25.4.2024 | Svátek má Marek


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
BOMBON 31.1.2008 21:04

Re: solidárnost

uz toho snad, marie, nechte. obratte se na necase resp. jeho uredniky, se svoji vytrvalosti mate velkou sanci, ze jim zivot znechutite tak, ze vam daji zapravdu. budete takovy maly lobbista - potizista. zlomte vaz

marie 31.1.2008 21:40

Re: Re: solidárnost

Vážený pane, považujete toho, kdo trvá na respektování zákona - za "potížistu"? A vidíte, já jsem se domnívala, že všichni normální lidé si přejí žít, stejně jako já,  v demokratickém a právním státě, kde je respektována Ústava ČR a její nedělitelná část Listina lidských práv a základních svobod. kde je vymahatelné právo ale vidím, že jsem se velice mýlila. Ž e jsou tady sice zákony jsou tady instituce, ale nějak to příliš nefunguje, protože lidem je to jedno a dokonce to některé jedince "vyvádí z míry"..., je to bohužel tak, jak píše JUDr. Springel :" bude to trvat generace"..

BOMBON 31.1.2008 21:59

Re: Re: Re: solidárnost

muzu zopakovat svoji vyzvu - definujte demokraticky stat a pravni stat, prosim. 

zneni ustavy ci listiny jsem nemel nijak moznost ovlivnit ani teoreticky, jsou to spatne pravni normy, navic nikdy neprobehla zadna diskuse o tom, jaky by mel byt jejich obsah, resp. co by mel a co nemel stat delat. navic jsem mel dojem, ze tato diskuse je "de lege ferrenda", nikoliv "de lege lata", argumentovat tedy jakoukoliv pravni normou je totalni ptakovina.

mate-li pocit, ze je vam ublizovano v ramci stavajicich pravnich norem, pak doporucuji vyuzit vsechny zakonne prostredky k prosazeni vasich opravnenych zajmu, nicmene pak opravdu nechapu, proc vyuzivate tuto diskusi ke svym narkum a neprudite odpovedne statni organy, pripadne MPSV.

potizista budete pro uredniky MPSV, pokud je budete prudit se stejnou intenzitou s jakou se zucastnujete teto diskukse. tady sice muzete najit soucit, nikoliv vsak pomoc.

Alenka Šklíba 31.1.2008 22:28

Re: Re: Re: Re: solidárnost

Listina základních práv a svobod je roztomilý paskvil, nezaručující vůbec nic. Chybí tam totiž dodatek- Listina základních práv, svobod a povinností. Tak si holt každý myslí, že povinnosti neexistují.

marie 31.1.2008 22:38

Re: Re: Re: Re: Re: solidárnost

ve slušné společnosti je Ústava, jejíž nedílnou součástí je Listina práv a svobod, za základní zákon země a nikde není napsáno, že se něco"musí", ve slušné společnosti se má za samozřejmé, že se to má a to neprodleně.Račte si nechat poslat ústavu z některé z civilizovaných zemí.

Alenka Šklíba 31.1.2008 22:44

Re: Re: Re: Re: Re: Re: solidárnost

sakra, ta dikce je mi ale povědomá:)))

BOMBON 31.1.2008 23:25

Re: Re: Re: Re: Re: Re: solidárnost

no jasne - slusne lidi tady reprezentujete jenom vy, zaroven jste pravni odbornik (mooc hezky a s odbornosti vykladate ustavu) a je prece jasne, ze vy prece nic nemusite, vy mate jenom prava a naprazenou dlan, co? jen potrebujete, aby nekdo, kdo ma moc, poradne ty vase prava uplatnil...:-/

Hobo 31.1.2008 21:08

Re: solidárnost

Souhlas. Když to rozeberete, zjistíte, že státem řízená solidarita je ŠKODLIVÁ. Největším bolševikem (=škůdcem) je u nás stát. Kdyby neprošustrovával miliardy, neplatil tisíce zbytečných úředníků a neomezoval svobodu slušným lidem, máme po starostech.

BOMBON 31.1.2008 21:12

Re: Re: solidárnost

hobo, nechcete do politiky? ja bych vam dal hlas....;-)

Hobo 31.1.2008 22:42

Re: Re: Re: solidárnost

Ó děkuji. Hle, jak je lehké státi se politikem! Chcete mě zkazit?

BOMBON 31.1.2008 23:29

Re: Re: Re: Re: solidárnost

kdepak, neni to lehke... vas by nikdo nevolil, stejne jako me, protoze misto toho, abychom lidem lhali a slibovali, jak se o vsechno (o ne osobne zejmena) postarame, rikali bychom jim pravdu a nutili makat a starat se o sebe svymi silami. a to se neodpousti... takze ani zkazeni nehrozi ;-P

Alenka Šklíba 31.1.2008 21:56

Re: solidárnost

copak nechápete?

Ono je to velmi prosté- 2,4 poplatníci soc.a důch. pojištění živí 1 starobního důchodce. Kromě toho živí další části důchodců invalidních, dětí, nezaměstnaných, vdov, sirotků, studentů, policejních a vojenských rentiérů, pobíračů mateřské a všemožných sociálních dávek. No a pak také sebe a svoji rodinu. Skutečně se může někdo domnívat, že čtyři a půl milionu poplatníků může živit pět a půl milionu jiných lidí a sebe taky, aby to nevzbuzovalo vztek na obou stranách ? Vážně může prosperovat stát a všichni lidé se mít dobře, když se na produkci podílí jen necelá polovina z nich?

Tento stav omezuje všechny- poplatníkům bere půl platu s tím, že nemají vůbec žádnou jistotu, zda se o ně "stát" za třicet let postará, příjemcům důchodů a dávek peníze od státu pořád nestačí a musí se smířit s tím, že se ten, který jim posílá peníze snaží tyto ušetřit - natažených rukou je příliš mnoho.

Článek je neskutečně tendenčně napsaný, bez odkazů na fakta,bez obsahu onoho strašně obtěžujícího dotazníku, bez informace, jaké jsou skutečně příjmy dotčených a jak je možno pomoci. Výpočty hodné Sobotky, dramatické větičky o samaritánech- to snad je přirozená povinnost rodiny, pomoci svému členovi. Invalidé si skutečně zaslouží pomoc a poté, co rodina již nemůže pomoci má nastoupit stát jako garant určité životní úrovně. Z komentářů vyplývá, že příspěvky nestačí na pokrytí všech potřeb. Proto jsou to příspěvky.

Skutečně to může být veliký problém, čteme o nich často a vidíme je okolo sebe. Autorka není závislá na nějakém příspěvku od státu, spíš by se ho měla vzdát ve prospěch těch, co mají skutečně jen osm tisíc na měsíc a jsou odkázáni na cizí pomoc.

Hobo 31.1.2008 22:49

Re: Re: solidárnost

R^R^R^V

Ladislav N. 1.2.2008 0:04

Re: Re: solidárnost

 ;-(R^ !!

kl 1.2.2008 6:53

Re: Re: solidárnost

Pokud vis tak nezamestnanost klesa pod ?% , ale nezamestnanost zdrav.postizenych je 19 % k 31:12:07 a nikdo je nechce zamestnat. A je novy trend- maji pocit ze zabiraji misto zdravym. Proste spolupracovnici jim to reknou do oci.

Ja neznala nic jen praci a ted ji take nemam.Nezvladam tlaky spolupracovniku a jak se ma rozdelit prace tak stejne nic nedostanu. Deli si ji jen mezi sebou.Tak prominte ze ted me budete muset zivit z dani

Hobo 31.1.2008 17:59

Bolševické výkřiky

Něčemu, milá Anko, stále nerozumím. Čtu od Vás již druhý článek a stále píšete o člověku, který "je zcela odkázaný na pomoc druhých" a výše jeho příspěvku činí 2000 Kč. Tato výše naznačuje, že byl přiznán stupeň závislosti I., čili tzv. lehká závislost. Ta se přiznává zdr. postiženému, "jestliže z důvodu dlouhodobě nepříznivého zdravotního stavu potřebuje každodenní pomoc nebo dohled při více než 12 úkonech péče o vlastní osobu a soběstačnosti". Je to nejnižší stupeň a nějak mi to neladí s Vaším tvrzením o naprosté odkázanosti na pomoc druhých.

Mám dvojí vysvětlení:

1) buď došlo ke špatnému posouzení úkonů - pak by bylo záhodno požádat o přešetření

2) nebo celý případ nafukujete, abyste mohla co nejvíc vykřikovat, čímž Vám to Právo ochotně přetiskne.

Já si myslím, že tady plácáte bez znalosti věci a především ZA DRUHÉHO. Požádal Vás o to? Za další: vnucujete tady názor, že stát má toho postiženého chudáčka zaopatřit zřejmě vším - když tady tak vypočítáváte, co vše musí hradit. Dovoluji si podotknout, že soc. dávku, za kterou tak kritizujete současného ministra, uzákonila sociálně demokratická vláda, a nazývá se PŘÍSPĚVEK NA PÉČI. Ano, prosím, PŘÍSPĚVEK! Zejména pokud má někdo přiznán I. stupeň, předpokládá se, že pracuje, resp. přivydělává si. Na rozdíl od Vás nemám ve zvyku psát o druhých, budu tedy psát o sobě: mám přiznán stupeň II., od dětství po těžkém úrazu, od 18. roku pracuji, to znamená do této chvíle přes 40 let. Celý život se snažím umět a znát co nejvíc, abych se vyhnul nezaměstnanosti a díky této snaze se mi to daří. Nemohu si vyskakovat, ale nemohu si také stěžovat. Díky snaze a PŘÍSPĚVKŮM nemám hlad, jsem schopen uhradit náklady na bydlení, ošacení, kulturní potřeby. Makám. Tak mě laskavě neurážejte těmi výkřiky, které tady bolševicky rozhazujete. Každý má povinnost postarat se o sebe. Příspěvky nepříspěvky. Možná by se mi dařilo líp, kdybych nepobíral žádné dávky a nemusel odvádět polovinu svého příjmu ze zaměstnání na rozhazovačnou politiku státu.

Y 31.1.2008 18:21

Re: Bolševické výkřiky

"Zejména pokud má někdo přiznán I. stupeň, předpokládá se, že pracuje, resp. přivydělává si"

"I stupeň závislosti -...potřebuje každodenní pomoc nebo dohled při více než 12 úkonech péče o vlastní osobu a soběstačnosti"

Opravdu si myslíte, že lze BĚŽNĚ předpokládat u člověka, který potřebuje denní pomoc při více než 12 úkonech pracovní aktivitu? Samozřejmě, že existují pracující těžce postižení a smekám. Běžné to však není a být nemůže

Pokud jsem Ančiny články dobře pochopil, jde v tom případě o starého člověka...takže to je přece jen o něčem jiném.

Hobo 31.1.2008 20:20

Re: Re: Bolševické výkřiky

Nemyslím si, že lze běžně předpokládat při více než 12 úkonem pracovní aktivitu. Vím to. Ale je třeba nelenošit a učit se tomu, co je dostupné. Znám dost kolegů, kteří tráví svůj čas nadáváním na poměry místo - kupř. - učením se jazykům, ovládání PC či jiným intelektuálním záležitostem. Dokud je mozek a vůle, je vždy cesta.

Kritizovaná norma nemá se stářím posuzovaného nic společného. S blbými posudkáři ano. Tak ať se brání.

Y 31.1.2008 20:54

Re: Re: Re: Bolševické výkřiky

Takto souhlas. Ouřad zase zaperlil.

To, že jde o starého člověka jsem připomínal jen v kontextu toho přivýdělku.

Ministerstvo podle mého reaguje blbě. Došlo k tomu, že o příspěvek na péči se mu začali hlásit i lidi, kteří se dřív doma o své postižené starali za finančně i jinak hoodně drsných podmínek. A také byl zřejmě v souvislosti s tímto příspěvkem zrušen příspěvek na péči o osobu blízkou nebo jak se to jmenovalo.Na to neze zapomínat. Ministerstvo místo toho, aby se pokusilo někde jinde prachy najít a tu tendenci péče o postižené doma podpořit, se rozhodlo je začít buzerovat. Současně zřejmě zkouší dotovat  instituce, které dělají péči na smluvním podkladě. Nevidím do toho, ale snad by nejdříve měli ministerští hoši prozkoumat jak je to s náklady a cenami pro klienty těch pečovatelských služeb.

Hobo 31.1.2008 21:10

Re: Re: Re: Re: Bolševické výkřiky

Vidíte do toho velmi přesně.

eva 2.2.2008 14:39

Re: Re: Re: Re: Bolševické výkřiky

ANO TOTO JE SVATA PRAVDA , ale vemte v uvahu, ze tady v tomto state, cokoli docela dobre fungovalo ci zacalo fungovat, ti nahore stacili totalne rozvratit, at je to zemedelstvi skolstvi zdracotnictvi kultura doprava  a ted jeste se msti na tech nejubozejsich -na bezmocnych ale i na tech, co se jim snazi z poslednich sil a penez  pomahat , vim o cem mluvim, pecovala jsem 15 let o nemocnou maminku-delala bych to smaozrejme znovu a rada -eva

Emil XX 31.1.2008 20:55

Re: Re: Re: Bolševické výkřiky

No, mnoho důchodců na to nemá IQ, ač třeba v té své věkové kategorii nezostávají. Říkal jeden známý, jehož otec byl dříve krejčí, jak už když byl na penzi mu jeho vrstevníci třeba dali látku, aby jim něco ušil a on si ani nepamatoval, kdo mu ji dal.

Jak se k tomu připojí mentální retardace, jsou věechny vaše recepty k ničemu. Např. mentálně retardované dítě musíte vodit do školy a ze školy, ač je mu třeba 15, takže to znamená buďto mít zkrácený úvazek (pokud Vám ho vůbec dneska někdo dá), nebo ty 2000 dáte důchodci, který to dítě bude doprovázet.

Hobo 31.1.2008 21:01

Re: Re: Re: Re: Bolševické výkřiky

Někde na jiném místě v těchto reakcích jsem psal o mozku a vůli. Takže s Vámi souhlasím. Bez výhrad. Ale nemůžu v jednom příspěvku o 2000 znacích psát o všem. Věnoval jsem se jinému úseku problematiky.

Witch 1.2.2008 11:12

Re: Re: Bolševické výkřiky

Těmito úkony se myslí: zapnutí knoflíků, posazení se, vstávání ze židle bez pomoci, schopnost připravit si jídlo- zda vařit, ohřát, sám se najíst, sám dojít na WC, umýt se, ... Těch hledisek jsou desítky.

Y 1.2.2008 14:17

Re: Re: Re: Bolševické výkřiky

Chápu co je princip té klasifikace, podrobnosti samozřejmě neznám

marie 31.1.2008 18:38

Re: Bolševické výkřiky

"bolševické výkřiky", pane že Vás nepohoršilo to co skutečně zavání "boleševizmem" a to jsou ministerské dotace "sociálním službám", ačkoliv tyto služby nejsou, příliš žádány, a tedy "potřebné", ale přesto jim MPSV dotace neustále přiděluje..

Hobo 31.1.2008 20:39

Re: Re: Bolševické výkřiky

Zaplnil jsem dovolený prostor celkem 1999 znaky. Zbylo mi místo už jen pro jeden znak. Kromě toho mě v té chvíli víc tlačily ty pitomé výpočty, které měly dokázat Nečasovu nelidskost, ačkoliv s touto věcí prostě nemá nic společného; a vadí mi, když se jenom křičí, že je třeba dávat víc a víc. Mám dost známých, kteří si příspěvkem prostě zvýšili životní úroveň, aniž by vyvinuli aspoň fous vlastní snahy. To jsou ti, kteří ohrožují existenci příspěvky a ohrožují tudíž i mne. A nemyslete si, že jsem na ně měkký. Jsem v této partě všeobecně neoblíben.

Nicméně zcela s vámi souhlasím ve věci ministerských dotací střediskům sociálních služeb. Jsou zkostnatělé a nejsou schopny poskytnout skutečně kvalitní, rychlou a flexibilní pomoc ve chvíli, kdy to klient potřebuje. Mně osobně jsou k ničemu. Pro mne má význam rodina a běžné ziskové služby: taxi, které přijede, když to potřebuji, instalatér, elektrikář, čistírna atd. atp., se kterými mohu dohodnout čas, jak potřebuji. To jsou pro mne ty pravé sociální služby. Tzv. "sociální služby" ovšem řvou na MPSV o své nezbytnosti, nikoliv taxikáři či švadleny. (A kromě toho mají pro mne velký význam i lidé, se kterými se potkávám mimo byt a kteří mi zcela nezištně pomohou, když jsem v úzkých. Tomu já říkám služby.)

marie 31.1.2008 18:48

Re: Bolševické výkřiky

a k Vašemu "přiznanému " II. stupni postižení a k Vašemu "Makám", bych se dovolila zdvořile zeptat, jak je možné,  že jste byl uznán jako člověk s postižením II. stupně a přesto jste zaměstnán ? Můj manžel, který se pohybuje pouze pomocí francouzských holí, či chodítka, v lékařské zprávě z neurologie je poznámka, že "ujde cca 20, či 30 kroků", tak posudkový lékař MUDr.Šedivý, usoudul, a napsal, že manžel je vzdělaný, společenský a tedy téměř zdráv - a tudíž  "obdržel" - stupeň I., a při odvolání se totéž potvrdila samosoudkyně Hrehorová a to, že se manžel, bez opory, vůbec neobejde, tedy si nic nepodá, paní samosoudkyni nijak z míry nevyvedlo..

marie 31.1.2008 19:13

Re: Bolševické výkřiky

myslím si, pane, že jste se zřejmě zmýlil, jestliže posudkový lékař usoudil, že jste středně těžce závislý, tedy stupeň závislosti II. obdržel jste 4 000.- kč, nemyslím si, že by Vás posudkové lékařství, které Vás takto označilo - nechalo abyste, mohl jak píšete "makat". přeji Vám hezké dny..

Pavla B. 31.1.2008 19:29

Re: Re: Bolševické výkřiky

Třeba maká hlavou;-)