26.8.2019 | Svátek má Luděk



DISKUSE K ČLÁNKU

Nejste přihlášen/a. Vkládat příspěvky mohou pouze registrovaní čtenáři.

Formát tel. čísla "+420 xxx xxx xxx"

PRÁVO: O bydlení nejen sociálním



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 59, poslední: 23.7. 2019 22:08, přehled diskusí

Jsem přesvědčen, že:
Autor: V. Loula Datum: 23.7.2019 21:55

pokud se nesmí pojmenovat a analyzovat problém, jak je možné, že člověk dostane přidělený byt, neplatí za něj ani nájem, ani energie, byt zdemoluja tak, že se barák musí zbourat, a stát řeší ne jeho povinnost uhradit škody a dluhy na nájmu, ale jak mu přidělit byt nový, tak jakákoliv diskuze o sociálním bydlení je nesmyslná.

Priority:
Autor: J. Ptáček Datum: 23.7.2019 18:24

Kdo si dá získání bydlení na první místo žebříčku svých priorit, většinou bydlí ve svém. Kdo má prioritu třeba drahý vůz, luxusní dovolené, drahé ženy, chlast, většinou své bydlení nemá a pak se musí obrátit na Křečka. Všichni příbuzní ve mé široké rodině bydlí ve svém. Dokonce tchán, dříve dělník u průmyslového rentgenu a tchyně, která pracovala v kuchyni mají domek. Malý ale svůj. Nikoho nenapadlo žádat o sociální bydlení.

Re: Priority:
Autor: V. Loula Datum: 23.7.2019 22:08

Souhlasím. Takto jsme v letech 1988 až 1991 stavěli barák svépomocí, a šlo to.

Koloběh peněz a bídy:
Autor: F. Navr8til Datum: 23.7.2019 16:44

Přidělování sociálních bytů lidem, kteří nepracují a neplatí nájem, a ani ho nehodlají kdy platit, je výmyslem jurodivých pachatelů dobra. Komunální sociální byty by měl získat jen ten, kdo je schopen platit nájem, stará se o byt a jeho zařízení a dodržuje domovní řád. Jinak jsou to vyhozené peníze a sociální byty se stávají součástí koloběhu výroby a chovu nepřízpůsobivých. Vydělávají na tom výhradně parazitické neziskovky.

No jo, pane Křečku, :
Autor: V. Student Datum: 23.7.2019 10:32

zajistit přiměřené bydlení. Jenže my se chováme trochu zvláštně - čím důležitější komodita k životu, tím je dražší. Takové sýry, ty jsou zdravé, viďte? Tak se podívejte, kolik za tu zdravou stravu dneska chtějí. Hovězí je také zdravé, rozhodně zdravější než chemicky vyhoněné brojlery, rozhodně je výživnější. Nebo králík, bílé masíčko, panečku, dietka. Koukal jste se na cenu? A víte proč tolik stojí? No protože je zdravý. Bez tepla se v zimě neobejdeme, takže nám ceny utěšeně rostou. Bydlení je také potřeba, tedy nechceme-li bydlet pod mostem. Lidé si tolik přejí bydlet v bytech, že už nám ceny přesáhly únosnou míru. Takže: ať chceme nebo ne, ta přímá úměra tady je - čím větší samozřejmost, tím víc solíme. Proto jsou byty, králíci atd., atd. čím dál dražší.Protože se navzájem ždímáme z peněz, jak to jen jde. Ostatní důvody jsou už jen zástupné.

Re: No jo, pane Křečku, :
Autor: Z. Lapil Datum: 23.7.2019 12:34

Tak.

Jenže ono to má i druhý konec. Doma už jsem vzdal upozorňování, že je hloupé jít při nákupu drsně po slevách a zároveň se angažovat v akcích typu Fair trade, vyhýbat se palmovému oleji a podobně.

Re: No jo, pane Křečku, :
Autor: V. Student Datum: 23.7.2019 13:56

:-)

Re: No jo, pane Křečku, :
Autor: M. Prokop Datum: 23.7.2019 15:16

Zajímavá ekonomická teorie, ovšem mylná. Výrobní náklady nelze tak snadno okecat.

Re: No jo, pane Křečku, :
Autor: J. Ptáček Datum: 23.7.2019 18:26

To ale popisujete jen zákony trhu, na tom není nic čemu bychom se měli divit.

Vy sociální konflikte, a jaké jiné spory ještě znáte ?:
Autor: K. Janyška Datum: 23.7.2019 9:06

FATA MORGÁNA SOCIÁLNÍ SPRAVEDLNOSTI.

Co je to spravedlnost ? Je to jen a jen rovnost všech občanů před soudem, právem a zákony země bez ohledu na cokoliv, je vlastností jen a jen lidského chování a nezná přívlastků.

Co je to však tzv. spravedlnost sociální ?

Je to největší nespravedlnost lidstva na sobě samém a nesmysl, který nemá svojí rozšířeností obdoby. Spočívá totiž v naivní představě, že každý má právo na stejný díl všeho dobrodiní světa, jako ostatní, ať už je sám velký nebo malý, líný nebo pracovitý, hezký nebo škaredý, chytrý nebo hloupý, nadaný nebo bez nadání. Prý má právo i na stejné počasí a prostředí, kde žije i na nové krásné a stejné auto a hodnou a krásnou manželku a ideálního muže. Všichni mají právo na stejné platy a parádní vedoucí. Prostě mají prý právo na všechno úplně stejně, zejména co se materiálních a jiných výhod týká.

Sociální spravedlnost je tedy morálním středobodem socialimu, tedy přesvědčení, že lidský svět lze zorganizovat lidmi ve jménu dobra.

Re: Vy sociální konflikte, a jaké jiné spory ještě znáte ?:
Autor: K. Janyška Datum: 23.7.2019 9:06

Nic takového však nelze za žádných okolností dosáhnout a to z jednoduchého důvodu. To by totiž okolnosti, za kterých člověk "vzniká" a kde žije a roste a pracuje nebo taky ne, musely být absolutně stejné. Musel by mít shodně chytré a materiálně zajištěné rodiče se stejnými zájmy. Všechno by prostě muselo být stejné, včetně genetického založení lidí. To je ideální model sociální spravedlnosti.

Protože však nelze určit princip, podle kterého by se postupovalo, je to jen fata morgána, za kterou si ženou hloupí lidé, tedy socialisté všemožných druhů. Nemají ani tušení, že lidský svět řídí je a nás a ne oni a my, lidé, jeho. Nevědí, že jejich mysli jsou složeny z pravidel jediné možnosti jejich přežití a existence lidstva, spontánního řádu lidského světa. A ten se nikoho z lidí na nic neptá a sebereguluje, sebepořádává se a sebezachovává.

Je doslova špičkovou trapností, že Církev svatá, pod vlivem inspirace socialismem na přelomu 19. a 20. století a strachem před útěkem svých oveček od ní, přijala tuhle pitomost, která nemá obdoby, v roce 1931 a poté potvrdila v roce 1937, do své doktríny. Dopustila se pro mne, věřícího v Boha 50 na 50, superhříhu, když pohrdá Božím dílem. Kdyby to tak Bůh chtěl, udělal by to tak.

Důkaz zařazení křesťanů mezi socialisty se nabízí v případě největším a nejviditelnějším. Každý vidí, že socialistickou, tedy příkaznickou, EU drží nad vodou společně právě rudí a černí socialisté, kterých dobroserství, tedy neomarxismus, nezná mezí... Dzp.

Re: Vy sociální konflikte, a jaké jiné spory ještě znáte ?:
Autor: P. Harabaska Datum: 23.7.2019 9:15

Jako většinou šíříte jen laciné bláboly. Ale pamatujte: Všeho do času. A co není dnes, může být zítra. Můj soused byl stejně rozšafný jako vy. Jednou ho ale kouslo docela malé, blbé klíště. Poležel si v nemocnici skoro tři měsíce, vrátil se jako pokroucená troska neovládající všechny své končetiny, v práci mu doporučili najít si něco jiného, protože už nemohl svoji původní práci vykonávat, a tak dnes - je-li dost teplo - dřepí na lavičce před domem a kouká, jak ti druzí chodí rychle a narovnaní. S obtížemi spojenými s jeho schopností se vyjadřovat zjistíte, že dnes už se na řadu věcí dívá jinak.

Re: Vy sociální konflikte, a jaké jiné spory ještě znáte ?:
Autor: K. Janyška Datum: 23.7.2019 9:29

A kompozitivní teorie se na všechny lidské věci dívá pořád stejně. Jenže se ji musí rozumět. Je složitá, více totiž, než z ní, lidstvo neví a nikdy vědět nebude... Dzp.

Re: Vy sociální konflikte, a jaké jiné spory ještě znáte ?:
Autor: J. Ganaur Datum: 23.7.2019 10:55

Právě jste popsal, k čemu máme sociální (solidární) zdravotnictví.Kdyby místo zdravotní daně se mohl za ty prachy pojistit, tak by sice nebyl zdráv (naprosto stejně, jako když byl léčen), ale měl by zaco žít.

S dětmi (počtem) a důchody je to to samé.Sociální stát vždy směřuje ke krachu.Je jen otázka času, kdy ten krach přijde.

Re: Vy sociální konflikte, a jaké jiné spory ještě znáte ?:
Autor: K. Janyška Datum: 23.7.2019 11:03

Solidární a sociální jsou dva různé termíny. Slovo sociální je slovem lasiččím, vždy vypije obsah slova k němu připojeného. Sociální znamená vztahový mezi živými tvory, ne solidaristický... Dzp.

Do práce chodím od 1.7.1960 nepřetržitě:
Autor: M. Krátký Datum: 23.7.2019 9:01

a bez áček a furt - protože ze starobního důchodu 13.600,- se nemohu uživit - tak jsem pronajatý byt 37 m2 za 11.000,-/měsíčně už dávno opustil a bydlím na chatě - že bych měl nějaké právo na přiměřené bydlení mě dosud nenapadlo !!! Hezký den

Zase levicové pseudořešení :
Autor: M. Zdobinský Datum: 23.7.2019 8:56

"Nemá-li dojít k sociálním konfliktům, musí být každému zajištěno přiměřené bydlení." Už ta první věta je typická pro levicové neřešení . a) Nikdo neví co je to tzv. přiměřené bydlení. Pro někoho je to vila v Dejvicích pro jiného garsonka na sídlišti. Kdo to určí ? Nějaký tým Křečků? b) Bydlení (např. v Praze, nejlépe v Pařížské ulici) není žádné lidské právo. Bydlení má každý přesně takové, o jaké se svou prací zaslouží.

Jistě jsou z tohoto pravidla výjimky (např. postižení, kteří objektivně pracovat nemohou), ale není normální, aby v zemi sta tisíce nebo možná milion lidí pobíral sociální dávky. Už proto, že pan Křeček jaksi cudně mlčí o těch, kteří na ty dávky musí vydělat. Pak je něco špatně a recepty pana Křečka to rozhodně nevyřeší.

Křeček tradiční:
Autor: M. Prokop Datum: 23.7.2019 8:53

"musí být každému zajištěno přiměřené bydlení."

KDO zajistí,

ZA CO zajistí,

CO je přiměřené

a JAK zabránit nevyhnutelné korupci?

Re: Křeček tradiční:
Autor: P. Dvořák Datum: 23.7.2019 8:58

KDO - zajistí stát.

ZA CO - za peníze těch, kteří ještě něco dělají.

CO je přiměřené - vše, na co jsou peníze.

JAK zabránit korupci - nijak, prostě to bude jako vždycky.

Máte pravdu, ale v systému, kde má každý "stejně":
Autor: V. Petr Datum: 23.7.2019 9:46

se všichni budou snažit pracovat CO NEJMÉNĚ! Nakonec je budete muset nutit do práce násilím a terorem! No a stejně tu budou lidé, kteří jsou "rovnější" a budou o to usilovat všemožnými způsoby. Viy SSSR za Stalina!

Re: Máte pravdu, ale v systému, kde má každý "stejně":
Autor: J. Ganaur Datum: 23.7.2019 11:05

Přesně!

Re: Křeček tradiční:
Autor: P. Grigar Datum: 23.7.2019 18:59

.. čistě teoreticky - pokud by sociální bydlení zajišťoval výhradně stát, mohla by odpadnout zisková položka současných poskytovatelů sociálního bydlení. Mohly by tím pádem platit jednotné podmínky standardu poskytovaného bydlení a povinosti příjemců této sociální služby. Ne že by mě nějak zvlášť těšilo, že ze svých daní platím bydlení někomu, kdo si ho za celý život nedokázal zajistit nebo udržet, ale vůbec mě netěší fakt, že v současnosti velká část příspěvků na bydlení končí v soukromých kapsách. Dvanáct tisíc měsíčně za 20 m² s příslušenstvím na společné chodbě, to je jasná zlodějna.

Nesmysl, nelze :
Autor: D. Polanský Datum: 23.7.2019 8:10

zabezpečit ani přiměřené bydlení. Lidi je jednoduše moc, podívejte se na celosvětový nárůst obyvatel. U nás se v krátké době zvýšil počet obyvatel o půl milionu, to jest 100 000 přiměřených bytů. To tahle ekonomika nedokáže v krátké době vyprodukovat. Na to si budeme muset zvyknout, že i u nás budou časem slumy. Blbečkové, co psali, že vymřeme, se už jaksi neozývají. A to nás ještě čeká invaze migrantů, což budou další statisíce nových obyvatel. Brzy se dostaneme přes 11 milionů.

Re: Nesmysl, nelze :
Autor: R. Dubravský Datum: 23.7.2019 9:23

Za komunistů dokázali stavět 100.000 bytů ročně.

:
Autor: J. Jurax Datum: 23.7.2019 10:01

Inu, kde je vůle, tam je cesta.

Dnes je vůle akorát dlouhodobě vydatně žvanit. Politik přemýšlí jen od voleb do voleb, což je na koncepční řešení málo.

I když zase je pravda, že tehdy stavěli v nevalné kvalitě a co nejlevnějším vybavení. Nicméně ten, kdo nebydlí, by i dnes byl vděčen za umakartové jádro ...

Re: :
Autor: P. Grigar Datum: 23.7.2019 19:02

..darovanému koni na zuby nehleď! Většina současného sociálního bydlení nemá ani úroveň panelákových bytů ze 70.let.

Re: Nesmysl, nelze :
Autor: M. Prokop Datum: 23.7.2019 10:28

A kdo chtěl bydlet, měl smůlu, pokud nebyl komouš nebo pro zaměstnavatele nenahraditelný nebo migrant.

Teď, kupodivu, byty jsou.

:
Autor: J. Jurax Datum: 23.7.2019 16:17

No, byla družstva a v nich tak hlavně možnost si svůj paneláček svépomocné postavit. Protože jinak, pokud jeden neměl kliku nebo nějakou tlačenku, se čekací doba i v družstvu na přidělení družstevního bytu měřila na desetiletí.

Já čekal dva roky na možnost stavět, pak jsem složil svůj čistý plat za třičtvrtě roku (tehdy 20 000 Kčs) a pak čtyři roky svépomocně stavěl. Norma od března do října 90 až 100 hodin měsíčně na družstevním plus to, co si jeden dělal navíc ve vlastním bytě. A byli jsme z víc jak tři čtvrtin panelák pracující inteligence ... :-)

Re: :
Autor: P. Grigar Datum: 23.7.2019 19:15

.. můj členský družstevní podíl činil 30.000Kčs, musel jsem podepsat pracovní smlouvu na deset let bez možnosti rozvázání a sledovat, kterak se na stejném sídlišti do státních bytů stěhují nádeníci režimu(lampasáci, esenbáci,učitelé..) a za stejný byt platí 1/3 nájemného ve srovnání s družstevními, při 2-3 násobných platech.

:
Autor: J. Jurax Datum: 23.7.2019 20:04

Ehm ... učitel měl tehdy 2-3 násobný plat jako Vy? Co jste dělal? ... :-)