi, takže budete solit. Rozkaz je rozkaz .. a pámbu si vás přebere ;-D

Y 31.1.2008 18:29

Re: Re: Re: Problém je spíš v tom

Jo, přesně tohle je postup našich ministerských mimoňů. Např. Julínek vřeští o počtu návštěv lékařů za rok u nás a jinde a jaxi netuší, že v Němcích má praktik EKG, sono, případně rentgen a je schopen si poradit i tam, kde český praktik odesílá za specialistou.

Emil XX 31.1.2008 21:01

Re: Re: Re: Re: Problém je spíš v tom

Je to tak, viděl jsem ordinaci praktického lékaře ve Švýcarsku, ten rentgen a ultrazvuk mě překvapil.

kl 1.2.2008 7:09

Re: Re: Re: Re: Problém je spíš v tom

Coze oni to tam maji????? He ja cekala na Sono mesic,u neurologa rentgen byl v jinem oddeleni ale vzali me jeste v ten den,ted cekam zase na jineho lekare. Tak to nemuze hodnotit ceske lekare s nemeckymi.

Fafa 31.1.2008 21:50

To vite Balthasare,

vlada se poucila u vas socialistu. Nekdo krati dane, tak VSICHNI budou mit registracni pokladny. Tehdy Vam to moc nevadilo, ze? ;-D

Y 31.1.2008 22:05

Re: To vite Balthasare,

Hmm, ale proč si takhle počíná tahle vláda ? Socializmus je pro ODS přece sprosté slovo.

BOMBON 31.1.2008 22:17

Re: To vite Balthasare,

R^R^R^